Reis Tom & Michelle: rondreis september 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Tom & Michelle
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2019, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Tom & Michelle: rondreis september 2019

Bericht door Tom & Michelle »

Beste forumleden,

Wij (Tom 24 en Michelle 23) gaan dit jaar een rondreis maken in september.
We zijn vorig jaar naar New York geweest maar willen nu graag wat meer van Amerika zien en zijn benieuwd of jullie als ervaren Amerika liefhebbers nog wat tips voor ons hebben.

Er is al een hoop research vooraf gegaan en dit forum is ook al uitgebreid doorgelezen.
We hebben een schets gemaakt voor een route. Die ziet er als volgende uit:

1 sep: aankomst in LA om 11:45
2 sep: LA
3 sep: La - Palm springs
4 sep: Palm springs - Via route 66 naar Kingman (of beter overnachten in williams?)
5 sep: Kingman - Grand Canyon
6 sep: Grand Canyon - Antelope Canyon
7 sep: Antelope Canyon - Las Vegas
8 sep: Las Vegas
9 sep: Las Vegas
10 sep: Las Vegas - Death Valley
11 sep: Death Valley - Sequoia (aangezien dit een lang stuk rijden is misschien beter om na Death Valley nog een stuk door te rijden? tips waar we het beste kunnen overnachten dichter bij Sequoia?)
12 sep: Sequoia - Yosimite
13 sep: Yosimite - Lake Tahoe
14 sep: Lake Tahoe - in de avond naar San Francisco
15 sep: San Francisco
16 sep: San Francisco
17 sep: San Francisco
18 sep: San Francisco - Big Sur via Highway 1
19 sep: Big Sur - Santa Barbara
20 sep: Santa Barbara - LA
21 sep: LA
22 sep: 19:14 Vertrek van LA naar AMS

Wij denken dat dit een hele mooie en haalbare route is maar zijn erg benieuwd of wij nog ergens niet aan hebben gedacht / rekening mee hebben gehouden. Alle tips (ook qua hotels / airbnbs) zijn welkom!


Groetjes,

Tom en Michelle
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis september 2019

Bericht door stegeman »

Zie mijn reactie bij reis Jan over sequaia. Hiervoor geldt m.i. Hetzelfde. :wink:
Ook Yosemite is te kort.
DV-ML (Mammoth Lakes)
ML-Yosemite Valley
Yosemite Valley
Yosemite Valley- Sequaia
Sequaia
Sequaia-SF

Dit zou je dan krijgen (op zijn minst) maar volgens mij heb je te weinig tijd hiervoor en zou ik in jouw geval sequaia helemaal weglaten en ook Lake tahoe weglaten. Zodat je nog tijd hebt om Zion of Bryce mee te pakken tussen Page en LV (en dan ook SF dag minder om Zion en bryce ook goed te kunnen zien)

Vanaf Page (antelope canyon):
Page-bryce
Bryce-Zion
Zion
Zion-LV
LV
LV
LV-DV
DV-ML
ML- Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite - SF

Mocht je deze ruimte njet hebben dan SF, Yosemite of LV 1 nacht minder.
Maar goed. Het blijft jullie route en keuzes.
Laatst gewijzigd door stegeman op 17 mar 2019, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je al naar de voorbeeldroute gekeken? Zo nee, kijk daar eens naar. Je rijdt nu langs een paar prachtige parken (zion en bryce) zonder er te stopen, en je maakt veel extra kilometers voor een veel te kort verblijf in Sequoia en in Lake Tahoe. De tijd voor Yosemite is ook te kort.
Voor SF trekken jullie erg veel tijd uit; met 2 dagen/3 nachten kun je daar ook al heel veel doen.
De stop in Palm Springs zou ik vergeten; rij met 1 tussenstop naar de Grand Canyon; er zijn mooiere stukken op de route om je tijd aan te besteden.

Hebben jullie al accommodatie geboekt?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 mar 2019, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Cheesecake
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis september 2019

Bericht door Cheesecake »

Leuke plannen! Mijn tip is om te proberen van tevoren te bedenken wat jullie op bepaalde plekken willen doen. Wij zijn vorig jaar voor het eerst geweest en we bleken de natuur toch veel leuker te vinden dan verwacht. We hebben voor dit jaar meer hikes ingepland en minder steden.

Ik zou het zo doen:
1 sep: aankomst in LA om 11:45 (overnachten in Santa Monica)
2 sep: LA
3 sep: LA - Joshua Tree - Palm Springs
4 sep: Palm springs - Via route 66 naar Williams
5 sep: Kingman - Grand Canyon
6 sep: Grand Canyon - Page
7 sep: Page - Bryce
8 sep: Bryce - Zion
9 sep: Zion
10 sep: Zion - Las Vegas
11 sep: Las Vegas - Death Valley
12 sep: Death Valley - Yosemite
13 sep: Yosemite
14 sep: Yosemite - Lake Tahoe
15 sep: Lake Tahoe
16 sep: Lake Tahoe - San Francisco
17 sep: San Francisco
18 sep: San Francisco
19 sep: San Francisco
20 sep: San Francisco - Big Sur
21 sep: Big Sur - Santa Barbara
22 sep: Santa Barbara - Lax - Ams

Toelichting: LA vond ik niet veel aan, denk dat je daar met 1 volle dag wel kan volstaan. Of je skipt Joshua Tree en gaat op dag later op de dag richting Palm Springs oid.
Las Vegas vond ik zelf wel leuk om te zien (‘s avonds vooral) maar meer ook niet.
Zion was voor ons echt een hoogtepunt!
San Francisco vond ik ook geweldig.
Als je toch meer LA en LV wil doen dan zou ik Lake tahoe eruit halen.
MM83-EAGLE
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Tom & Michelle: rondreis september 2019

Bericht door MM83-EAGLE »

Voor het rondje dat je zou willen maken zijn 22 dagen eigenlijk veel te weinig. Het kan wel, maar het is m.i. zonde om zo te haasten. Je mist daardoor een hele hoop mooie dingen en je brengt erg veel tijd door in de auto of in de camper. Vaak willen mensen teveel doen in een te korte periode en daardoor gaat een hoop van het reisplezier verloren (mijn mening). Daarnaast is de route op enkele punten wat onlogisch ...

E.e.a. hangt natuurlijk af van hoe je reist (per camper of per auto) en welke zaken jullie leuk en interessant vinden. Ik zou er een paar zaken uitpikken waarvan jullie denken : dit is een must-visit of must-see en daar de route op afstemmen. Less is more, echt waar !!!

Ik zou de route als volgt aanpassen (iets meer rust, minder kilometers) en sowieso Sequoia NP skippen voor een volgende keer.
Daarentegen zijn Bryce en Zion toch parken die je niet mag missen (als het de eerste keer is dat jullie deze regio bezoeken tenminste) :

1/9 : Aankomst LA (zo)
2/9 : LA
3/9 : LA-Joshua Tree
4/9 : Joshua Tree-Kingman
5/9 : Kingman-Grand Canyon
6/9 : Grand Canyon-Page
7/9 : Page-Bryce
8/9 : Bryce-Zion
9/9 : Zion
10/9 : Zion-Valley of fire (Las Vegas)
11/9 : Valley of fire (Las Vegas)-Las Vegas
12/9 : Las Vegas-Death Valley
13/9 : Death Valley-June Lake
14/9 : June Lake-Yosemite
15/9 : Yosemite
16/9 : Yosemite-San Francisco
17/9 : San Francisco
18/9 : San Francisco
19/9 : San Francisco-Carmel
20/9 : Carmel-Santa Barbara
21/9 : Santa Barbara-LA
22/9 : LA-Amsterdam
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Tom & Michelle: rondreis september 2019

Bericht door Marcopstal »

Waarom een volle dag LA vooraan in de reis ? Die zet je beter achteraan.
Voor Las Vegas zou ik toch zeker 2 nachten voorzien, één nacht is echt te kort.
Carmel - Santa Barbara vind ik te ver voor één dag, ik zou niet verder dan Morro Bay/Pismo beach rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Tom & Michelle
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2019, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Tom & Michelle: rondreis september 2019

Bericht door Tom & Michelle »

Bedankt allemaal voor het meedenken, maar helaas zijn dit nog niet helemaal de tips waar wij naar opzoek zijn.

Zoals we hebben beschreven hebben we al een hele hoop research gedaan en zijn deze plekken waar wij heel graag naar toe willen.
We gaan er niet vanuit dat we nog een keer een reis hier naar toe maken dus willen geen plekken overslaan en voor een volgende keer bewaren.

We zijn nog jong en denken dat we een natuurpark met 1 dag wel kunnen zien. Daarnaast willen de verhouding natuur en stad ook een beetje in balans houden. De routes vallen qua reistijd naar onze mening ook wel mee. wij zijn gewend veel auto te rijden en vinden 2,5 tot 4,5 uur niet te lang om op een dag te rijden.

We lazen veel aanpassingen aan de route waar Bryce & Zion aan toegevoegd waren. Wij hebben hier bewust niet voor gekozen om heen te gaan omdat wij dit niet op ons wensenlijstje hebben staan en daarom door deze parken de tijd te besparen, zodat we andere plekken kunnen bezoeken die we wel graag willen zien.

Wij zijn opzoek naar tips qua tijdsindeling van de route. is het bijvoorbeeld verstandig om bijv een dag Las Vegas korter te doen zodat je bij Yosemite meer ruimte in de route hebt. Is overnachten in Williams handiger dan in Kingman als je de volgende dag de Grand Canyon wilt bezoeken?
Ook zijn we opzoek naar tips wat lastiger op internet te vinden is en waar jullie (de Amerika experts) meer vanaf weten, zoals ideeën waar we kunnen overnachten als we van het ene park naar het andere park rijden. Welke plaatsen zijn onderweg wel de moeite waard om te zien / overnachten en welke kan je beter voorbij rijden.
en vooral wat is logisch qua route om te rijden zodat we zo min mogelijk tijd verspillen, want we snappen dat deze route krap is, maar wij hebben het liever allemaal geprobeerd dan dat we achteraf spijt krijgen dat we het hebben overgeslagen.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Tom & Michelle: rondreis september 2019

Bericht door covri »

Ik snap er niks van:
Tom & Michelle schreef:
19 mar 2019, 20:38
Bedankt allemaal voor het meedenken, maar helaas zijn dit nog niet helemaal de tips waar wij naar opzoek zijn.
Verderop vraag je dit:
Tom & Michelle schreef:
19 mar 2019, 20:38
Welke plaatsen zijn onderweg wel de moeite waard om te zien / overnachten en welke kan je beter voorbij rijden.
Daar wordt volgens mij door verschillende mensen antwoord op gegeven:
MM83-EAGLE schreef:
17 mar 2019, 23:02
Daarentegen zijn Bryce en Zion toch parken die je niet mag missen (als het de eerste keer is dat jullie deze regio bezoeken tenminste) :
Dus? Natuurlijk mag je vast houden aan je route zoals je zelf hebt samengesteld, maar dan is je vraagstelling niet duidelijk, tenminste niet voor mij. :)

Het niet bezoeken van Bryce en Zion: daar zou je spijt van kunnen krijgen....... :wink:
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Tom & Michelle: rondreis september 2019

Bericht door SanFran »

Ik zie het verband tussen 'we zijn nog jong' en 'kunnen dan een natuurpark in 1 dag wel zien' niet helemaal. Mijn man en ik zijn ook rond jullie leeftijd, maar leeftijd heeft volgens mij niks te maken met hoe snel je een natuurpark kunt zien. Je bekijkt de afstanden van A naar B, maar de natuurparken hebben ontzettend mooie routes en uitzichtpunten. Je kan binnen een natuurpark al uren kwijt zijn aan rijden. Mijn mening is oprecht dat je beter iets kan schrappen, zodat je in elk geval tijd hebt om ergens anders iets te zien en te doen. In plaats van dat je alles vanuit de auto vluchtig hebt gezien, maar nergens tijd hebt gehad om de auto uit te gaan en eens een half uur te genieten van een mooi uitzichtpunt (bij wijze van spreke). Mijn advies zou daarom zijn om je tijd in Las Vegas niet te schrappen, want er is daar genoeg te zien en te doen en je schrijft dat je een goede balans wilt tussen stad en natuur. Ik zou eerder toch Sequoia en Lake Tahoe schrappen zodat je meer tijd in Yosemite hebt. In Yosemite kun je ook sequoia's zien bij de mariposa grove. Palm Springs - Wiliams kan, maar als je onderweg ook nog door Joshua Tree wilt wordt het wel krap.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tom & Michelle: rondreis september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Tom & Michelle schreef:
19 mar 2019, 20:38
We zijn nog jong en denken dat we een natuurpark met 1 dag wel kunnen zien. Daarnaast willen de verhouding natuur en stad ook een beetje in balans houden. De routes vallen qua reistijd naar onze mening ook wel mee. wij zijn gewend veel auto te rijden en vinden 2,5 tot 4,5 uur niet te lang om op een dag te rijden.
Lange rijdagen hoeven geen probleem te zijn maar je wilt toch ook tijd over houden om iets van een park te zien en er ook nog iets te doen. Nu heb je voor zowel Sequoia als Yosemite als Lake Tahoe te weinig tijd, overal minder dan een dag. En dat heeft helemaal niets met leeftijd te maken. Waarom willen jullie naar Sequoia, wat wil je daar zien? En waarom die ene nacht Lake Tahoe?

Tom & Michelle schreef:
19 mar 2019, 20:38
Wij zijn opzoek naar tips qua tijdsindeling van de route. is het bijvoorbeeld verstandig om bijv een dag Las Vegas korter te doen zodat je bij Yosemite meer ruimte in de route hebt.
Maar dit soort tips heb je toch al gehad? Ik gaf aan dat je wel een dag minder SF kunt doen. Een dag minder LV mag ook, als je maar meer tijd uittrekt voor bijvoorbeeld Yosemite.
En neem vooral de Tioga Road en niet de lange en saaie route via Bakersfield.

Het kan natuurlijk zijn dat Zion en Bryce jullie niet aanspreken. Jullie hebben je wel goed ingelezen? Zeker in september is het prachtig in die parken.
Hebben jullie al wat reisverslagen gelezen? Daar kun je vaak veel tips uithalen.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Tom & Michelle: rondreis september 2019

Bericht door Trails »

Lake Tahoe is een mooi meer maar erg commercieel en bebouwd. Als je wilt gaan voor mooie meren dan zou ik wat meren gaan doen in de Eastern Sierras, b.v. bij Mammoth Lakes (George Lake, TJ & Barret Lake, dit zijn korte wandelingen). Dat is meer natuur en veel minder mensen. Wij waren er in 2017, ook in september.
Iets boven Mammoth Lakes ligt een mooie wandeling naar Parker Lake, super!
Vandaar zou je dan de Tioga Road kunnen rijden naar Yosemite Valley. En dan door naar San Fransisco. Scheelt afstand en tijd en het is zeker zo mooi, zo niet mooier.

Sequoia zou ik ook overslaan in je lijstje, voegt naar mijn mening niks toe. Maar ik zou persoonlijk ook niet naar Page gaan, zeker niet als je Bryce en Zion ook niet wilt doen.
Veel plezier!! :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer