Reis Elfriede: route LV - SF april.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Elfriede
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Elfriede: route LV - SF april.

Bericht door Elfriede »

Hallo forummers,

Wij overwegen een rondreis naar zuidwest Amerika komende april.
Ik zou heel graag feedback ontvangen op onderstaande route:

1. AMS - LV
2. LV - CG (4u)
3. GC - GC
4. GC - Page (2u)
5. Page - Bryce (2.5 u)
6. Bryce - Zion (1.5 u)
7. Zion - Zion
8. Zion - Death Valley (5 u)
9. Death Valley - Mono Lake (3.5)
10. Mono Lake - Lake Tahoe (2 u)
11. Lake Tahoe - Lake Tahoe
12. Lake Tahoe - Yosemite (5.5 u)
13. Yosemite - Yosemite
14. Yosemite - Yosemite
15. Yosemite - Monterey (5 u)
16. Monterey - SF (2 u)
17. SF - SF
18. SF - AMS

Totaal: 3.000 km

Verdere info:
- 2 volwassenen
- autorondreis
- geen stadsliefhebbers (daarom 1 volle dag SF en mogelijk kleine glimp van LV, maar is geen must)
- houden ook erg van bergen/grote meren/wandelingen (vervend Canada liefhebbers, eerste keer U.S.A.)
- i.v.m. afgesloten Tioga Pass de 88

Ik hoor graag alle op/aanmerkingen, waar beter langer/korter bezienswaardigheden op de route, etc.
Bedankt. :wink:

Gr. Elfriede
Elfriede
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Route LV - SF april

Bericht door Elfriede »

Te snel op 'plaatsen' gedrukt excuus.

-Denken jullie dat we relatief meer betalen nu voor onze reis dan dat we deze een jaar terug hadden geboekt? Tickets zie ik nu zo rond de 650 / 700 p.p. (wel rechstreeks) en autohuur SUV 18 dagen zo'n 1000,-
-Is het in deze periode te doen om elke dag ter plekke accomodaties te boeken?
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Route LV - SF april

Bericht door johan1973 »

Ik zou wel alles boeken, je hebt aardig wat populaire plekken.
Met vooraf boeken bespaar je geld en tijd om ter plekke iets te vinden.

CG-Page is meer dan 2 uur. Onderweg zijn o.a. Navajo Bridge, Lees Ferry en Horseshoe Bend de moeite waard.

In april zijn in Death Valley een aantal wandelingen nog wel te doen.
Bekijk online een kaart (pdf) of koop ter plekke een AAA-map.
Je kunt zelfs een extra nacht in of bij Death Valley doen.
China Ranch (net buiten DV) heeft ook een aardige omgeving om te wandelen.
En aan de andere kant Alabama Hills bij Lone Pine.
Bodie ghost town is ook een aanrader.
Lake Tahoe hoef je niet te kiezen om te zwemmen, het is op de zomer na een erg koud bergmeer. Dus hier misschien een dag schrappen.
De route Lone Pine - Mammoth Lakes (Sierra) heeft wel plekken voor mooie wandelingen en bergmeren.

En SF is een mooie stad, ik ben ook geen liefhebber van drukke steden, maar kom hier graag.
Laatst gewijzigd door johan1973 op 12 feb 2019, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Elfriede: route LV - SF april.

Bericht door sanook »

Ik las in een ander topic over erg hoge autohuur kosten in LV in april. Misschien zou je kunnen kijken of vliegen/autohuur op SFO voordeliger is, je zou dan je route om kunnen draaien.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Elfriede: route LV - SF april.

Bericht door Marcopstal »

April is nog vroeg voor een aantal zaken die je op je lijstje staan hebt. Californië heeft echt wel delen waar de winter vrij hard toeslaat.

Ondanks dat je geen stadsliefhebber bent vind ik het toch zonde om enkel een glimp op te vangen van Las Vegas.
Waarom een volle dag GC en twee nachten ? Ga je ook lange wandelingen doen in de canyon ? De meeste mensen hebben het gezien met één nacht. Het kan natuurlijk altijd.
Eens je nabij Mono Lake komt ga je de hoogte in. Dat wil zeggen dat het, vooral 's nachts, nog flink koud kan zijn en dat ook verse sneeuw in april echt nog wel tot de mogelijkheden behoort. Dat is ook het geval aan Lake Tahoe, om van het meer te genieten zal het nog veel te koud zijn. In die optiek is twee volle dagen Yosemite misschien ook wat veel, zeker als je er half april bent zullen nog flinke delen van het park gesloten zijn.
Je gaat ook naar Monterey. Is dit voor de kust ? In dat geval ligt het mooiste stuk tussen Morro Bay en Monterey in.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Elfriede
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Elfriede: route LV - SF april.

Bericht door Elfriede »

@Sanook Heb het gelijk maar eens even vergelijken en kom op precies hetzelfde uit :wink: Altijd goed om te vergelijken zoiets. Ik vind auto huur relatief wel duur moet ik zeggen in vergelijking met Canada. Voor 18 dagen standaard SUV kom ik op ruim 1000 uit en in Canada hadden we voor dat bedrag echt de grootste en meest luxe variant. Ergens had ik zeker gezien het buiten het seizoen is wel lagere prijzen verwacht.

@Marcopstal Het gaat trouwens wel om tweede helft april. Dank voor jouw visie. Ik heb ook aardig wat reisverslagen en YouTube reisblogs gekeken van trip naar deze bestemmingen en moet zeggen dat dat er meestal wel aardig uitzag. Zeker het canyon gebied vaak korte broeken en shirtjes en omgeving Yosemite iets frisser met zeker her en daar sneeuw zoals je zegt.
Betreft GC nee geen lange wandelingen dus dank voor de tip. Hier zat ik ook al wat over te dubben maar dan ga ik die sowieso aanpassen. Oké goed om te weten dat juist kust nog stukje zuidelijker het mooiste is! Omgeving Page is daar 1 of 2 nachten aan te raden (Horseshoe bend / antilope canyon / lake powel) of prima te doen bij 1 nacht verblijf daar?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Elfriede: route LV - SF april.

Bericht door Martin & Marianne »

Op zich is voor Page 1 nacht voldoende tenzij je echt tijd uit wil trekken om bijvoorbeeld een boottocht te gaan maken. Wij hebben in 2017 op de Colorado gevaren. We hadden toen twee nachten in Page.
Als je voor de Grand Canyon maar 1 nacht uittrekt zou Ik voor Page twee nachten doen. Met twee nachten daar kun je ook in de ochtend nog de tijd nemen voor de GC. Ik zou daar zeker een wandeling maken zoals een stuk van de South Kaibab trail bij zonsopkomst. En pak de bus naar Hermits Rest en stap op verschillende punten uit om naar een view point te lopen.
Tussen Page en Bryce kun je naar de Toadstool Hoodoo. Zie voor alle genoemde zaken ons 2013-verslag .

Het lijkt mij mooi om eens in april nasr Yosemite te gaan masr het is natuurlijk afwachten hoe het weer is. Normaal gesproken zou je behalve de vallei ook de Mariposa Grove en Hetch Hetchy kunnen bezoeken. En met wat geluk ook Glacier Point.
Er is de afgelopen week wel aardig wat sneeuw gevallen. Misschien leuk om de webcams te volgen. Zie daarvoor
https://www.nps.gov/yose/learn/photosmu ... ebcams.htm

Marianne
Elfriede
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Elfriede: route LV - SF april.

Bericht door Elfriede »

@Marianne Jeetje wat hebben jullie mooie reizen gemaakt zeg, heb eens even uitgebreid jullie verslagen doorgenomen. Handig voor alle USA beginnelingen :thumbup: Dank je wel ook weer voor deze tips. Grappig zeg om via de webcams te volgen. Ik las trouwens dat het in Yosemite verboden is om bearspray bij je te dragen. Ik moet zeggen dat ik dat wel dingetje vind. We zijn in Canada altijd gewend om dit bij ons te dragen en dat geeft ons toch wel een veilig gevoel tijdens de hikes moet ik zeggen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Elfriede: route LV - SF april.

Bericht door Martin & Marianne »

Bearspray is inderdaad verboden. Ik zou me geen zorgen maken; je bent vrijwel nooit alleen tijdens een wandeling. Er zijn ook geen grizzly's in Californië. Je kunt altijd eerst eens informeren bij een visitor center om te weten of en waar er beren gesignaleerd zijn en hoe je het beste kunt reageren.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer