Reis langetje: route Zuid-West.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
langetje
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis langetje: route Zuid-West.

Bericht door langetje »

We gaan komende zomer een aantal dagen naar het Zuid-Westen, nu hebben we op de volgende plaatsen/parken overnachtingen geboekt:

20/7 aankomst SF
21/7 SF (volle dag SF, beetje wennen aan tijdverschil)
22/7 SF (Alcatraz)
23/7 Yosemite (in de ochtend rijden we vanaf SF naar Yos, hebben hier een overnachting in de vallei)
24/7 Sequoia (we rijden deze dag in de namiddag van Yos naar Seq)
25/7 Sequoia (volle dag in het NP)
26/7 Monterey (in de ochtend rijden we van Sequoia naar Mont)
27/7 Monterey(volle dag 17 Mile Drive, Whale Watching en eventueel een middagje zwembad/strand)
28/7 Los Angeles (is een dag rijden van Monterey naar LA te ver??)
29/7 Los Angeles
30/7 Los Angeles (Universal)
31/7 Palm Springs
1/8 Sedona
2/8 Grand Canyon
3/8 Grand Canyon (Helicopter GC)
4/8 Duck Creek Village (via Horseshoe), we hebben gekeken naar andere locaties tussen GC en Bryce, maar we vonden dit een mooie locatie.
5/8 Bryce (omdat Duck Creek niet al te ver van Bryce is kunnen we wat meer tijd in Bryce besteden)
6/8 Zion
7/8 Las Vegas
8/8 Las Vegas
9/8 ’s avonds Vlucht LV naar NL

We twijfelen of 1 dag rijden van Monterey naar Los Angeles te veel is. Voordeel van 28/7 naar LA rijden vind ik het feit dat dit op een zondag is, volgens mij is LA erg druk met veel verkeer, daarom lijkt het lekkerder om 1 dag iets meer langer (7 uur) in de auto te zitten dan 2 keer 4 uur (met nogal wat file). Zie ik dit verkeerd? Graag tips?

Ik heb nu een overnachting in Sedona staan (deze kan ik nog afzeggen) en via Kingsman te rijden. Welke van de twee routes is leuker? Of is het beter om tussen Monterey en LA een overnachting te boeken en dan vanuit Palm Springs in 1 keer naar Grand Canyon te rijden.

Heeft iemand nog een leuke tip voor overnachten in LA?
Laatst gewijzigd door langetje op 04 feb 2019, 09:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Route Zuid-West

Bericht door Marcopstal »

Monterey - LA is inderdaad veel te ver om op één dag te doen, louter voor de kilometers kan dit, maar je wil onderweg ook zaken zien natuurlijk.

Waarom je naar Duck Creek Village wil is me een beetje een raadsel, je plant hoop ik niet om van daaruit dan Bryce en Zion te bezoeken ?

Schrijf je schema eens in een van-naar vorm, dan is het duidelijk waar alle verplaatsingen zitten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis langetje: route Zuid-West.

Bericht door markro »

Hartelijk welkom bij AllesAmerika.

In het schema mist 31 juli.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis langetje: route Zuid-West.

Bericht door PSVwally »

Je heb op deze manier erg weinig tijd voor Sequoia & kings canyon np. 1 volle dag voor beide parken is te weinig. Je tijd voor Yosemite is ook al niet super ruim.

Als je in de ochtend al van Sequoia naar Monterey gaat, wat ga je dan 2 nachten in Monterey doen? Misschien dat je gedurende de 2e dag al richting cambria/san simeon kunt, dat scheelt al een slok op de borrel voor de rit naar LA.

Verder mis je idd een dag en schrijf het idd eens uit in van-naar, dat is vaak veel duidelijker
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis langetje: route Zuid-West.

Bericht door sanook »

Zoals ik het nu lees wil je 2 nachten in Monterey doorbrengen en dan in 1 keer naar LA. Ik zou 1 nacht Monterey doen en de volgende dag naar Cambria/Morroy Bay/Pismo beach rijden en daar ergens overnachten. Maar dan moet je wel de 1e dag op tijd in Monterey aankomen om daar nog wat dingen te doen (17 mile drive/whale watching) want als je dat ook nog moet doen op de volgende dag (met ook nog Big Sur e.d.) dan is het iets teveel van het goede.
En lijkt mij inderdaad te weinig tijd voor én Yosemite én Sequoia/Kings Canyon. Misschien beter om er 1 te kiezen.
langetje
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis langetje: route Zuid-West.

Bericht door langetje »

We hebben de route iets aangepast, Sequoia laten vervallen om wat meer tijd te hebben in Yosemite en voor de route langs de kust, zo ziet het er uit.

20-jul Amsterdam -> San Francisco
21-jul San Francisico
22-jul San Francisico
23-jul San Francisico -> Yosemite
24-jul Yosemite
25-jul Yosemite -> Monterey
26-jul Monterey
27-jul Monterey -> Solvang
28-jul Solvang -> Los Angeles
29-jul Los Angeles
30-jul Los Angeles
31-jul Los Angeles -> Palm Springs
1-aug Palm Springs -> Sedona of langs route 66
2-aug Sedona of langs route 66 -> Grand Canyon
3-aug Grand Canyon
4-aug Grand Canyon -> Duck Creek Village
5-aug Duck Creek Village -> Bryce
6-aug Bryce -> Zion
7-aug Zion -> Las Vegas
8-aug Las Vegas
9-aug Las Vegas -> Amsterdam
10-aug Amsterdam

Duck Creek Village vonden we een mooie locatie tussen Grand Canyon en Bryce. Bovendien kun je vanuit Duck Creek een mooie route (via Cedar Breaks/Dixie) maken naar Bryce.

We zijn nog wel benieuwd naar het stukje tussen Palm Springs en Grand Canyon. Welk deel is leuker om te rijden, via route 66 (via bijvoorbeel Kingman) of via Sedona?

Tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis langetje: route Zuid-West.

Bericht door Mr. Patrick »

Goed idee om Sequoia te laten vallen, je kunt de bomen ook in Yosemite zien (Mariposa Grove).

Ik snap het idee van Duck Creek Village volgens mij wel een beetje. Als je niet te lang in Page wilt blijven hangen rijd je die dag van GC Village in één keer door tot vlak bij Bryce en spendeer je in Page alleen het uurtje bij de Horseshoe Bend. Je bezoekt de dag erna dan Bryce, slaapt weer in Duck Creek en rijdt door richting Zion. Je hebt dan hoogstwaarschijnlijk een goedkopere overnachting dan dichter bij het NP.
Ik zou qua schema dan dit verwachten:
4-aug Grand Canyon via Horseshoe Bend naar Duck Creek Village
5-aug Duck Creek Village via Bryce naar Duck Creek Village
6-aug Duck Creek Village via naar Zion naar Springdale
7-aug Springdale via Zion naar Las Vegas
8-aug Las Vegas
9-aug Las-Vegas terugvlucht
Je mist hierdoor wel de mooie zonsondergangen of zonsopkomsten in Bryce, maar dat kan opwegen tegen het financiële voordeel.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis langetje: route Zuid-West.

Bericht door IngridZw »

langetje schreef:
13 feb 2019, 14:48
We zijn nog wel benieuwd naar het stukje tussen Palm Springs en Grand Canyon. Welk deel is leuker om te rijden, via route 66 (via bijvoorbeel Kingman) of via Sedona? Tips zijn welkom.
Bij beide routes rij je het 1ste gedeelte voornamelijk door woestijngebied. Niet echt spannend.
Sedona en omgeving is prachtig (veel te zien en te doen), maar de afstand er naar toe is lang. Je hebt er om die reden dus erg weinig tijd voor en dat is eigenlijk zonde. Of plan er een extra overnachting ten koste van een nacht GC. Vanaf Sedona is het een korte afstand naar GC.

En anders is de meest praktische route vanaf LA naar GC via Kingman. Ik zou dan verder rijden dan Palm Springs (is er trouwens bloedje heet in de zomer) en overnachten in Needles met onderweg een kort bezoek aan Joshua Tree. En de volgende dag via Oatman/Seligman naar GC. Je houdt dan sowieso een dag over die je bij Zion kunt zetten want daar heb je nu ook erg weinig tijd.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer