Reis Irlijn: 22 dagen door Zuidwest Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Irlijn
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2019, 00:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Irlijn: 22 dagen door Zuidwest Amerika

Bericht door Irlijn »

Dag allemaal,

Ook wij zijn bezig met het vastleggen van een mooie route door Zuidwest Amerika voor aankomende zomer. We gaan met het gezin (dochters 22 en 24) met een camper van 28ft.

We beginnen met 3 dagen citytrippen in San Francisco. Daarna start de camperreis.
Via Tioga Tours hebben we de volgende route bedacht:

Dag 1: San Francisco (Camper ophalen, Wallmart boodschappen doen, ten zuide van SF overnachten bij familie)
Dag 2: SF naar Monterey (Is de 17 mile drive met 28 ft te doen?)
Dag 3: Monterey naar Morro Bay
Dag 4: Morro Bay naar Santa Barbara
Dag 5: Santa Barbara naar Joshua Tree (LA slaan we bewust over i.v.m. drukte. Lange reisdag, maar camping gereserveerd dus weinig tijdsdruk)
Dag 6: Joshua Tree naar Kingman (/Lake Havasu)
Dag 7: Kingman naar GC
Dag 8: GC

Dag 9: GC naar Page (staat al vast)
Dag 10: Page naar Monument Valley (staat al vast)
Dag 11: Monument Valley naar Arches
Dag 12: Arches
Dag 13: Arches naar Capitol Reef
Dag 14: Capitol Reef naar Bryce Canyon
Dag 15: Bryce
Dag 16: Bryce naar Zion
Dag 17: Zion
Dag 18: Zion naar Las Vegas (willen we een avond sfeer proeven, volgende ochtend vroeg weg)
Dag 19: Las Vegas naar Sequoia
Dag 20: Sequoia naar Yosemite National Park (via Tioga pass)

Dag 21: Yosemite
Dag 22: Yosemite naar San Francisco
Dag 26: Camper inleveren is SF en terug naar NL

We staan open voor alle input, maar twijfelen zelfs sowieso aan twee punten:

Op het AA-forum las ik dat Lake Havasu wel mooi is maar niet per se een 'must see' en 2 dagen Grand Canyon, zeker met de hitte, geen toevoeging. Via Kingman de route 99 naar CG pakken zie ik vaker genoemd. Welke route van Joshua Tree naar Page lijkt jullie het slimst?
Huidig:
Dag 6: Kingman (/Lake Havasu)
Dag 7: GC
Dag 8: GC
Dag 9: Page

Alternatief 1:
Dag 6: extra dag Joshua Tree
Dag 7: Kingman (/Lake Havasu)
Dag 8: GC
Dag 9: GC Page

Alternatief 2:
Dag 6: Kingman (/Lake Havasu)
Dag 7: CG
Dag 8: Page (daar zitten we dan twee dagen, kunnen de ochtend misschien nog CG-helicoptervlucht doen)
Dag 9: Page

Daarnaast twijfelen we over de route van Las Vegas naar Yosemite. We kunnen niet door Death Valley, dus hebben nu twee opties:
Huidig:
Dag 18: LV
Dag 19: Sequoia (onderlangs Death Valley via I-15 en US-395, 360 miles)
Dag 20: Yosemite via Tioga Pass (126 miles naar tioga pass)

Alternatief:
Dag 18: LV
Dag 19: Mammoth Lake (bovenlangs Death Valley via US-95, 312 miles)
Dag 20: Yosemite via Tioga Pass

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!

Met vriendelijke groet, Irlijn
Laatst gewijzigd door Irlijn op 14 jan 2019, 10:37, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Irlijn: 21 dagen door Zuidwest Amerika (twijfels!)

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Sequoia heb je geen tijd, dus ik zou altijd de route via de Tioga Pass nemen. Die neem je niet als je via Sequoia rijdt!
Schrijf de route eens uit in de van-naar vorm, dan is duidelijker wat de rijdagen zijn. Het lijkt mij erg druk.
De GC kan met 1 nacht, maar voor Moab zou een extra nacht mooi zijn. Voor Yosemite is de tijd ook niet ruim.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Irlijn: 21 dagen door Zuidwest Amerika (twijfels!)

Bericht door PSVwally »

2 nachten GC is in principe niets mis mee, zeker als je met een camper reist kan je er prima staan. Puur voot het bezoeken zou je aan 1 dag genoeg hebben mits je niet helemaal omlaag en omhoog gaat.

Het begin tot aan de GC lijkt me prima. Heerlijk rustig. Je zal wat drukte boven LA hebben qua verkeer dus zorg dat je daar pas na 10u langs komt.

Ik zou in jullie geval een nacht bryce skippen en deze bij Moab zetten. Je hebt nu echt de minimale tijd daar en er is veel meer dan Arches NP. Vergeet zeker canyonlands (island in the sky deel) en dead horse sp niet te bezoeken.

Het enige echt grote punt is Sequoia. Dat is compleet onrealistisch om te bezoeken op deze manier. Ik zou dag 19 van Vegas naar Mammoth lakes rijden wat al een fikse rit is en de dag erna over de tioga pass naar Yosemite.

Persoonlijk zou ik zeker een dag SF op het einde naar las Vegas zetten. Een avond sfeer proeven dan kan je het mi beter overslaan
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Irlijn: 21 dagen door Zuidwest Amerika (twijfels!)

Bericht door Marcopstal »

Altijd weer moeilijk als men niet de van-naar vorm gebruikt. We gaan er dus maar van uit dat de opgenoemde plaats steeds het eindpunt voor die dag is.

Ik vermoed dat jullie aankomen voor dag 1. Op de dag van aankomst kan je immers geen camper ophalen.

Dag 5: op zich is dit een kleine 400 kilometer. Persoonlijk zou ik toch de route via de kust volgen langs Malibu en Santa Monica om dan door te steken naar Joshua Tree. De afstand wordt er niet langer door in afstand, alleen kost het je een uurtje meer, maar dan zie je toch nog iets meer van de kust. Tegen de middag kan je bvb in Venice zijn waar het toch ook leuk vertoeven is voor een uurtje of 2 (en lunch)

Weet dat het in Joshua Tree meestal bloedheet is (scheelt niet zoveel met Death Valley) . een extra dag hier zou ik zeker niet doen.

Dag 6: Lake Havasu is een typische reisbureau bestemming die op zich niets bijdraagt, maar het kan uiteraard.

Dag 7 en 8: twee dagen GC is meestal niet nodig, maar je ziet het wel steeds opduiken natuurlijk. Als je enkel gaat voor viewpoints is één nacht eigenlijk meer dan voldoende. Waar je iets van "hitte" aan de GC vandaan haalt is me een raadsel. Je zit immers op hoogte. in de Canyon is dat natuurlijk een ander verhaal. Maar in deze zal het warmer zijn in Page.

Dag 11 en 12: ik zou geen twee dagen aan Arches besteden, doch ook de tijd nemen voor Canyonalnds en Dead Horsepoint.

Dag 14 en 15: Bryce is een relatief klein park waar in principe één overnachting volstaat

Dag 18: ik zou toch minstens twee nachten Vegas voorzien. Er is zoveel te zien en te beleven en dan heb je ook tijd voor zowel de strip als downtown en een paar uurtjes in een outlet bvb.

Dag 19: dit is het meest zinloze. De afstand is groot en je hebt absoluut onvoldoende tijd om er ook iets te zien. Ik vermoed dat jullie denken dat je er ook langs de oostzijde in kan.

Dag 20: En hoe denken jullie van Sequoia naar Yosemite te rijden om de Tioga Pass mee te nemen, eigenlijk is dit onmogelijk, laat staan dat het 126 mijl zou zijn. Het is er eerder een 400 tot aan het begin van de pass.

Tot slot: je hebt eigenlijk amper tijd om iets van SF te zien en dat is ook wel ergens zonde.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Irlijn
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2019, 00:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Irlijn: 21 dagen door Zuidwest Amerika (twijfels!)

Bericht door Irlijn »

Hartelijk dank alledrie voor jullie reacties! Dit was precies waar ik op hoopte.

We gaan Sequoia vervangen door Mammoth Lake, dat is duidelijk.
De andere parken in Moab zijn compleet langs mij heen gegaan. Vreemd, want lees nu de lovende recensies op internet.
Martin & Marianne schreef:Voor Sequoia heb je geen tijd, dus ik zou altijd de route via de Tioga Pass nemen. Die neem je niet als je via Sequoia rijdt!
Schrijf de route eens uit in de van-naar vorm, dan is duidelijker wat de rijdagen zijn. Het lijkt mij erg druk.
De GC kan met 1 nacht, maar voor Moab zou een extra nacht mooi zijn. Voor Yosemite is de tijd ook niet ruim.

Marianne
Het wordt inderdaad een drukke rij-vakantie... Het is jammer dat een camper huren zo prijzig is, anders hadden we er meer dagen voor uitgetrokken. We hopen nu dat het vele rijden opweegt tegen alles wat we gaan zien.
PSVwally schreef:2 nachten GC is in principe niets mis mee, zeker als je met een camper reist kan je er prima staan. Puur voot het bezoeken zou je aan 1 dag genoeg hebben mits je niet helemaal omlaag en omhoog gaat.

Het begin tot aan de GC lijkt me prima. Heerlijk rustig. Je zal wat drukte boven LA hebben qua verkeer dus zorg dat je daar pas na 10u langs komt.

Ik zou in jullie geval een nacht bryce skippen en deze bij Moab zetten. Je hebt nu echt de minimale tijd daar en er is veel meer dan Arches NP. Vergeet zeker canyonlands (island in the sky deel) en dead horse sp niet te bezoeken.

Het enige echt grote punt is Sequoia. Dat is compleet onrealistisch om te bezoeken op deze manier. Ik zou dag 19 van Vegas naar Mammoth lakes rijden wat al een fikse rit is en de dag erna over de tioga pass naar Yosemite.

Persoonlijk zou ik zeker een dag SF op het einde naar las Vegas zetten. Een avond sfeer proeven dan kan je het mi beter overslaan
Wat bedoel je met een dag SF op het einde naar LV zetten? De laatste dag vanuit Yosemite direct camper terugbrengen en een dag extra in LV? Goede tips verder, dank!
Marcopstal schreef:Altijd weer moeilijk als men niet de van-naar vorm gebruikt. We gaan er dus maar van uit dat de opgenoemde plaats steeds het eindpunt voor die dag is.

Ik vermoed dat jullie aankomen voor dag 1. Op de dag van aankomst kan je immers geen camper ophalen.

Dag 5: op zich is dit een kleine 400 kilometer. Persoonlijk zou ik toch de route via de kust volgen langs Malibu en Santa Monica om dan door te steken naar Joshua Tree. De afstand wordt er niet langer door in afstand, alleen kost het je een uurtje meer, maar dan zie je toch nog iets meer van de kust. Tegen de middag kan je bvb in Venice zijn waar het toch ook leuk vertoeven is voor een uurtje of 2 (en lunch)

Weet dat het in Joshua Tree meestal bloedheet is (scheelt niet zoveel met Death Valley) . een extra dag hier zou ik zeker niet doen.

Dag 6: Lake Havasu is een typische reisbureau bestemming die op zich niets bijdraagt, maar het kan uiteraard.

Dag 7 en 8: twee dagen GC is meestal niet nodig, maar je ziet het wel steeds opduiken natuurlijk. Als je enkel gaat voor viewpoints is één nacht eigenlijk meer dan voldoende. Waar je iets van "hitte" aan de GC vandaan haalt is me een raadsel. Je zit immers op hoogte. in de Canyon is dat natuurlijk een ander verhaal. Maar in deze zal het warmer zijn in Page.

Dag 11 en 12: ik zou geen twee dagen aan Arches besteden, doch ook de tijd nemen voor Canyonalnds en Dead Horsepoint.

Dag 14 en 15: Bryce is een relatief klein park waar in principe één overnachting volstaat

Dag 18: ik zou toch minstens twee nachten Vegas voorzien. Er is zoveel te zien en te beleven en dan heb je ook tijd voor zowel de strip als downtown en een paar uurtjes in een outlet bvb.

Dag 19: dit is het meest zinloze. De afstand is groot en je hebt absoluut onvoldoende tijd om er ook iets te zien. Ik vermoed dat jullie denken dat je er ook langs de oostzijde in kan.

Dag 20: En hoe denken jullie van Sequoia naar Yosemite te rijden om de Tioga Pass mee te nemen, eigenlijk is dit onmogelijk, laat staan dat het 126 mijl zou zijn. Het is er eerder een 400 tot aan het begin van de pass.

Tot slot: je hebt eigenlijk amper tijd om iets van SF te zien en dat is ook wel ergens zonde.
Excuus voor de onduidelijke route, ik pas de beginpost aan. Zoals - wat verstopt - in de beginpost stond, verblijven we eerst drie dagen in San Francisco voor we de camper ophalen. Dus de tijd voor SF nemen we zeker. We dachten inderdaad dat Yosemite vanuit het oosten te bereiken was. Wordt aangepast! Wat langer de westkunst volgen op dag 5 is een goede.


Route is veranderd: één nacht Arches ingeruild voor Canyonsland en één nacht Bryce ingeruild voor Yosemite. Hierdoor wordt het van dag 9 t/m dag 16 wel iedere dag verplicht in de camper i.p.v. twee dagen 'camperrust' in Arches en in Bryce. Is dit een verbetering?

De volledige route wordt dan:
Dag 1: San Francisco
Dag 2: SF naar Monterey
Dag 3: Monterey naar Morro Bay
Dag 4: Morro Bay naar Santa Barbara
Dag 5: Santa Barbara (via Malibu en Santa Monica) naar Joshua Tree (lange rit maar camping vooraf te boeken, dus kunnen later aankomen)
Dag 6: Joshua Tree naar Kingman
Dag 7: Kingman naar GC
Dag 8: GC
Dag 9: GC naar Page (staat al vast)
Dag 10: Page naar Monument Valley (staat al vast)
Dag 11: Monument Valley naar Arches
Dag 12: Arches (via Dead Horse sp) naar Canyonsland
Dag 13: Canyonsland naar Capitol Reef
Dag 14: Capitol Reef naar Bryce Canyon
Dag 15: Bryce naar Zion
Dag 16: Zion
Dag 17: Zion naar Las Vegas (dit willen we echt maar 1 avond)
Dag 18: LV naar Mammoth Lake
Dag 19: Mammoth Lake naar Yosemite National Park (via Tioga pass)
Dag 20: Yosemite
Dag 21: Yosemite
Dag 22: Yosemite naar San Francisco
Dag 23: Camper inleveren en terugvlucht
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Irlijn: 22 dagen door Zuidwest Amerika (twijfels!)

Bericht door PSVwally »

PSVwally: Wat bedoel je met een dag SF op het einde naar LV zetten? De laatste dag vanuit Yosemite direct camper terugbrengen en een dag extra in LV? Bedankt verder voor de goede tips!
In je eerste openingspost kom je dag 22 terug in SF en vertrek je pas dag 26... ik ging er dus vanuit dat je op het einde nog wat familie dagen SF over had. Dat is dus niet zo

Voor mijn gevoel vind ik je nieuwe route minder en veel gehaaster dan je eerste route.

Ik zou je echt aanraden om in het midden een rustpuntje in te lassen en dan zou Vegas ideaal zijn in mijn ogen. Je kinderen kunnen dan ook een middagje lekker zwemmen en je hebt tijd voor en de strip en downtown Vegas.

Nogmaals, als je Moab mee wilt nemen moet je zeker ook tijd pakken voor Canyonlands en dead horse sp. Nu rag je dat stuk best wel snel door, in mijn ogen, de mooiste omgeving van het zuidwesten. Bryce kan met 1 nacht, maar door de afstand van capitol reef en als je de mooie ut12 wilt rijden vind ik niets mis met 2 nachten Bryce en 2 nachten Zion.
Of haal Moab uit je route en neem de ut95 van monument valley naar capitol reef en dan daarna 2 nachten Bryce en een nacht extra in Vegas. Of je moet in het begin in de kustroute een dag snijden of bv ipv Joshua tree - Kingman al doorrijden richting minimaal Williams en dan maar 1 nacht Grand Canyon doen. Maar dan ga je in het begin een aantal flinke rijdagen krijgen wat met de camper echt afstanden zijn.. bv Monterey - Pismo Beach/Santa Barbara en de dag erna naar Joshua Tree NP of de dag vanaf daar naar Williams.

het blijven keuzes, maar 22 dagen is in mijn ogen te weinig om en het standaardrondje en Moab en Monument Valley mee te pakken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Irlijn: 22 dagen door Zuidwest Amerika (twijfels!)

Bericht door Martin & Marianne »

Irlijn schreef:We dachten inderdaad dat Yosemite vanuit het oosten te bereiken was.
Je kunt Yosemite ook via het oosten bereiken (je neemt dan de Tioga Pass), maar Sequoia niet. Dus Las Vegas - Sequoia - Yosemite in combinatie met de Tioga Pass is niet mogelijk. Het is óf Yosemite via de tioga Pass, óf via Sequoia en dan kom je Yosemite via de zuidwestingang binnen (bij Oakhurst).
Irlijn schreef:Het is jammer dat een camper huren zo prijzig is, anders hadden we er meer dagen voor uitgetrokken.
De camperhuur ligt al vast? Het is veel goedkoper om met een auto te gaan, en dan in de parken met een tent te kamperen.
Irlijn schreef:Route is veranderd: één nacht Arches ingeruild voor Canyonsland en één nacht Bryce ingeruild voor Yosemite. Hierdoor wordt het van dag 9 t/m dag 16 wel iedere dag verplicht in de camper i.p.v. twee dagen 'camperrust' in Arches en in Bryce. Is dit een verbetering?
Met een camper maakt het eigenlijk niet veel uit of je elke dag ergens anders staat. Je zult immers elke dag wel gaan rijden. Maar als je graag meerdere nachten op dezelfde camping staat kun je voor Arches en Canyonlands kiezen voor een camping in Moab (zoals Canyonlands RV park). Dan sta je midden in Moab, en kun je ook eens lopend naar een restaurant of winkel. Of doe trwee nachten Arches en rijd vandaaruit naar CAnynlands op de dag dat je aar Capitol Reef gaat.
In Bryce zou je met twee nachten daar de camper wel kunnen laten staan, maar je hebt nu in Yosemite meer rust en mgoelijkheden. Dat is een veel groter park dan Bryce en die tijd kun je dar goed gebruiken.

Voor meer rust zou je Arches en Canyonlands kunnen laten vallen. Je kunt dan van Monument Valley naar Capitol Reef rijden (via de prachtige UT95) en daar een extra dag nemen. Of een extra nacht Bryce.

Je weet hoe het reserveren in Yosemite werkt? Je hebt nog niets via http://www.recreation.gov gereserveerd denk ik?

Marianne

Edit: Paul was me al voor met een aantal opmerkingen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Irlijn: 22 dagen door Zuidwest Amerika (twijfels!)

Bericht door Marcopstal »

Ik vind het ook nog teveel van het goede. Ik zou ook Moab overslaan en vanaf MV naar Capitol Reef rijden.

Een extra dag en nacht Vegas zou ik toch zeker doen. Naar mijn gevoel ga je er spijt van hebben als je daar slechts één nacht bent.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Irlijn
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2019, 00:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Irlijn: 22 dagen door Zuidwest Amerika (twijfels!)

Bericht door Irlijn »

Bedankt wederom voor het meedenken. De knoop is doorgehakt: we slaan Arches over. Wat een rust ineens in de route!

We hebben besloten om een extra stop in te lassen bij Valley of Fire, zodat we de volgende dag vroeg naar Las Vegas kunnen en daar een hele dag kunnen rondlopen. Wel nemen we in Las Vegas een hotel, om halverwege de reis even bij te komen met een goede douche en goed bed. De andere vrijgekomen dag plakken we bij Yosemite erbij.

De route is nu:
Dag 1: San Francisco camper ophalen, klein stukje naar zuiden rijden
Dag 2: SF naar Monterey (Highway 1, mogelijk 17-mile rijden)
Dag 3: Monterey naar Morro Bay (Highway 1)
Dag 4: Morro Bay naar Santa Barbara (Highway 1)
Dag 5: Santa Barbara (via Malibu en Santa Monica) naar Joshua Tree (niet te vroeg vertrekken)
Dag 6: Joshua Tree naar Kingman
Dag 7: Kingman naar GC (Route 66)
Dag 8: GC
Dag 9: GC naar Page
Dag 10: Page naar Monument Valley
Dag 11: Monument Valley naar Capitol Reef (U-95)
Dag 12: Capitol Reef naar Bryce Canyon (U-12)
Dag 13: Bryce
Dag 14: Bryce naar Zion
Dag 15: Zion
Dag 16: Zion naar Valley of Fire (first come)
Dag 17: Valley of Fire naar Las Vegas (vroeg vertrekken)
Dag 18: Las Vegas naar Mammoth Lake
Dag 19: Mammoth Lake naar Yosemite National Park (via Tioga pass)
Dag 20: Yosemite
Dag 21: Yosemite
Dag 22: Yosemite naar San Francisco
Dag 23: Camper inleveren en terugvlucht

PSVwally schreef: In je eerste openingspost kom je dag 22 terug in SF en vertrek je pas dag 26... ik ging er dus vanuit dat je op het einde nog wat familie dagen SF over had. Dat is dus niet zo.
(...)
Je hebt gelijk, dit was een typefout van mij. Bedankt voor alle tips daarnaast!
Martin & Marianne schreef: De camperhuur ligt al vast? Het is veel goedkoper om met een auto te gaan, en dan in de parken met een tent te kamperen.
(...)
Yes, deze ligt vast. Was inderdaad de eerste afweging die we moesten maken, maar omdat we in de NP's willen kamperen met de luxe van een beter bed en kookstel, viel de keuze op een camper. Bedankt ook voor de overige tips! Reserveren hebben we inderdaad al bekeken. Dinsdag gaat de generale repetitie voor Yosemite plaatsvinden.
Marcopstal schreef:Ik vind het ook nog teveel van het goede. Ik zou ook Moab overslaan en vanaf MV naar Capitol Reef rijden.

Een extra dag en nacht Vegas zou ik toch zeker doen. Naar mijn gevoel ga je er spijt van hebben als je daar slechts één nacht bent.
Het was bij nader inzien inderdaad te veel van het goede. Las Vegas houden we bewust bij 1 nacht, maar hij heeft er wel een middag bijgekregen.
Irlijn
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2019, 00:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Irlijn: 22 dagen door Zuidwest Amerika

Bericht door Irlijn »

Nog een vraag wat betreft het stuk tussen de Grand Canyon (Mather Campground), Page (Wahweap), Monument Valley (Goulding Campground) en Capitol Reef (Fruita Campground).

Bij Mather Campground vertrekken we 's ochtends vroeg. Google Maps stuurt ons via het oosten naar Page (via de AZ-64 en US-89). Onderweg will we stoppen bij Horseshoe Bend. Hier zouden we naartoe kunnen lopen (1,2 km vanaf US-89), maar is dat haalbaar met de massatourisme van de laatste jaren? Vervolgens zouden we dan doorrijden naar Page om in de namiddag een tour te doen in een slot canyon. Daarna door naar Wahweap en de volgende rijden we naar Monument Valley en zouden we daar nog een tour kunnen doen.

Een andere optie is om vanuit Mather Campground via de US-160 naar Navajo National Monument te rijden. 's Middags kunnen we dan rustig aan doen in Page/Wahweap en 's avonds de zonsondergang bekijken bij Horseshoe Bend. De volgende ochtend een tour door een slot canyon en daarna door naar Monument Valley, waar we dan in de namiddag aan zullen komen. Daar doen we dan geen tour.

Gevoelsmatig is de tweede optie rustiger. Maar het betekent wel dat we later op de dag (i.p.v. begin van de middag) aankomen bij Monument Valley. We zullen bij MV dan geen tour doen, maar wel de zonsondergang/opkomst zien. We willen de reisdag naar Capitol Reef vroeg vertrekken zodat we van de UT95 kunnen genieten. De dag daarna kunnen we dan rustig aan doen en de tijd nemen voor UT12 naar Bryce. Halen we hiermee het maximale uit de route zonder onszelf te overhaasten?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Irlijn: 22 dagen door Zuidwest Amerika

Bericht door PSVwally »

Horseshoe bend is prima te doen. Het is er druk, maar ik zou het niet overslaan. Navajo NM, sja. De navajo bridge en lees ferry zijn leuk om even te bezichtigen, maar daar zal je geen uren vertoeven. Wij hebben daar een hele tijd naar wat condors gekeken.
Je kan de slotcanyon ook de ochtend erna doen. Als je in de middag (zeg tussen 14 en 16u) aankomt bij Monument Valley heb je tijd genoeg. Behalve als je daar een begeleide tour gaat doen natuurlijk. Hou er wel rekening mee dat het in Monument Valley een uur later is dan in Page
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Reis Irlijn: 22 dagen door Zuidwest Amerika

Bericht door alje »

Ik zou het eerste doen, misschien eerst zelfs Antelope Canyon (Lower of Upper) en daarna terug rijden naar Horsehoe bend. Dat laatste is vast minder druk eind vd dag en mooier. En niet ver terug. Kun je de dag daarna op tijd aankomen in MV om te doen wat je wil doen.
Vergeet niet vanaf Utah State 95 even af te slaan naar Goosenecks State Park.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Irlijn: 22 dagen door Zuidwest Amerika

Bericht door PSVwally »

Dat laatste is vast minder druk eind vd dag en mooier. En niet ver terug.
Heel de dag door megadruk tegenwoordig en helaas voor camperaars weinig plek omdat veel auto's bij volle parkeerplekken daar gaan staan waar het eigenlijk niet mag.
Vergeet niet vanaf Utah State 95 even af te slaan naar Goosenecks State Park.
Dit ligt toch 'vlakbij' monument valley aan de 261 en niet aan de 95? Zeker even meepakken overigens.
Alleen daarna wel even checken of je over de moki dugway mag en durft met je camper ofdat je beter de 163 en bij bluff de 191 kunt pakken en dan net onder Blanding de ut95 pakt. Een 28ft camper lijkt me namelijk een goed beest en er zijn (ik ben al even niet meer in die omgeving geweest) wat restricties aan de moki dugway.
Irlijn
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2019, 00:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Irlijn: 22 dagen door Zuidwest Amerika

Bericht door Irlijn »

Het is dus kiezen of we bij Monument Valley een tour willen doen. Zo ja, dan moeten we de reisdag ervoor (GC-Page) de slot canyon bezoeken. Zo nee, dan kunnen we de slot canyon 's ochtends op de reisdag van Page-MV doen en op de reisdag ervoor (GC-Page) enkele highlights rondom Page bekijken. Horshoe Bend gaan we sowieso heen!
PSVwally schreef: Heel de dag door megadruk tegenwoordig en helaas voor camperaars weinig plek omdat veel auto's bij volle parkeerplekken daar gaan staan waar het eigenlijk niet mag.
Weet je of dit in de avond ook zo is? I.v.m. hitte en drukte willen we er zijn bij zonsondergang.
alje schreef:Vergeet niet vanaf Utah State 95 even af te slaan naar Goosenecks State Park.
Goede! Ligt zoals PSVwally al zei inderdaad aan de 261, maar pakken we mee.
PSVwally schreef:Dit ligt toch 'vlakbij' monument valley aan de 261 en niet aan de 95? Zeker even meepakken overigens.
Alleen daarna wel even checken of je over de moki dugway mag en durft met je camper ofdat je beter de 163 en bij bluff de 191 kunt pakken en dan net onder Blanding de ut95 pakt. Een 28ft camper lijkt me namelijk een goed beest en er zijn (ik ben al even niet meer in die omgeving geweest) wat restricties aan de moki dugway.
Moki Dugway gaan we navragen bij het reisbureau. Dergelijke kronkelwegen durven we wel aan, mits het weer het toelaat natuurlijk en het toegestaan is. Anders rijden we inderdaad om via de 191.
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reis Irlijn: 22 dagen door Zuidwest Amerika

Bericht door jerommeke10 »

Wat ik niet begrijp, is dat jullie helemaal geen tijd uittrekken voor San Francisco? Is dat een bewuste keuze?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Irlijn: 22 dagen door Zuidwest Amerika

Bericht door sanook »

jerommeke10 schreef:Wat ik niet begrijp, is dat jullie helemaal geen tijd uittrekken voor San Francisco? Is dat een bewuste keuze?
Je hebt niet goed gelezen denk ik: :wink:
Irlijn schreef:We beginnen met 3 dagen citytrippen in San Francisco. Daarna start de camperreis.
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reis Irlijn: 22 dagen door Zuidwest Amerika

Bericht door jerommeke10 »

Juist ja, ik las alleen de laatste volledige routebeschrijving en niet de eerste post. :oops:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Irlijn: 22 dagen door Zuidwest Amerika

Bericht door PSVwally »

Moki Dugway gaan we navragen bij het reisbureau. Dergelijke kronkelwegen durven we wel aan, mits
Waarom navragen bij het reisbureau. Even zelf uitzoeken of jullie camper erover mag. Ik weet dat er restricties zijn, maar weet zo uit mn hoofd niet precies welke. En het is een zand/grindpad.

Horseshoe bend met zondondergang is juist populair. Verder in de avond heeft weinig nut want dan is t donker.
Ga je een tour doen bij monument valley? Zo nee dan heeft het echt weinig meerwaarde daar heel vroeg te zijn. Dan kan je makkelijk in de ochtend de slotcanyon meepakken. Zo ja, dan moet je daar vroeger zijn en zou je de slotcanyon de dag ervoor kunnen doen
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis Irlijn: 22 dagen door Zuidwest Amerika (twijfels!)

Bericht door MichelH »

Irlijn schreef: Dag 6: Joshua Tree naar Kingman
Dag 7: Kingman naar GC (Route 66)
Als je nog een dag wil winnen, zou ik Joshua Tree NP - Grand Canyon in één keer doen. (Via Needles, Oatman, route 66)
martineleenders
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2018, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Irlijn: 22 dagen door Zuidwest Amerika

Bericht door martineleenders »

Ik ben zelf ook druk bezig met het plannen van een reis voor komende zomer en vwb Joshua Tree hoef je niet te reserveren. er zijn campings waar je wel kunt reserveren maar dit enkel in het voor hen drukke seizoen (de winter). Je kunt daar eigenlijk gewoon overal terecht.
Yosemite heb ik afgelopen vrijdag geprobeerd te reserveren, ik heb ook " geoefend" alleen was echt meteen alles weg. Uiteindelijk is het me gelukt om 1 van de 2 nachten gereserveerd te krijgen. De tweede nacht moeten we dan maar aan de rand van het park ergens gaan staan. De enige plek die ik nog kon krijgen was een dubbele plek (voor minimaal 7 personen dus we gaan wel zeggen dat we er 1 zijn kwijtgeraakt) ..dus als je per ongeluk 12 juli een plekje zoekt dan mag je bij ons er bij staan, geen probleem...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer