Reis usagirls: advies over route ZW gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
usagirls
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15:58

Reis usagirls: advies over route ZW gevraagd

Bericht door usagirls »

Hallo allemaal,

Deze zomer trek ik met mijn moeder en mijn zus naar het zuidwesten van de USA. We gaan kennissen in Denver bezoeken en wilden er graag een camper trip aan koppelen. Ik vind het echter heel moeilijk om in te schatten wat haalbaar is. We hebben niet zo veel tijd omdat we ook genoeg tijd in Denver willen doorbrengen. Wat denken jullie van de volgende planning?

Ik heb de km volgens Google Maps erbij gezet.

1. Denver --> Telluride (595 km)
2. Telluride --> Mesa Verde National Park (286 km)
3. Mesa Verde National Park --> Grand Canyon (482 km)
4. Grand Canyon
5. Grand Canyon --> Bryce (441 km)
6. Bryce
7. Bryce --> Arches (479 km)
8. Arches
9. Arches --> Denver (583 km)

Ik zag dat veel mensen ook naar Zion gingen, is dat de moeite om te doen ipv Bryce of Arches?

Groetjes en bedankt!
Nina
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Advies over route ZW gevraagd

Bericht door Markstaal »

Je hebt dus 9 dagen om met de camper rond te reizen? Wanneer halen jullie de camper op? Als dit op de eerste dag is waarbij je naar Telluride gaat is dit heel druk. Zeker als je geen earlybird hebt.

Met de hoeveelheid dagen zou ik me vooral richten op Colorado waarbij je Moab mee kan nemen (Moab is meer dan alleen Arches, denk ook aan Canyonland en Dead Horse SP). Voor Moab heb je eigenlijk minimaal 3 nachten nodig. De Grand Canyon Bryce en Zion liggen een behoorlijk stuk van Denver vandaan.

Een aantal tips voor in Colorado:

- Omgeving Ouray - Silverton - Durango met daarbij de Million Dollar Highway
- Black Canyon of the Gunnison National Park

Je zou ook naar de Rocky Mountains kunnen gaan afhankelijk of je voor deze camper trip al in Denver verblijft of pas aan het einde. Dit in verband met het wennen aan het hoogte verschil.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis usagirls: advies over route ZW gevraagd

Bericht door Trails »

Ik sluit me hierbij aan.
Als je maar 9 dagen hebt zou ik in Colorado blijven. Daar is genoeg moois te zien.
Jammer om die 9 dagen te besteden aan alleen maar kilometers (mijlen) maken. Dan blijft er weinig tijd over om iets te zien/doen.
Dan kun je beter een kleiner gebied goed doen.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis usagirls: advies over route ZW gevraagd

Bericht door covri »

Volgens mij is dag 1 onmogelijk. Je moet rekenen dat je met een rv minder snel bent als met een auto. Google Maps geeft auto rijtijden. Je moet er zeker 10% tijd bijtellen. Ook al heb je een early Bird, voor een uur of 10 à 11 ben je niet weg. (Denk aan instructies). Je moet ook bdschppn doen, kost je zeker 1,5 à 2 uur.
Wij rekenen de 1e dag max 100 mijl te rijden.
Ik vind het hele schema veel te snel; je zit heel veel in de rv, je wilt toch onderweg wel eens uitstappen om een wandeling te maken, of ergens langs de weg op een mooi punt staan en lekker een lunch maken?

Ik zou er nog eens goed naar kijken en het advies van Markstaal en Trails opvolgen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis usagirls: advies over route ZW gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Eens met de voorgaande reacties. Een combinatie van Colorado en een stukje Utah zou nog kunnen, maar vergeet Bryce en de Grand Canyon.

Ik begrijp uit je vraag in het vervoer-topic dat je de camper nog niet hebt gehuurd. Ik zou dan ook goed bedenken of je wel een camper wilt huren. Campings in nationale parken en state parks kunnen 6 maanden van te voren geboekt worden, dus veel campings zullen al vol zijn. Dat geldt zeker voor de parken die jij noemt.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis usagirls: advies over route ZW gevraagd

Bericht door Trails »

Martin & Marianne schreef:
13 mar 2019, 19:07
Campings in nationale parken en state parks kunnen 6 maanden van te voren geboekt worden, dus veel campings zullen al vol zijn.
Zo is dat!!!
Ik ben vandaag begonnen met het reserveren in state parks en national parks.
Vandaag was de eerste camping aan de beurt. Die is nog gelukt maar de camping die voor morgen in de agenda staat wordt al een probleem en we zijn al naar een alternatief aan het kijken. En dan boeken wij precies die periode van tevoren die mogelijk is.
usagirls
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15:58

Re: Reis usagirls: advies over route ZW gevraagd

Bericht door usagirls »

Martin & Marianne schreef:
13 mar 2019, 19:07
Ik begrijp uit je vraag in het vervoer-topic dat je de camper nog niet hebt gehuurd. Ik zou dan ook goed bedenken of je wel een camper wilt huren. Campings in nationale parken en state parks kunnen 6 maanden van te voren geboekt worden, dus veel campings zullen al vol zijn. Dat geldt zeker voor de parken die jij noemt.
We willen wel echt met een camper rondtrekken. Zullen snel beginnen met campings zoeken dan. Op basis van de reacties hier zullen we zeker onze route herbekijken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis usagirls: advies over route ZW gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien kun je nog wat langer dan die 9 dagen? Moet je de camper ook ophalen en wegbrengen in die periode? Dan blijft er echt weinig tijd over.
Doen jullie Rocky Mountain NP wellicht al vanuit Denver? Zo nee, dan zou ik dat zeker bezoeken.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer