Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Annemarie1376
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jan 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Annemarie1376 »

Dag allemaal,

Wij hebben plannen voor een autorondreis van 3 weken door West-Amerika (SF-SF), van ongeveer half september t/m de eerste week van oktober. We hebben nog geen tickets geboekt, we willen eerst de reis wat meer concreet hebben en de ticketprijzen even in de gaten houden. Ons plan is vertrekken op een vrijdag of zaterdag (ivm werk) en zo zijn we ook niet in het weekend in LV. Wij houden erg van de natuur en kijken enorm uit naar alle mooie parken! Twee steden erbij vinden we leuk voor de afwisseling, maar ook genoeg dus LA is geschrapt. Vanwege de gezondheid van m’n man willen we niet in een giga hoog reistempo overal doorheen rijden maar ook rust inbouwen, we zullen dus ook geen urenlange wandeltochten gaan maken. Per plaats hebben we al de nodige ideeën opgedaan om te gaan doen, maar daar hebben we later misschien nog vragen over. Voor nu zijn we vooral benieuwd naar jullie mening over de route.

Dag 1: Vlucht AMS - SF, aankomst einde van de dag
Dag 2: SF – Monterey (170 km)
Dag 3: Monterey - Pismo Beach (240 km)
Dag 4: Pismo Beach – Barstow (400 km)

Wij hebben besloten LA / Joshua Tree over te slaan en vanaf Pismo Beach via Barstow en Kingman naar de Grand Canyon te rijden, wat vinden jullie van deze overnachtingsplaatsen?

Dag 5: Barstow – Kingman (340 km)
Dag 6: Kingman – GC (280 km)
Dag 7: GC – MV (284 km)
Dag 8: MV – Page (196 km)
Dag 9: Page
Dag 10: Page – Bryce (246 km)
Dag 11: Bryce – Zion (141 km)
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion – Las Vegas (257 km)
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas – (via DV) Lone Pine (366 km)
Dag 16: Lone Pine – Lee Vining (196)
Dag 17: Lee Vining – (via Tioga road) – Yosemite (El Portal bijv.)

Er ligt nog niets vast maar El Portal leek ons een mooie uitvalsbasis om te overnachten aan het einde van dag 17. Dag 18 kunnen we dan besteden voor een of meerdere hikes in het park, overnachting weer in/rond El Portal en dag 19 via Mariposa Grove doorrijden naar SF (’s morgens vroeg weg dus). Is dit te doen of zouden jullie ons dat niet aanraden? Anders misschien een andere overnachtingsplek kiezen i.p.v. El Portal?

Dag 18: Yosemite
Dag 19: Yosemite (El Portal?) – (via Mariposa Grove) SF
Dag 20: SF

Misschien is dit te weinig, 1 volle dag in SF, we willen wel e.e.a. ondernemen (fiets huren, China Town, Painted Ladies, Fisherman's Wharf etc.). Evt. zouden we op dag 9 of 10 de nacht in Page of Bryce kunnen skippen, zodat we een extra dag in SF hebben.

Dag 21: Terugvlucht SF – AMS
Dag 22: aankomst NL

groet, Anne-Marie
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door jerommeke10 »

Leuke reis ga je tegemoet. Ik denk dat er niet heel veel moet aan gesleuteld worden. Maar indien de tickets nog niet vast liggen, zou je kunnen spelen met begin- en of eindplaats. Bijvoorbeeld toch vliegen naar LA-kustroute-SF-Yosemite-Deah Valley-LV-rondje rond GC en eindigen in Phoenix of Las Vegas. Tenzij je echt Barstow of Kingman wilt meepikken?

Persoonlijk zou ik een dagje LV of Page opofferen voor een dagje SF.
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door alje »

Ik zou er niets aan veranderen. Als je rust wil inbouwen heb je die dag in Page wel nodig na 7 dagen rijden - daar is weinig rust hoewel de dagafstanden te overzien zijn. Ook twee nachten in Zion geeft rust. Als je een extra dag SF zou willen zou ik daar een nacht schrappen (jullie willen niet heel veel wandelen, dus zou kunnen) maar ik zou het zo laten. In een dag kun je wel een indruk van SF krijgen, en zeker doen wat je opschrijft.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Marcopstal »

De kortste weg van Pismo Beach naar Barstow gaat net onder Bakersfield door en onderweg is er eigenlijk weinig of niets. Je doet er ongeveer 4 uur over. Barstow zelf heeft ook weinig of niets te bieden. Dat is de route die je met 400 km momenteel kiest.

Je kan ook kiezen om via Santa Barbara en zelfs Malibu te rijden, dan passeer je wel via het noorden van LA. Je doet dan 70 km meer en het kost je een 2 uur extra, maar het is natuurlijk een veel mooiere route met onderweg ook nog een aantal gelegenheden tot interessante stops.

Barstow - Kingman is een rit van 3 uur. Onderweg is er ook niet heel veel te zien. Je kan langs Oatman ( is een aanrader), maar dat is het zowat.

Naar mijn mening verspeel je hier een dag die je veel beter kan gaan inzetten op een andere, meer aangename plaats. In deze zou ik persoonlijk ervoor kiezen om effectief via Malibu te gaan en dan vanaf Barstow in één dag door te reizen naar de Grand Canyon. De eerste 2 uur die dag is 230 km interstate wat je op 2 uurtjes hebt afgehaspelt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Annemarie1376
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jan 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Annemarie1376 »

Dank voor jullie reacties! Leuk om te horen dat er niet heel veel aan gesleuteld hoeft te worden :thumbup: !

Jerommeke, aangezien wij graag rechtstreeks willen vliegen en het liefst een rondje maken, hebben we voor SF gekozen.

Marco, jouw tip om niet via Bakersfield te rijden, maar via Santa Barbara vinden we een hele goede. Dit gaan we doen via de 101/134 langs het noorden van LA. Misschien dat we dan nog even een 'rondje Hollywood' kunnen doen.
Ook denken we dat jouw tip om van Barstow rechtstreeks naar CG te rijden een optie is. Al vraag ik me af of het niet teveel wordt qua rijden? Ik vind het erg lastig inschatten omdat we er nog nooit geweest zijn. De wegen zijn anders natuurlijk, het rijdt allemaal relaxter en we rijden een fijne auto natuurlijk. Ik denk dat we het maar gewoon gaan doen en dan van Barstow naar Williams/Valle rijden en daar overnachten.

Wat vinden jullie van de optie om in/rond El Portal te overnachten en (na bezoek aan Mariposa Grove) via Oakhurst en Mariposa naar SF te rijden? Is dat te doen? Het is niet erg als we daar pas eind van de middag of begin van de avond aankomen.

We denken er nog over om een nacht in Zion te skippen en deze in SF te besteden of Bryce te skippen en deze nacht in SF te besteden.
Zouden we Bryce ook kunnen bezoeken vanuit Zion? Wat vinden jullie?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

El Portal is prima voor Yosemite, maar in het park zelf overnachten is ook wel prettig, zeker omdat je laat in het jaar gaat en het al vroeg donker is dan.
Waarom bij de GC voor Williams of Valle kiezen en niet iets in het park? Het is prachtig om daar een zonsondergang/-opkomst mee te maken.

Ik zou toch ook eens naar een one way kijken; bijvoorbeeld van LA via de kust, SF, Yosemite, DV, Zion etc en eindigen in Las Vegas. Rechtstreekse vluchten begrijp ik (en zijn ook mogelijk) maar waarom zou je het liefst een rondje wilen maken?
Annemarie1376 schreef:We denken er nog over om een nacht in Zion te skippen en deze in SF te besteden of Bryce te skippen en deze nacht in SF te besteden.
Zouden we Bryce ook kunnen bezoeken vanuit Zion? Wat vinden jullie?
Ik zou Bryce niet laten vallen, dat is een uniek park. En overnacht daar in de omgeving; ook daar is een zonsopkomst en zonsondergang erg mooi om te zien. Twee nachten Zion is wel prettig; het geeft wat rust in de route, en omdat het een druk park is geeft meer tijd je ook de gelegenhied om de drukte wat te ontwijken. Ik begrijp dat jullie wel een paar wandleingen willen maken?
In SF kun je al heel veel doen in 1 dag, zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2015-verslag.

Marianne
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door alje »

Ik zou zeker een nacht in Bryce nemen. Wij zijn toen na een ochtendwandeling in Bryce naar Zion gereden, kwamen daar in de middag, niet zo laat aan en hebben de shuttlebus die dag nog heen en weer naar het eind van de Valley genomen en daar wat gelopen, niet ver, was met de kinderen. De volgende ochtend hebben we zonder kinderen (die bleven op de camping) een moderate trail gedaan (Emeralds pool) met een vroege bus, en waren rond 11 of 12 uur weer terug. Die dag zijn we toen naar de North RIm gereden. Naar Las Vegas is iets verder, maar moet zeker ook te doen zijn. Dus ja, als je nu al weet dat je meer in SF wil doen zou je een nacht ZIon kunnen schrappen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Almere vak V »

De tweede dag rij je naar Monterey. Dat is een ritje van nog geen 2 uur. Wil je er iets toeristisch van maken 4 uur. Dan hou je nog een halve dag in SF over. De meesten zijn vroeg wakker door de jetlag. Daar zou je al iets van SF in kunnen plannen. Ik weet niet waar je verblijft. Maar mocht je rond Union Square zitten dan wandel je in 20 minuten naar China Town. Vanuit China Town wandel je in 20 minuten naar Fishermans Wharf. Op de fiets kan het allemaal een stukje sneller. Hou met de fiets wel rekening met de heuvels. Heuvel af bevalt mij meestal beter dan de andere kant op zullen we maar zeggen... :wink:

Dan heb je nog een hele dag SF over.
Annemarie1376
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jan 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Annemarie1376 »

Opmerking moderator

Gaarne letten op het citeren zodat topics leesbaar blijven. Alvast dank.
Marianne, in de parken vinden we net wat te prijzig en camperen is niet aan mijn man besteed :-).

Bryce gaan we op jullie aanraden toch doen. Te mooi om te skippen zo te lezen.
Ook hebben we min of meer besloten om de eerste nacht in een airporthotel of in elk geval in de buurt van het vliegveld te overnachten en de dag erna vroeg richting Monterey te rijden. Lekker relaxed beginnen! Het is tenslotte onze eerste echte Amerika roadtrip, alle indrukken zijn nieuw!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

De Bright Angel Lodge is heel betaalbaar. Ik zou echt eens kijken naar iets in het park. Kijk daarvoor op www.grandcanyonlodges.com.
Je hoeft niet (alles) te quoten. Eventueel alleen het deel waarop je reageert.
Je houdt het op een rondje en geen one way?

Marianne
Annemarie1376
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jan 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Annemarie1376 »

Dag allemaal,

Door omstandigheden een poosje niet met onze USA plannen bezig geweest, maar inmiddels is de puzzel weer opgepakt en zijn we tot de volgende route gekomen. We twijfelen op een paar punten nog wel, dus jullie advies wordt gewaardeerd!

Vr. 13 september Vlucht AMS - San Francisco – Monterey 170 km (vlucht komt begin van de middag aan dus we willen dan doorrijden naar Monterey)
Za. 14 september Monterey – Pismo Beach 240 km
Zo. 15 september Pismo Beach – Los Angeles 318 km (omdat we de reis van Pismo Beach naar Barstow best ver vinden willen we LA toevoegen. het idee is om via Santa Barbara/Malibu/Santa Monica te rijden en daar wat tijd door te brengen en in de middag richting Glendale/Burbank te rijden en daar te overnachten. Evt. die avond of volgende ochtend wat uitzichtpunten bekijken etc.

Ma. 16 september Los Angeles – Barstow 182 km
Di. 17 september Barstow – Williams 513 km (reisdag)
Wo. 18 september Williams – Monument Valley 374 km (we overnachten niet in de GC, maar bezoeken het onderweg richting MV. De lodges zijn of schrikbarend duur of niet meer beschikbaar).

Do. 19 september Monument Valley – Kanab 348 km (we overnachten in Kanab ipv Page, zodat we de dag erna een uurtje eerder in Bryce zijn. We overnachten dus niet in Bryce, maar willen daar in de ochtend al zijn om een wandeling te maken en in de middag doorrijden naar Zion).
Onderweg van MV naar Kanab willen we Horse shoe bend bezoeken en Lake Powel.

Vr. 20 september Kanab (via Bryce) – Zion 317 km (We hadden op zich wel in Bryce willen overnachten, maar we hebben in Zion-Springdale van 20 t/m 22 september Zion Park Motel kunnen vastleggen (wel te annuleren overigens) voor een supermooie prijs. Dus daarin willen we liever niet schuiven, want zo'n prijs voor 2 nachten vinden we nergens in Springdale :)!!

Za. 21 september Zion
Zo. 22 september Zion – Las Vegas 257 (3 nachten Vegas om even niet te hoeven reizen en lekker veel kunnen zien daar)
Ma. 23 september Las Vegas
Di. 24 september Las Vegas
Wo. 25 september Las Vegas (via Death Valley) – Lone Pine 380 km
Do. 26 september Lone Pine – Mammoth Lakes 160 km
Vr. 27 september Mammoth Lakes - Lee Vining 47 km
Za. 28 september** …...
Zo. 29 september Lee Vining (via Tioga road) – Yosemite Forks
Ma. 30 september Yosemite
Di. 1 oktober Yosemite Forks – San Francisco 255 km (auto inleveren)
Wo. 2 oktober San Francisco
Do. 3 oktober San Francisco
Vr. 4 oktober Terugvlucht uit SF
Za. 5 oktober Aankomst A’dam

** vanaf 28 september vinden we het een beetje lastig. Dat kleine stukje tussen ML en LV vinden we eigenlijk niet zo handig. Maar met het oog op zoveel mogelijk van de Tioga road zien leek ons een overnachting in LV handig (en wellicht nog Bodie/Mono Lake). Echter hebben we een prachtige overnachtingsplek in Yosemite Forks gezien, die we twee nachten kunnen boeken van 29 sept. t/m 1 okt, eerder is niet boekbaar. Dus zitten we nu eigenlijk met een extra nacht op die 28e. Ik denk eraan om eventueel nog een derde nacht aan Zion vast te knopen, zodat alles een nachtje opschuift en we op 29 september die gave plek kunnen boeken in Yosemite Forks. Echter kan er geen extra nacht in Zion Park Motel geboekt worden, waar we al twee nachten zitten. Wat zeggen jullie, de derde nacht toch ergens in de omgeving van Zion een extra nacht boeken maar dan in een ander hotel of zouden jullie dit niet handig vinden? Ik denk namelijk dat wij ons wel kunnen vermaken in Zion.

Heel verhaal weer :shock:, hoor graag jullie ideeën!

Anne-Marie
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Nathalie21 »

Lastig als je iets leuks ziet en dan die beschikbaarheid, heb je voor Zion nog mogelijkheden om te schuiven? Ik vond 2 nachten in Springdale wel de max.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Annemarie1376
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jan 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Annemarie1376 »

Ik kan het Zion Park Motel kosteloos annuleren, maar dat heeft niet mijn voorkeur omdat we graag dichtbij het park zitten en zeker voor deze prijs... maar alles kan ;-). Schuiven lukt niet helaas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind de overnachtingen niet ideaal. Je mist de mooiste uren in de Grand Canyon en Bryce. Ik had twee maanden geleden al de Bright Angel Lodge aangeraden. Ik zou zeggen, blijf kijken op wwwgrandcanyonlodges.com. er zijn altijd wel annuleringen. Je hebt dan niet alleen een veel mooiere locatie maar ook de route beter opgedeeld.
Ook jammer dat je niet bij Bryce overnacht. Je zou wel door kunnen rijden na Monument Valley.

Mammoth Lakes en dan Lee Vining begrijp Ik niet. Je kunt toch ook in een keer doorrijden nasr Lee Vining en daar dan twee nachten blijven?
Yosemite Forks is misschien wel leuk masr je zit daar niet gunstig voor het park. Maar goed, het is masr net waar je prioriteiten liggen.
Reken wel op veel reistijd vanuit Lee Vining en naar de vallei.

Ik zou de Zion Park Motel in de gaten blijven houden. Een extra nacht voor Zion is wel mooi.

Jullie willen niet in Death Valley overnachten?

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door jerommeke10 »

Ik vind jouw eerste dagen niet zo gelukkig. Van aankomst op vrijdagmiddag tot dinsdagavond rijd je van SF Airport naar Williams. Je pikt onderweg alleen maar Monterey-Pismo beach mee, en enkele highlights in LA. Dat is veel rijden om relatief weinig te zien.

Ook nadien wordt het niet onmiddellijk rustig, vnl door de merkwaardige overnachtingen. Woensdag op een drafje GC en MV. Donderdag Lake Powell en Horseshoe bend (geen Antelope Canyon?). Vrijdag eventjes naar Bryce en dan naar Zion.

Ik denk dat je reis een heel stuk mooier wordt, en nauwelijks duurder, indien je vliegt op LV of Phoenix. Dan kan je er een rondje met Moab van maken.
Annemarie1376
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jan 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Annemarie1376 »

Het is misschien wel een lang en saai stuk tussen LA en Williams, waarin we weinig zien, een vriend van ons deed ook al de suggestie om de route misschien toch iets om te gooien en vanaf Barstow naar Las Vegas te rijden en daarvandaan een soort achtje te maken, waardoor je dat lange stuk niet hebt.

Marianne, de lodges houd ik goed in de gaten maar alles blijft vol en wat voor jou misschien betaalbaar is, is voor ons echt te duur (zo’n 220-250 dollar per nacht gaat me toch echt te ver).

Wat Lee Vining betreft kan je natuurlijk ook 2 machte verblijven, maar in Mammoth Lakes zagen we net wat leukere overnachtingsopties en de omgeving spreekt ons wel aan.

Ga meteen weer twijfelen na jullie reacties :shock: maar goed ik vraag ook advies hè. Dacht dat we best een mooie route hadden zo. Haha.

Anderen zeggen trouwens ook (uit ervaring) dat van SF naar Monterey rijden gekkenwerk is ivm tijdsverschil. Wij dachten als we net na de middag landen dit wel zou moeten kunnen. Het blijft een lastige afweging, hoe veel wil je doen, wat wil je zien, hoeveel tijd ben je kwijt met reizen.....het wordt er niet makkelijker op.

Waar ik wel achter ben: zoveel mensen zoveel meningen. De een vindt dat je de zonsondergang en of -opkomst in de Grand Canyons niet mag missen, de ander zegt dat je niet veel mist. Net als met Bryce, de een vindt dat je dat niet mag missen en de volgende heeft genoeg aan een paar uitzichtpunten...

We puzzelen nog even verder!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Annemarie1376 schreef:
16 apr 2019, 21:55
Marianne, de lodges houd ik goed in de gaten maar alles blijft vol en wat voor jou misschien betaalbaar is, is voor ons echt te duur (zo’n 220-250 dollar per nacht gaat me toch echt te ver).
Dat is een vreemde opmerking. Als ik zeg dat iets betaalbaar is dan bedoel ik ook betaalbaar; rond de 100 dollar voor een locatie in een park. Dat zijn de prijzen voor de Bright Angel Lodge (maar niet alle kamers). Het is nog lang geen september, dus blijf kijken.
Annemarie1376 schreef:
16 apr 2019, 21:55
Waar ik wel achter ben: zoveel mensen zoveel meningen. De een vindt dat je de zonsondergang en of -opkomst in de Grand Canyons niet mag missen, de ander zegt dat je niet veel mist.
Er zijn zeker veel verschillende meningen. Lees je daarom goed in (reisverslagen!) en kijk wat je aanspreekt en wat je zelf wel en niet belangrijk vindt. Maar over een zonsondergang bij de GC zijn de meningen toch niet echt verdeeld volgens mij. Het gaat ook niet alleen om die zon natuurlijk, maar om de prachtige kleuren aan het eind van de dag. En ook in de vroege ochtend. Laat je niet voornamelijk leiden door de prijzen van de overnachtingen. Die prijzen ben je snel vergeten, de ervaring niet. En als het echt te duur is, overweeg dan eens om voor een aantal nachten te gaan kamperen.
Annemarie1376 schreef:
16 apr 2019, 21:55
Wat Lee Vining betreft kan je natuurlijk ook 2 machte verblijven, maar in Mammoth Lakes zagen we net wat leukere overnachtingsopties en de omgeving spreekt ons wel aan.
Je kunt ook twee nachten in ML blijven natuurlijk. Het leek me alleen vrij zinloos om voor een half uur rijden een ander hotel te zoeken.
Annemarie1376 schreef:
16 apr 2019, 21:55
Net als met Bryce, de een vindt dat je dat niet mag missen en de volgende heeft genoeg aan een paar uitzichtpunten...
Dat is toch absoluut niet tegenstrijdig;? Je mag het echt niet missen, maar het is een klein park dus je kunt aan een paar uitzichtpunten voldoende hebben.

Over die 8; je kunt ook eerst naar Las Vegas; dan is die stop in Barstow niet meer nodig. Maar ga je dan twee keer naar Las Vegas?
Overweeg ook eens om tussen Zion en Las Vegas te stoppen in de buurt van Valley of Fire.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door PSVwally »

Even over het begin.
Als je na de vlucht naar Monterey doorrijd en de dag erop al naar Pismo Beach neem je dus helemaal geen tijd voor Monterey Bay? Eventueel een walvistoer of Santa Cruz boardwalk.

Hou er een beetje rekening mee (je moet de route immers toch altijd rijden) dat er s ochtends best kans is op veel mist langs highway 1.

Je geeft in je openingspost aan dat je het rustig aan wilt doen. Dat zie ik in je laatste route echt niet terug als ik eerlijk ben. Zeker die eerste week is flink doorkarren.
Niet kunnen wandelen door je man zijn gezondheid en dan gaan voor uitzichtpunten is een prima alternatief. Maar let wel dat je voor sommige zaken echt, al is het maar 100m, de auto uit moet of in sommige parken afhankelijk bent van een shuttlebus wat tijd in beslag neemt.
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door jerommeke10 »

Maar over een zonsondergang bij de GC zijn de meningen toch niet echt verdeeld volgens mij. Het gaat ook niet alleen om die zon natuurlijk, maar om de prachtige kleuren aan het eind van de dag. En ook in de vroege ochtend.
Helemaal mee eens. In volle zomer zal het licht altijd veel mooier zijn in de vroege voormiddag en in de late namiddag. Dat geldt zeker voor de parken met spectaculaire rotsformaties, zoals GC, MV, Bryce en DV. Voor de 'groenere' parken zoals Zion en Yosemite geldt dat wat minder. Maar daar bieden die uren het voordeel dat het véél rustiger zal zijn. Kortom, locatie is echt heel belangrijk, al beslis je natuurlijk zelf hoeveel je daarvoor wilt gaan betalen.

De 'gratis annulatie-politiek' van de meeste hotels betekent inderdaad dat er heel veel opnieuw vrijkomt, zo'n 2 tot 3 weken vooraf. Zelf hou ik Housekeeping Camp in Yosemite in het oog, en daar is nu alles vrij voor de volgende 2 weken, behalve de weekends. Dat was vorige maand wel anders.

Regel zeker ook je overnachting in MV op voorhand, daar is volgens mij weinig betaalbaars te vinden. Succes en fijne reis!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Marcopstal »

Annemarie1376 schreef:
16 apr 2019, 21:55
Anderen zeggen trouwens ook (uit ervaring) dat van SF naar Monterey rijden gekkenwerk is ivm tijdsverschil. Wij dachten als we net na de middag landen dit wel zou moeten kunnen. Het blijft een lastige afweging, hoe veel wil je doen, wat wil je zien, hoeveel tijd ben je kwijt met reizen.....het wordt er niet makkelijker op.
Ik zie niet in waarom dit gekkenwerk zou zijn. Het is een afstand van 170 km vanaf de luchthaven. Als je kort na de middag land en je gaat er vanuit dat je tegen een uur of 4 de wagen hebt, dan is er tijd genoeg om dit te rijden, je kan zelfs via de kustweg vanaf half Moon Bay.

Maak onderweg enkele stops, bvb ook in Santa Cruz om iets te eten. Van daaruit is het dan nog een 70 km.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer