Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Coren »

Dag allemaal,

Wij zijn van plan in juli een rondreis te maken, startend in SF. Wij willen een afwisselend programma van steden en parken, hierbij rekening houdend met het feit dat onze kinderen nog jong zijn en wij dus weinig echte hikes zullen maken.

Ons idee tot nu toe is (ongeveer):

Dag 1 - AMS - SF
Dag 2 - SF
Dag 3 - SF - Yosemite Park
Dag 4 - Yosemite Park - Mammoth Lakes (via Bodie)
Dag 5 - Death Valley
Dag 6 - DV - LV
Dag 7 - LV
Dag 8 - LV - Zion
Dag 9 - Zion
Dag 10 - Bryce Canyon
Dag 11 - Grand Canyon
Dag 12 - GC - Joshua Tree Park
Dag 13 - LA
Dag 14 - LA - Monterey
Dag 15 - Monterey - SF
Dag 16 - Terugreis

Ons doel is om een aantal hotspots zeker niet te missen, maar we willen voor de kinderen ook wat dagen hebben dat we niet verkassen (SF, LA, LV, Yosemite misschien, tenzij het handig is om aan te komen aan de westkant en de volgende dag door het park naar de oostkant te gaan om daar te overnachten).

Hebben jullie tips, ideeën of opmerkingen?

De exacte invulling moeten we ons nog over buigen, bijv. wat gaan we precies in Death Valley doen etc.

Daarnaast willen wij onze vluchten laten boeken via iets als TUI, vanwege het feit dat ik geen directe vluchten kan vinden naar SF buiten deze site. Wellicht hebben jullie nog tips hierover?

Laatste vraag: ik wil graag de huurauto laten upgraden van intermediate naar full size, oa. voor de ruimte en cruise control. Is dat nodig in jullie mening?

Dank alvast!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Juli 2019 2 volw 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen

Bericht door Markstaal »

Liggen de vliegtickets al vast? Je zou kunnen overwegen om een one-way te doen, voor het rondje wat je laat zien heb je eigenlijk 3 weken voor nodig.

Opmerkingen:

- De tijd voor Yosemite is zo echt te kort
- Geen tijd voor Page (Antelope Canyon/Horseshoe, Lake Powell etc.)
- 1 overnachting tussen LA en SF is ook niet erg ruim.

Als je voor een one way zou kiezen en je start vanuit SF zou je ook terug kunnen vliegen vanaf Phoenix bijvoorbeeld.
Zo hou je meer tijd over en maakt het de reis een stuk minder gehaast.

Als voorbeeld:

Dag 1: AMS - SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF - Yosemite NP
Dag 4: Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP - Mammoth Lakes
Dag 6: Mammoth Lakes - DV
Dag 7: DV - LV
Dag 8: LV
Dag 9: LV - Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion - Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Page
Dag 13: Page - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Phoenix
Dag 15: Phoenix
Dag 16: Phoenix - Thuis

Je zou ook terug kunnen via LA maar dit kost je een extra dag vergeleken met het bovenstaande schema.

Succes met de voorbereidingen!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door IngridZw »

Jullie willen niet teveel verkassen, maar als je de route van - naar beschrijft is het toch behoorlijk gehaast. Ook voor LA heb je bv maar 1 overnachting. Ik zou zoals Markstaal aangeeft ook een one-way overwegen.

De tijd voor Yosemite is echt te kort. Wil je daar de hotspots zien dan heb je toch wel een extra overnachting nodig. En ook voor de Tioga Road heb je nu te weinig tijd.
Ja kan, komende van SF, besluiten om de 1ste overnachting te plannen in Oakhurst en daar diezelfde middag Mariposa Grove met de sequoia bomen bekijken. Met daarna een volledige dag Yosemite kun je eerst rijden naar Glacier Point met de prachtige viewpoints, en vervolgens doorrijden naar de vallei voor de overige bezienswaardigheden. Zoals wandelen naar één of meerdere watervallen. Of wat tijd doorbrengen bij of op de Merced river (zwemmen/raften) Een 2de overnachting in de vallei is mooi maar El Portal ligt ook gunstig voor het park.

KLM heeft ook vaak rechtstreekse vluchten. Je kunt een tussenlanding overigens ook zien als een welkome onderbreking van de lange zit. Tenminste dat is onze ervaring. Wij hebben één keer een rechtstreekse vlucht gehad maar het duurde voor ons gevoel veel langer. En het scheelt ook in prijs.

Als je in de huurauto meer ruimte wilt kun je eens kijken naar een Minivan waar je de achterbank kunt neerklappen. Ze zijn vaak goedkoper dan een Fullsize.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Marcopstal »

Je wilt eigenlijk een rondreis van 21 dagen even comprimeren tot 16 dagen.
Dit resulteert vooral in weinig tijd voor Yosemite en de kustroute. Met alles wat er nu in het lijstje staat zou ik geen rondje proberen maken.

Rechtstreekse vluchten naar de westkust zijn beperkt te vinden. Vanuit Brussel is er bvb geen enkele. Een overstap doen in Europa is vaak de beste keuze en dan kan je gerust wel iets vinden naar SF. Als je dit op een website invult moet je toch voorbeelden krijgen ?? Iets ???? als TUI lijkt me nu niet de plats waar ke moet gaan zoeken.

Die vraag van de auto snap ik echt niet. Waarom zou je moeten upgraden ? Huur toch direct de klasse die je wil. Voor een cruise control moet je dat overigens niet doen, die staat in de VS bijna op en fiets.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Vanuit Amsterdam kun je met de KLM rechtstreeks naar SF of LA vliegen. En tegenwoordig ook naar Las Vegas. Dus mogelijkheden genoeg. Zoek daarvoor op de site van de KLM. Een vlucht met een tussenstop kan echter veel goedkoper zijn dus beperk je niet tot rechtstreekse vluchten. Er zijn verschillende sites die je kunt gebruiken om te zoeken. Zie daarvoor eens dit topic: viewtopic.php?f=30&t=73053
Wat de auto betreft: inderdaad meteen de juiste categorie kiezen. Wij vonden een minivan altijd prettig ruim

Ik zou proberen om langer te gaan of om een deel van je route te laten vallen. Zeker met kinderen wil je op meerdere plaatsen wel langer blijven, en dan is 2 nachten soms ook nog kort. Voor SF, LA of Yosemite is 3 nachten ook wel mooi.
Je kunt denken aan een rondje Californië met Las Vegas, maar zonder Zion, Bryce etc, maar met voldoende tijd ovor de kust, Yosemite en Sequoia en bijvoorbeeld ook San Diego. Of kies voor een rondje Las Vegas met de Grand Canyon, Page, Monument Valley, Bryce, Zion, en mischien ook de parken bij Moab.
Coren schreef:hierbij rekening houdend met het feit dat onze kinderen nog jong zijn en wij dus weinig echte hikes zullen maken.
Ze zijn 9 en 10; dan kunnen ze toch alles doen wat jullie ook doen? Bij ons waren wij altijd de beperkende factor, niet de kinderen. :wink: Dus plan zeker een aantal wandelingen in de parken.

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen; in 2004 waren onze kinderen 9 en 11, en in 2006 11 en 13.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 jan 2019, 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door hemmie »

Inderdaad, een kind van 9 kan toch (minstens) zo goed lopen als een volwassene? Ik zou zeker voldoende tijd inplannen om te wandelen! Hoeft niet meteen een hele dagwandeling te zijn, maar een paar uurtjes, of meerdere korte wandelingen op een dag, is ook erg leuk.
Terug in Texas!
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door stegeman »

En als je de route zo pakt omdat KLM ook vanaf Las Vegas rechtstreeks vliegt?

1) AM- SF
2) SF
3) SF-Yosemite
4) Yosemite
5) Yosemite- ML
6) ML- DV
7) DV - Zion
8) Zion
9) Zion - Bryce
10) Bryce - Page
11) Page - GC
12) GC - LV
13) LV
14) LV - AM

Heb 2 nachten overgelaten. Die kun je dan naar keuze plannen. Extra nacht zou ik dan bij SF, LV, Yosemite, Page of Las Vegas zetten. Afhankelijk van waar je van houdt en wat je wilt doen. Reis andersom kan ook.
Of misschien zelfs SF - Monterey (kustweg) ertussen plannen en daarna Monterey - Yosemite (bij de Mariposa Grove zoals Marianne aangaf 1 nacht en daarna 2 nachten Yosemite Valley).
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Coren »

Dag allemaal,

Dank alvast voor de reacties. Erg goede tips en het zet me weer aan het werk.
Ik ben wat beter gaan kijken en kan inderdaad goede vluchten vinden, dus het rondje laten we los. Wellicht eindigen in LV of LA een optie.

Vwb mijn opmerking over kinderen en hiken, het gaat er meer om of ze het leuk vinden dan dat ze het kunnen. Ik denk dat ze een middag of ochtend kajakken leuker vinden dan een ochtend hiken. Wij verwachten dat er heel veel leuke dingen te dien zijn in o.a. SF en LA die ons alle vier aanspreken, vandaar ook onze initiële lichte voorkeur om de drie steden gehad te hebben dan alle parken. Maar misschien overschatten we hiermee wat LA allemaal te bieden heeft en kunnen we beter dagje LV en Zion extra doen...

Qua auto, dank voor de tips. Ik bedoelde met upgrade ook niet het upgraden aan de balie maar bij het reisbureau. Die lijken we wel over te slaan nu, die tussenstap.

Wat is jullie ervaring met een paardrijtocht, is dat aan te bevelen voor mensen die niet paardrijden (alleen onze dochter rijdt paard)? En zijn er voldoende opties om tenten e.d. te vermijden in de parken, zijn er genoeg lodges, hotels, motels?

Back to the drawing board!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Kajakken is zeker leuk! Maar dat zul je hooguit één keer doen denk ik. Het wandelen in de parken is ook voor kinderen leuk. Kijk maar eens naar wandelingen als de Narrows en de Canyon Overlook Trail in Zion. Ook in Yosemite kun je leuk wandelen maar ook fietsen en raften en paardrijden dus daar zou ik zeker voldoende tijd voor uittrekken.
Het paardrijden in de parken is zeker ook te doen voor mensen zonder ervaring.

De accommodatie in de parken verschilt per park. In Yosemite heb je tenten, cabins en lodges. Zie daarvoor www.travelyosemite.com. De tenten daar hebben gewone bedden. Als je niet te veel geld wilt uitgeven zou ik daar voor kiezen.
Voor Zion ligt Springdale perfect, met een gratis shuttlebus nasr het park.


Marianne
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Coren »

Nou ondertussen tickets geboekt, auto offerte opgevraagd, eerste accomodaties gereserveerd (handig dat annuleren best eenvoudig lijkt te zijn).

Volgende vragen (hopelijk nog het juiste topic):

- kinderzitjes lijken een verplichting, ten minste als ik de regels voor Californie, Nevada, Utah er op na lees. Wat is jullie ervaring hiermee? Zijn zitverhogers voldoende?

- als uitvalsbasis voor Yosemite lijkt me Marisposa goed te doen, ongeveer uurtje rijden van Visitor's Center. Mijn mede reisgenoten krijg ik niet een tent oid in en de meeste lodges op het park zijn superduur die periode (zaterdag / zondag)

- na Mammoth Lakes naar Zion is een aardig eind, is St. George een goede plek om te overnachten? Of is Springdale beter?

- 2 dagen Springdale (of St. George) als uitvalsbasis voor Zion en daarna door naar Bryce, maakt het bij Bryce veel uit waar je zit?

- San Francisco heb ik een leuk appartement net ten zuiden van Golden Gate Park, niet te ver uit het centrum. Heb een optie via AirBNB, ik heb niet vaak via AirBNB geboekt, is dat een beetje te vertrouwen in US?

Nou, dank alvast, jullie zijn een enorme hulp al geweest tot nog toe... Blij dat we de route aangepast hebben. Nu nog leuke dingen zoeken om te doen!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door hemmie »

Zo ver ik weet is er geen staat waar kinderen van 8 en ouder nog verplicht in een autostoeltje/verhoger moeten. Ik heb even gezocht voor California (meestal de strengste), ook daar is de grens 8 jaar.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Almere vak V »

Coren schreef:Wat is jullie ervaring met een paardrijtocht, is dat aan te bevelen voor mensen die niet paardrijden (alleen onze dochter rijdt paard)?
De meeste paarden in de parken staan ook op cruise control... :wink:
Coren schreef:Ik bedoelde met upgrade ook niet het upgraden aan de balie maar bij het reisbureau.
Zou goed nadenken voordat je via een reisbureau gaat boeken. Weten nog geen 10% van hetgeen je hier op het forum gevonden kunt krijgen en vragen vervolgens de hoofdprijs.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Coren schreef:Nou ondertussen tickets geboekt, auto offerte opgevraagd, eerste accomodaties gereserveerd (handig dat annuleren best eenvoudig lijkt te zijn).
Wordt het een rondje of een one way? Misschien goed om de route nog eens te posten?
Coren schreef: - als uitvalsbasis voor Yosemite lijkt me Marisposa goed te doen, ongeveer uurtje rijden van Visitor's Center. Mijn mede reisgenoten krijg ik niet een tent oid in en de meeste lodges op het park zijn superduur die periode (zaterdag / zondag)
In het weekend is het erg druk in het park; jammer las je dan tijd verliest met heen en weer rijdne en een parkeerplaats zoeken. Is een ingerichte tent echt geen optie? Onze kinderen vonden dat altijd erg leuk vooral de tenten in Housekeeping camp. Mooi aan de rivier, vuurtje erbij.
Mariposa ligt niet ideaal, zeker niet als je ook nog naar de Maripos Grove zou willen.
Coren schreef: - na Mammoth Lakes naar Zion is een aardig eind, is St. George een goede plek om te overnachten? Of is Springdale beter?
Je wilt dit toch niet in 1 dag doen?
St George is beslist niet handig voor Zion. Je moet dan veel heen en weer rijden en het parkeren in Springdale is ook duur. Dus zoek iets in Springdale.
Coren schreef: - 2 dagen Springdale (of St. George) als uitvalsbasis voor Zion en daarna door naar Bryce, maakt het bij Bryce veel uit waar je zit?
Je kunt naar een van de hotels bij de ingang kijken zoals Ruby's Inn of de Bryce View Lodge. Maar Tropic kan ook, daar hebben ze ook cabins.


Marianne
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Coren »

Huidige planning, zie onderstaand. Reden dat we niet op het park komen / willen is omdat ik niemand behalve mezelf een tent in krijg. Daarbij zaten alle lodges ondertussen vol. Is Oakhurst een betere plek?

1) AM - SF (32nd Avenue, net onder Golden Gate Park)
2) SF
3) SF
4) SF - Yosemite (Marisposa)
5) Yosemite Park
6) Yosemite - Mammoth Lakes
7) Mammoth Lakes - DV (Beatty)
8) DV - Zion (Springdale)
9) Zion
10) Zion - Bryce (Cannonville)
11)Bryce - Page
12) Page
13) Page - GC
14) GC - LV
15) LV
16) LV
17) LV - AMS

Death Valley qua locatie ben ik nog wat onzeker over. Mariposa leek me redelijk dichtbij, ca. uurtje rijden naar Visitor Center?

Alles zonder reisbureau nu, wel veel via booking.com (vanwege annuleringsmogelijkheden vooral). Ga nog wel op zoek naar alternatieven.

Nogmaals dank, ben erg ver gekomen sinds ik voor het eerst hier gepost heb!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je in Mariposa overnachte rij je op dag 4 2 uur naar Yosemite Village en terug en op dag 5 weer. En op dag 6 rij je een uur extra ten opzichte van een verblijf in de vallei. Bedenk ook dst parkeren lastig is, zeker in het weekend. En de tijd voor het park is al niet ruim.
Waarom geen tent? Vanwege de gedeelde badkamer?
Dan is een cabin without bath dus ook geen optie? Je kunt kijken of er nog een cabin with bath vrij komt. Of de Stoneman Room in Half Dome Village.

Beatty ligt niet op de route. Als je niet in het park wilt overnachten is de Amargosa Valley Opera House misschien een alternatief.

Marianne
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Coren »

Dag Marianne,

dank wederom, je bent een lifesaver ... geen gedeelde badkamer en geen tent (daar doe ik mijn vrouw zeker geen plezier mee). Er is al veel weg qua huisjes en wat over is, vind ik ook wel prijzig eerlijk gezegd, of is voor 3 nachten te huur (en nog steeds best prijzig) ... Is Cedar Lodge (https://booki.ng/2UrEJQz) een optie? Ligt in El Portal. Ik blijf zoeken, maar ik blijf het een beetje lastig vinden, ik heb nog "The Running Wolf" in Yosemite West ... Is dat iets?

updateNu geboekt bij Yosemite View Lodge, beter wordt het niet denk ik. Verder in Amargosa gereserveerd. Denk dat ik zo de route en accommodaties wel heb vastliggen.

Beatty niet op de route, check. Amargosa geboekt. Wat is een alternatief in Death Valley?

Qua tijdsbesteding doen we 1 halve dag (aankomst), 1 hele dag, 1 doorrijdag (Tioga Road). Ons kennende is dat denk ik genoeg voor een wandeling, iets doen (op het water?) en de doorrit.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door IngridZw »

El Portal is een goede optie als je niet in de vallei overnacht. Het ligt vrij gunstig t.o.v. Yosemite. Wij hebben goede ervaringen met Cedar Lodge.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Coren »

Nog een laatste vraag voor nu, hopelijk weet iemand dit: ik heb een auto in offerte staan van Alamo (Midsize SUV Fully Inclusive) waarbij wordt gezegd dat de CDW en aansprakelijkheid geen eigen risico hebben. Daarnaast zou er geen sprake zijn van een ontwar fee (staat zwart op wit in email). Heeft iemand dit eerder gehoord?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Er is meestal geen one way fee tussen CA en Nevada, dus dat kan wel kloppen. Geen eigen risico kan ook kloppen.
Kijk eens in het vervoer-forum voor deze vraag.
Is een midsize SUV groot genoeg voor 4 personen? Wil je geen minivan?

Marianne
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Coren »

Planning iets gewijzigd:

1) AM - SF (nabij Fisherman's Wharf)
2) SF
3) SF
4) SF - Yosemite (El Portal)
5) Yosemite Park
6) Yosemite - Mammoth Lakes
7) Mammoth Lakes - DV (Amargosa Valley)
8) DV - Zion (Springdale)
9) Zion
10) Zion - Bryce (Cannonville)
11)Bryce - Page
12) Page
13) Page - Valle
14) Valle - LV
15) LV
16) LV
17) LV - AMS

Nu zit ik met het volgende: het lijkt ons leuk om Bearizona te doen en misschien een dagje Flagstaff. Dat zou betekenen dat we 1 dag minder Page kunnen doen en dan 2 nachten in Valle blijven voordat we doorgaan naar LV. Is dat een beetje te doen qua planning? 1 dag in Page (voor Antelope Canyon en Horseshoe Bend). Dan de rit naar Valle maken via Desert View Drive?

Zijn nu bezig met dag tot dag invulling, hopelijk kan ik hier en daar nog wat tips op doen ...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer