ondanks het voornemen om in 2019 niet naar de VS te gaan is nu gebleken dat we het toch niet kunnen laten. Het Amerika virus is te sterk. Daar we 5 jaar geleden in de Valley of fire getrouwd zijn vinden we het wel een goed excuus om ons lustrum in de Valley of fire te vieren

Dit betekent dat we van half tot eind oktober twee weken in de VS zullen zijn. Ik heb al verschillende route opzetjes gemaakt maar vind het moeilijk om keuzes te maken. Natuurlijk heb ik jullie reisverslagen gelezen maar dat maakt het er eerlijk gezegd niet makkelijker op. Er is gewoon zo veel te zien!
Gezien de tijd in het jaar zullen er wellicht mogelijkheden afvallen of juist zeer aanspreken. Ik zou hier graag jullie hulp bij gebruiken.
We zijn al meerdere malen in de VS geweest en hebben dan ook veel van de meer gebruikelijke parken gezien. De enige parken die opgenomen
' moeten' worden zijn: the Valley of fire (

We denken aan de volgende 2 varianten (grove schets):
1. Las Vegas- Valley of Fire - Snow Canyon - Zion (Kolob deel en Angels Landing) - Bryce Canyon - Capitol Reef (onderweg lower calf creek falls)- Goblin Valley- Fruita Colorado- Rocky Mountains (kan via gebied rondom Aspen zijn of wellicht toch door naar Estes Park)- Denver.
2.Las Vegas- Valley of Fire - Snow Canyon - Zion (Kolob deel en Angels Landing)- Kanab (the wave?)- Page- Sedona- Las Vegas.
We hopen om naast de rode rotsen te kunnen genieten van de mooie herfstkleuren. Maar ik ben bang dat we voor de Rockies hiervoor wellicht te laat zijn. De trail ridge road is mogelijk al dicht, We zijn in de meeste bovengenoemde gebieden geweest, we zijn echter nooit in Sedona geweest en hebben geen stops gemaakt voor genoemde wandelingen. Bij optie twee twijfelen we ook over the North rim van de Grand Canyon. ik begrijp echter dat alle voorzieningen dan dicht zijn en dat de omweg behoorlijk is. Is het de moeite waard, als we al 2 keer bij de South Rim zijn geweest?
Kortom, nog geen uitgebreide planning maar graag jullie hulp bij keuze tussen de 2 opties

Alvast bedankt!
groet, Martine