Reis bartve: in 3 weken van SF naar Denver, graag even meekijken.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bartve
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mei 2017, 11:12

Reis bartve: in 3 weken van SF naar Denver, graag even meekijken.

Bericht door bartve »

Wij (gezin van 4 met 2 oudere pubers) gaan eind juli/ begin augustus in 3 weken een reis maken van San Francisco naar Denver. Het idee is om een aantal nationale parken aan te doen en daar te kamperen. We hebben daar een grote SUV en een basic/lichtgewicht kampeeruitrusting.
We willen zoveel mogelijk op bestemmingen die dat waard zijn een aantal dagen blijven om de omgeving te beleven (ipv elke dag te verkassen naar een volgende, enkele overnachting). Dat kost tijd, en tegelijkertijd willen we zoveel mogelijk bestemmingen aandoen: dilemma!
Om uit dat dilemma te komen maken we keuzes: zo slaan we bijv. Grand Canyon, Zion en Capitol Reef over (twijfel nog over Grand Canyon, wanneer de North Rim te doen is op de dagreis van Las Vegas naar Bryce?).

Het voorlopige reisschema:

dag nr dag datum van naar
1 di 16-7-2019 A'dam via Londen SF
2 wo 17-7-2019 SF SF
3 do 18-7-2019 SF SF
4 vr 19-7-2019 SF Yosemite kamperen?
5 za 20-7-2019 Yosemite Yosemite
6 zo 21-7-2019 Yosemite Yosemite
7 ma 22-7-2019 Yosemite tussenstop/ overnachting
8 di 23-7-2019 tussenstop overnachting Las Vegas
9 wo 24-7-2019 Las Vegas Bryce / Escalante via Grand Canyon NR?
10 do 25-7-2019 Bryce / Escalante Bryce / Escalante
11 vr 26-7-2019 Bryce / Escalante Bryce / Escalante
12 za 27-7-2019 Bryce / Escalante Moab
13 zo 28-7-2019 Moab Moab
14 ma 29-7-2019 Moab Moab
15 di 30-7-2019 Moab Nat. Monuments / Mesa Verde Mesa Verde moeite waard?
16 wo 31-7-2019 Nat. Monuments / Mesa Verde tussenstop / overnachting
17 do 1-8-2019 tussenstop / overnachting RMNP kamperen?
18 vr 2-8-2019 RMNP RMNP
19 za 3-8-2019 RMNP RMNP
20 zo 4-8-2019 RMNP RMNP
21 ma 5-8-2019 RMNP denver
22 di 6-8-2019 denver denver
23 wo 7-8-2019 denver londen
24 do 8-8-2019 londen a'dam

Vragen waar we nog mee zitten:
1) Is dit schema een beetje 'in balans'? Zijn er plekken waar we te lang blijven of juist te kort? Slaan we iets over wat we niet mogen missen, of gaan we ergens heen wat eigenlijk kan worden overgeslagen? Een beetje een uitbijter in dit schema is Mesa Verde: ik wil zelf graag de archeologische vindplaatsen daar bezoeken, maar het ligt behoorlijk uit de route en kost ons welbeschouwd 2 dagen ... is dat het waard?
2) Ik kom er zo langzamerhand achter dat kamperen in de parken zo z'n voors en z'n tegens heeft. Midden in die prachtige natuur kamperen is natuurlijk onbetaalbaar, maar een plekje reserveren of daar ter plekke regelen is nogal een gedoe. Verder lijkt het er op dat de campsites in de NP-en zelf nogal primitief zijn: meestal wel wc's en drinkwater, soms wasbakken, maar meestal geen douches. Wie heeft daar ervaring mee/hoe doe je dat?
3) Het gedeelte tussen Las Vegas en Rocky Mountain NP is voor een groot gedeelte erg warm en droog. Met beperkt sanitair op de campsites in de NP-en lijkt me dat niet zo aantrekkelijk: iemand ervaring? Is het misschien beter om dan buiten het park op een wat luxere camping te gaan staan (KOA?), of toch een huisje of hotel te nemen?
4) Wij willen gaan kamperen met 3 kleine tentjes (oudere pubers!) maar op de campsites is het aantal tenten vaak gelimiteerd tot 2 of zelfs 1, of moet je je tent op een 'tent pad' van zo'n 4 x 4m opzetten. Weet iemand hoe streng die limieten/voorwaarden worden gehandhaafd?

Alvast veel dank !
Bart
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis bartve: in 3 weken van SF naar Denver, graag even meekijken.

Bericht door Trails »

Wij waren dan niet met tentjes maar met een camper...
Wij zorgden ervoor dat we om de 4-5 dagen op een luxere camping stonden. Ook om eens een was te kunnen draaien.
Wij hebben geen enkele keer de douche in de camper gebruikt. Laten we eerlijk zijn... zó vies word je nou ook weer niet en ook na 3 dagen niet douchen stonken we echt niet. Je kunt je ook vaak gewoon even met een washandje wassen.

Met reserveringen hebben we eigenlijk maar 1 camping niet kunnen krijgen en dat was Dead Horse Point SP bij Moab.
Daar zijn we uitgeweken naar Horsethief campground, vlakbij de ingang van zowel Dead Horse Point SP als Canyonlands. Super mooie ligging.
Yosemite hebben wij alleen de oostkant gedaan omdat we geen zin hadden in het (in onze ogen) spastische gedoe om daar een campingplek te krijgen en vanwege de drukte in de Valley. We stonden daar op Lower Lee Vining campground. Niet te reserveren maar was ook niet nodig.

We boekten de rest van de campings wel zodra het kon.

We hebben genoeg campings gezien waar meer dan 2 tentjes op een plek stonden (met alle bijbehorende trucks erbij).

Mesa Verde vonden wij zeker de moeite waard. We gaan er dit jaar zelfs weer heen.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis bartve: in 3 weken van SF naar Denver, graag even meekijken.

Bericht door Pleank »

Geen ervaring, maar ik kan wel onze overwegingen met je delen. Wij gaan ook met een tent (wel deels een andere route) en hadden een beetje dezelfde bedenkingen als jullie. Inmiddels ligt de route vast, het is een mooie mix van luxe campings, primitievere campings en hotels geworden. Primitief waar dat echt een meerwaarde heeft, luxe waar het (redelijk betaalbaar) kon.

Uiteindelijk hebben we het zo gepland dat we in Moab, Page, Bryce (en Monument Valley) niet op een NPS/State park-camping staan.

Langs Highway 1 (2 nachten), Yosemite (3 nachten), Zion (2 nachten), Capitol Reef (1 nacht) en bij de Grand Canyon (1 nacht) wel.

In onze route hebben we op Tuolomne Meadows (Yosemite, 1 nacht), Watchman (Zion) en op Fruita (Capitol Reef) geen douche, alle overige NPS/State park campings wel. In Zion ligt de camping naast de rivier dus we kunnen daar wel zwemmen.

Als je in Moab in Arches of Canyonlands wil kamperen heb je inderdaad ook geen douches. Voor 3 nachten vonden wij dat te lang, vandaar de commerciële camping. Het is Canyonlands RV Resort & Campground geworden, redelijk betaalbaar en midden in Moab.

In Bryce hebben we een cabin op Ruby's Inn Campground geboekt vanwege de temperatuur daar 's nachts in september. Ik denk dat je daar in juli prima kunt kamperen. Ruby's ligt letterlijk naast de ingang van het park dus daar zag ik de meerwaarde van in het park kamperen niet zo.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis bartve: in 3 weken van SF naar Denver, graag even meekijken.

Bericht door Franciscus »

In 2017 wisselden wij kamperen (met tent) en motels af. Faciliteiten op campings zijn nogal wisselend, van vault toilets en koud stromend water tot 'luxe' voorzieningen als douches en zwembad. Het leukst vonden we toch de campings met een mooie ligging, en zeker achteraf hebben we daar de beste herinneringen aan. Dat het dan vaak wat primitiever was vergeet je weer snel. We hadden een heel andere route dan jullie dus kan daar weinig uit eigen ervaring over zeggen. Behalve over Bryce Canyon; wij kampeerden op de camping van Kodachrome Basin SP en dat was de mooiste camping van onze reis. Nabij Bryce (20 minuten rijden) dus goed daarmee te combineren en fantastisch gelegen. Vanaf de camping kun je ook mooie (langere of kortere) wandelingen maken. Kleine camping, heel rustig en brandschoon sanitair met hete douches. En bij onbewolkt weer schijnt het heel mooi te zijn om de sterren te bekijken maar wij hadden de pech dat het 's nachts bewolkt was.
Verder schijnt het nogal een klus te zijn om aan kampeerplekken in Yosemite te komen maar daar heb ik geen ervaring mee. Waarschijnlijk heb je daar al over gelezen, anders moet je even de zoekfunctie van het forum gebruiken dan kom je berichten genoeg tegen.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bartve: in 3 weken van SF naar Denver, graag even meekijken.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind Mesa Verde zeker de moeite waard, maar ik denk dat ik in jullie geval het zou overslaan en een paar dagen Capitol Reef zou toevoegen. Je rijdt er langs en het is dan toch wel jammer om er niet ook wat tijd te besteden.
Of doe een paar nachten Zion.

Wij hebben in 2017 met 2 tentjes gekampeerd; de dochters vonden het prima om een tent te delen. Is dat bij jullie niet bespreekbaar? Je kunt ook proberen twee plaatsen te reserveren. Het zal niet overal mogelijk zijn om 3 tenten te plaatsen denk ik, maar dat zal sterk van de camping afhangen.

Je hebt meestal wel de gelegenheid om ergens te douchen; in Yosemite bijvoorbeeld kan dat bij Half Dome Village of Housekeeping Camp.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bartve: in 3 weken van SF naar Denver, graag even meekijken.

Bericht door Martin & Marianne »

Pleank schreef:
11 feb 2019, 17:11
In Bryce hebben we een cabin op Ruby's Inn Campground geboekt vanwege de temperatuur daar 's nachts in september. Ik denk dat je daar in juli prima kunt kamperen. Ruby's ligt letterlijk naast de ingang van het park dus daar zag ik de meerwaarde van in het park kamperen niet zo.
Vanaf Ruby's moet je wel met de auto of shuttlebus het park in terwijl je vanaf de campings in het park zo naar de rim loopt. En het is goedkoper in het park. Maar je hebt bij Ruby's wel meer voorzieningen. Wij hebben er eens gekampeerd - in september, koud! - en eens in een cabin gezeten. Dat is ook goed bevallen. Als je kampeerspullen hebt is een tipi daar ook leuk.

Marianne
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Reis bartve: in 3 weken van SF naar Denver, graag even meekijken.

Bericht door alje »

Heb zelf wel goede herinneringen aan de campings in parken. We waren ook met twee tentjes, een voor ons, een voor de kinderen. De plaatsen zijn er groot en drie tentjes zou je daar gemakkelijk neer kunnen zetten, maar als er staat dat er maar 2 mogen, dan denk ik dat dat wel gehandhaafd wordt. Zeker als je zo'n derde tentje de hele dag laat staan. Doorgaans wel redelijke voorzieningen hoor, vaak douches, inderdaad, verwacht geen zwembad en geen kampwinkel.
De camping aan de North Rim van de Grand Canyon is een van de mooiste waar we gestaan hebben. Ik zou daar zeker een overnachting plannen.
Mesa Verde hebben wij ook bezocht. Het kost nogal wat tijd om van de (prima) camping bij het begin van het park naar de archeologische vindplaatsen te rijden. Wij zijn bij beide geweest en hebben twee rondleidingen gedaan. Ik kan me voorstellen dat je een ook genoeg vindt, ik vond het alle moeite echt wel waard. Dus wat mij betreft zo laten. Maar Capitol Reef zijn wij dan ook niet serieus in geweest, alleen kort een nacht gekampeerd.
RMNP zou misschien wel een nacht korter kunnen. Als je ergens moet schrappen. Is zeker ook mooi park, maar lijkt meer op wat je in Europa ook hebt in de Alpen. Ook drie nachten Bryce/Escalante is wat veel.
Ik ben er bijna zeker van dat je tieners wel een extra nacht in Las Vegas zouden willen blijven. Onze kinderen vonden dat een van de hoogtepunten. Dus ik zou een nacht meer Las Vegas en een nacht GC North Rim adviseren, en 1 nacht minder Bryce/Escalante en RMNP.
Wat is Moab National Monument?
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Reis bartve: in 3 weken van SF naar Denver, graag even meekijken.

Bericht door alje »

In Yosemite trouwens gekampeerd in Crane Flat, daarvandaan is de Valley gemakkelijk bereikbaar en ook dicht bij sequioas. Was toen gemakkelijker te regelen dan in de Valley.
Gast

Re: Reis bartve: in 3 weken van SF naar Denver, graag even meekijken.

Bericht door Gast »

alje schreef:
12 feb 2019, 21:09
Wat is Moab National Monument?
Ik vermoed dat het over Arches NP gaat : https://www.nps.gov/arch/index.htm
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bartve: in 3 weken van SF naar Denver, graag even meekijken.

Bericht door Martin & Marianne »

Monument Valley.

Marianne
bartve
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mei 2017, 11:12

Re: Reis bartve: in 3 weken van SF naar Denver, graag even meekijken.

Bericht door bartve »

Wat een hoop fijne en praktische tips, dat helpt enorm, veel dank!
De primitiviteit vd campsites valt dus wel mee (en eigenlijk zijn we wel wat gewend) dus dat zit wel snor. Ons derde tentje hebben we wel nodig: de 'kids' zijn 17 en 19 (jongen en meisje) en hechten aan hun privacy, maar zijn vooral erg lang (2m en 1,85) dus dan is wat ruimte geen overbodige luxe. Desnoods zetten we het derde tentje 's avonds op en breken we het 's ochtends weer af, is niet zoveel werk.
Dus toch maar Mesa Verde, en ook Grand Canyon: ik ga nog eens puzzelen, en de suggesties voor campings eens napluizen.
Suggesties voor een dagje meer/minder op een plek, of ergens juist wel of juist niet heen zijn nog meer dan welkom!

(en met Moab bedoelde ik inderdaad Arches en Canyonlands)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bartve: in 3 weken van SF naar Denver, graag even meekijken.

Bericht door Martin & Marianne »

De vraag ging meer over wat je met National Monument bedoelde (bij dag 15 en 16) denk ik.

Als je in de gelegenheid bent zou je vanmiddag om 16.00 uur precies eens kunnen oefenen om een plek in Yosemite te reserveren. Maak een account aan op www.recreation.gov en zoek een paar plekken uit op een van de Pines campings voor een datum in de periode tussen 15 juni en 15 juli.
Zie voor meer informatie www.nps.gov/yose onder camping.
In maart moet je om 15.00 uur klaar zitten.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer