Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis westUSA2019: westUSA2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
westUSA2019
Amerika-newbie

Reis westUSA2019: westUSA2019

Bericht door westUSA2019 »

Hoi allemaal,

Aanstaande zomer gaan wij onze eerste rondreis in het zuidwesten van de USA maken. We hebben onlangs onze vlucht geboekt, dus nu kan het grote plannen beginnen!

Ons reisschema ziet er vooralsnog als volgt uit:

ma 22-07 Aankomst: Salt Lake City - ?
di 23-07 ?- Yellowstone
wo 24-07 Yellowstone
do 25-07 Yellowstone - Grand Teton
vr 26-07 Grand Teton
za 27-07 Grand Teton - Dinosaur
zo 28-07 Dinosaur - Arches
ma 29-07 Arches
di 30-07 Arches - Monument Valley
wo 31-07 Monument Valley - Grand Canyon
do 01-08 Grand Canyon - Page
vr 02-08 Page
za 03-08 Page - Bryce Canyon
zo 04-08 Bryce Canyon - Zion
ma 05-08 Zion - Las Vegas
di 06-08 Las Vegas
wo 07-08 Las Vegas - Death Valley
do 08-08 Death Valley - Yosemite
vr 09-08 Yosemite
za 10-08 Yosemite - San Francisco
zo 11-08 San Francisco
ma 12-08 San Francisco
di 13-08 San Francisco
wo 14-08 Vertrek: San Francisco

Na verschillende fora hier bestudeerd te hebben, zijn we benieuwd naar jullie meningen over dit reisschema!
Daarnaast vragen we ons af waar wij na aankomst in SLC, onderweg naar Yosemite het best kunnen overnachten: heeft iemand hier ervaring mee? En wellicht heeft iemand ervaring met de autohuur van SLC naar SF?

We horen het graag!

Groet, WestUSA2019 :)
Laatst gewijzigd door westUSA2019 op 06 mar 2019, 22:55, 4 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis westUSA2019

Bericht door PSVwally »

Welkom op het allesamerika forum.

Even vooraf. Als je het een volgende keer nog een keer opschrijft doe dat dan in een van - naar vorm, nu lijkt het alsof je op sommige plekken veel tijd hebt terwijl dat niet zo is.

Ik vind dat je door yellowstone en grand teton op te nemen op bepaalde plekken net wat tijd tekort komt.

SLC - yellowstone is al een flinke rit waardoor je tijd voor Yellowstone echt minimaal wordt. Je kan wel een deenvd dag dat je naar Grand Teton rijdt nog voor Yellowstone uittrekken natuurlijk. Ook GT - Dinosaur is een flinke rit wat je tijd voor Dinosaur weer inkort.
Ik zou daar dus alleen de quarry bezoeken en niet het canyon deel want anders trekt het weer door naar Moab.
In Moab moet je imo echt een dag meer hebben. Er is met oa Canyonlands en Dead Horse SP veel meer dan alleen arches. En ook tussen Moab en Monument Valley is nog best veel te bezichtigen onderweg.

Zion heeft ook de minimale tijd. De rit death valley - Yosemite kan in 1 dag maar kost je wel bijna de hele dag. Je tijd voor Yosemite is dus eigenlijk maar 1 volle dag en dat is weinig. Ik zou dus niet in death valley overnachten maar in lone Pine of Bishop dat scheelt alweer een paar uur rijden
Mr. Patrick
Amerikakenner

Bericht door Mr. Patrick »

Ook ik heb het gevoel dat je net iets te veel plekken in de reis aandoet.
Yellowstone is krap gepland zo, in Moab heb je geen tijd voor Canyonlands NP en Dead Horse Point SP, In Zion zou je eigenlijk een dag meer moeten hebben, in Yosemite idem dito. Als je deze plekken goed wilt beleven (en niet alleen vanuit de auto bekijken) dan heb je 4 dagen meer nodig in de reis.

Ik denk dus dat je keuzes moet gaan maken om iets te laten vallen.

Persoonlijk zou ik dan overwegen van Dinosaur tot Arches te schrappen (dus van Grand Teton de snelste weg terug naar het zuiden te nemen) en dan wel Capitol Reef NP mee te nemen. Dan krijg je volgens mij iets als Capitol Reef - Bryce - Zion - Page - Grand Canyon - Las Vegas.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen.

Voor de 24 dagen die jullie hebben wil je natuurlijk zoveel mogelijk uit de reis halen en veel zien. Dit is ook te zien in de planning.
Ik denk dat jullie her en der wat dingen moeten gaan schrappen om het wat minder gehaast wordt. Het blijven natuurlijk altijd keuzes maar het is ook mooi als de route wat rustiger is, het is ten slotte vakantie. Door in ieder geval 1 nacht minder SF te doen zou je deze dag bij Moab kunnen zetten. je zou er voor kunnen kiezen om de Grand Canyon eruit te halen, dit levert een extra dag op die je kan inzetten voor Zion, waar je zeker 2 nachten kan gebruiken.

De rit van SLC naar Yellowstone is best groot, als je deze direct op de eerste dag na aankomst doet win je wat extra tijd (dus zonder het toevoegen van een extra stop tussen SLC en Yellowstone). De eerste dag ben je vroeg wakker door de jetlag dus is het niet gek om alvast deze afstand af te leggen.

Verder zoals PSVwally aangaf is het een goede optie om vanuit Las Vegas direct richting Lone Pine oid te rijden zodat je meer tijd hebt voor Yosemite.
Mies2301
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis westUSA2019: westUSA2019

Bericht door Mies2301 »

Ik zou denk ik ook of meer tijd uittrekken voor Yellowstone en GT of dat gedeelte schrappen, met wat je allemaal wilt zien zou ik het schrappen en bewaren voor een volgende reis.

Dan zou je vanaf SLC naar Flaming Gorge kunnen gaan en dan naar Dinosaur, van Dinosaur naar Colorado National Monument en dan richting Moab.
In Moab zou ik ook meer tijd inplannen, er is daar zoveel te zien! Arches, Canyonlands en Dead Horse Point bv. Die dag zou ik van San Francisco afhalen.
De zuidkant van Canyonlands is ook erg mooi, je rijdt langs de afslag van The Needles sectie onderweg naar Monument Valley. Chesler Park & Druid Arch hike is een hele mooie combi om te lopen.

Wanneer je Yellowstone & GT schrapt, heb je veel meer tijd voor het stuk Las Vegas - Yosemite, daar is ook genoeg moois te zien.
Het oosten van Yosemite wat vaak overgeslagen wordt is erg mooi en veel rustiger dan in de vallei, daar kan je al makkelijk en dag rondlopen.
Voor Yosemite heb je nog Mono Lake en Bodie(Ghost Town) en Mammoth Lakes is een plek waar je ontzettend mooie hikes hebt waar je zowat nog alleen kan rondlopen. Manzanar is ook een interessant stukje Amerikaanse geschiedenis.
Laatst gewijzigd door Mies2301 op 07 mar 2019, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
westUSA2019
Amerika-newbie

Bedankt voor jullie reacties, fijn om input te hebben!
Inderdaad, we willen graag zo veel mogelijk zien en doen met als resultaat een druk schema..

We hebben in ieder geval de tip om een dag SF te verruilen voor Moab, direct naar Yellowstone rijden na aankomst en overnachten in Lone Pine verwerkt.
Het schema wordt dan als volgt:

ma 22-07 Aankomst 12.36: Salt Lake City- Yellowstone
di 23-07 Yellowstone
wo 24-07 Yellowstone
do 25-07 Yellowstone - Grand Teton
vr 26-07 Grand Teton
za 27-07 Grand Teton - Dinosaur
zo 28-07 Dinosaur - Moab
ma 29-07 Moab
di 30-07 Moab
wo 31-07 Moab - Monument Valley
do 01-08 Monument Valley - Grand Canyon
vr 02-08 Grand Canyon - Page
za 03-08 Page
zo 04-08 Page Bryce Canyon
ma 05-08 Bryce Canyon - Zion
di 06-08 Zion - Las Vegas
wo 07-08 Las Vegas
do 08-08 Las Vegas- Lone Pine
vr 09-08 Lone Pine - Yosemite
za 10-08 Yosemite
zo 11-08 Yosemite - San Francisco
ma 12-08 San Francisco
di 13-08 San Francisco
wo 14-08 Vertrek 16.30: San Francisco

Keuzes die we dan nog kunnen overwegen zijn:
- GC wisselen voor dag extra in Zion
- Dinosaur tot Arches schrappen (dus van Grand Teton de snelste weg terug naar het zuiden te nemen) en dan wel Capitol Reef NP meenemen
- Yellowstone & GT schrappen en dan Flaming Gorge toevoegen

We gaan ons erin verdiepen :)
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Ik kan over de rest nu nog niet veel zeggen, omdat we nog moeten gaan, maar zeker wel over Yellowstone / Grand Teton. Laat deze 2 parken niet vallen. Ik blijf tot dusver overtuigd dat het in Amerika nergens mooier wordt dan daar. De wisselende natuur, de dieren die er leven. Geweldig. Plus dat het je meer variatie geeft en niet teveel ‘rode stenen’.
Gevoelsmatig (vanwege de hoeveelheid rode stenen en rust in de route) zou ik gaan voor je 2e optie (dinosaur tot arches schrappen en capitol reef meenemen) die je overweegt en dan zeker een dag Zion toevoegen, dag Yosemite en dag Yellowstone en misschien Vegas. Laten zoals je het hebt kan ook, maar ik vind het vrij vol dan.
Laatst gewijzigd door stegeman op 07 mar 2019, 16:06, 3 keer totaal gewijzigd.
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MarjoleinB »

Ik denk dat je nog geen accommodaties hebt vastgelegd?
Hier zou ik dan wel zo snel mogelijk naar gaan kijken.
Je gaat in het hoogseizoen en bent nu al heel laat met hotels vastleggen.
Vooral in Yellowstone, Grand Teton, Zion en Yosemite is het erg druk en is de kans groot dat je buiten het park moet slapen en dus nog meer tijd kwijt bent aan rijden.
Kijk voor accommodaties in de parken op:
https://www.yellowstonenationalparklodges.com voor Yellowstone
https://www.nps.gov/grte/planyourvisit/lodging.htm voor Grand Teton
https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/ ... eeping.htm voor Yosemite
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Wij zijn afgelopen zomer van SLC naar Jackson gereden via de mooie route langs Bear Lake, waar we ook nog een lunchstop hebben gemaakt. Was prima te doen op één dag. Maar naar Yellowstone South Entrance) is natuurlijk nog wel een stukje verder en afhankelijk waar je gaat overnachten in of nabij Yellowstone.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

paar losse bedenkingen :

- dag 1 als je om 12u36 landt ( hopelijk), je moet niet meer door de paspoortcontrole ( denk ik) maar wel nog bagage en dan autohuren, en dan 5 uur rijden - zonder enige stop - naar Yellowstone of Jackson : is niet niks. Nu,sunset is maar rond 21u00 dus dat valt nog mee. Maar toch, als je later landt....
- yellowstone en grand teton zou ik zeker niet laten vallen, zijn absolute toppers en vermoedelijk toch een beetje de reden van de vlucht naar SLC.
-verontrustend : nog geen boekingen in Yellowstone, Jackson, Yosemite, omgeving Zion? Toch heel dringend naar kijken. In Yellowstone zal je moeten nemen wat er nog beschikbaar is, meest centraal is Canyon Village. Jackson heeft heelwat motels, is niet goedkoop, vaak nog plaats in Virginian Lodge, voor Bryce eventueel in Tropic, Yosemite zal niet makkelijk zijn maar misschien de canvascabins.
- als je 2 (of meer) chauffeurs hebt kan je mits een vroege start en lange rijdag zonder problemen in 1 dag van Jackson naar Moab rijden, heb dat al verschillende malen gedaan. Win je dagje.
- een dagje meer Zion, Yosemite en Yellowstone zou fantastisch zijn, ook wel afhankelijk hoeveel/hoelang/hoegraag jullie wandelen. Zion is een wandelparadijs, de grand canyon niet maar is natuurlijk wel indrukwekkend. In Yosemite heb je de vallei, je hebt glacier point road, je hebt de Tioga pass, je hebt hetch hetchy...Moeilijk....

Het belangrijkst : motels ! zoveel mogelijk onmiddellijk boeken, je kan toch gratis annuleren moesten plannen nog wijzigen.

Jacques
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

nog eens hallo,

wat Patrick voorstelt levert de extra tijd heb die je in Zion en Yosemite zeker kan gebruiken :

van jackson naar Capitol reef kan in 1 dag mits 2 chauffeurs.

Jacques
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Na zo’n lange vlucht, 8u tijdverschil nog even 5u naar Yellowstone rijden lijkt mij niet bepaald verstandig, maar dan nog kom je gewoonweg tijd te kort.
Je wilt zoveel mogelijk zien, maar je gaat in mijn ogen juist minder zien omdat je teveel tijd aan het rijden bent.

Haal er wat uit dan zie je echt meer. En maak een volgende keer een reis met andere highlights in het noordwesten, yellowstone/grand teton en het midwesten zou ik zeggen
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Om na de lange vliegreis nog eens 500 km. te rijden lijkt me ook niet verstandig. Na alle formaliteiten op het vliegveld en het ophalen van de huurauto, zal je op z'n vroegst en met wat geluk waarschijnlijk niet eerder kunnen vertrekken dan tegen 15.00 uur plaatselijke tijd. Heb je een rechtstreekse vlucht dan duurt het nog langer. Bedenk ook dat het voor jouw gevoel dan al 8 uur later is en je op een gegeven moment tegen de slaap moet vechten. Ik denk dat je niet verder moet rijden dan, ik noem maar wat, Montpelier (net na Bear lake) Je zit dan ongeveer op de helft of blijf gewoon die nacht in SLC om nog iets van de stad te zien.

Ik zou ook of Yellowstone/Grand Teton eruit halen of Moab. Mijn voorkeur zou Moab zijn omdat je, zoals Stegeman aangeeft, met Yellowstone en Grand Teton meer afwisseling in je route hebt qua natuur. En in plaats van Moab extra tijd voor Yellowstone en via een overnachting in Capitol Reef naar Monument Valley. Je rijdt dan ook nog eens over de prachtige UT95.
Als je dan ook nog een dag SF inlevert t.g.v. Zion heb je volgens mij een mooie route en een stuk rustiger.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Al je iets laat vallen heb je voor de rest voldoende tijd.
Zonder Moab:

22-jul naar SLC
23-jul SLC - Yellowstone
24-jul Yellowstone
25-jul Yellowstone
26-jul Yellowstone
27-jul Yellowstone - Grand Teton
28-jul Grand Teton
29-jul Grand Teton - Capitol Reef
30-jul Capitol Reef - Bryce
31-jul Bryce - Zion
01-aug Zion
02-aug Zion - Page
03-aug Page - Grand Canyon
04-aug Grand Canyon
05-aug Grand Canyon - Las Vegas
06-aug Las Vegas
07-aug Las Vegas - Death Valley
08-aug Death Valley - Mammoth Lakes
09-aug Mammoth Lakes - Yosemite
10-aug Yosemite
11-aug Yosemite - San Francisco
12-aug San Francisco
13-aug San Francisco
14-aug San Francisco
Je zou een nacht Grand Canyon minder kunnen doen en die gebruiken voor Monument Valley of voor Yosemite.

Zonder Yellowstone en Grand Teton:

22-jul naar SLC
23-jul SLC - Moab
24-jul Moab
25-jul Moab
26-jul Moab - Monument Valley
27-jul Monument Valley - Capitol Reef
28-jul Capitol Reef
29-jul Capitol Reef - Bryce
30-jul Bryce - Zion
31-jul Zion
01-aug Zion - Page
02-aug Page - Grand Canyon
03-aug Grand Canyon
04-aug Grand Canyon - Las Vegas
05-aug Las Vegas
06-aug Las Vegas - Death Valley
07-aug Death Valley - Mammoth Lakes
08-aug Mammoth Lakes - Yosemite
09-aug Yosemite
10-aug Yosemite
11-aug Yosemite - San Francisco
12-aug San Francisco
13-aug San Francisco
14-aug San Francisco

Ik zou hoe dan ook zo snel mogelijk kijken naar accommodatie. Kijk naa Yellowstone en boek per nacht als er iets beschikbaar is/komt. Mocht je toch niet naar Yellowstone gaan dan kun je gratis annuleren (tot 30 dagen voor aankomst).
Yosemite ligt natuurlijk min of meer vast, dus kijk daar ook naar; en blijf kijken, er zijn altijd wel annuleringen.

Wij hebben meerdere keren een combinatie gedaan van het zuidwesten met Yellowstone; misschien heb je iets aan onze verslagen.

Marianne
westUSA2019
Amerika-newbie

Beste allemaal,

Dank voor jullie uitgebreide reacties, dat helpt enorm!
We realiseren ons dat het qua accomodaties belangrijk is om snel zaken vast te gaan leggen, dit gaan we dan ook zsm (ondanks een druk komend weekend) doen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik vind het altijd jammer dat men pas hier met een (on)mogelijke route komt als de tickets al geboekt zijn. :?

Je eigen schema zou ik zeker niet aanhouden. Na aankomst in SLC naar Yellowstone rijden na een lange vliegreis is onverstandig. Wat als je flinke vertraging hebt?

Er zijn al wat andere goede voorstellen gedaan.

Tip: houd 3 nachten voor Yellowstone en Moab aan, 2 nachten voor Yosemite, 2 volle dagen San Francisco en schrap eventueel Grand Canyon in jouw rijtje. Denk dat je dan al een veel betere route kunt maken.

Succes met plannen!
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
westUSA2019
Amerika-newbie

Voor de geïnteresseerden, het is het onderstaande schema geworden op basis van de verschillende adviezen hier. Dank!
Inmiddels o.a. Yellowstone en Yosemite geboekt :)
Mochten er weer nieuwe vragen opkomen dan weten we het forum te vinden!

ma 22-07 SLC
di 23-07 SLC - Yellowstone
wo 24-07 Yellowstone
do 25-07 Yellowstone
vr 26-07 Yellowstone
za 27-07 Yellowstone - Grand Teton
zo 28-07 Grand Teton
ma 29-07 Grand Teton - Capitol Reef
di 30-07 Capitol Reef - Bryce
wo 31-07 Bryce- Zion
do 01-08 Zion
vr 02-08 Zion - Monument Valley
za 03-08 Monument Valley - Grand Canyon
zo 04-08 Grand Canyon - Las Vegas
ma 05-08 Las Vegas
di 06-08 Las Vegas - Lone Pine
wo 07-08 Lone Pine - Mammoth
do 08-08 Mammoth - Yosemite
vr 09-08 Yosemite
za 10-08 Yosemite
zo 11-08 Yosemite - San Francisco
ma 12-08 San Francisco
di 13-08 San Francisco
wo 14-08 San Francisco
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Ik vind m mooi zo :thumbup:
Geen Page (Antelope Canyon) is wel jammer. Maar ja. Ik snap dat je ook niet alles mee wilt/kunt pakken.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Mooie route. Het enigste waar ik wat vraagtekens bij heb is de lange rit van Grand Teton naar Capitol Reef. Veel kilometers op één dag. (750) Dat betekent dat er erg weinig ruimte overblijft voor Capitol Reef en dat is wel jammer. Je hebt nu voor Yellowstone 3 volle dagen uitgetrokken. En je kunt ook nog de vroege avonduren gebruiken. Als je dan op 27-7 gelijk uit Yellowstone vertrekt hou je bijna een hele dag over voor Grand Teton. Misschien is het dan verstandiger om op de extra dag Grand Teton in de loop van de middag al een stukje richting het zuiden te rijden om de rit op te splitsen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Een met hierboven. Of de dag lone pine - mammoth lakes daar inzetten en direct van lone pine direct naar Yosemite rijden. Maargoed, keuzes he.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer