Reis HiBe: ZW USA in juli/augustus 2019 met 3 tieners.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
HiBe
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2019, 22:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis HiBe: ZW USA in juli/augustus 2019 met 3 tieners.

Bericht door HiBe »

Wij gaan als gezin (2 volwassenen, 3 kids van 12/14/17) zomer 2019 naar het ZW van de USA. Zelf ben ik regelmatig voor mijn werk in de Bay area, en als gezin zijn we ook al een keer in Florida geweest, dus helemaal onbekend is het niet. We hebben het volgende schema bedacht, maar horen graag ervaringsverhalen. Tussen San Francisco en LA willen we met de auto. Vanaf laatste dag LA met een campervan (escape).

Dag 1 AMS – SFO -> aankomst SF Overnachten 2 nachten hotel Fishermans Warf
Dag 2 SF ( Alcatraz, pier 39; cable car, golden gate bridge, Fietsen etc)
Dag 3 SF (Huurauto ophalen) - Monterey via Highway 1
Dag 4 Monterey - Pismo Beach
Dag 5 Pismo Beach – LA/Santa Monica, via Santa Barbara
Dag 6 LA bekijken en naar San Diego (Hollywood sign etc)
Dag 7 San Diego (Seaworld etc.)
Dag 8 via LA (auto inleveren en campervan ophalen) naar Barstow
Dag 9 Barstow – Kingman (?)
Dag 10 Kingman – GC South Rim via stukje route 66
Dag 11 Grand Canyon - Page ( Antylope canyon, horseshoe bend)
Dag 12 Page - Bryce
Dag 13 Bryce- Zion
Dag 16 Zion
Dag 17 Zion- Las Vegas (2 nachten Hotel)
Dag 18 Las Vegas
Dag 19 Las Vegas - Bishop (?)
Dag 20 Bishop - Yosemite (via mono lake, Bodie?)
Dag 21 Yosemite
Dag 22 Yosemite – East Bay area (inleveren Campervan, 1 nacht hotel)
Dag 23 SFO - AMS

Is dit niet te vol? nog tips?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis HiBe: ZW USA in Juli/Augustus 2019 met 3 tieneres

Bericht door Marcopstal »

Waarom SF in het begin ? Het is vaak handiger dit op het einde te zetten. Je kan dan bij aankomst direct de auto ophalen en afhankelijk van het tijdstip al richting Monterey rijden.

Even op en neer naar San Diego om er maar één dag te zijn is natuurlijk zonde. Je verliest dan eigenlijk ook bijna een dag aangezien je terug gaat naar LA om te wisselen van auto naar campervan. Zonde gezien de toch beperkte beschikbare tijd.

Barstow - Kingman is dan weer veel te kort. Je kan zonder enig probleem van Barstow via de route 66 tot Williams rijden.

Ik vermoed dat je met de campervan ook niet door Death Valley mag. Dat is natuurlijk zonde om eraan voorbij te rijden. Is dit het geval dan is Bishop niet direct de beste plaats om te overnachten, dan rijd je beter (om Death Valley heen) nog ietsje verder.

Voor de rest is het wel te doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42006
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis HiBe: ZW USA in Juli/Augustus 2019 met 3 tieneres

Bericht door Martin & Marianne »

Kan dat met 5 personen, die campervan? En ligt dat al vast? En mag je daarmee door Death Valley rijden?
Ik moet zeggen dat ik het aardig druk vind. Maar zonder te weten wat er precies vast ligt is het niet mogelijk om alternatieven aan te geven.

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9251
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis HiBe: ZW USA in juli/augustus 2019 met 3 tieners.

Bericht door markro »

Hartelijk welkom op het forum.
HiBe schreef:Dag 12 Page - Bryce
Dag 13 Bryce- Zion
Dag 16 Zion
Dag 17 Zion- Las Vegas (2 nachten Hotel)
In het schema missen de dagen 14 en 15.
Misschien prettig om zo midden in de vakantie een dag extra in Page in te plannen, voor een dag ontspannen aan een zwembad of aan/op het Lake Powell.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
HiBe
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2019, 22:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis HiBe: ZW USA in juli/augustus 2019 met 3 tieners.

Bericht door HiBe »

Bedankt voor de leuke en goede tips. We gaan inderdaad met 5 man in een campervan (Wel de grootste met een pop-up tent op het dak), moet goed te doen zijn, aangezien we normaal gesproken met een vouwwagen op vakantie gaan. Op basis van jullie tips hebben we het schema iets aangepast het ziet er nu als volgt uit:

Dag 1 AMS – SFO -> aankomst SF Overnachten 2 nachten hotel Fishermans Warf
Dag 2 SF ( Alcatraz, pier 39; cable car, golden gate bridge, Fietsen etc)
Dag 3 SF (Huurauto ophalen) - Monterey via Highway 1
Dag 4 Monterey - Pismo Beach
Dag 5 Pismo Beach – LA/Santa Monica, via Santa Barbara
Dag 6 LA bekijken - (auto inleveren en campervan ophalen) naar Barstow
Dag 7 Barstow – Kingman of Williams
Dag 8 Kingman/Williams – GC South Rim
Dag 9 Grand Canyon - Page ( Antylope canyon, horseshoe bend)
Dag 10 Page
Dag 11 Page - Bryce
Dag 12 Bryce- Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion- Las Vegas (2 nachten Hotel)
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Bishop of Lone Pine (?)
Dag 17 Bishop of Lone Pine (?) - Mono of June lake (?)
Dag 18 Mono of June lake (?) - Yosemite (via mono lake, Bodie?)
Dag 19 Yosemite
Dag 20 Yosemite – East Bay area (inleveren Campervan, 1 nacht hotel)
Dag 21 SFO - AMS

De vluchten liggen al vast, aangezien we pas om 14:30 op SFO landen zien we het niet echt zitten om die dag al naar Monterey te rijden, dus eerst een paar dagen in San Francisco. Wel vragen we ons af wat te doen met:

a) Kingman/Williams; is Williams niet net te ver voor 1 dag? of is er niet zoveel te zien/doen tussen Barstow en Williams, zodat dit erg vlot kan?
b) Bishop of Lone Pine; ivm warmte willen we niet te hard door Death Valley rijden, dan moet de auto het kunnen redden, maar halen we dan Bishop in 1 dag?
c) Mono Lake of June lake voor overnachting, iemand hier ervaring mee?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis HiBe: ZW USA in juli/augustus 2019 met 3 tieners.

Bericht door IngridZw »

Op de route naar Williams is wel het één en ander te zien met name het gedeelte vanaf Needles. Je kunt daar de route66 via het oude westernstadje Oatman rijden wat een hele mooie route is. En na Kingman is een stop in Seligman (ook een gedeelte route66) een leuke onderbreking.
Wil je hier voldoende tijd aan besteden is het misschien reëler om in Kingman te overnachten. De rit naar Williams is een dikke 500 km.

Met 2 stops tussen LV en Yosemite is het handiger qua verdeling om in Lone Pine te overnachten. Met 1 stop is Bishop een betere optie.
Wij hebben geen ervaring met kamperen bij Mono Lake of June Lake.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42006
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis HiBe: ZW USA in juli/augustus 2019 met 3 tieners.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou kiezen voor Lone Pine. Voor de volgende stop ligt Mono Lake het beste maar qua campings is June Lake mooier denk ik. Kijk voor dat stuk eens in ons 2015- en 2017-verslag.
Bodie deden we in 2013.

Ik zou tot aan Williams rijden. Misschien wel een lange dag maar veel is er toch niet te doen.
Page zou met een nacht minder kunnen masr een volle dag daar is ook wel lekker.

Hoe laat moet je de campervan inleveren? Heb je die dag nog tijd voor de Mariposa Grove of willen jullie daar niet naar toe? Ik vind de tijd voor Yosemite niet ruim.
Weet je hoe het reserveren van campings in met name Yosemite werkt?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis HiBe: ZW USA in juli/augustus 2019 met 3 tieners.

Bericht door Marcopstal »

Als de vluchten al vast liggen, wat zijn dan de data? Waar zit je in de week-ends ?

Niemand heeft gezegd dat je na aankomst al naar Monterey moet rijden, je kan gewoon een halfuurtje zuidelijk van de luchthaven, of westelijk (aan de pacific) gaan overnachten. SF op het eind zetten maakt naar mijn mening het altijd relaxter, je moet dan op de laatste dag(en) geen grote verplaatsingen meer doen. Waar de week-ends zitten is wel belangrijk. Ook het afhalen van de huurwagen is zoveel eenvoudiger direct na aankomst, vanuit de terminal gewoon de airtrain in naar het verhuurbedrijf en 5 minuutjes later ben je er al.

Spendeer wat meer tijd in LA en rijd niet tot Barstow zou ik zeggen. Het stuk Barstow - Kingman is in ieder geval zeker te kort voor één dag vooral ook omdat er niet zo heel veel te beleven valt onderweg. Buiten Oatman zo goed als niets eigenlijk. Via Oatman is het 4 uur rijden. In Oatman ga je in principe een uurtje spenderen. Van Kingman naar Williams is in rijtijd nog een 1,5 uur. Met een stop in Seligman een 2,5 uur dus.

En ja hoor, daar is ze weer, de warmte van Death Valley. Ja het kan er warm zijn, ja het zal er waarschijnlijk warm zijn. Maar dat zal het evengoed zijn op andere plaatsen waar je komt. In de regio Vegas kan het nagenoeg even warm zijn, een graadje of 2 minder misschien. En waarom zou de auto het niet redden ????? Ik zou in ieder geval niet verder rijden dan Lone Pine.

June Lake lijkt me om te overnachten aangenamer dan Mono Lake.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer