Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
claudia1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door claudia1975 »

Oh ja waar boeken jullie de overnachtingen? Ik ben gewend via Booking te doen, maar lees ook over hotelwire of priceline? Is dat betrouwbaar?
Of is het juist beter om bij het hotel zelf te doen?
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door Felicitas »

Vrijwel altijd bij het motel zelf, tenzij het elders echt goedkoper is. Mijn ervaring is dat dat meestal niet zo is. Op de websites van de motels zelf vind ik vaak duidelijkere informatie over maat en aantal bedden per kamer. Als ik iets wil wijzigen aan mijn reservering vind ik het ook prettiger om rechtstreeks met het motel te communiceren. Bovendien zijn op sites als booking.com lang niet alle motels en cabins te vinden.
In Los Angeles willen we de laatste 5 nachten doorbrengen, lekker rustig aan doen!
Vijf nachten vind ik veel. Ik zou daar iets van afsnoepen en Sedona (prachtig rode rotsen gebied) toevoegen aan jullie reis tussen de Grand Canyon en Los Angeles. Vooral ook omdat je Zion, Bryce en Page nu niet hebt opgenomen in de route.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door IngridZw »

Ben het eens met Felicitas om Sedona toe te voegen. Het ligt niet ver uit de route en het zou jammer zijn om de rode rotsen in jullie reis te moeten missen. Sedona is ook een leuk stadje. Ik zou er zelfs 2 nachten boeken en eventueel één nacht minder Grand Canyon. Als jullie daar bv geen wandelingen naar beneden maken is één nacht voor de viewpoints ruim voldoende.
Vanuit Sedona een overnachting in Needles met onderweg een stop in Seligman en Oatman (via route 66)
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door Martin & Marianne »

claudia1975 schreef:Oh ja waar boeken jullie de overnachtingen? Ik ben gewend via Booking te doen, maar lees ook over hotelwire of priceline? Is dat betrouwbaar?
Of is het juist beter om bij het hotel zelf te doen?
Wij doen het meestal bij het hotel zelf. En in de parken kan het ook niet anders. Voro de hotels kijken we wel altijd of het via bijvoorbeeld booking.com niet goedkoper is, maar dat is vrijwel nooit het geval. Wij maken ook vaak gebruik van de AAA-korting. En zoals Felicitas ook zegt: je hebt meer informatie over de kamer, etc, en je kunt niet alles via een boekingsste vinden.
Kijk voor Yosemite eens op http://www.travelyosemite.com. En leg alvast iets vast; annuleren kan altijd nog.
Als je er echt merdere nachten bent is een huis in Yosemite West/Foresta mischien ook wel iets. Ze hebben daar vaak en minimum aantal nachten. En het is niet goedkoop, maar je hebt dan wel een keuken. Maar een 5-peroonstent midden in de vallei heeft ook wel iets.
claudia1975 schreef:Aankomst San Fransisco, 4 nachten , dan naar Yosemity voor 3 nachten, death valley 1 nacht, Las Vegas 2 nachten, Grand Canyon 2 nachten, van hieruit naar Los Angeles maar willen wel een overnachting ergens doen....heb gelezen over Kingman? Of Palm Springs? Dat moet ik nog uitzoeken. In Los Angeles willen we de laatste 5 nachten doorbrengen, lekker rustig aan doen!
Toch is dit ook al een rondreis. Drie nachten voor Yosemite is mooi, maar niet bijzonder lang; wij waren er met de kinderen altijd minimaal 4 nachten (kijk eens naar onze reisverslagen vanaf 2002 voor onze reizen met de kinderen). Ik zou ook zeker een overnachting, of liever 2, aan de oostkant doen. Het is namelijk bijna 6 uur rijden van Yosemite Village naar Death Valley en je zult onderweg toch wel het nodige willen zien en doen.
Voor SF is 4 nachten best wel veel, en ook erg duur tenzij je (ver) buiten het centrum gaat zitten.

Marianne
claudia1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door claudia1975 »

Ik ga het hier in de groep gooien om 1 nacht Grand Canyon te doen...We wilden eigenlijk ook een helicoptertocht doen, maar oei bijna 200 euro per persoon….dat wordt dan ff 1000 euro....
Net ben ik bezig geweest met een hotel in San Fransisco maar dat is ook erg duur zeg...het liefst toch een beetje in t centrum of aan de rand maar ik schrok van de prijzen, ook niet gunstig omdat we met 5 zijn....en ook daar dan evt een overnachting minder..
Mijn man opperde net al om San Fransisco anders te schrappen en iets anders daarvoor in de plaats te doen.
claudia1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door claudia1975 »

En waar zou je aanraden om de overnachting te plannen tussen Yosemite en Death Valley?
Willen idd niet al te lange afstanden rijden ivm al het moois wat onderweg te zien is!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door Martin & Marianne »

Een stukje naar beneden wandelen de canyon in is gratis en erg mooi om te doen! Je ziet dna niet alleen de diepte en de grootte, maar je voelt het dan ook! Kijk eens ni ons 2013-verslag voor een stuk South Kaibab Trail.
En dan met de bus of op de fiets naar Hermits Rest.

Tussen Yosemite en DV is Mammoth Lakes prima; er is daar ook veel keuze aan hotels. Wij overnachten altijd in de Motel6, maar daar kun je niet met 5 personen in. Maar misschien is twee kamers dan ook wel een lekker.
Zie ons 2013-, 2015- en 2017-verslag voor dit stuk.

Marianne
claudia1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door claudia1975 »

Mag ik vragen wat jullie per overnachting (willen) betalen?
Ik dacht namelijk dat het wel zou lukken om rond de 150 euro per nacht te zitten en soms rond 200 per nacht...maar het is toch lastiger als wat ik dacht !
En waar kan ik de 5 persoonstenten vinden in Yosemity? Heb op de site gekeken maar zie alleen andere tenten...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door Martin & Marianne »

Het gaat om de canvas tenten, zie hier.
Die zijn er met 2 double beds of met een double en 3 twins (eenpersoonsbedden). Je moet wel geluk hebben dat er wat vrij is natuurlijk. Maar er zijn vaak annuleringen dus regelmatig checken loont.
De tenten in Houseeeping Camp zijn ook leuk. Daar is standaard een tweepersoonsbed met stapelbed, maar daar kun je ook met 5 personen overnachten. Je hebt daar ook een picknicktafel en een fire ring erbij.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door josea »

claudia1975 schreef:Mag ik vragen wat jullie per overnachting (willen) betalen?
Ik dacht namelijk dat het wel zou lukken om rond de 150 euro per nacht te zitten en soms rond 200 per nacht...maar het is toch lastiger als wat ik dacht !
En waar kan ik de 5 persoonstenten vinden in Yosemity? Heb op de site gekeken maar zie alleen andere tenten...
Wij waren afgelopen zomer gemiddeld €165 kwijt, maar zijn dan wel maar met vier personen.
Daar zaten echter wel in de Nationale Parken bijna altijd een cabin IN het park bij, of anders vlak in de buurt. We gaan niet een uur rijden van een park af zitten. Mocht je tips willen, dan kan ik je wat goedkope hotels aanraden in plaatsen die je zoekt. Maar ik weet dan niet of er vijf personen op kunnen...

Oh ja, en €15.000 is natuurlijk veeel te veel voor 21 dagen! Is dat alleen vlucht/hotel/auto?Wij waren afgelopen zomer €7535,- kwijt voor ons vieren voor de vluchten, hotels en autohuur, en dat waren zelf 24 dagen. Omgerekend naar vijf personen zou dat €9416,- zijn, dat scheelt nogal!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren in 2017 met z'n vieren 153 dollar per nacht kwijt. We hebben toen 6 nachten gekampeerd.
In ons verslag staat een overzicht van onze accommodaties met prijzen (zie hier).

Marianne
VerstiJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2017, 12:51
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door VerstiJ »

Voor in SF kan ik je hotel Mayflower aanraden ( gratis parking/ontbijt en wifi) ruime kamers met frigo en microgolf en klein keukentje ( geen fornuis). Zijn er al 2 keer gaan overnachten en echt super leuke mensen :) de prijzen vonden wij toe een heuse meevaller IVM de rest. Je hebt ook centrale ligging en veel OV stops in buurt. Je kan hen rechtsreeks mailen en ze antwoorden redelijk snel :)

Bishop vonden wij een leuk stadje om te overnachten tussen Yosemite & Death Valley. Van al onze reizen heb ik daar nog altijd het beste gegeten :D
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
claudia1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door claudia1975 »

Ik zou heel graag de namen van de hotels willen hebben, dank je!
Dan ga ik wel kijken of er evt. ook 5 personen op de kamers kunnen!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door Martin & Marianne »

Werk eerst eens de route uit. As je die plaatst kunnen we wel tips geven.

Marianne
claudia1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door claudia1975 »

Tot nu toe hebben we deze route bedacht,
San Fransisco 3 nachten,
Yosemity, 3 nachten (kijken waar, tenten zitten nu vol? )
Onderweg naar Death valley willen we ook ergens een overnachting?
Death valley, 1 nacht
Vegas 2 nachten
Grand Canyon 2 nachten (misschien ipv helicopertour met airplane, tips? )
Kingman of Needles? 1 nacht
Van daaruit naar Los Angeles of misschien toch ergens nog een overnachting? Daar zijn we nog niet over uit....Los Angeles willen we dan 4 nachten blijven.
In totaal hebben we dan 18 nachten!
claudia1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door claudia1975 »

Tussen Yosemity en Death valley willen we misschien een overnachting in Bishop gaan doen!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens goed wat je tussen Yosemite (met een e op het eind) en Death Valley wilt doen. In Bishop zit je al redelijk dicht bij DV (even afhankelijk van waar je in DV zou willen overnachten).
Als je langs de Tioga Road wilt wandelen of zwemmen en je wilt naar Bodie dan zou ik niet verder rijden dan Lee Vining of Mammoth Lakes. Of kijk eens naar de Virginia Creek Settlement in Bridgeport. Twee nachten daar is ook wel mooi. Je kunt aan de oostkant van de sierra ook mooi wandelen. En er zijn hete bronnen.

Je rijdt nu erg ver voor alleen de Grand Canyon. Is het niet iets om die over te slaan? Die kun je dan later eens meenemen in een vakantie met de andere parken ten oosten van Las Vegas. Je zou dan de kustweg mee kunnen nemen, of Sequoia. Dat zijn dingen die je later niet makkelijk nog eens doet als je niet weer dezelfde dingen wilt doen.

Marianne
Gebruikersavatar
MarkieMark73
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door MarkieMark73 »

Hoi Claudia,

Succes met planning van de reis. Heerlijk lijkt me dat. Als je tips wil, kan je ook onze blog lezen van vorig jaar: https://markve4.wixsite.com/2018zuidwestusa/blog

Groeten,
Mark en Sophie
claudia1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door claudia1975 »

Marianne, onze oudste dochter wil heel graag de Grand Canyon zien! Maar we komen er nu ook achter dat onze planning niet helemaal de makkelijkste/ beste planning is ;-)
Dus we blijven nog maar even puzzelen over de route...daarbij komt wel dat we liever ergens twee nachtjes willen blijven ivm de rust, maar dat we ook weer zoveel mogelijk willen zien …..zucht...we zijn nog wel even bezig dus ;-)

Mark nn Sophie, heb jullie reisverslag gelezen! Echt superleuk!
Hoeveel km hebben jullie per dag gereden? Want zo te lezen hadden jullie ook nog lekker de tijd om in t zwembad door te brengen, en dat is waar wij ook nog wel ff tijd voor willen hebben! Komt ook omdat een van onze kids liever niet al te veel tijd in de auto doorbrengt ;-)
Gebruikersavatar
MarkieMark73
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis claudia1975: graag tips, eerste keer zuidwest en 3 tieners!

Bericht door MarkieMark73 »

Hoi Claudia,

Leuk dat je wat gelezen hebt :thumbup:

Wij hadden een strak schema met soms 1, maar meestal 2 overnachtingen per plek. Tevens had ik echt ALLES van tevoren uitgezocht (wandelingen, bezienswaardigheden, kosten, vervoer, eten, etc.) .
Als je ter plekke nog moet bedenken wat je wil gaan doen, dan heb je wsl te weinig tijd. Maar wij hadden zo nu en dan onze relax momentjes bij het zwembad. Ook omdat we vaak vroeg opstonden voor een vol ochtendprogramma. Dat levert vrije tijd op in de middag en je voorkomt de grootste hitte van de dag.

Ik kan je eventueel een word document sturen met alle info die wij relevant vonden per plaats/omgeving.

groet,
Mark
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer