Reis Capitain_87: 30 dagen hoogtepunten Zuidwest Amerika met jonge kinderen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Capitain_87
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2019, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Capitain_87: 30 dagen hoogtepunten Zuidwest Amerika met jonge kinderen.

Bericht door Capitain_87 »

Goedenavond iedereen,

Halverwege april willen wij onderstaande camperreis met twee kinderen doen (2 en 4 jaar).
We zijn geen grote wandelaars dus willen voornamelijk veel mooie punten zien en zo nu en dan voldoende rust pakken.
De vluchten, camper (Road Bear 27ft) en auto zijn gehuurd. Ook enkele campings National Park zijn reeds geboekt.

Planning:
Dag 1 - Aankomst Los Angeles (+ huurauto en hotel)
Dag 2 - Los Angeles
Dag 3 - Los Angeles - Anaheim (+ camper ophalen)
Dag 4 - Anaheim (Disneyland)
Dag 5 - Anaheim (Disneyland California Adventure)
Dag 6 - Anaheim - San Diego
Dag 7 - San Diego
Dag 8 - San Diego - Joshua Tree (Jumbo Rocks)
Dag 9 - Joshua Tree - Needles / Kingman / ..
Dag 10 - Kingman - Grand Canyon (Mather)
Dag 11 - Grand Canyon
Dag 12 - Grand Canyon - Page
Dag 13 - Page (Antilope Canyon geboekt)
Dag 14 - Page - Monument Valley
Dag 15 - Monument Valley - Arches
Dag 16 - Arches
Dag 17 - Arches - Capitol Reef
Dag 18 - Capitol Reef - Bryce
Dag 19 - Bryce - Zion
Dag 20 - Zion
Dag 21 - Zion - Las Vegas
Dag 22 - Las Vegas
Dag 23 - Las Vegas - Death Valley
Dag 24 - Death Valley - Visalia
Dag 25 - Visalia - Sequoia
Dag 26 - Sequioa - Yosemite (Lower Pines)
Dag 27 - Yosemite
Dag 28 - Yosemite - French Camp?
Dag 29 - French Camp - San Francisco (+ Camper inleveren)
Dag 30 - San Francisco
Dag 31 - San Francisco - Amsterdam
Dag 32 - Aankomst Amsterdam

Graag jullie reactie.
Laatst gewijzigd door Capitain_87 op 10 jan 2019, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 30 dagen hoogtepunten Zuidwest Amerika met jonge kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou een dag minder bij de Grand Canyon doen en die gebruiken voor Moab. Heb je daar en in Yosemite al iets gereserveerd?
Voor Sequoia heb je eigenlijk geen tijd. Dat zou ik overslaan.
Je kunt met een camper ook niet de CA198 nemen.

Marianne
Capitain_87
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2019, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 30 dagen hoogtepunten Zuidwest Amerika met jonge kinderen

Bericht door Capitain_87 »

In Yosemite hebben we twee nachten op de Lower Pines weten te bemachtigen.

Welke wandelingen / activiteiten zou je aanraden in Moab. We willen zowieso enkele arches kijken zoals de Delicate Arch. Maar weten verder nog niet wat we daar allemaal willen doen. Zoals aangegeven zijn we geen grote wandelaars maar de Delicate Arch lijkt me het wel waard. Verder zullen we onze twee kinderen veel moeten dragen. We hebben een rugdrager mee voor de jongste en een nekdrager voor de oudste.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 30 dagen hoogtepunten Zuidwest Amerika met jonge kinderen

Bericht door Markstaal »

Moab is meer dan alleen Arches NP, vergeet Canyonlands NP en Dead Horse SP niet.
Om alles te bekijken hier zou je minimaal 3 nachten moeten plannen in Moab.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 30 dagen hoogtepunten Zuidwest Amerika met jonge kinderen

Bericht door Marcopstal »

Ik zou in deze San Diego overslaan. Je hebt er weinig tijd en je kan meer tijd gebruiken in Moab.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
VerstiJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2017, 12:51
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 30 dagen hoogtepunten Zuidwest Amerika met jonge kinderen

Bericht door VerstiJ »

Zoals hierboven vermeld zou ik sequoia eruit halen. Wij waren hier 2 volledige dagen vorig jaar en hebben niet alles gedaan ( was wel samen met Kings Canyon) voor San Diego zou ik minstens 3 nachten/ 2 volledige dagen rekenen ( ik zou dit er nu dus ook uithalen) en voor Moab inderdaad 3 nachten/ 2 volledige dagen in het minimum
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 30 dagen hoogtepunten Zuidwest Amerika met jonge kinderen

Bericht door PSVwally »

Ik zou het zelfs nog anders doen, want ook voor sequoia heb je wel erg weinig tijd. Zeker voor een campertrip heb je best veel kilometers op korte tijd. Een dag meer moab een dag meer sequoia/kings canyon np heb je zeker nodig. Je kan op dag 18 natuurlijk de snelle route rijden of over de ut12 en dan onderweg weinig tot niet stoppen, maar zorg dat je niet te laat in Bryce bent.. dit is ook een doortrap stukje.

Vergis je ook echt niet in de rit op dag 24. Zeker 5u zonder stops en dan zit je nog op zeker 2 uur rijden van de eerste highlights van sequoia. Of overnacht in sequoia en trek die dag 24 een paar uur door, of zorg voor een dag extra in Seki.

Je hebt met 31 prachtig de tijd voor een hele mooie reis, maar om de een of andere reden vind ik het toch nog erg gehaast. Ook omdat je de reis zelf eigenlijk van dag 8 t/m 30 doet en die 22 dagen met monument valley, moab, capitol reef en sequoia erbij toch stiekem erg vol zit.

Ook ik zou de keuze maken om of moab eruit te halen en dan Monument Valley, de prachtige ut95 naar capitol reef te doen en dan een dag bij Seki en Yosemite te zetten. Of om Seki eruit te halen en een dag bij Moab en Yosemite te zetten of om San Diego eruit te halen.

keuzes, keuzes, keuzes...
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: 30 dagen hoogtepunten Zuidwest Amerika met jonge kinderen

Bericht door alje »

Voor ons en onze kinderen was een dag Disney echt wel genoeg. Vol van indrukken. Twee dagen lijkt me wat over the top, zeker met die kleintjes. Verder geeft het meer tijd als je San Diego en Sequoia er uit haalt.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Capitain_87: 30 dagen hoogtepunten Zuidwest Amerika met jonge kinderen.

Bericht door IngridZw »

Moab eruit halen zou ook mijn 1ste optie zijn en dan via de 95 naar Capitol Reef. De trail naar Delicate Arch is trouwens behoorlijk intensief. Lijkt me erg vermoeiend met 2 kinderen resp. op de rug en op de nek. Misschien zal je in de toekomst wel eens vaker naar Amerika gaan. Dan kun je Moab heel mooi combineren met bv Yellowstone, RMNP etc.

Voor de Grand Canyon is 1 nacht voldoende als je alleen voor de uitzichtpunten gaat.

Om nog meer rust in de route te creëren, met het oog op de kleintjes, is het weghalen van Sequoia ook niet gek en die extra tijd gebruiken voor Yosemity waar je ook de sequoia bomen kunt zien. Een tussenovernachting is volgens mij dan wel nodig om de lange rit vanaf DV te onderbreken.

Ik ben een fan van San Diego. Dat zou ik er dus persoonlijk niet gauw uithalen. Ook omdat je nu de gelegenheid hebt om het te bezoeken en in een eventuele volgende reis waarschijnlijk niet. Wel zou ik één dag Disney inruilen voor San Diego.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Capitain_87
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2019, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Capitain_87: 30 dagen hoogtepunten Zuidwest Amerika met jonge kinderen.

Bericht door Capitain_87 »

Dankje voor jullie reactie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer