Reis AJenG@019: first time Amerika route westen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
AJenG@019
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2019, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis AJenG@019: first time Amerika route westen.

Bericht door AJenG@019 »

Hallo,

Wij zijn bezig om een reis van 26 dagen te plannen door West-Amerika.
We hebben een route vastgesteld, maar is deze niet te lang voor de reis van 26 dagen?

Een globale planning is nu:
dag 1 Vliegen op Salt lake city
dag 2 Overnachting Salt lake city
dag 3-4 2 Overnachtingen west yellowstone
dag 5-6 2 Overnachtingen Jackson
dag 7 Overnachting in Vernal
dag 8 Overnachting in Moab
dag 9 Overnachting in Torrey
dag 10 Overnachting in Bryce Canyon
dag 11 Overnachting in Springdale
dag 12 Overnachting in Page
dag 13-14 2 overnachtingen in Grand Canyon South Rim
dag 15 Overnachting in Las Vegas
dag 16 Overnachting in Death Valley
dag 17 Overnachting in Lone Pine
dag 18 Overnachting in Visalia
dag 19 Overnachting in Sonora
dag 20-21 2 overnachtingen in San Francisco
dag 22-23 2 overnachtingen in Santa Barbara
dag 24-25 2 overnachtingen los angeles
dag 26 Vlucht Los Angeles - Amsterdam

Alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: First time amerika route westen

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
On je te kunnen helpen is het goed als je wat meer toelichting geeft.
Wanneer zou je willen gaan, in welke tijd van het jaar?
Ligt er al iets vast?
Heb je al eens wat andere routes bekeken en reisverslagen gelezen?
Wat is de bedoeling van Visalia en Sonora?
En waarom Moab? Je weet dat daar twee nationale parken zijn, en dat 1 overnachting daar veel te weinig is?
En waarom wel twee nachten Grand Canyon?
Met twee nachten West Yellowstone heb je nauwelijks tijd om iets van Yellowstone te zien.
Met 2 nachten Santa Barbara heb je geen tijd voor het mooiste deel van de kust.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 26 feb 2019, 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: First time amerika route westen

Bericht door Marcopstal »

Voor een eerste trip zie ik een planning die veel te druk is. Je perst alles in die 26 dagen en als resultaat heb je op veel plaatsen te weinig tijd.

De route lijkt op een aantal plaatsen ook wat vreemd, maar we kennen uiteraard de reisperiode niet.

Denk eraan: less is more !!!!
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Re: First time amerika route westen

Bericht door Gast »

Als je naar "west amerika" wil, zou ik Yellowstone en Jackson er uit halen. Dat ligt nogal uit de route.
Nikkivo
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2019, 22:45
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: First time amerika route westen

Bericht door Nikkivo »

Waar ga je overnachten in LA? Ik zoek me suf en geraak er niet uit waar ik best boek.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: First time amerika route westen

Bericht door stegeman »

Of dag 17-25 er uit halen en de dagen bij Moab en Yellowstone en Zion zetten. Of yellowstone er uit halen (en dan zou ik niet op Salt Lake city vliegen). De kust ken ik nog niet. Dat gaan we ondervinden dit jaar. Maar Yellowstone is wel heel erg gaaf! Veel mooier dan Canada en Yellowstone kan het voor m’n gevoel nergens worden. Dus ik zou gaan voor incl Yellowstone en de kust in een andere reis stoppen (met dan Yosemite en sequaia), maar kijk naar je eigen wensen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: First time amerika route westen

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt met wat aanpassingen best en groot deel van de route doen. Als de tickets niet vastliggen is eindigen in SF mooi om wat meer tijd te krijgen overal. En anders zo hier en daar wat aanpassen:

dag 1 naar Salt Lake city
dag 2 Salt Lake city - Yellowstone
dag 3 Yellowstone
dag 4 Yellowstone
dag 5 Yellowstone - Grand Teton
dag 6 Grand Teton
dag 7 Grand Teton - Vernal
dag 8 Vernal - Moab
dag 9 Moab
dag 10 Moab - Torrey
dag 11 Torrey - Bryce
dag 12 Bryce - Zion
dag 13 Zion
dag 14 Zion - Page
dag 15 Page - Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon - Las Vegas
dag 17 Las Vegas - Death Valley
dag 18 Death Valley - Mammoth Lakes
dag 19 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 20 Yosemite
dag 21 Yosemite - San Francisco
dag 22 San Francisco
dag 23 San Francisco - Cambria
dag 24 Cambria - Los Angeles
dag 25 Los Angeles
dag 26 Los Angeles

Je hebt meer tijd overal als je Moab er uit haalt. Dan kun je een extra dag Yellowstone doen, en bijvoorbeeld een extra nacht aan de kust.
Voor routes met Yellowstone er in kun je eens naar onze reisverslagen kijken.

Marianne
AJenG@019
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2019, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis AJenG@019: first time Amerika route westen.

Bericht door AJenG@019 »

Hoiii,

Bedankt voor alle reacties zover.
Wij gaan 10 September vliegen naar Salt lake city en terug op 4 october vanuit los Angeles.
Ik ben fan van yellowstone dus daar gaan we zeker heen en mijn aanstaande wil graag de grote steden zien. Dus eem combi van parken en steden.
We hebben dit reisvoorstel van tioga tours gekregen, Want ik heb zelf niet echt een goed overzicht over de reis. Heb diverse forums al gelezen, maar het is super lastig om een goeie planning te maken :D
Dus het liefst gaan we en grote steden en parken en als laatste 2 dagen aan het strand liggen uitrusten was het idee.

Ik heb een paar hotels als reservering, maar kan nog alle kanten op.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AJenG@019: first time Amerika route westen.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat valt me erg tegen van Tioga tours; het is onbegrijpelijk dat ze zo weinig tijd voor Yellowstone uittrekken. En de route via Visalia is vreemd. De Tioga Pass in Yosemite zal nog wel open zijn, dus waarom Tioga Torus dan een route onderlangs de Sierra's voorstelt begrijp ik niet.

Als de vluchten al vastliggen moet je goed kijken naar wat je allemaal wilt doen en hoeveel tijd je er voor uit wilt trekken.
Hou er rekening mee dat in september de dagen al lang zijn.
Lees je goed in, want julie moeten zelf de keuzes maken. In mijn route is weinig ruimte, dus als je meer tijd wilt hebben voor de parken en steden zul je er iets uit moeten halen. Wat natuurlijk best lastig is als je een one way hebt. In die tijd van het jaar is het jammer om Moab te laten vallen, maar ik denk dat dat toch de beste optie is.

Begin alvast met het reserveren van accommodatie in Yellowstone. Zie daarvoor www.yellowstonenationalparklodges.com. Probeer in elk geval een overnachting bij Old Faithful te doen. En verder gewoon kijken wat er vrij is (en blijf kijken, er zijn altijd wel annuleringen) en wat betaalbaar is.

Kijk eens naar ons 2015-verslag voor onze accommodatie (zie hier) en voor het verslag van ons bezoek.

Volgens mij heb je tourwens een dag minder dan in het schema als je op 4 oktober terugvliegt.
Als TT dit zo heeft opgeleverd zou ik ze daar eens op aanspreken. En vraag ze eens wat ze denken te kunnen doen met 1 nacht Moab en waarom ze je naar Visalia laten gaan.

Marianne
Gast

Re: Reis AJenG@019: first time Amerika route westen.

Bericht door Gast »

Martin & Marianne schreef:
26 feb 2019, 19:22
Hou er rekening mee dat in september de dagen al lang zijn.
Je bedoelt waarschijnlijk 'kort' ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AJenG@019: first time Amerika route westen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ha ha, rare fout.
Kort dus.

Marianne
AJenG@019
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2019, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis AJenG@019: first time Amerika route westen.

Bericht door AJenG@019 »

Martin & Marianne schreef:
26 feb 2019, 19:22
Dat valt me erg tegen van Tioga tours; het is onbegrijpelijk dat ze zo weinig tijd voor Yellowstone uittrekken. En de route via Visalia is vreemd. De Tioga Pass in Yosemite zal nog wel open zijn, dus waarom Tioga Torus dan een route onderlangs de Sierra's voorstelt begrijp ik niet.

Als de vluchten al vastliggen moet je goed kijken naar wat je allemaal wilt doen en hoeveel tijd je er voor uit wilt trekken.
Hou er rekening mee dat in september de dagen al lang zijn.
Lees je goed in, want julie moeten zelf de keuzes maken. In mijn route is weinig ruimte, dus als je meer tijd wilt hebben voor de parken en steden zul je er iets uit moeten halen. Wat natuurlijk best lastig is als je een one way hebt. In die tijd van het jaar is het jammer om Moab te laten vallen, maar ik denk dat dat toch de beste optie is.

Begin alvast met het reserveren van accommodatie in Yellowstone. Zie daarvoor www.yellowstonenationalparklodges.com. Probeer in elk geval een overnachting bij Old Faithful te doen. En verder gewoon kijken wat er vrij is (en blijf kijken, er zijn altijd wel annuleringen) en wat betaalbaar is.

Kijk eens naar ons 2015-verslag voor onze accommodatie (zie hier) en voor het verslag van ons bezoek.

Volgens mij heb je tourwens een dag minder dan in het schema als je op 4 oktober terugvliegt.
Als TT dit zo heeft opgeleverd zou ik ze daar eens op aanspreken. En vraag ze eens wat ze denken te kunnen doen met 1 nacht Moab en waarom ze je naar Visalia laten gaan.

Marianne

Ik heb via tioga tours een offerte laten maken van de grote steden en parken waar wij graag langs wilden rijden, En tioga heeft er een voorstel van gemaakt dus we hebben niet een officieel een reis via hun geboekt. dus waarschijnlijk heb ik de reis die ik had voorgesteld niet goed uitgezocht, :oops: Maar we moeten dus echt wat dingen laten vervallen als ik de reacties zo hoor.
Yellowstone heb ik 2 overnachtingen in stage coach inn. de rest ben ik nu aan het zoeken.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis AJenG@019: first time Amerika route westen.

Bericht door IngridZw »

Een reisbureau hoort naar mijn mening ook advies te geven over of een bepaalde route haalbaar is of niet. Waar het bv raadzaam is om meerdere nachten te verblijven of juist niet. En niet alleen maar klakkeloos een route samenstellen op basis van wensen van de klant. Dat zou wel erg gemakkelijk zijn.
Voor Yellowstone zou ik toch eens kijken of er accommodaties vrij zijn in het park zelf. Als je er meerdere dagen hebt (wat aan te raden is) is het ook praktisch om op 2 verschillende locaties te overnachten. Dat scheelt qua reistijd. Financieel zal je denk ik niet duurder uit zijn dan het hotel wat je nu hebt geboekt
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
AJenG@019
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2019, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis AJenG@019: first time Amerika route westen.

Bericht door AJenG@019 »

Ik had inderdaad ook verwacht dat ik die reis eigenlijk zo kon overnemen, maar goed.
Ik heb nu 2 nachten west yellowstone en een nacht old faitfull lodge, daarna 2 nachten in jackson, dus ik denk dat dit voldoende is voor de eerste 4 dagen.
Daarna gaan we de reis vervolgen naar moab, maar weet niet zeker of we een nachtje vernal aan doen. Leek mijzelf niet echt spectaculair en een lange reisdag van jackson naar moab moet kunnen toch?
Laatst gewijzigd door markro op 01 mar 2019, 04:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende quote is niet nodig, is verwijderd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer