Reis GenC: huwelijksreis april 2019 tips en advies gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
GenC
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2019, 08:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis GenC: huwelijksreis april 2019 tips en advies gevraagd.

Bericht door GenC »

Goedemorgen allemaal,

Volgende maand (april 2019) gaan wij op huwelijksreis naar Amerika. Het is voor ons de eerste keer naar Amerika.
Wij hebben grotendeels de planning al rond. Maar graag horen wij of alles haalbaar is en horen wij natuurlijk ook graag tips en trucs. Wij hebben al aardig wat rondgeneusd op deze site/forum.
Wij gaan eerst twee weken op eigen houtje en daarna gaan we een georganiseerde motorrit doen met een groep.
De eerste twee weken hebben wij als volgt ingedeeld (hierbij lettend op wat wij in de laatste week sowieso al aandoen met de motor).

Dag 1
Amsterdam- San Francisco

Dag 2
San Francisco

Dag 3
San Francisco (Alcatraz)

Dag 4
San Francisco personenauto ophalen > Westkust mogelijk verblijven in Santa Cruz

Dag 5
Santa Cruz > Pismo Beach

Dag 6
Pismo Beach > Kings Canyon/Sequoia (overnachtingstips zijn welkom)

Dag 7
Kings Canyon/Sequoia > Los Angeles

Dag 8
Los Angeles

Dag 9
Los Angeles > Palm Springs/ Joshua Tree

Dag 10
Palm Springs/Joshua Tree > Death Valley

Dag 11
Deaty Valley

Dag 12
Death Valley > Las Vegas

Dag 13

Zoals jullie kunnen zien is er nog 1 dag over, mogelijk dat we toch iets langer over de westkust doen? Of dat jullie andere suggesties hebben. De eerste 3 nachten in San Francisco zijn al geboekt net zoals de motorreis inclusief overnachtingen. Dag 4 t/m dag 13 staan open voor planning/suggesties en tips.

=========================================================================
Dag 14
Las Vegas > Phoenix
Hier sluiten we s'avonds aan bij de groep waar we vervolgens mee gaan motorrijden, we hebben expres deze route erbij gezet zodat jullie weten waar we dan langskomen. Deze route is vastgesteld en dus niet te wijzigen.

Dag 15
Phoenix > Flagstaff

Dag 16
Flagstaff > Kingman

Dag 17
Kingman > Las Vegas

Dag 18
Las Vegas > St George

Dag 19
St George > Page

Dag 20
Page > Flagstaff- Grand Canyon

Dag 21
Flagstaff > Phoenix

Dag 22
Phoenix > Amsterdam
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis GenC: huwelijksreis april 2019 tips en advies gevraagd.

Bericht door PSVwally »

Afhankelijk van de weersomstandigheden zou ik zeker een dag meer uittrekken voor Sequoia &Kings Canyon. Anders zou ik dat overslaan en ook een dag uittrekken voot Pismo - Santa Barbara - LA en dan een volle dag bij Vegas zetten. Dan zou je een dagtrip valley of fire kunnen doen of gewoon een dagje rustig in Vegas blijven

Verder heb je heel dag 3 uitgetrokken voor Alcatraz, dat heb je echt in een aantal uren wel gezien. Ik weet niet welk tijdschema je hebt ingepland voor de tickets. Ik zou daarna de auto al halen en een dag parkeerkosten voor lief nemen. Dat scheelt de dag erna alweer tijd om meer van de kustweg te bekijken.

Ga je dag 14 ‘s avonds van Vegas naar Phoenix rijden met de groep of sluit je ‘s avonds in Phoenix bij de groep motortijders aan?
GenC
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2019, 08:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis GenC: huwelijksreis april 2019 tips en advies gevraagd.

Bericht door GenC »

Bedankt voor de tips.

M.b.t. dag 3 we hebben tickets voor 08.45 uur dus dat is mooi op tijd. We dachten zelf ook al dat we rond de middag weer terug zouden zijn. We waren dan voornemens om nog de dingen te gaan bekijken waar we de andere dagen niet aan zijn toegekomen. We hebben nog al wat dingen op het lijstje staan voor San Francisco en we willen natuurlijk niets overhaast doen.

Dag 14 rijden vertrekken we 's ochtends uit Las Vegas, als het goed is komt de groep aan om 19.00 uur in Phoenix dit moet dus makkelijk te doen zijn.

Aangezien we met de groep ook al bij Las Vegas komen hadden we in onze eigen planning hier niet meer dan een middag, avond en ochtend voor gepland.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis GenC: huwelijksreis april 2019 tips en advies gevraagd.

Bericht door Marcopstal »

SEKI doen op deze wijze heeft weinig zin. April is natuurlijk ook nog vroeg op het seizoen. Ik zou dit dus eerder laten wegvallen en verder de kust volgen richting LA.

Death Valley heeft veel te bieden, al kan je op één dag ook al veel doen. Hier zou je een dag kunnen laten wegvallen.

Ik zou eerder denken in de richting van:

Dag 6: Pismo - LA
Dag 7: LA
Dag 8: LA - San Diego
Dag 9: San Diego
Dag 10: San Diego - Joshua Tree
Dag 11: Joshua Tree - Death Valley
Dag 12: Death Valley - Vegas
Dag 13: Vegas

Op dag 14 heb je een rit van 4,5 uur. Tijd voldoende dus voor een bezoek aan de Hooverdam en eventueel Oatman als je er de volgende twee weken niet komt.

Vraag is in hoeverre het een rondrit is en in hoeverre het ook de bedoeling is zaken te bezoeken tijdens de motorrit. Zo vind ik het bvb bizar om 2 maal in Flagstaff te gaan overnachten en geen enkele nacht aan de GC zelf te hebben.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
GenC
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2019, 08:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis GenC: huwelijksreis april 2019 tips en advies gevraagd.

Bericht door GenC »

Hopelijk scheelt het nog enigszins dat we halverwege april vertrekken en bijna eind april toekomen aan SEKI.

Voor de duidelijkheid dit is de planning van de motororganisatie;

DAG 14

Vertrek naar Phoenix, Arizona

De eerste dag is al meteen een echte vakantiedag, vol verrassingen en nieuwe ervaringen. Heb ik alles bij me? Zijn de andere deelnemers ook al op Schiphol? Na de incheckbalie en de douane ga je met de groep naar de gate. Maar eerst nog even shoppen op Schiphol Airport. Na een overstap in de USA arriveren we tegen de avond in Arizona. Daar wordt de groep op het vliegveld door één van onze reisleiders opgewacht om naar het motel begeleid te worden. In het hotel gelegenheid voor ontspanning, en een frisse duik in de pool. Het avontuur kan beginnen.

DAG 15

Van Phoenix naar Flagstaff

Vandaag gaan we de motoren ophalen en de eerste miles rijden. Op verkenning door Sun Valley, Scottsdale en Tempe.Vandaag zullen we volop genieten van het weidse landschap dat dit gedeelte van de USA volop heeft. Het zal een perfecte dag worden om te wennen aan de motor, aan de groep en aan het motorrijden in de States. De eindbestemming is Flagstaff. Dit originele westernstadje ligt aan de Old Mainstreet, de historic Route 66. Daar kunnen we even mooie Route 66-foto’s maken, een biertje drinken en napraten over de eerste dag. Is de motor naar tevredenheid, ben je al gewend aan de Amerikaanse verkeersregels en gaat het rijden naar tevredenheid? Veel vragen aan jezelf en zeker aan de reisleiding.

ca. 250 km | afstanden en route onder voorbehoud.

DAG 16

Van Flagstaff naar Kingman

We gaan vroeg op pad, zo rijden we nog een tijdje in de gematigde hitte. Vandaag is het echt ‘Get your Kicks on Route 66’. We rijden door het spookstadje Oatman (een Ghost Town) en over bergwegen met smeltend asfalt naar Kingman met z’n Rail Road centrum. Even later komen we weer door de woestijn op weg naar Hackberry en Seligman. Daar gaan we even langs bij onze vriend de kapper, die ons steevast begroet met ‘Welcome home!

ca. 240 km | afstanden en route onder voorbehoud.

DAG 17

Kingman naar Las Vegas

Vandaag gaan we op weg naar de Hoover Dam en dan rijden we zo het ‘gat’ in naar de Old Route 66 in Kingman. Je ziet daar grote verschillen in hoe de lokale bevolking leeft. De USA is echt een land van tegenstellingen. Daar krijgen we vandaag zelf ook mee te maken: de desert, lange eindeloze wegen, de hitte. Kortom: wel een beetje afzien vandaag.

ca. 170 km | afstanden en route onder voorbehoud.

DAG 18

Van Las Vegas naar St George

Voordat we de woestijn in rijden, maken we eerst nog een prachtige rit door het mooie Utah. We nemen een klein stukje Highway en cruisen via Lake Mead over fantastische motorwegen. Van veraf zien we Las Vegas al liggen. In verband met de hitte stoppen we op tijd, op nog geen halve van de Strip. Daar zijn onder meer New York New York, MCM Studio’s, het Belaggio en alle andere bekende attracties van Vegas. We gaan de stad in en laten ons verrassen door dit typische Amerikaanse spektakel. Suf van de indrukken en met zere voeten vallen we in slaap.

ca. 200 km | afstanden en route onder voorbehoud.

DAG 6

Van St George naar Page

We vertrekken mooi met de zon in onze rug en genieten in de ochtend van de geweldige natuur. Aan het begin van de middag rijden we het Zion National Park binnen. Iedereen is vrij om hier de middag zo in te delen zoals hij of zij dat wil. We treffen elkaar weer bij de uitgang van het park. Ieders hoofd zit dan vol met mooie beelden. ‘s Avonds besluiten we de dag met een lopend buffetje of we gaan naar de Chinees. Na afloop wellicht nog een biertje bij het motel. Of wordt het vroeg naar bed om weer helemaal fris te zijn voor de dag van morgen?

ca. 250 km | afstanden en route onder voorbehoud.

DAG 19

Van Page naar Flagstaff- Grand Canyon

De natuur en uitzichten zijn vandaag overweldigend, dus zorg er voor dat je camera stand-by is (en de batterij opgeladen). Of we nog niet genoeg gezien hebben, staat voor vandaag een bezoek aan het Grand Canyon nationale park op het programma. Hier zouden we wel dagen kunnen blijven. We komen tijd te kort, want vanavond logeren we nog een nachtje in het karakteristieke Flagstaff. Van slapen komt niet veel!
Optioneel kunt u een helikoptervlucht bijboeken.

ca. 250 km | afstanden en route onder voorbehoud.

DAG 20

Van Flagstaff naar Phoenix

Via de Alt 89 naar Sedona. We hopen dat er weinig verkeer op de weg is, want dan kunnen we lekker doorrijden. Het motorgevoel kruipt toch waar het niet gaan kan. We nuttigen onze laatste American breakfast in Sedona. Daarna naar de Interstate 17, maar die steken we over… No Highway, we like touring! De tourleider snapt het precies: lekker motorrijden tot in Phoenix, als het even kan zonder Interstates.

ca. 240 km | afstanden en route onder voorbehoud.

DAG 21

Retourvlucht naar huis

’s Morgens staat de shuttle van het motel al klaar en vertrekken we naar het vliegveld. Het zit er bijna op. Met – waarschijnlijk – een weemoedig gevoel zien we de desert en Phoenix onder ons voorbij glijden.

DAG 10

Aankomst thuis

We zijn er ons van bewust dat we niet overal de tijd krijgen die misschien wel wenselijk zou zijn. Des te meer een reden om nog weer eens een keer terug te gaan.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis GenC: huwelijksreis april 2019 tips en advies gevraagd.

Bericht door Marcopstal »

Ik neem aan dat je dit letterlijk overgenomen hebt. Is dit een organisatie van hieruit ? Ik merk immers een aantal bizarre zaken. De nummers van de dagen kloppen ook niet, maar ik houd deze in onderstaande wel aan:

Dag 16: Oatman ligt verder dan Kingman. Hackberry en Seligman liggen dan weer tussen Flagstaff en Kingman in. Zoals het er nu staat zou je dus van Flagstaff naar Oatma rijden en via Kingman naar Seligman om vervolgens weer in Kingman te eindigen ? Alleen is dat dan 600 km en geen 240. Maar zelfs als ik dit in een logische volgorde zet kom ik op 360 km !!!

Dag 17: Kingman - Hoover Dam - Las Vegas: kwa afstand klopt dit ongeveer. Alleen vraag ik me af waar hier die woestijn en eindeloze lange wegen zijn.

Dag 18: Je vertrekt uit Vegas. Hoe kan je dan na verloop van tijd Vegas in de verte zien liggen, laat staan dat ja dan de stad in gaat......

Dag 6: St George ligt op 65 km van Zion. Hoe kan je dan pas tegen de middag in Zion zijn ???? De langste trip van de dag naar Page heb je dan nog voor de boeg. Het lijkt me sterk dat je dat pas na het avondmaal zou doen.

Dag 19: Page - GC - Flagstaff is minimaal een rit van 340 km en geen 250.


Sta me toe te zeggen dat als ik dit lees ik niet veel vertrouwen in deze organisatie heb.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer