Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis PS2019: roadtrip 2 weken, is deze route te doen?
Reis PS2019: roadtrip 2 weken, is deze route te doen?
Hi allemaal,
Wij hebben 2 weken om een rondreis te maken, eind oktober begin november 2019 zal dat zijn. Wat we graag willen zien zijn SF, LV en LA en uiteraard een aantal nationale parken.
We weten dat 2 weken erg kort is, maar langer is nu helaas niet mogelijk. Is de volgende route aan te raden? Of heeft iemand een leuk alternatief?
Dag 1: AMS - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: SF - Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite - Sequoia
Dag 6: Sequoia - Death Valley
Dag 7: Death Valley - Las vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Zion (Springdale)
Dag 10: Zion - Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon - Grand Canyon South Rim
Dag 12: GC - Sedona
Dag 13: Sedona - Joshua Tree
Dag 14: Joshua - Los Angeles
Dag 15: Los Angeles
Dag 16: LA-AMS
Zijn ons er bewust van dat het veel rijden is en wat minder tijd om lange hikes etc te maken. Daar zijn we dus al op ingesteld.
Dachten nog aan 1 dag extra LV en dan of Zion of Bryce over te slaan.
En wat zijn jullie ervaringen met overnachten buiten de parken? Bijvoorbeeld Mariposa, Visalia, Three Rivers etc?
We zijn benieuwd naar jullie mening/tips!
Wij hebben 2 weken om een rondreis te maken, eind oktober begin november 2019 zal dat zijn. Wat we graag willen zien zijn SF, LV en LA en uiteraard een aantal nationale parken.
We weten dat 2 weken erg kort is, maar langer is nu helaas niet mogelijk. Is de volgende route aan te raden? Of heeft iemand een leuk alternatief?
Dag 1: AMS - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: SF - Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite - Sequoia
Dag 6: Sequoia - Death Valley
Dag 7: Death Valley - Las vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Zion (Springdale)
Dag 10: Zion - Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon - Grand Canyon South Rim
Dag 12: GC - Sedona
Dag 13: Sedona - Joshua Tree
Dag 14: Joshua - Los Angeles
Dag 15: Los Angeles
Dag 16: LA-AMS
Zijn ons er bewust van dat het veel rijden is en wat minder tijd om lange hikes etc te maken. Daar zijn we dus al op ingesteld.
Dachten nog aan 1 dag extra LV en dan of Zion of Bryce over te slaan.
En wat zijn jullie ervaringen met overnachten buiten de parken? Bijvoorbeeld Mariposa, Visalia, Three Rivers etc?
We zijn benieuwd naar jullie mening/tips!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Roadtrip 2 weken, is deze route te doen?
Tjah, als je al weinig tijd hebt en dan ook nog op een afstand gaat logeren dan blijft er bitter weinig over. Zeker eind oktober/begin november als de dagen al een heel stuk korter zijn.
Sequoia heb je weinig tijd voor, je rijdt er natuurlijk nagenoeg langs en dus kost het relatief gezien weinig extra tijd om er toch iets van mee te nemen. Houd er wel rekening mee dat dit hoog gelegen is en vriestemperaturen, zelfs overdag, al normaal zijn.
Zion verdient ook meer tijd, maar dat is er natuurlijk niet. Ook Bryce zal eerder aan de koude kant zijn, dit is immers ook hoog gelegen.
Voor plaatsen zoals Death Valley en Joshua Tree is het inzake temperatuur een goede periode natuurlijk.
Sequoia heb je weinig tijd voor, je rijdt er natuurlijk nagenoeg langs en dus kost het relatief gezien weinig extra tijd om er toch iets van mee te nemen. Houd er wel rekening mee dat dit hoog gelegen is en vriestemperaturen, zelfs overdag, al normaal zijn.
Zion verdient ook meer tijd, maar dat is er natuurlijk niet. Ook Bryce zal eerder aan de koude kant zijn, dit is immers ook hoog gelegen.
Voor plaatsen zoals Death Valley en Joshua Tree is het inzake temperatuur een goede periode natuurlijk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou dag 6 niet verder rijden dan Kernville/Lake isabella. Dat geeft je al wat meer tijd voor Sequoia (nog een ochtend/begin middag. Ik kan het corral creek resort wel aanbevelen daar (wel voor eigen ontbijt zorgen). En dan de dag erna vroeg op om via death valley naar Vegas te rijden. Persoonlijk zou ik in jullie geval Sedona eruit halen en meer tijd voor het stuk bryce - gc - joshua tree nemen door een nacht naar kingman te zetten. Puur als overnachting terwijl je in de omgeving sedona dagen kunt doorbrengen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met zo weinig tijd kies je je accommodatie toch het beste in of dichtbij de parken.
Mocht de Tioga Road nog open zijn dan zou ik die route kiezen in plaats van door of langs Sequoia.
In twee weken zou ik in die tijd van het jaar eerder voor een rondje Las Vegas kiezen. Of een one way LA - Phoenix. Zie voor die laatste mogelijkheid mijn 2011 verslag.
Marianne
Mocht de Tioga Road nog open zijn dan zou ik die route kiezen in plaats van door of langs Sequoia.
In twee weken zou ik in die tijd van het jaar eerder voor een rondje Las Vegas kiezen. Of een one way LA - Phoenix. Zie voor die laatste mogelijkheid mijn 2011 verslag.
Marianne
Re: Reis PS2019: roadtrip 2 weken, is deze route te doen?
Naar analogie wat hierboven al gezegd is op je route:
Ik zou kiezen voor of 1. San Francisco en omgeving of 2. LA/LV en omgeving. Meer tijd om te genieten van de kortere dagen.
Optie 2 zou mijn voorkeur hebben, daar er denk ik sneller en makkelijker steden en nationale parken zijn af te wisselen binnen een kortere reistijd.
Ik zou kiezen voor of 1. San Francisco en omgeving of 2. LA/LV en omgeving. Meer tijd om te genieten van de kortere dagen.
Optie 2 zou mijn voorkeur hebben, daar er denk ik sneller en makkelijker steden en nationale parken zijn af te wisselen binnen een kortere reistijd.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht