Reis mwijnsma: rondreis LA-LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mwijnsma
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis mwijnsma: rondreis LA-LA.

Bericht door mwijnsma »

Dag,

Al 40 jaar zeggen we tegen elkaar (beiden 62), ooit gaan we naar Amerika ... en nu hebben we eindelijk de mogelijkheid.
We hebben tickets en camper geregeld voor de reis van onze dromen van 9 september-7 oktober 2019!

Wat ben ik blij jullie forum tegen te komen ! Hoewel ... hoe meer ik lees, hoe verwarder ik raak. Het is echt het land van ongekende mogelijkheden. Welke keuzes maken we?
Dank zij jullie forum (lijkt me haast een fulltime job met al die vragen, knap hoor) tot een voorlopige route gekomen, maar er resten nog wel wat vragen.

Onze route gaat eerst naar SF i.p.v. richting San Diego ... levert dit problemen op, of missen we daardoor bijv de mooiste uitzichten?
Is deze route te uitgebreid en moeten we inkorten en op sommige (en welke dan?) plekken langer blijven.
We houden van actief genieten, fietsen en wandelen, en daar gaan we ons zeker goed over inlezen op jullie site. We kunnen trouwens heel goed zitten, lezen, om ons heen kijken en gewoon genieten!

Belangrijkste voor ons is dat de basis van de route goed is, want het zal een eenmalige droomreis zijn/worden!

Willen jullie met ons meekijken? We hebben ook alvast hier en daar wat activiteiten e.d. ingevuld.

Ma 9/9 aankomst LA 18 uur
Di 10/9 LA camper (Cruise Amerika 25 of 30) ophalen-Malibu Beach (Malibu Beach RV park)
Wo 11/9 Malibu beach - Pismobeach
Do 12/9 Pismobeach - Monterey
Vrij 13/9. Monterey - San Francisco (17 Miles drive fietsen, langs Silicon Valley?, welk RV park?
Za. 14/9 San Francisco (fietsen Golden Gate, Sausolito, Fisherman’s Wharf, honkbalwedstrijd)
Zo 15/9. San Francisco (Alcatraz, stad bekijken)
Ma 16/9. San Francisco - Yosemite
Di 17/9. Yosemite
Wo 18/9. Yosemite - Mammoth lakes ( Mammoth Mountain RVpark)
Do 19/9. Mammoth lakes - Death Valley (Bishop, RVpark?)
Vrij 20/9 Death Valley - Las Vegas (Circus Circus?)
Za 21/9. Las Vegas
Zo 22/9. Las Vegas - Zion (Watchman?)
Ma 23/9 Zion
Di 24/9. Zion - Bryce
Wo 25/9. Bryce - Capitol Reef
Do 26/9. Capitol Reef - Moab (Arches/Canyonlands)
Vrij 27/9 Moab - Monument Valley
Za 28/9. Monument Valley - Page (Canyon X)
Zo 29/9. Page - Grand Canyon North Rim
Ma30/9. GC North Rim - GC South Rim
Di 1/10. Grand Canyon - Kingman (Route 66)
Wo 2/10. Kingman - Yoshua tree
Do 3/10. Yoshua tree - Malibu Beach (lijkt ons fijn om weer af te sluiten. Andere tips voor rustige dag welkom)
Vrij 4/10. Malibu Beach
Za 5/10 Camper inleveren - Los Angeles
Zo 6/10. Vliegen vanaf Los Angeles
Ma 7/10. Weer thuis

Heel graag jullie (als echte kenners) reactie en tips! Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten KlaMar.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rondreis LA-LA

Bericht door Marcopstal »

Waarom zou de route van LA naar SF minder goed zijn dan omgekeerd ? Je rijdt 3 metertjes meer naar rechts, that's it. Het ene uitzichtpunt is immers mooier als je naar het noorden kijkt en het andere als je naar het zuiden kijkt.

- Ik zou niet kiezen voor Pismo Beach maar eerder voor Morro Bay

- Eind september kan je in principe wel met een camper in Furnace Creek overnachten. Bishop is zeker geen optie.

- De rit naar Moab is zinloos, daar heb je minstens een nacht of 3 nodig om alles te zien. Dit zou ik zeker schrappen.

- Zowel de north rim als de south rim van de GC doen is een beetje zinloos. De rit van noord naar zuid is ook een flinke rit van een uur of 5.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Rondreis LA-LA

Bericht door josea »

Als dit een eenmalige reis wordt, dan zou ik Moab er zeker inhouden, is toch wel een unieke omgeving. Je kunt de nacht GC North Rim wel schrappen en van Page meteen naar de South Rim rijden. Je wint dan een nacht die je aan Moab kunt toevoegen, en zo een dag Arches kunt bekijken en een dag Canyonlands/Dead Horse Point.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis LA-LA

Bericht door IngridZw »

Mooi dat jullie je droom kunnen waarmaken. Ik zou ook alleen voor GC South Rim gaan t.g.v. van een extra dag Moab. Je tijd daar is dan nog niet ruim maar je krijgt wel een mooie indruk van de omgeving.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
mwijnsma
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis mwijnsma: rondreis LA-LA.

Bericht door mwijnsma »

Dit is toch fijn hoor, mensen die met je meedenken..snel reageren en goede tips hebben!
Zou fijn zijn als ik er nogmaals gebruik van mag maken als ik de reis heb aangepast.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis mwijnsma: rondreis LA-LA.

Bericht door josea »

Je zou ook nog kunnen overwegen om de dag bij Malibu Beach in te ruilen voor een extra dag Moab, zodat je het daar, halverwege de reis, ook wat rustiger aan kunt doen. Je hebt dan al heel wat indrukken opgedaan en kunt even wat bijkomen en alles bij Moab rustig bekijken. Uitrusten aan het einde van de reis kun je ook thuis weer doen :wink:
mwijnsma
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis mwijnsma: rondreis LA-LA.

Bericht door mwijnsma »

Dag,
De tijd vliegt om, maar hier is dan onze route met aanpassingen. Zou geweldig zijn als iemand hier kritisch naar kan kijken en tips kan geven. We zullen veel kunnen zien en doen , maar hebben ook rustmomenten ingelast door op enkele plekken meerdere dagen te blijven.
Ik zie wel dat we in de weekenden uitkomen in Zion en Yosemite. Is dat te doen of te druk?
Ook ben ik niet echt tevreden over de laatste 2 dagen, een extra stop langs kustweg inlassen of ergens anders?
Wat zou dan nog anders ingedeeld kunnen worden?
En wat zijn nog ideeën voor mooie RV campgrounds?
Ik ben erg blij met jullie reacties en tips, dus alvast bedankt!

Ma 9/9. Aankomst LA 17.52 uur
Di 10/9 LA , camper halen, wallmart, Malibu Beach
Wo 11/9 Malibu Beach - Yoshua Tree
Do 12/9 Yoshua Tree- Kingman
Vrij 13/9 Kingman - Grand Canyon
Za 14/9 Grand Canyon- Page
Zo 15/9 Page- Monument Valley
Ma 16/9 Monument Valley- Moab
Di 17/9 Moab
Wo 18/9 Moab
Do 19/9 Moab- Capitol Reef
Vrij 20 /9 Capitol Reef- Bryce Canyon
Za 21/9 Bryce Canyon- Zion
Zo 22/9 Zion
Ma 23/9 Zion- Las Vegas
Di 24/9 Las Vegas
Wo 25/9 Las Vegas- Death Valley
Do 26/9 Death Valley- Mammoth Lakes
Vrij 27/9 Mammoth Lakes-Yosemite
Za 28/9 Yosemite
Zo 29/9 Yosemite - San Francisco
Ma 30/9 San Francisco
Di 1/10 San Francisco- Monterey
Wo 2/10 Monterey- Morro Bay
Do 3/10 Morro Bay- Malibu Beach
Vrij 4/10 Malibu Beach
Za 5/10 camper inleveren Los Angeles
Zo 6/10 terug naar huis
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis mwijnsma: rondreis LA-LA.

Bericht door Pleank »

Wij rijden ongeveer een week eerder bijna dezelfde route als jullie eerste opzet. En dus andersom t.o.v. je laatste opzet. Misschien heb je iets aan mijn routetopic en de feedback die ik daar heb gekregen, zie viewtopic.php?t=65293#p1068177

Wij hebben er bewust voor gekozen om eerst richting San Francisco te rijden en dus 'met de klok mee' te rijden, zodat we vroeg in september in Yosemite zijn. Ook zijn we dan (iets) later in het warmere, zuidelijke gedeelte.
mwijnsma
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis mwijnsma: rondreis LA-LA.

Bericht door mwijnsma »

Leuk en fijn vooruitzicht voor jullie! ( en voor ons)
Ik heb de route ook andersom uitgeschreven, zit dan alleen erg tegen de eerste dagen aan te hikken.
Stel....
Heel vroeg wakker, is het dan niet fijner om in de natuur te gaan rijden i.p.v. richting de stad San Francisco ?

Ik ga je route morgen even goed bekijken.
Bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis mwijnsma: rondreis LA-LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom niet eerst hwy 1? Je zit toch niet meteen in SF?Natuur genoeg onderweg. Ik zou zeker de weekenden in Zion en Yosemite proberen te vermijden.
En hoe later je in Joshua Tree bent hoe beter. Het kan daar erg heet zijn.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis mwijnsma: rondreis LA-LA.

Bericht door PSVwally »

Ik had daar in oktober ook nog 40+ graden, dus ik weet niet of het nou zoveel uitmaakt....

Ik zou ook proberen om yosemite en zion uit de weekenden te houden. Maar dan zit je wrs wel in het weekend in Vegas wat ook wat drukker en duurder is.

Ik zou die eerste campernacht niet in Malibu gaan zitten als je de dag erop naar Joshua Tree gaat. Dan moet je heel LA doorkruisen en als het verkeer tegen zit kan dat voor veel files en irritatie (ook al ben je op vakantie) zorgen. Ik zou na het ophalen al richting het oosten van LA rijden en daar op t gemak een campground zoeken.

Die eerste dagen tot aan Moab zitten ook erg vol. Op die laatste volle dag Malibu na zie ik in deze trip weinig mogelijkheden om echt wat te schuiven of je moet echt zaken laten vallen om het wat meer rust te geven. Je gaat nu wel heel veel indrukken op doen. Wat goed kan zijn, maar wat gedurende de vakantie misschien ook wat verzadiging kan opleveren waardoor je bepaalde zaken misschien wat minder interessant gaat vinden
mwijnsma
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis mwijnsma: rondreis LA-LA.

Bericht door mwijnsma »

Ik zie bijna door de bomen het bos niet meer........ maar ga dapper ( met hulp van Pleank) opnieuw beginnen.
Ik wil teveel! Zie en lees ook zoveel moois, moeilijk om keuzes te maken hoor.
Als het klaar is horen jullie weer van me en graag weer hulp en tips.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis mwijnsma: rondreis LA-LA.

Bericht door Pleank »

mwijnsma schreef:
07 feb 2019, 19:55
Ik zie bijna door de bomen het bos niet meer
Ik heb ook wel echt lang zitten puzzelen totdat ik eruit was, maar dit forum helpt echt goed! Als je onze route gebruikt misschien wel goed om er rekening mee te houden dat wij met de auto gaan en jullie met een camper. Komt vast goed :clap:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis mwijnsma: rondreis LA-LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom opnieuw beginnen? Je hebt toch een prima route zo?

Marianne
mwijnsma
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis mwijnsma: rondreis LA-LA.

Bericht door mwijnsma »

Dank Marianne, en zeker ook alle anderen die gereageerd hebben!
Ik heb nu de route uitgeschreven, zodat ook het uitzoeken en reserveren van campgrounds kan beginnen.
We gaan toch maar tegen de klok in zoals eerst ook al mijn plan was. Voelt het best, past goed in een paar plannen en geeft iets meer lucht in weekend drukte vermijden in parken ( hoewel Las Vegas niet, maar daar zal het vast altijd druk zijn!)
Hopelijk wil en kan iemand nog meelezen, en belangrijke tips doorgeven, dan kan ik vanaf volgende week opgelucht verder en wordt het vast en zeker fantastisch! Jullie forum zal nog veel gebruikt gaan worden.

Ma 9/9 aankomst LA
DI 10/9 LA camper Cruise America ophalen - Malibu Beach
Wo 11/9 Malibu Beach-Morro Bay
Do 12/9 Morro Bay- Monterey
Vrij 13/9 Monterey- SF
Za 14/9 SF
Zo 15/9 SF
MA 16/9 SF- Yosemite
Di 17/9 Yosemite
Wo 18/9 Yosemite- Mammoth Lakes
Do 19/9 Mammoth Lakes- Death Valley
Vrij 20/9 Death Valley- Las Vegas
Za 21/9 Las Vegas
Zo 22/9 Las Vegas- Zion
Ma 23/9 Zion
Di 24/9 Zion- Bryce Canyon
Wo 25/9 Bryce Canyon- Capitol Reef
Do 26/9 Capitol Reef- Moab
Vrij 27/9 Moab
Za 28/9 Moab- Monument Valley
Zo 29/9 Monument Valley- Page
Ma 30/9 Page- Grand Canyon
Di 1/10 Grand Canyon- Kingman
Wo 2/10 Kingman- Yoshua Tree
Do 3/10 Yoshua Tree- LA
Vrij 4/10 LA
Za 5/10 camper inleveren -LA
Zo 6/10 terugreis

Nogmaals echt fijn om gebruik te kunnen maken van jullie kennis, bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer