Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sunnyrojo: schema 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Reis sunnyrojo: schema 2020

Bericht door sunnyrojo »

Omdat dit een weer een hele nieuwe bestemming wordt ben ik nu alvast aan het puzzelen ook omdat Yellowstone erin zit willen we het schema toch al wel redelijk in elkaar hebben zitten vandaar graag jullie mening
1 Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas
4 Reis richting Twin Falls
5 Twin falls en doorreis Yellowstone/Teton
6 Teton
7 Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone
10Yellowstone
11 reis met overnachting richting Silverthorne
12Silverthorne
13Silverthorne
13reis met overnachting richting Albuquerque
14 Albuquerque,richting Carlsbad Cavern
15 Carlsbad Cavern
16 White sands
17 richting Sedona
18 Sedona
19 Sedona
20 Lake Mead
21 Lake Mead
22 Lake Mead
23 Las Vegas en terug
Mijn oudere zonen houden van Las Vegas vandaar in het begin wat langer en op het einde beetje in de buurt uitrusten en nog wat zien.
Sedona zijn we al geweest.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: schema 2020

Bericht door Markstaal »

Mooi aantal dagen dat jullie weg kunnen.

De planning is niet helemaal duidelijk wat betreft verplaatsing.
is het op dag 4, Las Vegas - richting Twin Falls de bedoeling om ook daadwerkelijk in Twin Falls aan te komen of nog een tussenstop? De afstand is erg groot, een kleine 8 uren rijden. Zou mij wat te veel van het goede zijn.
Zelfde geld voor de rit van Yellowstone naar Silverthorne, ongeveer 1000 km.

Silverthorne - Albuquerque: 600 km

Al met al veel grote afstanden. in dit schema is het denk ik mooier om vanuit Las Vegas eerst richting Grand Teton te gaan (niet via Twin Falls) via bijvoorbeeld Capitol Reef of andere parken. Het stuk richting NM zou ik in dit geval skippen en de dagen elders indelen.

Liggen de tickets vast? anders is het misschien een idee om op LV te vliegen en een one way te doen naar een plaats die gunstiger ligt, dit scheelt je veel km terugrijden.
sunnyrojo
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

nee hoor de ticket liggen niet vast, het is eigenlijk een 1e opzet voor 2020.
Waar ik de richting naar heb staan heb ik ook een overnachting gepland omdat inderdaad de afstanden groot zijn. Dus dag 4 en 5 zijn reisdagen en 11 ook.
Ik ben nooit bij de Twin Falls geweest dus weet ook eigenlijk niet of dat de moeite waard is om wat langer over de rit te doen, misschien skippen.
Dus misschien bij Albuquerque terug naar huis vliegen? wij zouden graag het gedeelte NM erbij houden.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
Markstaal
Moderator

Bericht door Markstaal »

Wellicht is Las Vegas - Denver iets voor jullie?

Albuquerque vonden wij niet echt interessant, in plaats van die kan op gaan kan je je ook richten op Nevada, Utah, Wyoming, South Dakota en Colorado.

Ik blijf de reisdagen van de dagen die je zegt behoorlijk vinden. Vooral de 1000 km op dag 11 is haast niet haalbaar naar mijn idee.

Ik weet niet wat jullie verder al hebben gezien maar vanuit Las Vegas richting de parken Zion, Bryce, Capitol Reef en dan naar Salt Lake City is handiger. Vanuit daar bijvoorbeeld: Salt Lake City - Grand Teton - Yellowstone - Cody - Sheridan - Black Hills - RMNP - Denver en dan richting huis. Dan wordt de route een stuk rustiger en logischer.

Als voorbeeld:

Dag 1: Thuis - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - ZIon
Dag 5: ZIon
Dag 6: Zion - Bryce
Dag 7: Bryce - Capitol Reef via UT12
Dag 8: Capitol Reef - Salt Lake City
Dag 9: Salt Lake City - Grand Teton
Dag 10: Grand Teton
Dag 11: Grand Teton - Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Yelllowstone - Cody
Dag 16: Cody - Sheridan
Dag 17: Sheridan - Black Hills
Dag 18: Black Hills
Dag 19: Black Hills
Dag 20: Black Hills - RMNP
Dag 21: RMNP
Dag 22: RMNP - Denver
Dag 23: Denver - Thuis

Misschien heb je hier wat aan :)

Ligt er natuurlijk wel aan welke periode jullie van plan zijn om te gaan.
Laatst gewijzigd door Markstaal op 16 jan 2019, 20:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Welke maand gaan jullie?
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik vind albuquerque eigenlijk wel een topper, er is daar veel te doen in de buurt.
In oktober heb je daar de baloon fiesta waar je tijdens zonsopgang tussen honderden opstijgende ballonnen loopt. Een van onze meest bijzondere reiservaringen ever.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Markstaal schreef:Ik blijf de reisdagen van de dagen die je zegt behoorlijk vinden. Vooral de 1000 km op dag 11 is haast niet haalbaar naar mijn idee.
Volgens mij willen zij deze rit opdelen in 2 dagen. Maar dan nog zitten er pittige rijdagen tussen.
Als je NM er graag in wilt houden is eindigen in Phoenix handiger.
Je hebt veel tijd ingepland voor Silverthorne. Welke plannen hebben jullie daar? Wij hebben daar de outlets bezocht (op doorreis) maar verder is het niet zo bijzonder. Je kan ook via een omweg een mooi stukje Colorado meenemen bijv. via Leadville - Aspen - Montrose - Silverton - Durango en dan richting NM.
Ik zou de route sowieso opschrijven in een van - naar manier zoals het voorbeeld van Markstaal, zodat het overzichtelijker wordt wb overnachtingsplaatsen. Het is mij nl ook niet duidelijk hoeveel tijd je uittrekt voor Albuquerque. Als het maar voor 1 nacht is dan lijkt het me zonde om er zover voor om te rijden. Maar goed dat is mijn idee.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
sunnyrojo
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

dag 11 willen we inderdaad opsplitsen.
Silverthorne is inderdaad denk ik 1 dag teveel, die kunnen we dan beter ergens anders gebruiken, we wilden daar ook van de natuur genieten,
we zijn geen hele grote doorgewinterde wandelaars (hele dagen), maar uiteraard lopen we wel sommige trails.
ik zag ook in het schema Salt Lake City, is dit ook bedoeld als doorreis?
Misschien op die manier naar NM. Al hebben we het Colorado gedeelte nog nooit gedaan, vandaar die keus.
Ik ga verder met puzzelen bedankt alvast vd info, we kunnen er zeker wat mee! O ja we gaan in juli.
En misschien Phoenix aanhouden.
Laatst gewijzigd door sunnyrojo op 17 jan 2019, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Markstaal
Moderator

Bericht door Markstaal »

Salt Lake City dan als overnachtingsplaats inderdaad.

Vorig jaar deden wij ook een stuk Colorado, New Mexico en vlogen we terug vanuit Phoenix.

De route toen voor het laatste stuk was toen : Grand Junction - Durango (via Million Dollar Highway) - Santa Fe - Albuquerque - Williamsburg (als doorreis overnachting) - Tucson - Phoenix.

Let er wel op dat het in Juli erg warm is, zeker in Nevada en Arizona vaak dik boven de 40 graden.

Succes verder met het puzzelen :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer