Reis tetouani: Westcoast 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Reis tetouani: Westcoast 2019

Bericht door tetouani »

Beste forumleden,

Het is voor mij alweer een hele lange tijd geleden dat ik hier wat heb gepost.
Ik kan me nog herinneren dat ik jaaaaren geleden informatie vroeg op dit forum en ik heb er toen veel aan gehad.
Ook nu spit ik het weer door op zoek naar goede tips en moet je zeggen dat dit forum nog steeds vol nuttige en up to date info is.

Ook nu ga ik weer eens naar de VS (voor de 9e keer alweer), en de 4e keer Westkust, dus ik ben al redelijk op de hoogte van alle ins and outs.

Ook kan ik mij nog herinneren dat ik werd aangevallen om mijn reisschema, omdat het te druk zou zijn en dat ik veel zaken niet zou redden.
Ik heb tijdens al mijn reizen alles gered en had gelukkig voldoende tijd om van alles te kunnen genieten. Ik reisde alleen en stond elke dag vroeg op, en had dus voldoende ruimte. Ook tijdens mijn reis van 2012 waarbij ik 11.000 km heb moeten rijden in 22 dagen. :p

Maar goed, hierbij mijn nieuwe reisschema, dat tot nu toe nog globaal vast staat.
Ik ga dit keer met een vriend en we gaan 2 Mustangs huren, omdat het allebei onze droomauto is en we ook allebei willen rijden haha.

4 juni: Aankomst Las Vegas, kort avondje Las Vegas, slapen in Las Vegas
5 juni: Volledige dag Las Vegas, slapen in Las Vegas.
6 juni: Las Vegas, rijden naar Hoover Dam en slapen in Peach Springs (Route66)
7 juni: Rijden naar Hualapai Hilltop, met de helikopter naar Supai, Havasu Falls, Mooney Falls en slapen in de Hualapai Lodge.
8 juni: Met de paard terug naar Hualapai Hilltop, als een speer naar de Grand Canyon om de zonsondergang mee te maken en slapen in Tusayan.
9 juni: Klein gedeelte Grand Canyon meepakken en dan richting Horseshoe Bend rijden, slapen in Page Arizona.
10 juni: Antelope Canyon in de ochtend, Monument Valley, Mexican hat (die lange weg bekend van Forest Gump), Goosenecks State Park, Valley of The Gods, Moki Dugway en slapen in Blanding. (deze dag klinkt niet te doen, maar dit heb ik eerder gedaan)
11 juni: House on Fire, Canyonlands National Park, slapen in Moab.
12 juni: Arches National Park, slapen in Moab.
13 juni: Rijden naar Glennwood Springs, chillen in de hotsprings zwembad en slapen in Glennwood Springs.
14 juni: Rijden naar Jackson, Wyoming, slapen in Jackson. (moet nog kijken wat ik hier onderweg kan meepakken.
15 juni: Yellowstone National Park, slapen in Jackson.
16 juni: Yellowstone National Park, slapen in Jackson.
17 juni: Rijden naar Green River, Utah, Goblin Valley State Park, slapen in Green River.
18 juni: Rijden door Grand Staircase Escalante, Zebra Slot Canyon, Bryce Canyon NP, slapen in Tropic.
19 juni: Bryce Canyon NP, Coral Pink Sand Dunes State Park, slapen in Kanab.
20 juni: Zion NP, Angels Landing, slapen in Las Vegas.
21 juni: Rijden door Death Valley, slapen in Bakersfield.
22 juni: Sequoia NP, slapen in de buurt van Yosemite NP.
23 juni: Yosemite NP, slapen in de buurt van San Francisco.
24 juni: Volledige dag San Francisco, slapen in San Francisco.
25 juni: Volledige dag San Francisco, slapen in San Francisco.
26 juni: Rijden op Highway 1, Monterey, Carmel, McWay Falls, slapen in Pismo Beach
27 juni: Highway 1 richting LA, avondje LA, slapen in LA
28 juni: Volledige dag LA, slapen in LA.
29 juni: Rijden richting Las Vegas, slapen in Las Vegas.
30 juni: Middagje Las Vegas, en in de avond terug vliegen.

Mocht iemand nog leuke dingen weten die ik kan tegenkomen op 14 juni, dan hoor ik dat graag. Dat is de enige dag die ik niet zo goed kan invullen.
Het wordt die dag wel een lange rit, maar daar hou ik wel van.

In Hawaii hadden wij bij Avis een Ford Mustang GT convertible meegekregen.
In Las Vegas heb ik helaas bij de cabrio afdeling, in de 4x dat ik er was nog geen 1x een GT zien staan, en heb het idee dat Dollar geen GT cabrio's hebben.
In Florida heb ik gezien dat Budget, en Alamo ook de GT als cabrio verhuren.

Weet iemand of Alamo in Las Vegas ook regelmatig GT's in hun fleet heeft staan? Want ik ben dit keer van plan om bij Alamo te boeken via American Vacations gezien de korting hier op mijn data zeer voordelig is.

Via Expedia kom ik bij Dollar wel wat goedkoper uit, maar Dollar kies ik liever niet, omdat ik er zelf geen GT heb zien staan in Las Vegas.

Iemand nog tips over de Mustang GT of Camaro SS convertible?

Ik heb de sectie "Welke auto heb jij meegekregen" even doorgenomen, maar de meeste mensen hier gaan voor een SUV, wat ik ook wel begrijp, gezien een Mustang bijna geen ruimte heeft voor 2 redelijke koffers. :p
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Westcoast 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom doe je Yellowstone vanuit Jackson? Dat is toch niet te doen? Het kan ook niet zijn omdat Jackson zo goedkoop is. :wink:
Er is absoluut geen tijd voor Sequoia en Yosemite in jouw route, hoe snel je ook bent. En qua route is het ook niet de beste keuze. Waarom niet via de Tioga Pass naar Yosemite?
En ga dan daar naar de Mariposa Grove.
Voor de Grand Canyon zou je ook nasr iets in het park kunnen kijken. Dat hoeft niet duurder te zijn dan Tusayan.
Ik vind Glenwood Springs een wat vreemde zijsprong.

Jullie gaan niet wandelen?

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Westcoast 2019

Bericht door stegeman »

Voor we bij Jackson waren vanuit Yellowstone dat was nog wel een hele rit en dan zou je in jouw geval ook nog terug naar hotel moeten rijden jackson is meer geschikt om grand teton te zien dan. Zou er zeker voor kiezen in Yellowstone (omgeving) te overnachten.
Waar is eigen smaak en keuzes.
Wij sliepen Gardiner. (Bij noordelijke ingang) 2 nachten, Yellowstone Lake (in park) 1nacht, Cody 1 nacht en baalde als een stekker dat ewe niet ook bij Grand Teton overnachtten.
Gardiner en Cody was kwa prijs heel goed te doen. In het park zelf was de duurste. Puur voor de plek. Ik vond het zelf maar oude kippenhokken maar wat een omgeving! Die maakte veel goed.
Wij reden in 28 dagen 7000 km totaal en vonden dat eigenlijk teveel achteraf. Maar wel veel gezien ondanks dat.
Verder wil ik je meegeven dat ieder andere keuzes maakt. Kies vooral wat je zelf wilt, wst bij jou past. En neem de tips ter harte. Maar vergis je niet in de tijd die rijden in Yellowstone in beslag neemt. Je ziet veel, stopt veel en je kunt niet snel.
Laatst gewijzigd door stegeman op 30 jan 2019, 06:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis tetouani: Westcoast 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Logeren in Yellowstone hoeft niet duur te zijn. Het is alleen wel lastig om nog te iets te vinden. Maar er zijn regelmatig annuleringen dus check dagelijks de mogelijkheden. Een overnachting bij Old Faithful is sowieso een aanrader. Dan kun je het geisergebied daar bekijken zonder dat je over mede-toeristen struikelt. En er zijn voldoende mogelijkheden voor minder dan 150 dollar per nacht.

Marianne
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Westcoast 2019

Bericht door tetouani »

Martin & Marianne schreef:Waarom doe je Yellowstone vanuit Jackson? Dat is toch niet te doen? Het kan ook niet zijn omdat Jackson zo goedkoop is. :wink:
Er is absoluut geen tijd voor Sequoia en Yosemite in jouw route, hoe snel je ook bent. En qua route is het ook niet de beste keuze. Waarom niet via de Tioga Pass naar Yosemite?
En ga dan daar naar de Mariposa Grove.
Voor de Grand Canyon zou je ook nasr iets in het park kunnen kijken. Dat hoeft niet duurder te zijn dan Tusayan.
Ik vind Glenwood Springs een wat vreemde zijsprong.

Jullie gaan niet wandelen?

Marianne
Waar ik in Yellowstone precies ga slapen is nog niet bekend hoor. Wat ik weet is dat ik daar 3 nachten ga doen. De vorige keer dat ik er was deed ik Cody, Jackson en Island Park en dat was toen prima te doen.

Over Sequoia denk ik inderdaad dat ik die ga skippen.
Of ik ga Yosemite NP skippen. Ik heb ze beiden eigenlijk al gezien maar ga er wel 1 van de 2 doen. Als ik alleen Yosemite ga zien dan ga ik via de Tioga Pass.

Tusayan vind ik zelf een prima optie voor de Grand Canyon. Ik heb het zelfs vanuit Williams ooit gedaan en ook dat was prima te doen. Autorijden zie ik totaal niet als last maar meer als genot om mn dag ermee te beginnen en te eindigen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis tetouani: Westcoast 2019

Bericht door PSVwally »

In principe is er niets mis met overnachten Tusayan. Maar volgens mij kan je goedkoper, zo niet net zo duur overnachten in de maswik of bright angel lodge in het park. Als je daar nog een plek kunt bemachtigen (vaak vanaf 90 dollar) dan zou ik voor de 2 tientjes minder nooit naar Williams terugrijden om de dag erna weer een uur terug naar het park te rijden. Beetje kosten/baten analyse voor jezelf.

Dag 10 naar Blanding is prima te doen, al kan je evt ook in Bluff kijken naar accomodatie.

Ik neem aan dat je je permits voor de Havasupai al geregeld hebt?
De vorige keer dat ik er was deed ik Cody, Jackson en Island Park en dat was toen prima te doen.
Van Jackson naar echt in Yellowstone is een rit van 2 uur om aan de bovenste loop te beginnen. Ik vind zelf buiten het park West Yellowstone, Gardiner en Cooke City/Silver Gate betere overnachtingsplekken dan de 3 die jij noemt voor Yellowstone. En qua prijs en bijkomende autorijkosten zal dat het verschil niet maken met jouw plekken. Als je autorijden zo leuk vind is de schermer in Yellowstone en Grand Teton een heerlijke plek om rond te cruisen op zoek naar wildlife...zeker om 7u smorgens op mn vakantie vind ik dat uurtje eerder opstaan door een acco iets dichterbij te hebben dan toch ook lekker.

Ik zou zelf het stuk grand teton - yellowstone iets meer ruimte geven. Je doet nu eigenlijk vanaf Moab een snelle 6 daagse trip terug tot vlakbij Moab. Waarbij je eigenlijk het stuk Vernal/flaming gorges en aan de andere kant Salt Lake City overslaat. Die dag 14 heb je eigenlijk met een lunch en plaspauze al minimaal een rit van 8/8,5 uur naar Jackson en daarna sla je eigenlijk Grand Teton over. Met de boot Jenny Lake over zou ik zeker doen en Moose road (ben nu even de precieze naam kwijt) bij Jackson Hole is ook een weg om te rijden voor wildlife.

Als je de permits van de havasupai nog niet hebt zou ik misschien overwegen om de route om te draaien en eerst naar LA te gaan en dan de kust en dan evt via sequoia en yosemite via Lake Tahoe/Carson city, de loneliest highway en SLC naar Yellowstone en dan afzakken naar Moab en omstreken om via de parken en dorpen die je opnoemt terug te gaan naar Vegas.

Persoonlijk zou ik het geld voor de 2 mustangs besparen door er maar 1 te huren en om beurten te rijden en dan misschien dat geld in bepaalde accomodaties wat dichterbij te steken, maargoed ieder zijn/haar meug zeg maar.
masterm81
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 feb 2011, 19:10

Re: Reis tetouani: Westcoast 2019

Bericht door masterm81 »

17 juni: Rijden naar Green River, Utah, Goblin Valley State Park, slapen in Green River.
Als je het gaat redden kan je nog little wild horse canyon mee pakken ligt naast goblin valley!
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis tetouani: Westcoast 2019

Bericht door tetouani »

masterm81 schreef:
30 jan 2019, 07:19
17 juni: Rijden naar Green River, Utah, Goblin Valley State Park, slapen in Green River.
Als je het gaat redden kan je nog little wild horse canyon mee pakken ligt naast goblin valley!
Wilde Horse Canyon heb ik in 2012 gedaan. Heb per ongeluk de grote ronde gelopen terwijl ik alleen voorbereid was op de kleine ronde haha!
Goblin Valley State Park heb ik ook gedaan. Ik ga dit keer een andere bezienswaardigheid opzoeken. Ik denk Zebra Slot Canyon.
PSVwally schreef:
30 jan 2019, 05:23
In principe is er niets mis met overnachten Tusayan. Maar volgens mij kan je goedkoper, zo niet net zo duur overnachten in de maswik of bright angel lodge in het park. Als je daar nog een plek kunt bemachtigen (vaak vanaf 90 dollar) dan zou ik voor de 2 tientjes minder nooit naar Williams terugrijden om de dag erna weer een uur terug naar het park te rijden. Beetje kosten/baten analyse voor jezelf.

Dag 10 naar Blanding is prima te doen, al kan je evt ook in Bluff kijken naar accomodatie.

Ik neem aan dat je je permits voor de Havasupai al geregeld hebt?
De vorige keer dat ik er was deed ik Cody, Jackson en Island Park en dat was toen prima te doen.
Van Jackson naar echt in Yellowstone is een rit van 2 uur om aan de bovenste loop te beginnen. Ik vind zelf buiten het park West Yellowstone, Gardiner en Cooke City/Silver Gate betere overnachtingsplekken dan de 3 die jij noemt voor Yellowstone. En qua prijs en bijkomende autorijkosten zal dat het verschil niet maken met jouw plekken. Als je autorijden zo leuk vind is de schermer in Yellowstone en Grand Teton een heerlijke plek om rond te cruisen op zoek naar wildlife...zeker om 7u smorgens op mn vakantie vind ik dat uurtje eerder opstaan door een acco iets dichterbij te hebben dan toch ook lekker.

Ik zou zelf het stuk grand teton - yellowstone iets meer ruimte geven. Je doet nu eigenlijk vanaf Moab een snelle 6 daagse trip terug tot vlakbij Moab. Waarbij je eigenlijk het stuk Vernal/flaming gorges en aan de andere kant Salt Lake City overslaat. Die dag 14 heb je eigenlijk met een lunch en plaspauze al minimaal een rit van 8/8,5 uur naar Jackson en daarna sla je eigenlijk Grand Teton over. Met de boot Jenny Lake over zou ik zeker doen en Moose road (ben nu even de precieze naam kwijt) bij Jackson Hole is ook een weg om te rijden voor wildlife.

Als je de permits van de havasupai nog niet hebt zou ik misschien overwegen om de route om te draaien en eerst naar LA te gaan en dan de kust en dan evt via sequoia en yosemite via Lake Tahoe/Carson city, de loneliest highway en SLC naar Yellowstone en dan afzakken naar Moab en omstreken om via de parken en dorpen die je opnoemt terug te gaan naar Vegas.

Persoonlijk zou ik het geld voor de 2 mustangs besparen door er maar 1 te huren en om beurten te rijden en dan misschien dat geld in bepaalde accomodaties wat dichterbij te steken, maargoed ieder zijn/haar meug zeg maar.
- Ik keek eigenlijk voor Williams of Tusayan. In Williams kom ik op mijn datum rond de 80 Euro uit. In Tusayan vanaf 220 Euro.
Ik heb even moeten twijfelen, maar ik heb toch geboekt bij Maswik in Grand Canyon zelf voor 220 Euro. Dit is ook tevens mijn duurste overnachting van de vakantie.

- Ik heb Blanding gekozen in plaats van Bluff omdat ik dan wat dichterbij Mule Canyon en Canyonlands zit, die ik de dag erop ga doen. Ook mn overnachting in Blanding is goedkoper dan in Bluff.

- In Yellowstone zijn alle overnachtingen ruim boven de 200 Euro als ik er ben. In Cody en Dubois kom ik uit op 90 Euro per nacht.
Gezien ik eerder in Yellowstone ben geweest en ik vanuit Cody en Jackson het park heb gezien, bespaar ik liever op de overnachting, en het rijden zelf is zeker geen straf.

- Grand Teton sla ik inderdaad over. Soms moet je keuzes maken in je vakantie. Er zijn heel veel NP's en die kan je helaas niet allemaal bekijken.

- Havasupai heb ik helaas moeten skippen. M'n reismaatje vond de grap toch iets te duur 80 Euro helikopter heen, 175 Euro lodge, 90 Euro permit en 80 Euro paard terug is 435 Euro. Voor mezelf vind ik het niet heel erg, want ik ben er al 2x geweest.

- Haha, besparen op de Mustangs is iets wat wij als laatste overwegen. Het rijden is voor ons al een dik genot op zich en vanwege de Mustangs is zo'n rondreis door de Westkust een mooie trip. Gezien we 1 maand gaan rondreizen, vinden wij het ook allebei fijn om tijdens de reis ook even alleen te zijn en dat is met 2 auto's dus een prima idee. Naast het feit dat motorrijders ook allemaal zelf willen rijden, hebben wij dat ook,maar zijn wij echte autoliefhebbers.

In ieder geval thanks voor de tip!

Ik heb mijn planning nu wel aangepast, gezien ik Havasupai heb geskipt, maar ik zie nergens een knopje waar ik mijn beginpost kan wijzigen.
Martin & Marianne schreef:
29 jan 2019, 11:49
Logeren in Yellowstone hoeft niet duur te zijn. Het is alleen wel lastig om nog te iets te vinden. Maar er zijn regelmatig annuleringen dus check dagelijks de mogelijkheden. Een overnachting bij Old Faithful is sowieso een aanrader. Dan kun je het geisergebied daar bekijken zonder dat je over mede-toeristen struikelt. En er zijn voldoende mogelijkheden voor minder dan 150 dollar per nacht.

Marianne
Helaas is op onze datum alles ruim boven de 200 Euro in Yellowstone. Zelfs in Jackson is het opeens ontiegelijk duur.
Cody en Dubois zijn de enige die 2x goedkoper zijn.
Laatst gewijzigd door tetouani op 03 feb 2019, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis tetouani: Westcoast 2019

Bericht door tetouani »

Update reisroute:

31 mei - Vliegen naar Las Vegas, avondje Las Vegas, slapen in Stratosphere Hotel.
1 juni - Volledige dag Las Vegas, slapen in Stratosphere Hotel.
2 juni - Hoover Dam, Route66, zonsondergang Grand Canyon, slapen in Maswik Lodge in Grand Canyon Village. Geboekt rechtstreeks bij Grand Canyon Lodges. 482km
3 juni - Grand Canyon, Balanced Rock, Coal Mine Canyon, (zonsondergang) Monument Valley, slapen in Motel 6, Page. 482km.
4 juni - Volledige dag Jetski Lake Powell, Horseshoe Bend slapen in Motel 6, Page. 50km.
5 juni - Lower Antelope Canyon, Mexican Hat, Gooseneck SP, Valley of the Gods, Moki Dugway, slapen in Four Corners Inn, Blanding. 321km.
6 juni - House on Fire, Canyonlands NP, slapen in Archview RV Resort & Campground, Moab. 241km.
7 juni - Arches, Delicate Arch en Landscape Arch, Park Avenue, slapen in Archview RV Resort & Campground, Moab 100km.
8 juni - Rijden naar Glenwood Hotsprings via scenic route 128, slapen in Hanging Lake Inn, Glenwood Springs. 300km.
9 juni - Rijden naar Cody, rodeoshow in de avond, slapen in Wheels of Wonderment Campground, Wapiti. 800km.
10 juni - Beartooth Highway, Yellowstone park, slapen in, Rocky Mountain Lodge, Dubois. 550km.
11 juni - Yellowstone National Park, slapen in Rocky Mountain Lodge, Dubois. 321km.
12 juni - Rijden naar Green River, Goblin Valley (zonsondergang) slapen in Motel 6 Green River. 761km.
13 juni - Zebra Slot Canyon, Grand Staircase Escalante, slapen in Bryce Canyon Motel, Panguitch. 376km.
14 juni - Bryce Canyon NP, Begin Sunset, Navajo Loop, Queens Garden, eindig in Sunrise, slapen in The Cowboy Bunkhouse, Kanab. 218km.
15 juni - Angels Landing, Valley of Fire, slapen in Fortune Hotel & Suites 3-sterren, Las Vegas. 410km.
16 juni - Death Valley, Zabrisky, Devils Golfcourse, Badwater, Artist Drive, Sand Dunes, slapen in Motel 6 Bakersfield East. 550km.
17 juni - Sequoia NP, slapen in Days Inn by Wyndham Yosemite Area, Fresno. 312km.
18 juni - Yosemite NP, slapen in Continental Lodge, Oakland. 444km.
19 juni - Volledige dag San Francisco, slapen in Continental Lodge, Oakland. 150km.
20 juni - San Francisco, slapen in Bayside Inn, Monterey. 200km.
21 juni - Big Sur, McWay, Highway 1, slapen in Premier Inns Pismo Beach, Arroyo Grande. 402km.
22 juni - Highway 1 richting LA, hele middag en avond LA, slapen in Days Inn by Wyndham Long Beach City Center, Long Beach. 341km.
23 juni - Volledige dag LA, slapen in Days Inn by Wyndham Long Beach City Center, Long Beach. 200km
24 juni - Volledige dag LA, slapen in Best Western Inn at Palm Springs. 330km.
25 juni - Rijden door Joshua Tree, slapen in La Quinta Inn & Suites Phoenix Scottsdale. 506km.
26 juni - Apache Trail, Tortilla Flat, Saguaro National Park, slapen in Motel 6 Tucson North. 347km.
27 juni - Tucson naar Sedona via 89a, Jerome etc. slapen in Wildflower Inn At Bell Rock, Sedona. 487km.
28 juni - Sedona naar Las Vegas via Route66, slapen in Las Vegas. 482km.
29 juni - Uitslapen, Las Vegas, terug vliegen

Uitgerekend heb ik iets meer dan 10.000km bruto op de planning staan in 4 weken.
In 2012 heb ik 11.000km gereden in 3 weken.

Dit moet te doen zijn en de afstanden die ik hier heb gepland heb ik deels al eens eerder gedaan.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis tetouani: Westcoast 2019

Bericht door Marcopstal »

Ieder zijn zin natuurlijk. Ik zie hier weinig echt "vakantie" in maar vooral een enorm druk programma waarbij je van plaats naar plaats racet. Dat je er dan ook nog even Tucson aan toevoegt.....

Los van de vele kilometers snap ik dan toch vooral niet dat je van de GC naar MV rijdt om dan naar Page te rijden en de volgende dag naar Blanding.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis tetouani: Westcoast 2019

Bericht door tetouani »

Klopt. Ieder zijn manier van reizen.

Daar was ik al op aan het wachten zo'n reactie over Monument Valley haha.
Ik heb het in 2012 ook zo gedaan en ik leg even uit waarom ik dat zo heb gedaan.

Ik wil voor zonsondergang bij Monument Valley zijn, en dat kan alleen als ik vanuit GC naar Monument Valley rij.
Na 2 nachten in Page, rij ik inderdaad langs Monument Valley, maar dan ben ik er ver voor zonsondergang en ga ik op die dag op een andere plaats mijn zonsondergang meemaken.

Soms moet je even wat extra kilometers maken als je iets echt wilt zien. En laat het nou net zo zijn dat ik elke kilometer heerlijk vind.

Ik heb meestal na mijn vakantie nog een vakantie nodig. Wij slapen meestal weinig en staan vroeg op en rijden en lopen veel.

Helemaal kapot komen we altijd terug, maar dat vinden we stiekem best heerlijk haha.
Laatst gewijzigd door markro op 03 feb 2019, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis tetouani: Westcoast 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom overnacht je dan niet bij Monument Valley?

De Maswik Lodge is een mogelijkheid, maar ik zou ook regelmatig kijken of er nog iets vrij is of komt in de Bright Angel Lodge. Die is goedkoper dan de Maswik Lodge.
Hetzelfde geldt ook voor Yellowstone; misschien is er nu niets vrij onder de 200 dollar, maar regelmatig checken of er annuleringen zijn loont zeker.
Vanuit Dubois is het al 2 uur rijden voodat je in het park bent, dus 4 uur totaal. Dat geeft je nauwelijks tijd om iets van Yellowstone te zien.
Heb je voor Jackson gekeken naar de Ranch Inn? Of de Kudar Motel en cabins?

Voor Sequoia heb je nu maar een paar uur, idem voor Yosemite. Waarom rij je niet via de veel mooiere Tioga Pass naar Yosemite? Wat zijn de plannen in sequoia NP?

Marianne
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis tetouani: Westcoast 2019

Bericht door tetouani »

Ik overnacht niet in de buurt van Monument Valley omdat wij de dag erna vroeg in de ochtend bij Lake Powell de jetski hebben geregeld.

Bij Yellowstone zijn de bedragen 400 dollar per nacht of meer in de periode dat ik daar ben, dus ik rij liever vroeg wat extra kilometers, dan dat ik zoveel ga betalen. Ook is het zo dat de hotels steeds duurder worden en ik het liefst heb dat ik alles al via booking.com vastleg (met gratis annuleren) en mocht het toch zo zijn dat ik erna iets goedkopers vind, dan annuleer ik mijn boeking en boek ik opnieuw.

De hotels zijn dit jaar gewoon super duur. De keren dat ik er ging betaalde ik gemiddeld zo'n 60 Euro per nacht, en dat is nu het dubbele of meer.

Ik heb in 2013 via de Tioga Pass gereden en in 2010 via Bakersfield. De Tioga Pass is inderdaad mooier, maar wel meer kilometers als ik Yosemite en Sequoia NP en daarna naar San Francisco moet gaan. Daarnaast zijn de hotels die richting Tioga Pass gaan veel duurder dan via Bakersfield.

In Sequoia wil ik hetzelfde gaan doen als wat ik in 2010 heb gedaan. Wandelen tussen de Giants in het bos vond ik geweldig, dus dit keer laat ik mijn reismaatje ook zien wat ik eerder had gezien. Daarnaast de Tunnel Log en nog een wandeling waar ik nu even niet op kom.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis tetouani: Westcoast 2019

Bericht door Martin & Marianne »

tetouani schreef:
03 feb 2019, 16:38
Bij Yellowstone zijn de bedragen 400 dollar per nacht of meer in de periode dat ik daar ben,
Je leest niet wat ik zeg. Er zijn veel goedkopere mogelijkheden in het park. Die zijn blijkbaar nu niet beschikbaar maar er zijn altijd heel veel annuleringen, Dus als je regelmatig eens checkt is de kans groot dat je toch iets vindt voor iets meer dan 100 dollar.
En je heoift niet bang te zijn dat je dan minder rijdt, in Yellowstone zelf kun je ook genoeg rijden.
De prijzen in het park zijn onafhankeklijk van wanneer je er bent. Ze worden niet steeds duurder. Reserveren gaat via www.yellowstonenationalparklodges.com. NIET via booking,com. Ook de hotels in het park zijn gratis te annuleren (tot 30 dagen voor aankomst).

Wel grappig dat je niet eerst Yosemite wilt doen vanwege de extra kilometers. :wink:
Maar ook hier lees je niet goed; ik zou in dat geval Sequoia overslaan (en eventueel de sequoia's in de Mariposa Grove bekijken), dus je rijd dan minder kilometers.

Marianne
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis tetouani: Westcoast 2019

Bericht door tetouani »

Ik heb heel goed gelezen wat je zegt. Misschien was ik niet duidelijk of begrijp je mij verkeerd.

Ik heb de meeste hotels vastgelegd via booking.com, enkel de Maswik Lodge in de Grand Canyon heb ik rechtstreeks vanuit hun website geboekt.
Dat is bijna dezelfde website als de lodges die Yellowstone gebruiken.

Dat gratis annuleren doe ik dus via booking.com en zodra ik een betere deal vind (dus ook websites buiten booking.com en ja, dus ook de link die jij zojuist hebt geplaatst), dan annuleer ik mijn reservering en dan boek ik de betere deal.

Over jouw reactie "En je heoift niet bang te zijn dat je dan minder rijdt, in Yellowstone zelf kun je ook genoeg rijden."

Ik heb nergens gezegd dat ik liever teveel dan te weinig rij. Ik heb enkel aangegeven dat ik rijden geen last vind en dat als er ergens hotels zijn die veel goedkoper zijn te boeken maar die wel een stuk verder liggen, dat ik dan liever voor de goedkopere hotels kies.

Als de hotels vlakbij de bezienswaardigheden goedkoper waren, dan had ik daar de hotels geboekt, dus bang zijn om te weinig te rijden heeft hier niets mee te maken.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis tetouani: Westcoast 2019

Bericht door Marcopstal »

Is het voor die vriend de eerste trip naar de VS ? Indien dat het geval is dan hoop ik eerlijk gezegd toch dat hij goed beseft waar hij aan begint of dat hij uit hetzelfde kaliber is gesneden.
tetouani schreef:
03 feb 2019, 16:22
Ik heb meestal na mijn vakantie nog een vakantie nodig. Wij slapen meestal weinig en staan vroeg op en rijden en lopen veel.

Helemaal kapot komen we altijd terug, maar dat vinden we stiekem best heerlijk haha.
Bovenstaande blijkt een beetje uit de planning. Dit is uiteraard niet wat de doorsnee toerist voor ogen heeft. Ik doe soms korte trips met kleine groepjes waar we ook sneller gaan dan ik privé zou doen, maar daarmee vergeleken is jouw lijstje nog een stuk uitgebreider en zwaarder.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis tetouani: Westcoast 2019

Bericht door tetouani »

Die vriend is uit hetzelfde kaliber gesneden als ik. We reizen al jaren samen, en hebben dezelfde interesses.

Mijn vorige reisschema's van een aantal jaren geleden waren op dit forum ook zwaar afgevuurd door andere leden, maar achteraf heb ik de mooiste reizen gehad met 0 problemen.

Maar bedankt voor je zorgen.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis tetouani: Westcoast 2019

Bericht door sanook »

tetouani schreef:
03 feb 2019, 17:07
Die vriend is uit hetzelfde kaliber gesneden
Marcopstal schreef:
03 feb 2019, 17:04
dat hij uit hetzelfde kaliber is gesneden
Heerlijk dit :wink:
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis tetouani: Westcoast 2019

Bericht door tetouani »

Haha, ik gebruikte gewoon zijn woorden :lol:


PS: We hebben net besloten om de Panorama Trail te gaan doen in Yosemite.

Eerst was het nog van, hoe gaan we de trail doen, want er zijn maar 2 tijden beschikbaar om met de de bus naar Glacier Point te gaan, 1x om 08:30 uur en 1x om 13:30 uur. En de bus van 8:30 uur gaan wij niet redden.

Toen bedacht ik opeens dat we met 2 auto's zijn.

Eerst samen naar Yosemite Village, daar 1 auto parkeren, dan met de andere auto naar Glacier Point rijden, dan de Panorama Trail naar beneden lopen en dan met de ene auto weer terug naar Glacier Point rijden om de andere auto op te halen.

Wat we ook kunnen doen is dat 1 iemand de Panorama trail vanaf Glacier Point doet en de ander van Happy Isles waardoor we elkaar ergens tijdens de trail tegenkomen waardoor we aan het einde van de trail elkaars auto gebruiken om weer ergens te meeten, maar we willen de trail samen doen, dus doe ik de eerste optie.
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis tetouani: Westcoast 2019

Bericht door tetouani »

En weer een update over mijn reis.

Ik heb zojuist mijn reservering bij Alamo geannuleerd. Ik had een Ford Mustang convertible or similar geboekt.
Ik hoopte dat ze in Las Vegas ook een GT zouden hebben, maar dat blijkt niet het geval te zijn.
In Florida hebben ze wel de GT, maar niet in Las Vegas.

Ik heb dus maar bij Hertz de Elite convertible van de Supercar collectie geboekt. Deze is "maar 750" Euro duurder, maar wel een garantie dat het een Camaro SS of een Mustang GT wordt. Ook hier mag je in de garage zelf je eigen auto uitzoeken.

Het is wel wat bijbetalen, maar nu hoef ik niet elke keer als ik wakker word mezelf druk maken over of ik wel of geen GT ga krijgen bij Alamo.

Met een gerust hart en een mooi vooruitzicht ga ik nu slapen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer