Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis epsenplo: rondreis in september 2019, tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
epsenplo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis epsenplo: rondreis in september 2019, tips?

Bericht door epsenplo »

In september willen wij voor het eerst met zijn tweeën een roadtrip maken door Amerika. Wij twijfelen om naar Lake Tahoe te gaan, is dit de moeite waard? Of kunnen we die dagen beter besteden voor iets anders? Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties, goede tips zijn altijd welkom.

1 september: Amsterdam -> Las Vegas
2 september: Las Vegas
3 september: Las Vegas -> Death Valley -> Lone Pine
4 september: Lone Pine -> Yosemite NP
5 september: Yosemite NP
6 september: Yosemite NP -> Lake Tahoe
7 september: Lake Tahoe
8 september: Lake Tahoe -> San Fransisco
9 september: San Fransisco
10 september: San Fransisco
11 september: San Fransisco -> Morro Bay
12 september: Morro Bay -> Joshua Tree
13 september: Joshua Tree -> Grand Canyon
14 september: Grand Canyon
15 september: Grand Canyon -> Lake Powel
16 september: Lake Powel -> Monument Valley
17 september: Monument Valley -> Bryce Canyon
18 september: Bryce Canyon -> Zion
19 september: Zion
20 september: Zion -> Las Vegas
21 september: Las Vegas -> Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis epsenplo: rondreis in september 2019, tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Op zich kan het zo wel, met Lake Tahoe, maar ik zou die dagen liever ergens anders gebruiken. Voor de kust is een extra dag niet verkeerd, of doe een stop in Capitol Reef tussen Monument Valley en Bryce. Hoe had je die route nu gedacht? Logisch zou zijn om van de GC eerst naar Monument Valley te gaan en dan naar Page.
Een extra dag Yosemite is ook een aanrader, zeker als je wat wandelingen wilt maken en ook naar de Mariposa Grove wilt. Of doe een extra stop tussen Las Vegas en Death Valley zodat je ook tijd hebt voor de bezienswaardigheden langs de CA395 en Bodie en Mono Lake.

Marianne
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Lake Tahoe is zeker de moeite en je kunt daar ook mooi wandelen. Is zo goed te doen. Ik vind in je planning vooral SF-Morro Bay wel erg optimistisch, ik zou hiervoor toch minstens een halve dag extra nemen en op 10 september alvast in de loop van de dag naar Monterey rijden.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Op aanraden van een mede forum lid gaan wij in Lake Tahoe een ballonvaart doen: https://laketahoeballoons.com/
Nadeel is wel dat we er héél vroeg uit moeten, de tocht is rond zonsopgang en we zijn er begin juni, dus 05:15 moeten we al daar zijn...

In 1 dag van SF naar Morro Bay is qua kilometers wel te doen maar dan blijft er heel weinig tijd over om nog iets te zien/doen onderweg.
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Je zou die dag Las Vegas naar het laatst kunnen zetten. De eerste dag ben je heel vroeg wakker i.v.m. de jetlag. Wij gebruiken die dag altijd om vroeg te gaan reizen en alvast kilometers te maken. Ik zou verder iets meer rust inbouwen. Je maakt best veel lange dagen.

Bijvoorbeeld: van San Francisco naar Morro Bay wil je neem ik aan langs de kust doen? Dan zit je inclusief stoppen onderweg voor lunch en genieten van het uitzicht de hele dag in de auto. Dan naar Joshua Tree is ook bijna 6 uur pure reistijd. En de volgende dag door naar Grand Canyon is weer hetzelfde. Tijd om Joshua Tree te bezoeken is er eigenlijk niet.

Vergis je niet in de tijd die je bij de reistijd moet optellen. De aangegeven reistijden in Google-maps halen wij nooit, tel daar minimaal 10% bij op (ik neem aan dat je met de auto reist en niet met camper). Maar ook lunchen, tanken en boodschappen doen kosten veel tijd. Zelfs al doe je heel gericht boodschappen....., een half uur ben je zo kwijt in de grote supermarkten. En op je eerste reis kijk je je ogen uit en zoek je jezelf een ongeluk dus dan is een uur voorbij voordat je het weet.

Persoonlijk zou ik Lake Tahoe schrappen en de gewonnen tijd elders inzetten, bijvoorbeeld voor een dag Joshua Tree. Of een dag aan Lake Powel, of een extra dag Yosemite of.... keuzes, keuzes. Niet naar Monument Valley gaan is voor sommige mensen vloeken in de kerk maar is wel een te overwegen optie. Het is zonder meer prachtig maar je maakt ook een flinke omweg voor. Sowieso van Grand Canyon eerst naar Monument Valley gaan en daarna pas naar Page!
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Waarom de volle dag Las Vegas vooraan ? Je bent die dag vroeg wakker en dus is dit ideaal om vroeg naar Death Valley te vertrekken. Houd die dag Vegas tot op het einde.
Lone Pine - Yosemite is wel al een flinke rit als je ook naar Bodie gaat, wat toch een aanrader is, tenzij je naar lake Tahoe gaat via de Tioga Pass en dan Bodie aandoet, je passeert dan immers de afslag.
SF - Morro Bay op 1 dag zou ik ook niet aanraden.
Morro Bay - Joshua Tree is ook een flinke rit. Ik zou die dag tot Palm Springs rijden en Joshua Tree de volgende dag bezoeken, samen met route 66 en laat aankomen aan de GC. Onderweg naar Palm Springs zou ik zoveel mogelijk langs de kust rijden en via Malibu, Santa Monica en Venice Beach gaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer