Reis Wendy1001: Rondreis SLC juli 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Wendy1001
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2014, 12:37

Reis Wendy1001: Rondreis SLC juli 2019

Bericht door Wendy1001 »

Hoi,

Wij willen in juli in 3 weken een rondreis SLC doen.
Dit is onze route:

1 Amsterdam - Salt Lake City
2 Salt Lake City - Capitol Reef
3 Capitol Reef - Moab
4 Moab
5 Moab
6 Moab - Aspen (via Colorado NM)
7 Aspen
8 Aspen - Grand Lake (RMNP)
9 Grand Lake - Estes Park (RMNP)
10 Estes Park (RMNP)
11 Estes Park - Black Hills
12 Black Hills
13 Black Hills
14 Black Hills - Cody
15 Cody - Yellowstone (noord)
16 Yellowstone (noord)
17 Yellowstone (west)
18 Yellowstone (west)
19 Yellowstone - Grand Teton
20 Grand Teton
21 Grand Teton
22 Grand Teton - SLC - Amsterdam (vlucht 21.00 uur?)
23 Amsterdam

Wat vinden jullie van deze route? Zouden jullie sommige dingen anders aanpakken? Missen we iets wat we absoluut op zouden moeten nemen?

We hebben in 2015 in het westen in 3 weken een route van San Diego naar San Francisco gedaan met hierin o.a. LV, Bryce, Zion, MV, Page, Grand Canyon. En we hebben in 2017 in Canada een reis van 3 weken gedaan van Vancouver naar Calgary.
We weten dat in onze huidige route 2 dagen zijn met rijtijden van 6 uur of meer, maar onze ervaring is dat dit best een keer kan.

We houden van wandelen, dus tips voor mooie hikes zijn zeker welkom. Zowel korte van 1-2 uur of wat langer van 3-4 uur en 1x of 2x een pittige wandeling van 5-6 uur mag ook bijv. naar een prachtig uitzicht! Of als er korte hikes zijn die ook een fantastisch uitzicht bieden, is dat natuurlijk helemaal mooi :)
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rondreis SLC juli 2019

Bericht door SanFran »

Mooie route met voldoende tijd overal! Het enige dat ik anders zou doen is een dag eerder al terug naar SLC rijden. Niet op de dag dat je terugvliegt. Ik zou die dag dan bij Aspen wegsnoepen. In Salt Lake City kun je je ook nog wel een dagje vermaken als de vlucht pas laat vertrekt.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis SLC juli 2019

Bericht door Ed-USA »

Mooie route, tip die ik kan geven is om niet in Aspen te gaan zitten, maar in Snowmass Village, scheelt aanzienlijk in de hotelkosten. Snowmass Village is een prima plek om een paar dagen te zitten, ligt midden in bergen (Aspen ligt toch meer in het dal) en je zit in een kwartiertje in het centrum van Aspen.

In Moab zal je waarschijnlijk Canyonlands en Arches willen doen, beide geweldige parken waarvan Arches echt veel wandelmogelijkheden biedt in elke lengte en moeilijkheid. Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar hou rekening met de hitte in de zomer. Van Moab naar Aspen zou je de UT 128 kunnen nemen, een erg fraaie route.
Laatst gewijzigd door Ed-USA op 20 jan 2019, 18:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis SLC juli 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook niet op de dag van vertrek nog uit Grand Teton vertrekken maar alvast een stuk richting SLC rijden.
Wij hebben in 2017 in Snowmass Village overnacht, dat is inderdaad een mooi alternatief voor Aspen.
Hebben jullie al naar accommodatie gekeken? Dat zal zeker voor Yellowstone nog wel een puzzel worden.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Wendy1001: Rondreis SLC juli 2019

Bericht door Markstaal »

Mooie route! Wij gaan bijna het zelfde rondje maken maar dan in juni.

Jullie gaan met de auto en verblijven in hotels?

Waar zijn jullie van plan om in de Black Hills te verblijven? Op meerdere plekken? Wij rijden ook van RMNP naar de Black Hills (Custer SP) en overnachten daar in een cabin op Stockade Southfork Campground, hier kan je verblijven voor ongeveer 45eu per nacht. Misschien leuk als je van Cabins houdt en een keer wil afwisselen.

Yellowstone zit al behoorlijk vol, maar door af en toe te blijven kijken naar accommodaties in het park kan je geluk hebben, zo hebben wij vorige week nog Old Faithfull Lodge kunnen boeken.

Het stuk van de Black Hills naar Cody vind ik wel een behoorlijke rit, wij splitsen deze op met een overnachting in Sheridan. Dat geeft je op de dag dat je uit de Black Hills komt ook tijd voor Devils Tower en op de volgende dag de US-14 door Big Horn National Forrest om bijvoorbeeld Shell Falls te bezoeken.
Wendy1001
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2014, 12:37

Re: Reis Wendy1001: Rondreis SLC juli 2019

Bericht door Wendy1001 »

Bij Aspen willen we maroon Bells doen. Op de weg er naar toe idd via ut-128 en via Colorado nm en op de dag naar grand Lake de hanging Lake trail. Vandaar dat we daar toch twee nachten hebben. Bedankt voor de tip over snowmass village! Nemen we mee.

Evt. willen we twee nachten jackson doen en dan de laatste nacht ergens tussen salt Lake en jackson in, zodat we al dichter in de buurt zijn. We hebben echt niet veel met steden en wel met natuur, dus we willen graag optimaal genieten van de tijd in de natuur :)

Inderdaad auto en hotels. Door omstandigheden pas laat besloten deze reis te gaan maken. Hopelijk betalen we daar niet de hoofdprijs voor.

Wij hebben altijd via reisbureau laten boeken (ook autohuur en vliegtickets) en dan altijd in hotels. Dus geen ervaring met cabins. Maar hebben net bij old faithfull lodge 2 nachten kunnen reserveren.
Doen jullie alles zelf? Via booking.com? Of via sites van de hotels zelf?

Blackhills willen we liefst 1 locatie voor de rust in het reizen. Voorkeur Custer of hill city of keystone. En anders evt rapid city.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Wendy1001: Rondreis SLC juli 2019

Bericht door Markstaal »

Vaak boek ik vliegtickets met autohuur via reisbureau (vaak goede aanbiedingen kunnen krijgen). Hotels e.d. regel ik altijd zelf, via booking, nps-site, expedia en soms door gewoon op internet te zoeken. Zo vind ik af en toe een leuke locatie die niet op booking oid staat.

Voor de Black Hills hebben wij ook 4 dagen waarvan nu 2 in Custer, de andere 2 gaan we waarschijnlijk indelen bij Rapid City (of 1 Rapid City en 1 Deadwood).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer