Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Zantman: Las Vegas - Los Angeles (8dgn).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Zantman
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Zantman: Las Vegas - Los Angeles (8dgn).

Bericht door Zantman »

Hoi allen,

In het voorjaar gaan we met 4 vrienden naar Las Vegas. Voor een deel is het de eerste keer naar Las Vegas en voor de anderen, waaronder ik is het al de tweede cq. derde keer. Voor een korte break wilden we eerst 4 dagen naar Vegas, maar dat is nu opgerekt naar 8 dagen, want we willen er nog een korte roadtrip aan vast plakken. Los Angeles is de bestemming, omdat er 1 iemand gewerkt heeft voor Paramount en we daar wat exclusives kunnen gaan bekijken. In Vegas gaan we in ieder geval naar de Hooverdam en naar Zion (dagtrips).

Kort gezegd wat zou leuk zijn om te doen van LV naar LA. Het is nu de planning om 4 dagen Vegas te doen en dan in 1 of 2 dagen naar LA. In LA doen we de rest, onder meer dus Paramount, en in Newport Beach walvissen gaan spotten.

Graag jullie tips.
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Las Vegas - Los Angeles (8dgn)

Bericht door Markstaal »

De Mojave en Joshua Tree ligt op de route en zal zeker in het voorjaar nog redelijk te doen zijn wat betreft de temperatuur.

Je hebt het over een dagtrip Zion vanuit Las Vegas, dit zou ik niet aanraden. Er heen rijden kost je 2,5-3 uur plus op de heenweg verlies je een uur omdat je een andere tijdszone ingaat (deze win je natuurlijk op de terugreis terug). Dan komt het er op neer als je om 8 uur a 9 uur vertrekt daar pas rond een uur of 1 bent. Het park wordt steeds drukker en het parkeren in het park zelf zou rond die tijd geen optie meer zijn. (Betaald)parkeren kan in het dorp zelf maar ook dit kost je extra tijd + je moet nog weer terug naar Vegas.

Andere uitstapjes die je kan doen vanuit Las Vegas kunnen eventueel Death Valley zijn (die kan je ook opweg van LV naar LA meenemen), Valley of Fire en Red Rock Canyon.
Zantman
Amerikafan

Re: Reis Zantman: Las Vegas - Los Angeles (8dgn).

Bericht door Zantman »

Hoi Markstaal,

Thanks voor je tips. De planning voor Zion is inderdaad al om een uurtje of 6 weg te gaan. om bijvoorbeeld jouw probleem te voorkomen. Ik wil heel graag nog een keer Angels Landing gaan wandelen. Vorige keer kon dat helaas niet. Dus het is haast een must.

Voor Joshua Tree, maar ook voor Death Valley geldt dat 3 van de 4 daar al geweest zijn. Dat zegt natuurlijk niet dat we er niet nog een keer heen kunnen. Ik hoop eigenlijk op wat kennis en ervaring van andere dingen die te doen zijn op de weg.

Ik zat zelf te denken aan onder meer Primm voor wat shopping, door Mojave Dessert National Preserve en eventueel door naar Calico. Qua reistijd is dat 4 uurtjes dus met enkele uurtjes shoppen is dat prima te doen voor 1 dag rijden. Alleen een klein beetje zoekende of er nog wat pareltjes tussen zitten die niet standaard worden aangedaan, maar zeker de moeite zijn
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Ik zou in dat geval toch een overnachting in Zion nemen. Pak je op de heen weg Valley of Fire mee, slaap je in Springdale en ga je eind van de dag weer naar Las Vegas.

Voor andere bezienswaardigheden kan je eens kijken naar Anza-Borrego SP. En als je wat meer afwissseling wat betreft natuur wil kan je ook in de omgeving van Big Bear Lake eens kijken.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Van vegas via primm/mohave richting Palm Desert en de dag erna via de salton sea en anza borrego sp naar newport of waar je voor LA wilt overnachten
Zantman
Amerikafan

Bericht door Zantman »

Top thanks voor de tips. hier kan ik zeker wat mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer