Reis remye: San Francisco - Salt Lake City.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
remye
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2019, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis remye: San Francisco - Salt Lake City.

Bericht door remye »

Goedenavond,

Deze zomer gaan wij met z'n 2 een camperreis maken door Amerika. We beginnen in San Francisco en eindigen in Salt Lake City. Onderstaand reisschema hebben we uitgedacht:

Routeoverzicht:
Dag 1: San Francisco - Yosemite National Park
Dag 2: Yosemite National Park
Dag 3: Yosemite National Park
Dag 4: Yosemite-park - Mono Lake
Dag 5: Mono Lake - Las Vegas
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Zion
Dag 8: Zion - Bryce Canyon
Dag 9: Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon - Page
Dag 11: Page - Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 14: Monument Valley - Arches
Dag 15: Arches
Dag 16: Arches - Dinosaur
Dag 17: Dinosaur - Grand Teton
Dag 18: Grand Teton - Yellowstone National Park
Dag 19: Yellowstone National Park
Dag 20: Yellowstone National Park
Dag 21: Yellowstone National Park - Salt Lake City

We starten op 23 juli en eindigen op 13 augustus. Veel plekken in een korte tijd. Wie heeft ervaring met deze route en / of suggesties? We boeken natuurlijk in een drukke periode en zijn ook erg benieuwd naar ervaringen met kampeerplekken, met name de beschikbaarheid hiervan.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Remy - San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Markstaal »

Ik weet niet of jullie met de camper door Death Valley mogen maar een extra overnachting tussen Mono Lake en Las Vegas is aan te raden.

Verder zie ik 2 nachten Bryce staan en 1 Zion, ik zou dit omwisselen. Bryce is een klein park, waar 1 nacht voldoende is. Zion daar in tegen is een redelijk groot park waar ze gebruikt maken van shuttlebussen, hier is zeker 2 nachten aan te raden.

Voor de Grand Canyon heb je normaal gesproken met wat korte wandelingen aan 1 overnachting genoeg.

Moab is meer dan alleen Arches, denk ook aan Canyonlands en Dead Horse SP. Aan te raden is om hier 3 nachten voor uit te trekken.

De route Yellowstone - Salt Lake City is behoorlijk groot. Vertrekken jullie op dag 22?

Zelf zou ik de Grand Canyon en Monument Valley in deze route laten vallen en deze dagen te gebruiken voor een extra nacht Moab, extra nacht Grand Teton en nog een overnachting tussen Yellowstone - Salt Lake City.

Voor kampeer plaatsten kan je voor Zion naar Watchman CG kijken, Yellowstone Canyon GC (misschien wel een idee om niet alle nachten Yellowstone op 1 plek te doen). Mocht je toch de Grand Canyon meenemen kijk dan eens naar Mather GC.
remye
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2019, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Remy - San Francisco - Salt Lake City

Bericht door remye »

Hoi Mark,

Bedankt voor je uitgebreide feedback! De punten die je noemt nemen we zeker mee, we gaan in ieder geval Zion en Bryce qua nachten omdraaien en een extra overnachting tussen Mono Lake en Las Vegas inplannen. Ook de extra overnachting bij de Grand Canyon halen we er uit. Onderstaand de route zoals we die dan nu hebben:

Routeoverzicht:
Dag 1: San Francisco - Yosemite National Park
Dag 2: Yosemite National Park
Dag 3: Yosemite National Park
Dag 4: Yosemite National Park - Mono Lake
Dag 5: Tussenstop tussen Yosemite en Mono Lake
Dag 6: Tussenstop - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon - Page
Dag 11: Page - Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 13: Monument Valley - Arches
Dag 14: Arches
Dag 15: Arches
Dag 16: Arches - Dinosaur
Dag 17: Dinosaur - Grand Teton
Dag 18: Grand Teton - Yellowstone National Park
Dag 19: Yellowstone National Park
Dag 20: Yellowstone National Park
Dag 21: Yellowstone Park - Salt Lake City
Dag 22: Salt Lake City
Dag 23: Vertrek Salt Lake City

We zijn toch nog wel erg aan het twijfelen of we met de camper moeten reizen of toch de auto pakken. Dit, omdat we toch een behoorlijk vol schema hebben en zeker niet willen haasten om op tijd op campings te zijn, geen volgeboekte campings willen treffen etc. We lezen toch ook best wat beperkingen, terwijl de manier van reizen wel onze voorkeur heeft. Ik ben benieuwd wat jij (of iemand anders) hier van vindt!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Remy - San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Markstaal »

Van te voren campings reserveren neemt de twijfel van volle campings natuurlijk weg. Hou er wel rekening mee dat je op veel populaire plekken wilt verblijven, deze zijn daarom ook al vroeg volgeboekt. Dus zeker als het plan klaar ligt dingen gaan reserveren, denk daarbij vooral aan Yosemite, Zion en Yellowstone. Tuurlijk is het voordeel van een auto dat je sneller bent dan met een camper, een camper heeft natuurlijk ook veel voordelen. Hou er ook rekening mee dat je op de dag van het ophalen van de camper veel tijd kwijt bent en hierna nog boodschappen moet doen. Wij reizen altijd met een auto in de VS (ondanks dat een camperreis ook zeker op onze bucketlist staat) en verblijven dit jaar ook om een aantal campings voor de afwisseling maar ook omdat we van kamperen houden. Dat kan natuurlijk ook een optie zijn dat jullie hotels, motels, cabins en campings afwisselen en dan ter plekke een tent bij bijvoorbeeld de Walmart kopen.

Wat betreft de planning, ik weet niet op Las Vegas jullie aanspreekt maar hier zou ik toch zeker minstens 2 overnachtingen houden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Remy - San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat je niet door Death Valley mag rijden. Ik zou dan ook geen stop maken tussen Mono Lake en Las Vegas. Die dag kun je goed gebruiken in Yellowstone.

Campings in de parken moeten op tijd gereserveerd worden. Voor de meeste parken kan dat 6 maanden van te voren. Zie voor Zion bijvoorbeeld www.nps.gov/Zion om te zien wat de mogelijkheden zijn en hoe je kunt reserveren.
Voor Yosemite geldt een ander systeem. Zie daarvoor www.nps.gov/yose onder campings. Je moet op 15 maart om 15.00 uur reserveren. Lees je goed in. Het is jammer dat je niet meer kunt oefenen.

Yellowstone heeft weer een ander systeem. Daar kon je al sinds mei vorig jaar reserveren. Kijk zo snel mogelijk op www.yellowstonenationalparklodges.com.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Remy - San Francisco - Salt Lake City

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp nu dat je de camper nog niet hebt geboekt? Je bent dan wel erg laat. Kijk eens naar de prijzen. Voor camperhuur geldt dat hoe later je boekt hoe hoger de huur.
Een mooi alternatief is met de auto en dan motels en kamperen afwisselen. Op die manier kun je heel goedkoop in de parken overnachten.
Wij deden dat in 2017. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Willen jullie San Francisco niet bezoeken?

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis remye: San Francisco - Salt Lake City.

Bericht door Franciscus »

Kiezen tussen camper en auto is heel persoonlijk, een totaal andere manier van reizen en beleving. Ik ben fan van campers (heb er zelfs eentje gehad) maar in de VS kiezen we altijd voor de auto. De kosten spelen daarbij een rol, reizen met auto en motels is goedkoper. En als je van kamperen houdt kan het nog goedkoper uitvallen. Kamperen in de prachtige natuur is wel een aanrader! Afwisselen kamperen en motels is leuk, kampeeruitrusting kun je evt. goedkoop ter plekke aanschaffen.

Als ik naar jullie schema kijk zou ik een auto adviseren. Er zitten een aantal dagen bij met behoorlijke afstanden. Vergis je niet in de tijd die dat kost, de gemiddelde snelheid is laag en de conditie van de wegen is lang niet altijd optimaal, daarvan heb je met een camper veel meer last dan met een auto. Je bent ook altijd veel tijd kwijt met dingen als tanken, boodschappen doen e.d. Met de auto mag je ook gewoon door Death Valley heen. En de dagen van Dinosaur naar Grand Teton en Yellowstone naar SLC zou ik met een camper ook veel te ver vinden. Ik zou ook aanraden om minimaal een dag langer in Las Vegas te blijven.

Nog een vraag m.b.t. je schema; dag 1 is hopelijk toch niet écht de eerste dag, als in dag van aankomst?
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
remye
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2019, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis remye: San Francisco - Salt Lake City.

Bericht door remye »

@Martin & Marianne bedankt voor je reactie en ook de tips voor de verschillende campings. De camper moeten we inderdaad nog boeken en is prijzig inderdaad, maar hoe vaak maak je nu zo'n reis, dat weegt ook zeker mee!

@Franciscus Ook bedankt voor jouw duidelijke reactie. We willen inderdaad veel doen en bezoeken in een korte periode, dus snelheid is wat dat betreft zeker een factor om rekening mee te houden. Dag 1 is inderdaad niet onze aankomstdag. We komen óf 1, óf 2 dagen eerder in San Francisco aan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer