Reis Pommetje: Eerste keer Amerika van 10 t/m 26 oktober 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Pommetje
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Pommetje: Eerste keer Amerika van 10 t/m 26 oktober 2019.

Bericht door Pommetje »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, omdat wij dit jaar voor het eerst maar Amerika gaan!

Zouden jullie met mij mee willen kijken naar de route die we nu bedacht hebben? Ik ga samen met mijn vriend, we weten nog niet of we een camper huren of overal gaan overnachten, alles is nog open.

10 oktober: New York
13 oktober: Las Vegas
Dan naar Zion
Naar Bryce Canyon
Naar Page
Naar Grand Canyon
Misschien naar Sequoia, weet niet of dat past qua tijd
Naar Las Vegas
23 oktober: New York
26 oktober: Nederland

Mijn vraag is dus, hoeveel dagen kunnen we waar blijven, wat is aan te raden.

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)
Laatst gewijzigd door Pommetje op 19 jan 2019, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Pommetje: 10 t/m 26 oktober 2019.

Bericht door Markstaal »

Welkom!

Je zegt at alles nog open is, bedoel je hier ook NY mee? Een klein rondje Vegas zou eventueel een mooie optie zijn inderdaad.
Jullie willen zowel aan het begin als aan het einde 3 dagen in NY zitten? Klinkt niet helemaal logisch. Mocht je NY eruit halen dan hou je natuurlijk meer dag en over en kan je meer dingen in plannen. Hou er wel rekening mee dat het op een aantal plaatsten al redelijk koud kan zijn.
Pommetje
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Pommetje: 10 t/m 26 oktober 2019.

Bericht door Pommetje »

We hebben nu idd New York aan het begin en het eind, omdat we dachten dat dat goedkoper is met de vluchten. We hebben gisteren snel naar de vluchten gekeken en het leek goedkoper om heen en terug op New York te vliegen. Als dat niet zo blijkt te zijn willen we aan het begin of het eind 4 dagen New York en de rest in het Zuid Westen, dat zou dan 2 dagen extra opleveren.

Ik moet het Forum ook nog doorspitten om te kijken of er een draadje is waar ik kan vinden waar we het best en het voordeligst kunnen boeken.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Pommetje: 10 t/m 26 oktober 2019.

Bericht door Markstaal »

Als NY een must is zou ik dit aan het begin zetten. Omdat je naar het westen vliegt "win" je tijd.
Voor de terugweg hoef je dan niet via NY terug te vliegen, dat kan schelen in de kosten.

Mocht je 4 dagen in het begin NY doen dan kan je een prima rondje Las Vegas doen, hieronder als voorbeeld een idee:

10 okt: Thuis - NY
11 okt: NY
12 okt: NY
13 okt: NY
14 okt: NY - Las Vegas
15 okt: Las Vegas - ZIon
16 okt: Zion
17: okt: Zion - Bryce
18 okt: Bryce - Capitol Reef (via UT 12)
19 okt: Capitol Reef
20 okt: Capitol Teef - Monument Valley
21 okt: Monument Valley - Page
22 okt: Page
23 okt: Page - Grand Canyon
24 okt: Grand Canyon - Las Vegas
25 okt: Las Vegas
26 okt: Las Vegas - Thuis

Een dag minder Page geeft wel meer tijd voor Las Vegas aan het einde.
Pommetje
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Pommetje: 10 t/m 26 oktober 2019.

Bericht door Pommetje »

Dankjewel Markstaal!

Ik vind de route er goed uitzien, ik ga het overleggen met mijn man. :clap:
Pommetje
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Pommetje: Eerste keer Amerika van 10 t/m 26 oktober 2019.

Bericht door Pommetje »

We willen in New York Central Park, Ground Zero, Time Square en The Public Library zien. En man lief zou graag nog maar Wallstreet gaan.

Redden we dit met 2 hele dagen? Of hebben we daar drie dagen voor nodig? Een dag minder New York levert een dag extra rondreis op in het zuidwesten.

En wat zou jullie advies zijn, rondreizen met camper of met auto en over overnachten in motels en hotels?
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Reis Pommetje: Eerste keer Amerika van 10 t/m 26 oktober 2019.

Bericht door alje »

Wat je noemt in New York kan wel in 2 dagen. 1 dag Midtown (Central Park, Times Square, Public Library) en 1 dag Downtown (Ground Zero, Wall Street, Staten Island Ferry). Als je geen musea wil zien of wil winkelen is dan 2 dagen genoeg. Camper of hotel is echt wat je zelf het prettigst vindt, camper is waarschijnlijk wat duurder maar geeft je zeker in de tijd die je noemt (geen hoogseizoen) mogelijkheden om op mooie plekken te gaan staan.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Pommetje: Eerste keer Amerika van 10 t/m 26 oktober 2019.

Bericht door PSVwally »

Die route van Markstaal lijkt me prima en geeft voldoende tijd voor het zuidwesten en voor NY. En het is ook geen crazy route qua enorm veel autorijden en snel door moeten.
We hebben nu idd New York aan het begin en het eind, omdat we dachten dat dat goedkoper is met de vluchten. We hebben gisteren snel naar de vluchten gekeken en het leek goedkoper om heen en terug op New York te vliegen.
heb je dan ook naar binnenlandse vluchten gekeken, want ik begrijp je stelling niet helemaal? Of heb je het over tussenstops/overstappen? Je kunt het beste kijken naar 'multicity' of bij veel brokers 'meerdere vluchten' boekingen. Iig zeker geen enkele vluchten bekijken.
Pommetje
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Pommetje: Eerste keer Amerika van 10 t/m 26 oktober 2019.

Bericht door Pommetje »

Wat je noemt in New York kan wel in 2 dagen. 1 dag Midtown (Central Park, Times Square, Public Library) en 1 dag Downtown (Ground Zero, Wall Street, Staten Island Ferry). Als je geen musea wil zien of wil winkelen is dan 2 dagen genoeg. Camper of hotel is echt wat je zelf het prettigst vindt, camper is waarschijnlijk wat duurder maar geeft je zeker in de tijd die je noemt (geen hoogseizoen) mogelijkheden om op mooie plekken te gaan staan.
Ik wil nog wel shoppen, maar niet een hele dag. Moet ook nog even zoeken waar dat het best kan in New York, ik heb geen idee. Maar dat vind ik nog wel op het Forum denk ik.

Dat is idd wat we willen, op mooie plekken staan. Zijn de parken in oktober goed te doen qua drukte?
Pommetje
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Pommetje: Eerste keer Amerika van 10 t/m 26 oktober 2019.

Bericht door Pommetje »

heb je dan ook naar binnenlandse vluchten gekeken, want ik begrijp je stelling niet helemaal? Of heb je het over tussenstops/overstappen? Je kunt het beste kijken naar 'multicity' of bij veel brokers 'meerdere vluchten' boekingen. Iig zeker geen enkele vluchten bekijken.
Zoals ik al zei, we hebben er snel naar gekeken, dus nog niet uitgebreid. We hebben ook naar binnenlandse vluchten gekeken, maar nog niet uitgebreid, dus we hebben waarschijnlijk niet goed gekeken.

Tips van sites voor vluchten zijn welkom. :)
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Pommetje: Eerste keer Amerika van 10 t/m 26 oktober 2019.

Bericht door SanFran »

Je kunt in Las Vegas ook heel goed shoppen. Dus je zou daar niet perse tijd voor hoeven uittrekken in New York.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Pommetje: Eerste keer Amerika van 10 t/m 26 oktober 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Pommetje schreef: Tips van sites voor vluchten zijn welkom. :)
Kijk daarvoor eens in het vervoer forum.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer