Reis MarcusP: eerste keer zuidwesten, planning.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MarcusP
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2019, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis MarcusP: eerste keer zuidwesten, planning.

Bericht door MarcusP »

Al veel opgestoken van dit forum. Bij deze ook mijn planning voor een 15-daagse. Ik land op 5 juli in LA. Graag opmerkingen.

Dag 1: Landen in LA en doorrijden naar Lebec (100 km)
Dag 2: Lebec -> Ridgecrest met bezoek sequoia park (100 trails) + Peppermintfalls
Dag 3: Ridgecrest -> Las Vegas via Death Valley (Zabrinskie + Dante's View + Artist Drive) Gezien de maand juli, geen wandelingen
Dag 4: Las Vegas -> Springdale , bezoek Fire State Park (+ eventueel korte wandelingen)
Dag 5: Springdale: Zion NP wandeling Angels Landing
Dag 6: Springdale -> Grand Canyon North Rim
Voormiddag wandeling Narrows , vertrek naar North Rim rond 15u
Dag 7: Grand Canyon North Rim -> Page
Rijden naar uitkijkpunten North Rim + korte wandeling in Kaibatrail tot Cococino-overlook en terug
Dag 8: Page -> Monument Valley
Om 8u30 Lower Antilope Canyon + daarna Horseshoe Bend
In de namiddag doorrijden naar Monument Valley
Zonsondergang Monument Valley
Dag 9: Monument Valley -> Moab
Stop Goossenecks NP
Scenic Drive naar Fisher Towers + wandeling daar
Avondwandeling naar Delicate Arch
Dag 10: Moab
Voormiddag: Wandeling in Arches NP: Devils Garden Loop (10 km)
Namiddag: Island in the Sky District + Deadhorse State Park (viewpoints)
Dag 11: Moab
Needles, wandeling Chesslar Park (18 km)
Dag 12: Moab -> Bryce
Onderweg wandeling in Gobblin State Park + wandeling Wild Horse Canyon
Dag 13: Bryce
Wandeling in Bryce NP + uitzichtpunten
Dag 14: Bryce -> Las vegas
Onderweg even stoppen aan Kolob Canyon Overlook
Dag 15: Las Vegas -> Brussel
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Eerste keer zuidwesten: planning

Bericht door Marcopstal »

In het begin gaat het vrij hard.
Van Lebec naar Sequoia ben je nog 3 uur onderweg en van sequoia naar Ridgecrest kost je ook al 4 uur. Veel tijd in Sequoia heb je dus niet en dat is best zonde.
Van Ridgecrest via Death Valley naar Vegas is ook een flinke dag. Op zich is het wel maar 4,5 uur rijden, maar met de bezoeken wordt het toch wel een lange dag. Ik mis toch wel een aantal zaken hier zoals Stovepipe wells, sand dunes, Devil's Golf Course, Badwater en Furnace Creek.
Voor Bryce vind ik de tijd dan weer ruim genomen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
MarcusP
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2019, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Eerste keer zuidwesten: planning

Bericht door MarcusP »

Wat betreft dag 2, ik rij niet naar het echte sequoia NP (vind ik inderdaad te ver) maar ten zuiden ervan naar de Trail of the 100 giants.
Van daaruit is het een dikke 2 uur naar Ridgecrest (als ik Peppermint Falls niet aandoe)

Dag 3 is inderdaad een heel lange rit; de plaatsen die je beschrijft (behalve Bad Water) passeren we wel en daar kunnen we ook eventueel stoppen.

(Yosemite is zeker te ver, dat doe ik wel eens op een andere reis als ik vertrek vanuit SF)

Heb je een idee om de eerste twee dagen beter in te delen?

In ieder geval bedankt voor de feedback.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Eerste keer zuidwesten: planning

Bericht door covri »

Ik heb niet heel veel verstand van route planningen; :wink:
Maar dag 12 lijkt me erg veel. Wij zijn vorig jaar ook van Moab naar Bryce gegaan, maar hebben nog overnacht in Goblin sp (campground) en in Capitol Reef bij Fruita. Je hoeft natuurlijk geen 2 overnachtingen te doen, maar ik zou toch 1 inplannen.
Ik neem aan dat je weg 12 neemt, die is zo prachtig, daar wil je af en toe ook nog stoppen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerste keer zuidwesten: planning

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet hoeveel tijd je kwijt bent met de trail of the 100 giants, maar als het qua tijd past zou ik doorrijden naar Lone Pine. Veel leuker dan Ridgecrest en je kunt ook nog tegen de avond of in de ochtend naar de Alabama Hills.
Van Moab naar bryce via de UT12 is veel; ik zou een overnachting doen in Torrey. Voor Bryce is 1 nacht wel voldoende.
Je zou de laatste nacht Moab kunnen wijzigen in Monticello en dan via de UT95 naar Capitol Reef.

Ik zou de Narrows in de middag doen en de volgende ochtend vroeg Angels Landing. Dan kun je nog een deel in de schaduw lopen.

Marianne
MarcusP
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2019, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MarcusP: Eerste keer zuidwesten: planning

Bericht door MarcusP »

@Covri en Marianne bedankt voor de reactie!

• Ik ga een overnachting boeken in Torrey. Dan slechts één overnachting in Bryce. De reden waarom ik een extra nacht voor Bryce gekozen heb was om de drukte te vermijden in de ochtend. Nu zullen we pas tegen de middag toekomen en ik hoop dat we dan een parkeerplaats vinden om de shuttle te nemen.

• Wat betreft Zion. Narrows en Angel's Landing doen we beiden in de ochtend maar misschien draai ik ze beter om.

• Lone Pine is misschien wel een optie (dan laat ik de Peppermint Falls weg). Er zijn daar wel niet veel overnachtingsmogelijkheden meer. We zijn met 4 volwassenen dus ik bekijk het even. Ik rijd ook met een gehuurde wagen en dus veel offroad ga ik niet doen in de Alabama Hills.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis MarcusP: Eerste keer zuidwesten: planning

Bericht door IngridZw »

Wij hebben ook de route door Sequoia NF gereden via Johnsondale en Kernville. Wij vonden dit een erg mooi gebied. Ik zou dan wel de afslag bij het plaatsje Ducor nemen richting Johnsondale. De afslag bij Porterville kan ook maar dan ben je langer onderweg. De wegen in het gebied zijn nl erg bochtig met veel hoogteverschillen maar wel erg mooi. De trial of 100 Giants ligt ca. 2 mile na de afslag Ponderosa als je van Ducor komt.
Een mooie stopplaats is de brug bij Johnsondale en ook de plaats Kernville, waar wij een overnachting hadden, is leuk om even te pauzeren.

Wij zijn 2 keer in Bryce geweest in het hoogseizoen. Beide keren kwamen we er 's middags aan en we hebben geen probleem ondervonden bij het vinden van een parkeerplaats in het park zelf. Wil je gebruik maken van de shuttle bus dan kun je de auto ook parkeren bij Ruby's Inn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MarcusP: Eerste keer zuidwesten: planning

Bericht door Martin & Marianne »

MarcusP schreef:
13 mar 2019, 11:15
• Wat betreft Zion. Narrows en Angel's Landing doen we beiden in de ochtend maar misschien draai ik ze beter om.
Ik keek verkeerd; ik dacht dat je het op de eerste dag had gepland. Prima zo.
MarcusP schreef:
13 mar 2019, 11:15
• Lone Pine is misschien wel een optie (dan laat ik de Peppermint Falls weg). Er zijn daar wel niet veel overnachtingsmogelijkheden meer. We zijn met 4 volwassenen dus ik bekijk het even. Ik rijd ook met een gehuurde wagen en dus veel offroad ga ik niet doen in de Alabama Hills.
Wij vonden het Dow Villa Hotel erg leuk, zie daarvoor en voor de Alabama Hills ons 2015-verslag bij 27 en 28 juni.
Je hoeft niet off road, en de gravelroad daar is prima te rijden.

Marianne
MarcusP
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2019, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MarcusP: Eerste keer zuidwesten: planning

Bericht door MarcusP »

IngridZw schreef:
13 mar 2019, 12:25
Wij hebben ook de route door Sequoia NF gereden via Johnsondale en Kernville. Wij vonden dit een erg mooi gebied. Ik zou dan wel de afslag bij het plaatsje Ducor nemen richting Johnsondale. De afslag bij Porterville kan ook maar dan ben je langer onderweg. De wegen in het gebied zijn nl erg bochtig met veel hoogteverschillen maar wel erg mooi. De trial of 100 Giants ligt ca. 2 mile na de afslag Ponderosa als je van Ducor komt.
Een mooie stopplaats is de brug bij Johnsondale en ook de plaats Kernville, waar wij een overnachting hadden, is leuk om even te pauzeren.

Wij zijn 2 keer in Bryce geweest in het hoogseizoen. Beide keren kwamen we er 's middags aan en we hebben geen probleem ondervonden bij het vinden van een parkeerplaats in het park zelf. Wil je gebruik maken van de shuttle bus dan kun je de auto ook parkeren bij Ruby's Inn.
Dank je wel Ingrid voor de feedback. De route die ik voorgenomen had gaat inderdaad via Ducor. En ik zie bij het inzoomen op googlemaps dat het inderdaad veel draaien en keren is. Ik heb wel de indruk dat het er niet zo druk is, dus ik hoop een relaxte rit ondanks de grote afstand. We zijn met 3 chauffeurs dus we kunnen wel afwisselen. De zuidelijke Sierra Nevada is wel een streek dat blijkbaar niet veel aangedaan wordt.
Gezien onze beperkte tijd was Yosemite of Kings Canyon geen optie maar ik wil wel eens een reuze-sequoia gezien hebben, vandaar onze detour naar de trail of the 100 giants.

De brug over de Kern - niet zover van Johnsondale - heb ik ook in overweging genomen, we zullen ze zeker eens stoppen. Ik had graag de 7 tea-cups bezocht maar dit is geen evidentie als je langs de Kern wandelt, de stroming is wellicht te sterk om deze veilig over te steken.
Een kilometer voor de brug zou je er ook geraken volgens sommige Amerikaanse sites maar een echt wandelpad ligt er niet en dus moet je dan vertrouwen op je Garmin.

Afbeelding
seven teacups

Peppermintfalls is ook niet zo bekend en ligt in dezelfde regio en via een trail gemakkelijk te bereiken. Niet echt wow maar ziet er toch apart uit, in die zin dat het landschap er toch anders is dan in onze welbekende Alpen, veel opener (droger) en ongerepter. Met de Peppermintfalls is het wel zo dat je niet op voorhand weet hoe groot het debiet zal zijn. We zijn er rond 6 juli, dus in het drogere seizoen maar een sneeuwrijke winter/voorjaar zou wel een groot verschil kunnen uitmaken.

Afbeelding

We passeren uiteraard ook Kernville en Isabella Lake, waar we ook een korte stop voorzien hebben.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis MarcusP: eerste keer zuidwesten, planning.

Bericht door IngridZw »

Sequoia NF is inderdaad een gebied waar veel minder toeristen naar toe gaan. De meesten doorkruizen het niet en nemen wegens tijdgebrek de snelste route naar Sequoia NP of vandaaruit naar Death Valley/LV. Wij vonden het echter een verrassen mooi en ongerept gebied met wildwater riviertjes en heel rustig. Hele stukken waar we geen auto tegenkwamen. Dus over drukte qua verkeer hoef je je geen zorgen over te maken.

De foto's van Peppermint Falls zien er erg mooi uit. Je kan natuurlijk ter plekke kijken of je hiervoor tijd over hebt. Het ligt er ook aan waar je die dag wilt overnachten. Wij hebben getankt in Ridgecrest. De stad zag er in onze ogen niet aantrekkelijk uit maar puur als overnachtingplaats, en waarschijnlijk ook niet duur, voldoet het. Wil je een leukere locatie, een mooiere omgeving en 's avonds ook nog wat wilt rondwandelen in het stadje dan zou ik ook Lone Pine prefereren.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
MarcusP
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mar 2019, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MarcusP: eerste keer zuidwesten, planning.

Bericht door MarcusP »

Lone Pine is wellicht geen optie meer, meeste hotels zijn daar al volzet.

Ik weet dat Ridgecrest niks te bieden heeft en ik aanzie deze locatie als puur overnachting, we zijn pas onze 2de dag in de VS dus ik vermoed dat we redelijk vroeg onder de dekens gaan liggen. Bedoeling is om de dag erna vroeg op pad te zijn voor Death Valley.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MarcusP: eerste keer zuidwesten, planning.

Bericht door Martin & Marianne »

Ridgecrest kan natuurlijk prima maar ik begrijp niet dat je niets kunt vinden in Lone Pine. De Dow Villa Hotel heeft voldoende mogelijkheden nog.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis MarcusP: eerste keer zuidwesten, planning.

Bericht door PSVwally »

De zuidelijke Sierra Nevada wordt m.i, inderdaad best vaak overgeslagen. Ik heb volgens mij een uur of 1,5 á 2 rondgelopen bij de trail of the 1000 giants. Zeker als je niet naar Sequoia&Kings canyon np gaat een leuke plek om ook de megabomen te bekijken. Je zou kunnen overwegen om daarna, als de weg open is, de sherman pass road te nemen ipv via kernville. Dan heb je ook nog een aantal uitkijkpunten onderweg op Mt Whitney.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer