Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

Goedemiddag dames en heren,

Mijn vriendin en ik hebben besloten dit jaar in in september onze vakantie te vieren aan de westkust van Amerika.
Om precies te zijn van 4 sept tot en met 25 sept.

Een hoop informatie heb ik al via deze website en het forum kunnen vinden, maar uiteraard is er ook nog een hoop uit te zoeken.
Het enige wat wij op dit moment nog geboekt hebben is een vlucht, auto en een hotel bij aankomst.
Verder zijn wij nog in dubio of wij zullen verblijven in hotels of vooral voor het kamperen gaan.

Zelf ben ik nog nooit naar Amerika geweest, dus ben ik uitgegaan eigenlijk van (bijna) het standaard rondje.

Onderstaand ons schema:

Dag 1: Aankomst Las vegas (18:00 plaatselijke tijd)
Dag 2: Las Vegas - Zion
Dag 3: Zion
Dag 4: Zion - Bryce Canyon
Dag 5: Bryce Canyon - Page
Dag 6: Page - Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Kingman
Dag 8: Kingman - Los Angeles
Dag 9: Los Angeles
Dag 10: Los Angeles - Pismo Beach
Dag 11: Pismo Beach - Monterey
Dag 12: Monterey - San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco - Yosemite NP
Dag 15: Yosemite NP
Dag 16: Yosemite NP - Mammoth Lakes
Dag 17: Mammoth Lakes* - Death Valley
Dag 18: Death Valley - Las Vegas
Dag 19: Vrij in te vullen op een plek naar keuze
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Vlucht naar huis (10:00 lokale tijd)

Zoals je ziet hebben wij sowieso nog 1 dag vrij op te vullen en deze zou ik niet willen gebruiken voor een extra dag in Vegas.
Wat raden jullie aan?

Zelf lees ik een hoop over Monument Valley & Joshua Tree park, mogelijk dat deze nog in het schema passen?

Ik hoor graag wat jullie van dit schema vinden en wat voor tips jullie hebben!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rondreis LV-LA-SF-LV

Bericht door BonnyR »

Schema's ben ik niet zo'n held in..... :roll:
Maar zou wel adviseren om mocht je toch willen kamperen snel je besluit te nemen. Vanaf 15 maart kan je weer reserveren voor de nationale parken( in september) en de plaatsen zijn binnen een paar minuten vergeven. Ook als je voor hotels/lodges oid in de parken wilt gaan mag je je al gaan oriënteren. Vooral Yosemite.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door stegeman »

Wij doen nagenoeg hetzelfde rondje (sf-sf) en incl monument valley. Je zou dan krijgen:
Bryce-Page
Page- Monument Valley
MV- GC
Maar of je het wilt doen weet ik niet. 2 nachten Page geeft ook wel wat rust. Dat je hem
Daarbij zou zetten. Of bij Mammoth Lakes. Meningen ML zijn verdeeld. Mij lijkt het geweldig. We hebben 2 nachten Page, 1 MV en 2 Mammoth Lakes.
Smaken verschillen heel erg natuurlijk en te besteden tijd ook.
Zo met jouw route zou ik denk ik voorkeur hebben 2 nachten Page om rust in de route te krijgen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door Martin & Marianne »

De route is prima, voor de tijd die je hebt. Waar je de extra dag gebruikt is helemaal afhankelijk van je plannen overal. Als je in Yosemite naar de Mariposa Grove wilt (sequoia's) en je wilt veel wandelen dan is daar een extra nacht aan te raden. Wil je naar Bodie, Mono Lake, en wellicht nog wandelen aan de oostkant van Yosemite dan is een extra nacht Mammoth Lakes ook niet gek. Voor een rustpunt halverwege is een extra nacht Page wel mooi. Dat geeft je ook de tijd om aan Lake Powell te relaxen. Of doe een boottocht op het meer, of ga varen op de Colorado River.
Monument Valley is ook mooi als je het niet erg vindt om wat meer te rijden en minder rust te hebben.
Joshua Tree ligt min of meer op de route; dat zou je zelfs zonder extra overnachting mee kunnen nemen.

Met een tent kamperen is in de parken ontzettend leuk. En het grote voordeel van kamperen is dat je voor heel weinig geld in de parken kunt overnachten. Met 2 of 3 nachten haal je de aanschaf van de kampeerspullen er al uit.
BonnyR schreef:
24 feb 2019, 15:41
Vanaf 15 maart kan je weer reserveren voor de nationale parken( in september)
Dat klopt niet helemaal. Zie voor de data om voor Yosemite te reserveren: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm. Als je er na 15 september bent moet je dus op 15 mei reserveren )(om 16.00 precies). Oefen wel een maand van te voren. Je kunt ook kijken wanneer je er bent als je de route omdraait, en proberen om op die data een plaats te bemachtigen. Lukt dat niet, dan heb je een maand later een herkansing.
Voor de andere parken geldt dat je precies 6 maanden van te voren kunt reserveren. Dus als je gaat kamperen is het wel handig om begin volgende maand een route te hebben.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door Marcopstal »

Spendeer die overblijvende dag gewoon in Las Vegas. Meer dan genoeg te zien en te doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

Bedankt voor jullie tips. Een beslissing moeten wij inderdaad gaan maken of wij voor een hotel of camping gaan.
Daarnaast kom ik er net ook achter dat ik mijzelf heb misrekent en dat wij niet 1, maar zelfs twee dagen nog vrij op te vullen hebben.

Na de reis is het wel verstandig om aan het begin in ieder geval een dag extra te hebben, dus Page is in dit geval een goede optie.

Ook is nog een extra relax dag nog interessant en dan kan het Las Vegas worden om bij het zwembad te liggen of evt. nog Los Angeles aan één van de stranden.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door PSVwally »

Als je voor Joshua tree kiest zou ik zeker die extra dag bij LA zetten.
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

Route iets aangepast met de extra dagen beschikbaar en de keuze gemaakt om op zoek te gaan naar hotels in plaats van campings.

Dag 1: Aankomst Las vegas (18:00 plaatselijke tijd)
Dag 2: Las Vegas - Zion
Dag 3: Zion
Dag 4: Zion - Bryce Canyon
Dag 5: Bryce Canyon - Page
Dag 6: Page
Dag 7: Page - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Kingman
Dag 9: Kingman - Los Angeles
Dag 10: Los Angeles
Dag 11: Los Angeles
Dag 12: Los Angeles - Pismo Beach
Dag 13: Pismo Beach - Monterey
Dag 14: Monterey - San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco - Yosemite NP
Dag 17: Yosemite NP
Dag 18: Yosemite NP - Mammoth Lakes
Dag 19: Mammoth Lakes* - Death Valley
Dag 20: Death Valley - Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Vlucht naar huis (10:00 lokale tijd)

Daarnaast nu op zoek naar een eventuele planning per dag voor wat wij allemaal willen bezoeken; daarbij rekening houdend dat ik niet alles volle bak wil plannen.

Hoe zien jullie dat met hotels in September? De dag zelf nog proberen te boeken of alles vast zetten van te voren en met de mogelijkheid tot annuleren?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door PSVwally »

Het is in het zuidwesten tegenwoordig lang druk omdat nu over de gehele wereld mensen meer mogelijkheden krijgen om dit soort reizen te maken. Verkijk je niet op de drukte en ik raad je aan om een groot aantal plekken toch vooraf vast te leggen zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Er is in jullie trip weinig ruimte om echt veel te veranderen dus ik zou het in jullie geval zoveel mogelijk vastleggen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door IngridZw »

Hoe langer je wacht met het boeken hoe minder keuze je hebt in accommodaties die gunstig liggen t.o.v. de parken en die in prijs ook nog schappelijk zijn. Onze ervaring is dat de prijzen ook niet goedkoper worden na verloop van tijd. Eerder duurder. Je kunt inderdaad altijd nog annuleren als zich later een betere optie voordoet.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

PSVwally schreef:
26 feb 2019, 22:19
Het is in het zuidwesten tegenwoordig lang druk omdat nu over de gehele wereld mensen meer mogelijkheden krijgen om dit soort reizen te maken. Verkijk je niet op de drukte en ik raad je aan om een groot aantal plekken toch vooraf vast te leggen zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Er is in jullie trip weinig ruimte om echt veel te veranderen dus ik zou het in jullie geval zoveel mogelijk vastleggen.
Dank voor de tip. Zijn er plekken in het bijzonder welke gereserveerd moeten worden vooraf?
Ik kan mij voorstellen dat binnen de Yosemite snel vol zal zitten, maar geldt dat ook voor buitenaf?

Zelf wil ik mijzelf zo flexibel mogelijk houden en zo laat mogelijk boeken.
Voor steden als LA ga ik ivm de prijs alvast boeken en dan kiezen voor een zo laat mogelijk kunnen annuleren.
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

IngridZw schreef:
27 feb 2019, 00:16
Hoe langer je wacht met het boeken hoe minder keuze je hebt in accommodaties die gunstig liggen t.o.v. de parken en die in prijs ook nog schappelijk zijn. Onze ervaring is dat de prijzen ook niet goedkoper worden na verloop van tijd. Eerder duurder. Je kunt inderdaad altijd nog annuleren als zich later een betere optie voordoet.
Reageer net op een andere post waarbij jij eigenlijk al het antwoord geeft. Bedankt daarvoor:)

Ik ga maar eens op zoek!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door Martin & Marianne »

StrAAtje schreef:
28 feb 2019, 21:14
Zelf wil ik mijzelf zo flexibel mogelijk houden en zo laat mogelijk boeken.
Dat lijkt me niet verstandig. Boek alvast iets wat geannuleerd kan worden. Meestal kun je tot 24 uur van te voren gratis annuleren.

Marianne
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

Duidelijk! Gaan we het op die manier doen om teleurstelling te voorkomen. :)
Laatst gewijzigd door markro op 01 mar 2019, 04:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende quote is niet nodig, is verwijderd.
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

Lees op verschillende pagina's over een 'Annual pass' voor toegang tot de verschillende parken.
Wij gaan natuurlijk meerdere parken bezoeken, maar geen idee wat de prijzen hiervoor zijn. Loont het zich om zo'n pass aan te schaffen of?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door PSVwally »

Je doet Zion, Bryce, Grand Canyon, Yosemite en death valley aan. Dat is gemiddeld zeker een 20 dollar per park entree. Een america the beautiful pass kost je 80 dollar, dus zeker aanschaffen. Dit doe je gewoon als je bij Zion NP aankomt bij het hokje als je het park binnen rijdt. Het geldt per auto
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp uit je vraag dat je nog niet bekend bent met de NPS-site? Kijk daar eens naar, je vindt daar alle informatie per park, zoals een kaart van het park, de entreeprijzen, things to do etc. Je kunt zoeken via www.nps.gov of rechtstreeks naar het park van je keuze gaan door er /yose, /zion, /grca etc achter te plaatsen.

Marianne
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

Inmiddels de NPS website doorgelezen en een hoop informatie weer opgedaan.

Zit verder nog met hotels in San Francisco, de prijzen daar zijn aanzienlijk & lees dat parkeren ook behoorlijk prijzig is.
Wat adviseren jullie daar? De kosten voor het hotel te nemen of evt. ergens buiten de stad? Indien het laatste, wat zijn dan plaatsen waar ik aan moet denken?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door IngridZw »

Het klopt dat de prijzen in SF duur zijn. Als je iets buiten het centrum zoekt is er echter nog wel wat betaalbaars te vinden. Wij hebben onlangs nog gekeken naar het El Camino motel iets ten zuiden van het centrum. Voordeel is dat het dichtbij een BART station ligt dus ben je zo in het centrum. Op Booking.com voor een 2 persoons kamer incl. ontbijt in september voor 130 euro.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis StrAAtje: rondreis LV-LA-SF-LV.

Bericht door StrAAtje »

Gisteren toevallig een Amerikaanse gesproken en die zelfs uit Californie komt.
Hoewel ik Monterey in mijn planning had gaf zij aan dat ik beter naar Big Sur kon gaan omdat dat mooier/leuker zou zijn voor de toerist.

Wat is jullie mening hierover?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer