Reis els vekemans: rondreis met camper in juli van SFO naar LA, advies gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
els vekemans
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2019, 14:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis els vekemans: rondreis met camper in juli van SFO naar LA, advies gevraagd.

Bericht door els vekemans »

Hallo,
In juli 2019 gaan wij met de camper een rondreis maken van SFO naar LA, samen met onze twee tieners van 13 en 15 jaar. Het is voor ons de eerste keer naar Amerika. Wij hebben grotendeels de planning al rond. Maar graag horen wij of alles haalbaar is en horen wij natuurlijk ook graag tips en trucs. Wij hebben al aardig wat rondgeneusd op deze site/forum. We hebben de meeste campings en een aantal uitjes al geboekt omw van de zomerdrukte, maar toch is alle advies welkom, omdat we soms nog wat twijfelen.

Hierbij onze route:
Dag 1 aankomst in SFO overnachten aan Fishermans Warf
Dag 2 SFO bezoeken ( alcatraz en fietsen golden gate)
Dag 3 Camper ophalen early Bird en naar Yosemite , slapen op upper pines
Dag 4 Yosemite slapen op wawona ( geen twee dagen
Dag 5 Mono lakes ( via tioga pass naar daar)
Dag 6 Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Kanab White pocket met gids
Dag 11 Bryce
Dag 12 Capitol reef
Dag 13 Monument Valley
Dag 14 Page ( bezoek antelope canyon / al geboekt)
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 ?
Dag 17 Long Beach
Dag 18 Camper inleveren en nammidag LA bezoeken ( bezoek LA met gids in de namiddag en avond )
Dag 19 La bezoeken (universal Studios)
Dag 20 Naar huis

Vraag 1
Yosemite, ik heb helaas op twee verschillende campings moeten boeken. Hoe plannen we ons bezoek aan Yosemite best. Gezien we van de ene naar de ander camping moeten verhuizen. Ik vermoed dat de parkings heel vol gaan staan in juli (2 en 3 juli). Hoe kunnen we het park het beste bezoeken?
We willen dan via de Tioga Pass naar Mono Lake rijden op dag 5.

Vraag 2
moeten we door de toltunnel als we van Zion naar Kanab rijden?

Vraag 3
moeten we door de toltunnel als we van Kanab naar Bryce rijden?

Vraag 4
Wat is de mooiste route van Bryce naar Capitol Reef en haalbaar met camper?

Vraag 5
Van Grand Canyon richting LA wordt een lange dag. We hadden gedacht om 's avonds in Josua Tree te boeken, maar dat lukt niet.
Wat is een alternatief? Is Josua Tree omwille van de hitte echt niet te bezoeken? We lazen over de prachtige sterrenhemel in Josua Tree en ook blijken de campings heel mooi te zijn wat natuurlijke omgeving betreft? Is Palm Springs een optie om dan de ander dag langs Josua te gaan en dan door te rijden naar Long Beach?

Alvast hartelijke bedankt voor alle tips en advies. :-)

Els & Co
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis met camper in juli van SFO naar LA advies gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer van Yosemite; je tijd daar is nu zeer beperkt.
Je zult waarschijnlijk pas laat aankomen op dag 3; hoe laat kun je de camper ophalen? Vaak is dat pas in de middag. Dan nog boodschappen halen, dus je bent dan pas in de avond in Yosemite.
Als het dan nog licht is, is het mooi om nog een wandeling te maken, of misschien en stuk met de shuttlebus door de vallei te rijden. Onderweg kun je nog een stop maken bij Tunnel View en Bridalveil Fall.
Op de volle dag Yosemite kun je naar de Vernal Fall lopen, of naar Mirror Lake. Eerst een plaats voor de camper zoeken; bij Half Dome Village zul je hem wel kunenn parkeren zeker als je er al vroeg bent. De Yosemite fall zal nog niet opgedroogd zijn; dan is de korte wandeling naar de Lower Yosemite Fall ook een aanrader. Je zou dan ook kunnen raften op de Merced River.
Aan het eind van de dag kun je naar Glacier Point rijden. Onderweg zijn de wandelingen naar sentinel Dome en Taft Point mooi, maar of je daar tijd voor hebt is de vraag.
Wil je ook naar de Mariposa Grove? Dan zou ik misschien Glacier Point vergeten en aan het eind van de dag de Mariposa Grove bezoeken. De volgende dag zou je dan naar Glacier Point kunnen rijden. Dan weer terug en via de Tioga Road naar Mono Lake. Langs de tioga Road zijn mooie wandelingen en stops: Olmsted Point, Tenaya Lake, Tuolumne Meadwos. een leuke, korte wandeling is die naar Soda Springs. Wat langer en met een aardige klim is die naar Gaylor Lakes (vlak voor de uitgang van het park).

Van zion naar Kanab rij je door de Mt Carmel tunnel. Kijk voor meer informatie op www.nps.gov/zion.

De mooiste route van Bryce naar Capitol Reef is via de UT12. Een mooie waneling onderweg is die naar de Lower Calf Creek falls.

Joshua Tree (met een J) is heet. Of het te doen is om er te kamperen weet ik niet. Je kunt er in de zomer niet reserveren omdat het dan laagseizoen is; je zult er ontgetwijfeld wel een plek kunnen vinden. Het is wel een eind rijden vanaf de GC; er blijft dan weinig tijd over voor de GC.

Marianne
els vekemans
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2019, 14:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis met camper in juli van SFO naar LA advies gevraagd

Bericht door els vekemans »

Dag Marianne,
Bedankt voor de snelle reactie en de goede tips . We kunnen onze camper vroeg ophalen op maandag , we hopen dus om na het boodschappen doen snel richting Yosemite te kunnen vertrekken. We hebben in Canada al een RV gehuurd, dus het is niet helemaal nieuw.

Bedankt om te laten we dat we onze Camper eventueel kwijt kunnen bij half Dome . Ik heb al gelzen over de files in het park , wij zijn er wel niet in een weekend.
We hebben idd niet zoveel tijd voor GC , maar we moeten keuzes maken. Onze kids wilden heel graag toch een glimp opvangen van LA

Groeten,

ELS
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis met camper in juli van SFO naar LA advies gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Het is er druk. Ook buiten het weekend. In de vallei kun je het beste alles met de shuttlebus doen, niet alleen vanwege de files maar vanwege het gebrek aan parkeerplaatsen.
Behalve de parking bij Half Dome Village is er nog een visitor parking; meestal word je daar naartoe geleid. Maar ik denk dat je met een camper het beste bij die bij HDV kunt staan. Informeer anders bij de ranger op de campground.
Als jullie graag wandelen is het ook mooi om de Panorama Trail te doen; dan combineer je veel van de genoemde zaken. Je gaat dan met een bus naar Glacier Point en je loopt naar beneden. Je komt dan onder andere langs de Nevada en Vernal Fall.

Marianne
els vekemans
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2019, 14:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis els vekemans: rondreis met camper in juli van SFO naar LA, advies gevraagd.

Bericht door els vekemans »

Dag Marianne,

De laatste loodjes en praktische vragen , nog wat tips welkom.

In Yosemite
Ons plan was gedurende onze volle dag de panorama trail te lopen. Ik heb de betalende bus voor een 1 way ticket voor 4 nagekeken. Helaas zit die inderdaad vol. Alleen in de middag nog plaatsen, maar dat zie ik niet zitten omdat we in de late namiddag Mariposa willen doen en naar Wawona campground moeten.
Ik heb gelezen dat het soms mogelijk is om nog tickets te bemachtigen. Indien dat niet kan dan lijkt me wel een toffe route de Mist trail in combinatie met de John Muir trail. In de namiddag eventueel raften of fietsen We zien wel .
Is de glacier point goed bereikbaar met een camper ? Dit dan wel in de vroege ochtend voor we de tiogaroad nemen.

De weg van Lee Vining naar Las Vegas
Ik las op dit forum dat er twee moglijkheden zijn
Klopt dat de weg via de 120 naar Tonopah en dan de 95 de snelste is met de camper , een mooiere maar moeilijker route de weg Lee Ving / Bishop/Big Pine/168/266/ 95 , maar wel berijdbaar met een 25f Camper ?

Bryce Canyon
Ik zag dat de shuttles rijden van 08H tem 20H , de zonsondergang zit rond 21H , kan je met de camper naar bv Sunsetpoint om de zonsondergang te bekijken ?

Van Bryce naar Capitol Reef
De wandeling Lower Calf Creek falls.
Kan je op de parking raken met een camper ? Ik las precies dat het onverharde weg is ?

Ik had ook gelezen dat Willis Creek Slot Canyon een toffe trail is , maar dat lijkt precies ook een onmogelijke opdracht op daar te raken met een camper ?

Capitol reef park Scenic Drive: ik las dat bij het het bezoekerscentrum van Capitol Reef een verharde Scenic Drive start . Is dat dan Deze weg is dertien kilometer lang en brengt je langs felrode rotswanden, uitkijkpunten en startpunten van wandelingen. De Scenic Drive is een one-way, je zult aan het einde dus moeten omkeren en dezelfde route terugrijden. Er zijn twee onverharde zijwegen naar Grand Wash en Capitol Gorge.
Is dat dan de 12 of is dat de weg naar Hanksville ?

Als we van Monument Valley naar Page rijden hebben we om 12:30H een tour geboekt door upper Antelopes. Daarna was de gedacht naar Horeshoebend en dan naar onze campground , de wahweap campground. We weten dat het erg drul zal zijn aan Horsehoe bend Is het daar wat de warmte betreft te doen in de namiddag. Of beter eerst naar de campground na onze bezoek aan Antelope canyon en pas in de late middag terug naar Horsehoe bend . Druk zal het zijn en we weten ook dat de camper daar parkeren niet simpel gaar zijn. Tips welkom.


Dank u

ELS
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis els vekemans: rondreis met camper in juli van SFO naar LA, advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Glacier Point is goed te doen met een camper, parkeren is misschien wel lastig.
Als je de PT wilt doen loont het om regelmatig te kijken of er nog tickets vrij komen voor de eerste bus, wellicht zijn er annuleringen. Voor 4 personen zou ik niet gokken op een plaats op de dag zelf.

Als je in Bryce naar een uitzichtpunt wilt terwijl de shuttlebus niet meer rijdt kun je met de camper gaan. Ik zou dan wel op tijd gaan; je loopt het risico dat er geen parkeerplaat is. Overnacht je niet in het park? Dan zou je lopend naar de rim kunnen gaan.

Er is een camping bij Lower Creek Falls, dus ja, daar kun je met de camper komen, ook al is het een dirt road. Je zult wel vaker bij campings - deels - een dirt road treffen.

Voor Wilis Creek zou ik ter plekke informeren. Ik heb wel gelezen dat de weg bij droog weer ook met een gewone auto te doen is. Dan zou het met een camper wellicht ook lukken. Maar ik zou het sowieso ter plekke bij een BLM kantoor navragen.

Capitol Reef: ik begrijp de vraag niet. Een niet doorgaande of niet verharde weg kan toch niet de 12 of de 24 zijn? Kijk eens op de kaart (onder maps) op www.nps.gov/care. Heb je al een wegenkaart? Altijd nuttig en leuk om je route op te bekijken. Koop bijvoorbeeld de Hallwag kaarten.

Het zal bij Horsesho Bend midden op de dag inderdaad heet zijn. Maar daar zou ik me niet door laten weerhouden. Je kunt er langs rijden en kijken of er een parkeerplaats is. Is het erg druk dan rij je er later op de dag nog eens heen.

Marianne
els vekemans
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2019, 14:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis els vekemans: rondreis met camper in juli van SFO naar LA, advies gevraagd.

Bericht door els vekemans »

Dag Marianne,

Bedankt voor je antwoorden.
We zitten in Bryce op de camping Ruby's in .
Is het van daar te doen om te stappen dan om de zonsondergang te zien ?

Wat de scenic highway vanuit Capitol reef betreft.
Vanuit Bryce gaan we de 12 nemen en als we Capitol reef verlaten de 24 richting Hanksville. Ik vermoed dat dit de wegen zijn, waarop de meeste dingen te zien zijn. Maar ik was zelf ook een beetje in de war met wat ik allemaal aan het lezen ben. Dus dat komt wel goed dan

We blijven ondertussen bussen en campings checken in yosemite.

Bedankt voor al de waardevolle informatie

Els
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer