Reis Henry1987: Rondje Texas '19

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Henry1987
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 feb 2015, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Almelo

Reis Henry1987: Rondje Texas '19

Bericht door Henry1987 »

Het is weer zo ver! Voor de 5e keer op rij gaan mijn vrouw en ik naar de VS. Dit keer Texas. Omdat we beide voor ons gevoel een beetje western-bloed in ons hebben. Country muziek, rodeo, barbecue. Dat ligt ons wel. Maar we gaan al snel, begin mei. Dus nu volop bezig met een reis in elkaar zetten.

De tickets zijn geboekt. Amsterdag - Houston & Houston - Amsterdam met United Airlines. De rest is nog helemaal open.

De opzet nu:
  • Amsterdam --> Houston
  • Houston --> Waco Mammoth --> Fort Worth
  • Fort Worth --> Dallas --> Grapevine --> Fort Worth
  • Fort Worth --> Amarillo (via Route66)
  • Amarillo (Palo Duro Canyon)
  • Amarillo --> Marathon
  • Big Bend
  • Big Bend --> Fredericksburg
  • Fredericksburg --> Austin
  • Austin
  • Austin --> San Antonio
  • San Antonio
  • San Antonio --> Corpus Christi
  • Corpus Christi (Padre Island + USS Lexington)
  • Corpus Christi --> Aransas pass --> Galveston
  • Galveston --> Houston
  • Houston --> Amsterdam
Voorgaande reizen hadden we eigenlijk elke nacht een nieuw hotel. Dat reistempo wilden we nu iets naar beneden brengen. Dus op iets meer plekken 2 nachten. Waar we wel beetje mee zitten is de mix natuur & steden. We zijn geen types die enorme hikes ondernemen. Maar ook geen types die zich dagenlang kunnen vermaken in een grote stad. Is de mix in jullie ogen beetje gebalanceerd?
We realiseren ons dat we Carlsbad caverns overslaan, maar we hebben beide niet veel met grotten. Daarom de "omweg" maar gelaten voor wat het is.

Nog dingen die we echt over het hoofd zien? Het schiet al op, aangezien we 8 mei vertrekken. Dus het wordt tijd dat we hotels gaan boeken...
Elke V.
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 jul 2009, 15:38

Re: Reis Henry1987: Rondje Texas '19

Bericht door Elke V. »

Wij vertrekken al over vier weken en maken een rondje Houston (1 nacht), Austin (3 nachten), San Antonio (2 nachten), Dixie Dude Ranch (2 nachten), Alpine (1 nacht), Terlingua bij Big Bend (2 nachten). Daarna rijden we in ons eigen tempo in een week richting de Golf van Mexico. We willen in ieder geval naar Corpus Christi en Galveston, maar laten de rest van de route nu nog open. We eindigen weer in Houston en laten het Noorden van Texas deze keer zitten.
Wij hebben er zin in. Hill Country is volgens mij prima vanuit Austin/San Antonio te doen.

Wij denken in Hill Country, de Ranch en Big Bend voldoende natuur te zien. Ook wij zijn geen hikers.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Henry1987: Rondje Texas '19

Bericht door hemmie »

Ik zou het zelf te veel rijden vinden denk ik, maar dat is persoonlijk.

Op zich denk ik dat het zo wel kan.
Carlsbad Caverns zou ik inderdaad niet meer toevoegen, als je dat doet zou ik zorgen dat je voldoende tijd hebt om ook Guadalupe Mountains mee te pakken en White Sands, want dat ligt allemaal vrij dicht bij elkaar. Zeker de moeite waard, maar daar heb je wel een paar dagen voor nodig.
Ik ben zelf nog niet in Big Bend geweest (wij gaan over 2 weken), je tijd daar is niet heel ruim volgens mij. Vanuit Marathon ben je er wel snel, maar de dag dat je naar Fredericksburg gaat moet je 's ochtends direct weer op pad. Ga ook direct eens kijken waar je nog kan overnachten, in het park is ideaal, maar verder is er ook weinig, en het is in die regio erg duur.
Je tijd voor de Hill Country lijkt me wel prima zo. Maar kijk eens wat je daar wil doen. Er zijn daar veel mooie State Parks (Pedernales, Enchanted Rock) en Lyndon B Johnson NHS is normaal gesproken ook een bezoek waard, maar daar is op dit moment het "Texas white House" dicht.
Vanuit Port Aransas en Aransas Pass (niet ver van Corpus Christie) kun je dolphin tours doen, een aanrader!
NASA in Houston is ook de moeite waard, misschien tussen Galveston en Houston?
Mocht je bij Houston nog tijd over hebben, Brazos Bend SP is een mooi park, waar je die tijd van het jaar vaak veel alligators zult zien.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Reis Henry1987: Rondje Texas '19

Bericht door johan1973 »

Ik heb Texas wel gecombineerd met New Mexico (het zuidwesten grotendeels in een reis van bijna 10 weken...).

Cadillac Ranch (einde middag) bij Amarillo kost weinig tijd.
Palo Duro Canyon hoeft ook niet veel tijd te kosten. Ik heb daar alleen de korte Lighthouse trail gedaan.
Je zou na PDC al direct door kunnen reizen naar het zuiden.
Eventueel via Fort Davis (vond ik mooi) en Marfa naar Terlingua, want Terlingua vind ik mooier als basis voor Big Bend dan Marathon.
Maar dan waarschijnlijk nog een nacht plannen tussen Amarillo en Terlingua. Ik weet niet of Fort Davis haalbaar is. Ik heb daar overnacht (cabin op de campground).
In Big Bend zijn meerdere korte wandelingen. Vanwege de hitte uiteraard het liefste vroeg of in de namiddag.
Ik heb gedaan: Window View Trail, Lost Mine Trail, Hot Springs bij de Rio Grande, Grapevine Hills hike naar 'balanced rock', Santa Elena Canyon.

Big Bend ligt in een uithoek en daar kom je mogelijk nooit weer...
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Henry1987: Rondje Texas '19

Bericht door jojostravelusa »

Misschien in Abilene meepakken? http://www.frontiertexas.com/about Vonden wij een leuk museum.
En in Dallas natuurlijk The Sixth Floor Museum https://www.jfk.org/
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Henry1987: Rondje Texas '19

Bericht door Pete.Z »

Weinig tijd voor Waco, de meeste mensen slaan het helemaal over, maar er zijn een aantal aardige dingen te zien, waaronder inderdaad de Waco Mammoth.
Maar ook het Texas Rangers museum is de moeite: https://www.texasranger.org
Dr.Pepper museum is leuk: https://drpeppermuseum.com
En zeker voor de kijkers van het programma, de Magnolia Market: https://magnolia.com/silos/

Verder is Galveston ook erg leuk, de typisch Amerikaanse ferry naar Port Bolivar is een korte oversteek, maar wel leuk, wij hebben veel dolfijnen gezien vanaf de boeg en Bolivar Peninsula is een leuk uitstapje. https://www.galveston.com/galvestonferry/

En als je in Houston bent is een bezoek aan het space center eigenlijk verplicht, kost wel een dag. https://spacecenter.org
Elke V.
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 jul 2009, 15:38

Re: Reis Henry1987: Rondje Texas '19

Bericht door Elke V. »

Henry1987 schreef:
26 feb 2019, 19:14
Het is weer zo ver! Voor de 5e keer op rij gaan mijn vrouw en ik naar de VS. Dit keer Texas. Omdat we beide voor ons gevoel een beetje western-bloed in ons hebben. Country muziek, rodeo, barbecue. Dat ligt ons wel. Maar we gaan al snel, begin mei. Dus nu volop bezig met een reis in elkaar zetten.

De tickets zijn geboekt. Amsterdag - Houston & Houston - Amsterdam met United Airlines. De rest is nog helemaal open.

De opzet nu:
  • Amsterdam --> Houston
  • Houston --> Waco Mammoth --> Fort Worth
  • Fort Worth --> Dallas --> Grapevine --> Fort Worth
  • Fort Worth --> Amarillo (via Route66)
  • Amarillo (Palo Duro Canyon)
  • Amarillo --> Marathon
  • Big Bend
  • Big Bend --> Fredericksburg
  • Fredericksburg --> Austin
  • Austin
  • Austin --> San Antonio
  • San Antonio
  • San Antonio --> Corpus Christi
  • Corpus Christi (Padre Island + USS Lexington)
  • Corpus Christi --> Aransas pass --> Galveston
  • Galveston --> Houston
  • Houston --> Amsterdam
Voorgaande reizen hadden we eigenlijk elke nacht een nieuw hotel. Dat reistempo wilden we nu iets naar beneden brengen. Dus op iets meer plekken 2 nachten. Waar we wel beetje mee zitten is de mix natuur & steden. We zijn geen types die enorme hikes ondernemen. Maar ook geen types die zich dagenlang kunnen vermaken in een grote stad. Is de mix in jullie ogen beetje gebalanceerd?
We realiseren ons dat we Carlsbad caverns overslaan, maar we hebben beide niet veel met grotten. Daarom de "omweg" maar gelaten voor wat het is.


Nog dingen die we echt over het hoofd zien? Het schiet al op, aangezien we 8 mei vertrekken. Dus het wordt tijd dat we hotels gaan boeken...
Ik neem aan dat jullie inmiddels de hotels hebben geboekt. Als dat niet het geval is: wij zijn inmiddels terug van onze 19-daagse reis door het Zuiden van Texas en ik wil wat opmerkingen plaatsen.

Big Bend: een dag is heel weinig, vooral wanneer je uit Marathon komt. Het is handig om de Elena Canyon meteen in de ochtend te doen, dat scheelt met de warmte. Ook de Boquillas Canyon was leuk. Wij zijn zelf wel in de Chisos Mountains geweest, want wij sliepen twee nachten in Terlingua, een heerlijk stadje trouwens, maar het was erg lastig om bij de Lodge midden op de dag de auto kwijt te raken. Over de afstand Terlingua (net voor het NP) en Marathon is anderhalf uur.

De dag dat jullie naar Fredericksburg reizen kun je niet veel anders doen dan rijden. Het is wel een prima Interstate, waar je goed door kunt rijden.

Marathon: wij hebben in de B&B Eve's Garden gelogeerd op aanraden van onze contactpersoon bij Basecamp (Terlingua). Wat een heerlijke omgeving was dat, een kamer in een uniek kleurrijk gebouw, met een kas en schitterende bloemen, een buitentuin met mogelijkheid tot een kampvuur, een uitstekend ontbijt met vers gebakken brood, een omgeving waar wij in ieder geval heel veel contacten hebben gehad met Amerikanen. Bovendien was er een panoramadeck waar vandaan de zonsondergang ontzettend goed was te zien. Het diner in het Gage Hotel is ook een aanrader.

Wij zijn twee nachten in een erg goed net gerenoveerd Best Western in Port Aransas gebleven. Ook wij vonden wij het toch handiger om af en toe twee nachten achter elkaar in een hotel te overnachten, en daar vandaan dingen te bekijken. Vanaf Port Aransas kun makkelijk je via de brug naar Corpus Christi rijden. Wij vonden Corpus Christi zelf veel te druk. In New York hebben wij de Intrepid bezocht, en wij hadden geen zin in nog een schip. De ferry vanaf Port Aransas naar Aransas Pass (en het Aransas National Wildlife refuge) is een aanrader. De overtocht duurt nog geen vijf minuten, en het wachten nauwelijks een kwartier. Je kunt heel veel strandbuggy's huren in Port Aransas.

Galveston hebben wij gedaan vanuit ons hotel in Houston, waar wij de laatste twee nachten hebben gelogeerd. Achteraf gezien had ik liever een nacht in Galveston zelf doorgebracht. Galveston is erg levendig en er zijn leuke restaurants. De pier is vreselijk druk, maar Strand is erg leuk. Parkeren is trouwens wel een dingetje in Galveston. De parking in het Historic Center accepteerde die dag geen biljetten. Er is echter een noodknop. Op heel veel plaatsen moet je via creditcard betalen, maar onze Visacard werd op deze plek niet geaccepteerd. Nu werd de slagboom gewoon geopend voor ons. Bij een hotel zelf kun je trouwens wel parkeren.

San Antonio vonden wij erg leuk. Ons hotel lag op loopafstand van het centrum, maar wij hebben ook nog de Hop on Hop off bus genomen om een beter beeld van de stad te krijgen. Wij vonden het Museum for Western Art bij de Riverwalk erg leuk.

Vanaf Fredericksburg kun je makkelijk de ranch van Lyndon B. Johnson bezoeken. Leuk was het bezoek, dat wij trouwens vanaf Austin hebben gedaan. Het verkeer in de buurt van ons hotel bij de 12e straat, dus wel dicht bij het State Capitol, stond constant vast. Wij hadden drie nachten Austin geboekt, en dat was voor ons 1 nacht teveel, daarom het uitstapje naar Hill Country, hoewel onze laatste avond wel de leukste qua muziek en gezelligheid was. Wij hadden veel Americana en country zoals in Nashville verwacht, maar op 6th street kom je ook Hiphop en Heavy Metal tegen.
Schrik trouwens niet van de enorme hoeveelheid daklozen in de straten van Austin, vooral in de buurt van 6th street.
Het State Capitol was erg interessant evenals de wandeling langs het Ladybird Lake.
Wij hebben twee dagen op een Dude Ranch doorgebracht in Hill Country. Zo'n ranch moet je echter heel vroeg bespreken.

Houston: wij vonden het Museum of Fine Arts erg leuk, maar dat is maar 1 van de 19 musea van Houston. Nasa hebben wijzelf niet gedaan. Het Theatre District is ook erg leuk.

Wij vliegen meestal KLM en zijn gewend aan relatief veel tussendoortjes. De prijs van United is lager en inclusief de koffers), maar je krijgt aan het begin van de reis een maaltijd en aan het einde, en tussendoor 1x een paar nootjes, en ze komen tussendoor alleen af en toe langs met water. Het is handig om zelf wat drinken c.q. eten te kopen op het vliegveld, achter de douane, zodat je tussendoor iets bij je hebt.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Henry1987: Rondje Texas '19

Bericht door hemmie »

Fijn te lezen dat het BW in Port Aransas er weer goed bij lag. Wij sliepen er in 2011 en 2016, in de tussentijd was het helemaal gerenoveerd, dus we vroegen ons al af hoe het er nu bij lag.
Hebben jullie in Port Aransas geen boottocht gedaan om dolfijnen te zien? Vind ik daar altijd wel een hoogtepunt.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Henry1987: Rondje Texas '19

Bericht door chippie777 »

Ik heb het op dit forum al vaker gezegd, maar onze vakantie naar Texas behoort tot de mooiste die we gemaakt hebben naar de USA. Vergis je ook niet in de afstanden, Texas is zo groot als de benelux, duitsland en frankrijk samen. Wie weet haal je nog wat tips uit ons reisverslag.
https://chippie777.wordpress.com/category/texas-2014/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Henry1987: Rondje Texas '19

Bericht door groennom »

Wij zijn in 2017 naar florida en texas geweest, misschien vindt je nog wat leuke ideeen in ons blog http://deepsouth2017.wordpress.com/
Elke V.
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 jul 2009, 15:38

Re: Reis Henry1987: Rondje Texas '19

Bericht door Elke V. »

hemmie schreef:
18 apr 2019, 15:15
Fijn te lezen dat het BW in Port Aransas er weer goed bij lag. Wij sliepen er in 2011 en 2016, in de tussentijd was het helemaal gerenoveerd, dus we vroegen ons al af hoe het er nu bij lag.
Hebben jullie in Port Aransas geen boottocht gedaan om dolfijnen te zien? Vind ik daar altijd wel een hoogtepunt.
De boottocht was wel de bedoeling, maar het waaide enorm toen wij er waren en ik houd niet zo van varen met een boot met windkracht 7. We hebben nog wel geprobeerd om een derde nacht te blijven en deze op die dag, toen het dus niet zo waaide te doen, maar de BW was helemaal vol die nacht. Omdat wij de laatste dagen niet hadden vastgelegd, zijn we toen een extra nacht in Houston gebleven, aan het einde van onze vakantie, en hebben we een heerlijke dag in Galveston doorgebracht vanuit Houston en we hebben in Houston ook nog een schitterend museum bezocht.
De King Ranch in Kingville vonden wij trouwens ook zeer de moeite waard.
Elke V.
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 jul 2009, 15:38

Re: Reis Henry1987: Rondje Texas '19

Bericht door Elke V. »

chippie777 schreef:
18 apr 2019, 15:58
Ik heb het op dit forum al vaker gezegd, maar onze vakantie naar Texas behoort tot de mooiste die we gemaakt hebben naar de USA. Vergis je ook niet in de afstanden, Texas is zo groot als de benelux, duitsland en frankrijk samen. Wie weet haal je nog wat tips uit ons reisverslag.
https://chippie777.wordpress.com/category/texas-2014/
Wij kunnen het daarmee alleen maar eens zijn. Big Bend en Terlingua, de steden , Hill Country en de kust waren werkelijk schitterend. Wij hebben onderweg al gesproken over een toekomstige reis: vliegen op Phoenix, en dan rijden richting Big Bend (wij vonden ons verblijf achteraf gezien een nacht te kort), en dan via Carlsbad en White Sands door New Mexico (daar is immers ook erg veel te doen) terugrijden naar Phoenix... Dit lijkt ons ook een erg leuke reis...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Henry1987: Rondje Texas '19

Bericht door hemmie »

@Elke V. Jammer van de wind!
King Ranch ken ik helemaal niet, maar ziet er leuk uit, gaat op mijn to-do lijst!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Henry1987: Rondje Texas '19

Bericht door hemmie »

Wij waren afgelopen maart in Big Bend, echt geweldig mooi. Carlsbad Caverns en White Sands al eerder gedaan, ook echt de moeite waard. En mocht je die ooit combineren, Davis Mountains SP ligt er zo'n beetje tussenin, vonden wij ook erg mooi.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Reis Henry1987: Rondje Texas '19

Bericht door bedeve »

@Elke V. Mooi hoor zo 'n uitgebreide reactie ! Volgende maand ben ik 3 nachten in Big Bend en ook 3 nachten in Austin. Daar vooral gericht op Americana
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer