Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door Andante »

Ik had al zelf een kleine planning gemaakt. Maar ik worstel een beetje met het idee wat wil ik doen dit jaar.
Voor het overzichtelijk te maken heb ik een nieuwe topic aangemaakt en zal de antwoorden erbij zetten die ik gekregen heb.

De kustlijn rijden van LA -> San Diego -> Las Vegas -> Yosemite -> San fransisco -> LA.
Bij dit idee heb ik gewoon bang dat het enkel drukte is en er weinig rust is.

Men eerste gedacht was
Dag 1 Los Angeles (verblijven in Hollywood).
Dag 2 studio tour plannen in Hollywood (maar welke is de leukste?), Griffith park met zicht op LA en Hollywood sign (hoe daar het beste raken omwille van het chaotische verkeer? Waar best verblijven die dagen omdat je soms weekerprijzen betaald in de hotels/parking).
Dag 3 universal studio’s? (Hier twijfel ik een beetje of het een meerwaarde is, mss vergeet ik leuke plaatsen in LA district te bezoeken)
Dag 4 richting grand canyon rijden? Maar wat en hoe bezoeken, leuke ghost towns of andere plaatsen waar je sowieso moet stoppen onderweg?
Dag 5 bryce?
Dag 6 bryce?
Dag 7 Zion
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 ?
Dag 12 ?
Dag 13 ?
Dag 14 ?
Dag 15 ?
Dag 16 leuke afsluiter ergens in LA of strand?
Dag 17 leuke afsluiter ergens in LA of strand?

Ik ben iemand die graag actief is en enorm houd van stevige wandelingen waarbij je fysiek op de proef wordt gesteld met beklimmingen. Zo had ik leuke ervaringen in Yosemite en Zion. Zo zoek ik adembenemende plaatsen en activiteiten (raften, watervallen met mogelijkheid tot zwemmen, indianen reservaat? ...) om te doen. Dit is zelf heel moeilijk te vinden op het internet vind ik.

Ik zal straks mss best een klein verslag schrijven over men reis van verleden jaar en een nieuwe topic starten. Zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Groetjes
Hans B schreef:
03 mar 2019, 18:28
Het gebied rond Sedona en Prescott zijn erg mooie wandelgebieden.
Bij Prescott kun je op de meren prima kayakken of zwemmen.
Ook is wandelen in de South Mtns bij Phoenix prima te doen.

Bij mij zelf valt en staat (lang) wandelen of het niet te warm is en dat heb je op genoemde plekken vrij gauw tussen april en oktober.
Ik ga uw tip is bekijken en zien en er is meer over opzoeken. Qua warmte heb ik nooit niet echt last van gehad, kan er zeer goed tegen (zolang ik genoeg water bij me heb). :D
Martin & Marianne schreef:
03 mar 2019, 18:37
Ik begrijp je niet helemaal; je hebt de vorige keer toch al een groot deel gedaan van de zaken die je nu noemt? Je bent toen toch ook bij de Grand canyon geweest?
Je hebt de vragen van MarkStaal nog niet beantwoord. Zijn er dingen die je nog een keer wilt doen, en zo ja, welke zijn dat dan?
Wat is de vorige keer goed bevallen en wat zou je nu anders willen doen?
Hoe was je route de vorige keer? Ik heb je nog een voorstel gedaan maar daar heb je toen niet meer op gereageerd.

Waarom heb je een retour LA genomen? Dat geeft je met twee weken toch weinig mogelijkheden, je kunt óf weer naar het oosten met GC, Page Zion, Bryce etc, óf je doet alleen Californie met de kustroute, Yosemite, Sequoia, en misschien nog Las Vegas. Eem combinatie maakt het (weer) gehaast. Maar dat is blijkbaar wel wat je wilt, en nu met zelfs minder tijd?
Andante schreef:
01 mar 2019, 02:39
Kunnen jullie me een route samenstellen, rekening houdend dat het een actieve vakantie mag zijn met zeer stevige wandelingen en een tussenstop in Las Vegas als ook met wat we verleden jaar hebben gedaan.
Dus weer hetzelfde?

Marianne
Hey Marianne,

Bedankt voor je respons! Dankzij de blogs die je geschreven hebt en de hulp die ik van jou en mede-forumleden heb ik verleden jaar een prachtige reis gehad! Waarvoor super hard bedankt, want anders was dit toch niet echt gelukt.

Waar ik wel wat heb tegenaan gelopen ben vorig jaar is de weg. Hiermee bedoel ik dat het niet simpel is om in google maps of Kaarten (apple) de juiste route in te zetten. Je raakt wel op je bestemming maar niet met de wegen die je wilt rijden (bv: route 66 vanuit LA staat niet deftig aangegeven en in google maps kun je die niet aanduiden).

Ik zal stap voor stap je vragen beantwoorden hieronder!

Ik begrijp je niet helemaal; je hebt de vorige keer toch al een groot deel gedaan van de zaken die je nu noemt? Je bent toen toch ook bij de Grand canyon geweest?
- Verleden jaar hebben we de zonsondergang gedaan in de grand canyon maar toen direct verder gereden naar Page. Ik ben er niet zo lang geweest, ik sta er nu wel voor open om eventueel een tijdje te verblijven mits er leuke stevige wandelingen zijn die er de moeite zijn. Is het eventueel mogelijk om naar de Colorado rivier te gaan en ergens te zwemmen?

Je hebt de vragen van MarkStaal nog niet beantwoord. Zijn er dingen die je nog een keer wilt doen, en zo ja, welke zijn dat dan?
Elke dag verleden jaar was heel leuk! Het minste vond ik LA zelf! Wat me heel hard bijgebleven is Page (Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam, upper antelope canyon) Daarna zijn we door gereden naar ZION en 's avonds aangekomen. Het was er prachtig vond ik in Springdale, zeker met al die warme lichten enz. We gingen normaal de bekende wandeling 'Angels landing' doen maar die was gesloten owv een rock slide :-(. Toen heeft het visitor center ons aangeraden om de observation trail te doen en die was heel fijn en zwaar! Dus ik zou graag is een keertje naar ZION terug gaan en dan in combinatie met Bryce. Ik heb gehoord dat Bryce nog beter en mooier is ermee. Welke stevige trail kan ik daar doen, aanraders?.
Sowieso wil ik graag een paar daagjes LV doen om te shoppen en even uit te rusten aan het zwembad.
SF heb ik Alcatraz gedaan en een tochtje met de fiets over de golden gate bridge. Ik vond het er in september wel heel fris :D Ik had zelfs een pull aan. Spijtig was er ook heel veel mist en de golden gate bridge niet goed zichtbaar.

Kort samengevat waren de toppers Zion (Springdale), Las Vegas, Page, Oatman (route66 - zonsondergang) en SF!

Wat is de vorige keer goed bevallen en wat zou je nu anders willen doen?
Ik zou me iets meer in de natuur willen vertoeven zoals in Zion. Voor de rest is deze vraag deels hierboven al beantwoord. Wat ik het minst vond was LA zelf. Nochtans was het wel is leuk om Hollywood, Santa Monica, Beverly Hills,... . Ik heb dit was gedaan met een hop on en hop of bus. Ik heb het gevoel gehad dat ik veel tijd heb verspilt in het drukke verkeer. Ik was wel blij dat ik er niet zelf moest rijden. Het kan natuurlijk zijn dat ik het totaal verkeerd heb aangepakt en daarom veel leuke dingen zijn mis gelopen. Dus als je tips hebt?

Hoe was je route de vorige keer? Ik heb je nog een voorstel gedaan maar daar heb je toen niet meer op gereageerd.
Sorry dat ik er niet meer heb op geantwoord. Ik heb grote deels jou route volledig gevolgd. Ik zal is even posten hoe die route is geweest.
10 september Los Angeles - Santa Monica
11 september Los Angeles - Santa Monica
12 september Los Angeles - Santa Monica
13 september Los Angeles - Kingman (Needles - Oatman)
14 september Kingman (Hackberry - Seligman - Williams) - GC - Page
15 september Page - Zion (Glen Canyon Dam)
16 september Zion
17 september Zion - Las Vegas
18 september Las Vegas
19 september Las vegas
20 september Las vegas - Death Valley - Mammoth lakes
21 september Mammoth lakes - Yosemite
22 september Yosemite
23 september Yosemite - San fransisco (sequoias)
24 september San Fransisco
25 september San fransisco

Mits een aanpassing GC heb ik de route van jou groten deels gevolgd. Wat ik zeer moeilijk vond was om de juiste wegen te vinden zoals route 66.

Waarom heb je een retour LA genomen?
Retour LA genomen owv de zeer goede prijs van de vluchten en uren. Nu ga ik van 2 september tot 18 september, dus nu heb ik evenveel tijd als vorige vakantie. Spijtig heb ik in mijn sector iets te weinig vakantie :-( en moet ik rekening houden met men reispartner. Zo ben ik iemand die niet veel slaapt op vakantie en graag zoveel mogelijk wil zien.
Martin & Marianne schreef:
03 mar 2019, 18:54
Als je weer naar Bryce etc wilt zou ik zoiets doen:

2-sep naar LA
3-sep LA - Kingman
4-sep Kingman - Grand Canyon
5-sep Grand Canyon
6-sep Grand Canyon - Monument Valley
7-sep Monument Valley - Page
8-sep Page
9-sep Page - Bryce
10-sep Bryce - Zion
11-sep Zion
12-sep Zion - Valley of Fire
13-sep Valley of Fire - Las Vegas
14-sep Las Vegas
15-sep Las Vegas - Los Angeles
16-sep Los Angeles
17-sep Los Angeles
18-sep Los Angeles

Ik deed in 2011 in september een enigszins vergelijkbare route, kijk daar eens naar.
Misschien een dag minder GC en die dag gebruiken voor een overnachting in Death Valley? Of voor een overnachting in Sedona. Je kunt ook via Capitol Reef rijden. Dan wordt de route GC- Page- MV- Torrey- Bryce etc. Je rijdt dan via twee prachtige wegen, de ut95 en de ut12.

Als je een studiotour wilt doen zou ik Warner Bros doen.

Marianne
Graag wou ik Kingman willen overslaan omdat ik de route naar daar via route 66 al gedaan heb. Ik denk niet dat ik er nog meer kan zien? Ofwel?
Ook heb ik de bekende zaken gezien in Page of mis ik iets? Ik weet niet of we de route anders kunnen doen en die dagen kunnen gebruiken voor andere nieuwe dingen?

Ik deed in 2011 in september een enigszins vergelijkbare route, kijk daar eens naar.
Misschien een dag minder GC en die dag gebruiken voor een overnachting in Death Valley? Of voor een overnachting in Sedona. Je kunt ook via Capitol Reef rijden. Dan wordt de route GC- Page- MV- Torrey- Bryce etc. Je rijdt dan via twee prachtige wegen, de ut95 en de ut12.


Ik ga dit is moeten bekijken, want klinkt leuk!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Andante schreef:
15 mar 2019, 14:14
Waar ik wel wat heb tegenaan gelopen ben vorig jaar is de weg. Hiermee bedoel ik dat het niet simpel is om in google maps of Kaarten (apple) de juiste route in te zetten. Je raakt wel op je bestemming maar niet met de wegen die je wilt rijden (bv: route 66 vanuit LA staat niet deftig aangegeven en in google maps kun je die niet aanduiden).
Wat dacht je van een gewone papieren kaart? Ga bij een AAA-kantoor langs, of kijk bij een benzinestation. Kost bij de AAA niets als je lid bent van de ANWB of de Belgische variant, en anders betaal je een paar dollar.
Verder heb je eigenlijk heel weinig keus qua wegen, anders dan bij route 66 zou ik niet weten wat je anders kunt doen dan de snelste weg nemen.
Andante schreef:
15 mar 2019, 14:14
Verleden jaar hebben we de zonsondergang gedaan in de grand canyon maar toen direct verder gereden naar Page. Ik ben er niet zo lang geweest, ik sta er nu wel voor open om eventueel een tijdje te verblijven mits er leuke stevige wandelingen zijn die er de moeite zijn. Is het eventueel mogelijk om naar de Colorado rivier te gaan en ergens te zwemmen?
Als je er geweest bent begrijp je toch wel dat je niet naar de Colorado kunt lopen? In elk geval niet in het park zelf.
Er zijn bij Grand Canyon Village 2 paden die naar beneden lopen (Bright Angel Trail en South Kaibab Trail), maar naar beneden en weer terug op 1 dag lukt je in de zomer niet. Een deel van de South Kaibab Trail naar beneden is wel een aanrader, zie daarvoor ons 2013-verslag. Of doe de BAT tot aan Indian Gardens.

In Bryce kun je een combinatie doen van de Queens Garden Trail/Navajo Loop en Peekaboo Loop.
Andante schreef:
15 mar 2019, 14:14
Graag wou ik Kingman willen overslaan omdat ik de route naar daar via route 66 al gedaan heb. Ik denk niet dat ik er nog meer kan zien? Ofwel?
Maar wil je dan in 1 dag van LA naar de GC rijden?

In en rond Page kun je ontzettend veel doen; een slot canyon bezoeken, varen op Lake Powell, raften op de Colorado River, etc. Kijk eens op www.ontdek-amerika.nl onder overige bezienswaardigheden.

Marianne
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door sanook »

Als het volgen van een bepaalde route belangrijk is kun je naast een wegenkaart ook gebruik maken van een navigatie apparaat. Deze zijn veelal wel in staat om tussenpunten op te nemen in je route. Vaak kun je je routes van te voren al op het apparaat zetten.
Als je er niet teveel geld aan uit wilt geven kun je er ook ter plaatse in de US een kopen bij bv Walmart. (nadeel is dan wel dat je niet van te voren je routes er op kunt zetten)
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door Andante »

Martin & Marianne schreef:
15 mar 2019, 14:39
Andante schreef:
15 mar 2019, 14:14
Waar ik wel wat heb tegenaan gelopen ben vorig jaar is de weg. Hiermee bedoel ik dat het niet simpel is om in google maps of Kaarten (apple) de juiste route in te zetten. Je raakt wel op je bestemming maar niet met de wegen die je wilt rijden (bv: route 66 vanuit LA staat niet deftig aangegeven en in google maps kun je die niet aanduiden).
Wat dacht je van een gewone papieren kaart? Ga bij een AAA-kantoor langs, of kijk bij een benzinestation. Kost bij de AAA niets als je lid bent van de ANWB of de Belgische variant, en anders betaal je een paar dollar.
Verder heb je eigenlijk heel weinig keus qua wegen, anders dan bij route 66 zou ik niet weten wat je anders kunt doen dan de snelste weg nemen.
Andante schreef:
15 mar 2019, 14:14
Verleden jaar hebben we de zonsondergang gedaan in de grand canyon maar toen direct verder gereden naar Page. Ik ben er niet zo lang geweest, ik sta er nu wel voor open om eventueel een tijdje te verblijven mits er leuke stevige wandelingen zijn die er de moeite zijn. Is het eventueel mogelijk om naar de Colorado rivier te gaan en ergens te zwemmen?
Als je er geweest bent begrijp je toch wel dat je niet naar de Colorado kunt lopen? In elk geval niet in het park zelf.
Er zijn bij Grand Canyon Village 2 paden die naar beneden lopen (Bright Angel Trail en South Kaibab Trail), maar naar beneden en weer terug op 1 dag lukt je in de zomer niet. Een deel van de South Kaibab Trail naar beneden is wel een aanrader, zie daarvoor ons 2013-verslag. Of doe de BAT tot aan Indian Gardens.

In Bryce kun je een combinatie doen van de Queens Garden Trail/Navajo Loop en Peekaboo Loop.
Andante schreef:
15 mar 2019, 14:14
Graag wou ik Kingman willen overslaan omdat ik de route naar daar via route 66 al gedaan heb. Ik denk niet dat ik er nog meer kan zien? Ofwel?
Maar wil je dan in 1 dag van LA naar de GC rijden?

In en rond Page kun je ontzettend veel doen; een slot canyon bezoeken, varen op Lake Powell, raften op de Colorado River, etc. Kijk eens op www.ontdek-amerika.nl onder overige bezienswaardigheden.

Marianne
Ik ga me morgen avond is een beetje bezig houden met de route een beetje uit te stippelen en uw blog te lezen. Alvast bedankt voor de leuke tips en antwoorden!
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door Andante »

sanook schreef:
15 mar 2019, 16:30
Als het volgen van een bepaalde route belangrijk is kun je naast een wegenkaart ook gebruik maken van een navigatie apparaat. Deze zijn veelal wel in staat om tussenpunten op te nemen in je route. Vaak kun je je routes van te voren al op het apparaat zetten.
Als je er niet teveel geld aan uit wilt geven kun je er ook ter plaatse in de US een kopen bij bv Walmart. (nadeel is dan wel dat je niet van te voren je routes er op kunt zetten)
Dit kan ik wel overwegen! Ik maak meestal gebruik van de kaarten app van apple. Die is compatibel met de ford mustang!
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door Andante »

Supai bezoeken in de grand canyon. Is het de moeite en hoe begin ik er het beste aan?

De informatie dat ik gehoord is dat je een toestemming moet aanvragen en er is maar 1 hotel daar waar je kunt overnachten. Maar als ik lees moet je dit meer dan een jaar op voorhand reserveren om een plaats te hebben.

Iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk niet dat dat gaat lukken; zoals je zelf al aangeeft moet je ruim op tijd het hotel reserveren. Je zult er ook minstens twee dagen voor uit moeten trekken. Heb je die tijd wel?

Misschien heb je iets aan dit topic: viewtopic.php?f=7&t=74008

Marianne
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door Andante »

Ben een beetje aan het spelen met de route en het lijkt geen realistische keuze betreffende de korte reisduur :-( Bedankt voor de snelle respons!
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door Andante »

Ik heb via jullie (Martin & Marianne,...) advies een route samen gesteld.
Rekening houdend met de reistijden kom ik op dit neer.

Zo ga wandelingen doen in Grand Canyon, Bryce, Zion en eventueel Capitol Reef.

Ik heb 3 nachten Las Vegas erin gezet omdat we graag wat ontspanning hebben.

de ??? moeten nog ingevuld worden tips? Ik wou is zot doen en naar Monterey rijden en zo naar beneden :D enkel is het een te zotte reistijd :D

Graag jullie opmerkingen
Bijlagen
Schermafbeelding 2019-04-20 om 12.10.08.png
Schermafbeelding 2019-04-20 om 12.10.08.png (52.39 KiB) 2169 keer bekeken
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door Marcopstal »

San Diego zou gerust een dag meer mogen krijgen.

Waarom geen overnachting in Capitol reef tussen MV en Bryce in.

De ???? zijn hiermee direct ook opgevuld.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door Andante »

Oke, ik zal gewoon een nachtje San Diego bijboeken. Alvast bedankt voor de tip!

Is er veel te zien in Capitol reef?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker een overnachting in Capitol Reef (Torrey) doen. Dat geeft je ook meer tijd voor de UT95 en de UT12;er is daar en in Capitol Reef genoeg te zien.
Kijk voor het park eens op www.ontdek-amerika.nl. En voor de route, met een stop in CR, zie ons 2013-verslag. Zie ook ons 2015-verlsag voor Capitol Reef.

Tussen Las Vegas en LA zou je nog een overnachting in Death Valley kunnen doen.

Marianne
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door Andante »

Marianne bedankt voor de hulp. Dan ga ik een overnachting doen in Torrey. Ik zal jullie verslag is verder moeten lezen om te kijken wat ik kan doen daar.
Laatst gewijzigd door markro op 23 apr 2019, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door Andante »

Ik heb men route helemaal aangepast met jullie hulp waarvoor dank.

Enige kleine dingen waar ik tegen aanloop is waar kan ik het best verblijven tijdens men verblijf in San Diego (parking vereist).
Wat mogen we zeker niet vergeten buiten een bezoek te brengen aan Balboa park? graag wilden we deze activiteit doen https://www.tripadvisor.be/AttractionPr ... ornia.html?

Alvast bedankt,
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door sanook »

Wij hebben hotel in het Gaslamp Quarter voor onze komende trip, lijkt mij een gezellige buurt (en we zijn er in het Memorial Day weekend dus zal wel druk cq gezellig zijn). Parkeren bij hotels behoorlijk prijzig maar ik zag wel wat algemene parking lots en garages voor (veel) minder.
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door Andante »

Ja, de parkings van de meeste hotels zijn zo prijzig phfff. Maar wil ook niet afgelegen liggen en voor alles de auto pakken. Zou graag ergens in het centrum zitten, zodat we 's avonds nog iets kunnen gaan drinken en lekker gaan eten zonder dat je nog moet rijden.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door sanook »

Dan zit je in het Gaslamp Quarter goed lijkt me. Wij hebben het Kimpton Solamar (goedkoop via Amex Travel), enige nadeel is dat ontbijt niet inclusief is maar goed ik ga er vanuit dat je buiten het hotel voor redelijke prijs wat te eten kan halen. Het Horton Grand hotel is trouwens ook goed geprijsd en met goede recensies.
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door Andante »

Binnen 1,5 maand zijn we weer weg hip hoi :D

Door mijn fulltime job en men studies ben ik even onze reis uit het oog verloren.
Vandaag ben ik een draaiboek aan het maken en stuit ik op het eerste probleem. Alle hotels in Grand Canyon village zijn uitverkocht of super duur.

Op dag 5 zitten we in Kingman van daaruit dacht ik naar de GC te rijden en een wandeling te doen.
Aangezien de hotels zo duur zijn, dacht ik na de wandeling naar Flagstaff te rijden en daar een hotel te nemen om de dag nadien naar Monument Valley te rijden. Of hebben jullie nog een ander idee? Ook zoek ik nog leuke dingen voor tijdens de rit van San Diego naar Kingman.

Dus kort samengevat
Dag 4 San Diego een rit van ongeveer 6u naar Kingman (moet nog zoeken wat we tijdens de rit allemaal kunnen doen).
Dag 5 Kingman rit van ongeveer 2u naar GC (Wandeling) daarna rit 1,5u naar Flagstaff
Dag 6 Flagstaff naar Monument Valley

Alvast bedankt,
Andante
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat je niet meteen naar accommodatie bij de GC hebt gekeken, je bent toch al een tijdje bezig met de route. Je zou iets in Williams kunnen nemen, maar blijf vooral kijken naar iets in het park; er zijn vaak annuleringen. Je hebt gekeken op www.grandcanyonlodges.com? De Bright Angel Lodge is heel betaalbaar. Ik zou echt dagelijks eens kijken of er iets is vrijgekomen. Of bel eens, ze kunnen daar vaak meer zien of sneller zien of er iets vrij is, dan via de site. In het park overnachten is sowieso wel wat extra geld waard; je kunt dan ook van de zonsopkomst/ondergang genieten zonder in het donker te moeten rijden.

Je kunt ook naar de Yavapai Lodge kijken via www.visitgrandcanyon.com maar die is wel prijzig.

Marianne
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Andante: Los Angeles - Los Angeles

Bericht door Andante »

Idd, ik had er veel vroeger bij moeten zijn. Ik ga de website goed in het oog houden en heb ook telefonisch contact opgenomen maar hebben voorlopig geen plaats. Ze gingen me wel mailen moest er plaats vrij komen. Ik denk dus dat ik beter een uurtje van GC Village een hotel reserveer voorlopig.

Trouwens zijn er genoeg parkeerplaatsen in GC village? Wij gaan er wel heel vroeg zijn zodoende we een goede wandeling kunnen doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer