Reis DaveNL: 3 weken SF - parken - LA - kustroute - SF. Graag jullie suggesties en tips

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
DaveNL
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2019, 17:01

Reis DaveNL: 3 weken SF - parken - LA - kustroute - SF. Graag jullie suggesties en tips

Bericht door DaveNL »

Hallo Amerikagangers,
Ik heb al aardig wat gelezen op de site en forum, leuk om te zien dat iedereen elkaar zo goed tips geeft / kan geven :thumbup:
Ik en mijn vriendin willen in April of Mei een reis maken door ZW VS. Zij is al eerder in de parken geweest + LA + SF, maar voor mij de eerste keer.
We willen deze maand alles boeken. Hopelijk op tijd?

Op basis van de voorbeeldreis en andere routes heb ik onderstaande planning gemaakt. Ik zit met een aantal vragen: In April of toch Mei gaan? Suggesties voor plaatsen voor hotels? Suggesties voor andere mooie steden/plaatsen/meren? Hebben we nog veel 'last' van sneeuw in de parken? Route haalbaar? Daarnaast heb ik nog wat vragen naast de route gezet :)

Voor ons is het volgende belangrijk:
- afwisseling steden en natuurparken, mijn vriendin is al eens in de natuurparken geweest, dus verblijft graag zoveel mogelijk in steden/plaatsen en bezoekt nieuwe plekken (bijv. mooie meren)
- niet continu in de auto maar ook tijdingebouwd om te relaxen tussendoor
- incl. mooie kustroute (1)
- rechtstreeksevlucht (starten in LA of SF)
- met huurauto
- totale reisduur betreft 3 weken
- Hotels willen we ook zoveel mogelijk vooraf boeken.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden :?: Alvast heel erg bedankt :!:

De route:
Dag 1. Sa 20-Apr Amsterdam - San Francisco
Dag 2. Su 21-Apr San Francisco - Yosemite NP (Yosemite Village)
Dag 3. Mo 22-Apr Yosemite NP
Dag 4. Tu 23-Apr Yosemite NP - Sequoia NP / Kings Canyon NP (Three Rivers) Ook kings bezoeken? Reizen via Sequioa om Tioga pass te vermijden
Dag 5. We 24-Apr Sequoia NP / Kings Canyon NP Extra overnachting nodig?
Dag 6. Th 25-Apr Sequoia NP / Kings Canyon NP - Lone Pine Lone Pine logische overnachting?
Dag 7. Fr 26-Apr Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
Dag 8. Sa 27-Apr Las Vegas Hoe voorkom ik dat ik precies in het weekend in vegas zit?
Dag 9. Su 28-Apr Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon Wat is een goede plaats om te verblijven? Bryce overslaan om tijd te besparen/minder reizen?
Dag 10. Mo 29-Apr Bryce Canyon - Lake Powell (Page)
Dag 11. Tu 30-Apr Lake Powell - Grand Canyon (Tusayan) Alleen Grand Canyon bezoeken voor uitzichten
Dag 12. We 01-May Grand Canyon - Kingman
Dag 13. Th 02-May Kingman - LA (Santa Monica) Of San Siego doen?
Dag 14. Fr 03-May LA
Dag 15. Sa 04-May LA
Dag 16. Su 05-May LA - Malibu - Santa Barbara - Pismo Beach
Dag 17. Mo 06-May Pismo Beach - San Simeon - Monterey
Dag 18. Tu 07-May Monterey - Silicon Valley - San Francisco Via SV of verdere/mooiere kust route nemen?
Dag 19. We 08-May San Francisco
Dag 20. Th 09-May San Francisco
Dag 21. Fr 10-May San Francisco - Amsterdam
Dag 22. Sa 11-May Amsterdam - San Francisco
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis DaveNL: 3 weken SF - parken - LA - kustroute - SF. Graag jullie suggesties en tips

Bericht door Marcopstal »

DaveNL schreef:Dag 8. Sa 27-Apr Las Vegas Hoe voorkom ik dat ik precies in het weekend in vegas zit?
Eerlijk gezegd een beetje een domme vraag. Je kan bvb twee dagen SF vooraan zetten, dan is dit direct opgelost.

Ipv Lone Pine zou je kunnen kiezen voor Ridgecrest, dan heb je ook nog wat meer tijd in SEKI.

Houd er wel rekening meet dat Sequoia hoog ligt en het er eind april nog frisjes kan zijn.

De tijd voor Zion is er eigenlijk niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DaveNL: 3 weken SF - parken - LA - kustroute - SF. Graag jullie suggesties en tips

Bericht door Martin & Marianne »

Met de dagen SF schuiven kun je het weekend in LV makkelijk vermijden. Kijk ook eens naar de route in omgekeerde richting. De Tioga Pass zal dan waarschijnlijk nog steeds gelsoten zijn maar je hebt wel kans dat de Sonora Pass open, is, en de Glacier Point road.
Zonder Sequoia kun je wat meer tijd uittrekken voor het stuk ten oosten van Las Vegas.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis DaveNL: 3 weken SF - parken - LA - kustroute - SF. Graag jullie suggesties en tips

Bericht door Markstaal »

Dag 9 is zo niet te doen, Zion is een groot park en door het tijdsverschil verlies je een uur op de weg van Las Vegas naar Utah. Voor Zion heb je minimaal 2 nachten en voor Bryce 1.

Als je Sequoia overslaat kan je deze dagen daarvoor gebruiken.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis DaveNL: 3 weken SF - parken - LA - kustroute - SF. Graag jullie suggesties en tips

Bericht door PSVwally »

Ik zou voor jezelf de keuze maken tussen Sequoia & Kings Canyon NP of Zion en Bryce. Als je de eerste 2 doet kan je Bryce best doen, maar zou ik om Zion heen rijden. Er doorheen rijden kan wel via de 9, maar dan wil je daar toch ook gewoon even stoppen wat van je Bryce tijd afgaat. Als je van Yosemite in 1 ruk naar Ridgecrest gaat via Lake Isabella heb je wel 2 flinke rijdagen van Yosemite naar Vegas maar heb je de tijd om Zion en Bryce goed in te plannen.

Ik zou niet krampachtig proberen om Vegas buiten het weekend te houden. Lukt het dan is het prima, maar aan de andere kant moet je ook ergens zijn in de weekenden. Yosemite of Zion liggen relatief dicht bij grote steden en daar zal het ook druk zijn in de weekenden
DaveNL
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2019, 17:01

Re: Reis DaveNL: 3 weken SF - parken - LA - kustroute - SF. Graag jullie suggesties en tips

Bericht door DaveNL »

Dank nog voor de tips! We zijn al weer wat verder. Ik heb op basis van de tips wat aanpassingen gedaan. Zie hieronder. We denken er ook nog aan om eerst de kustroute te doen of vanaf LA een rondje tegen de klok in.

Sequoia rijden we met onderstaand schema gewoon langs (in Yosemite zijn ook mooie sequioa's te vinden). Bryce zouden we dan ook overslaan.
Is 1 nacht voldoende in Zion? (gezien kleine afstand vanaf Vegas).
Is het verstandig om twee dagen te pakken bij Lake Powell (gezien we ook antelope canyon willen zien)?
En we denken eraan om ook langs San Diego te gaan. Is dit de moeite waard? (leuke stad / mooie kustroute naar LA?).

Ik ben benieuwd naar of jullie de aanpassingen goed vinden. :thumbup:

Dag 1. Sa. 04-May Amsterdam - San Fransisco 0 km
Dag 2. Su. 05-May San Fransisco - Yosemite NP (Oakhurst) 312 km
Dag 3. Mo. 06-May Yosemite NP 0 km
Dag 4. Tu. 07-May Yosemite NP - (Sequoia NP) - Ridgecrest 411 km
Dag 5. We. 08-May Ridgecrest - Death Valley NP - Las Vegas 394 km
Dag 6. Th. 09-May Las Vegas 0 km
Dag 7. Fr. 10-May Las Vegas - Zion NP (Springdale) 255 km
Dag 8. Sa. 11-May Zion NP - Lake Powell / Antelope Canyon (Page) 218 km
Dag 9. Su. 12-May Lake Powell - Grand Canyon (Tusayan) 215 km
Dag 10. Mo. 13-May Grand Canyon - Kingman 280 km
Dag 11. Tu. 14-May Kingman - San Diego 587 km
Dag 12. We. 15-May San Diego 0 km
Dag 13. Th. 16-May San Diego - LA (Santa Monica) 215 km
Dag 14. Fr. 17-May LA 0 km
Dag 15. Sa. 18-May LA - Malibu - Santa Barbara - Pismo Beach 320 km
Dag 16. Su. 19-May Pismo Beach - San Simeon - Monterey 240 km
Dag 17. Mo. 20-May Monterey - Silicon Valley - San Francisco 190 km
Dag 18. Tu. 21-May San Francisco 0 km
Dag 19. We. 22-May San Francisco 0 km
Dag 20. Th. 23-May San Fransisco - Amsterdam 0 km
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DaveNL: 3 weken SF - parken - LA - kustroute - SF. Graag jullie suggesties en tips

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou de routes omdraaien. Een paar weken later in Yosemite geeft je daar meer mogelijkheden zoals ik al eerder aangaf. Ik vind Oakhurst voor de laatste nacht nog niet zo gek maar een overnachting in de vallei is wel een aanrader voir de eerste nacht. Je tijd voor Yosemite is hoe dan ook niet ruim.
Voor Zion zou ik twee nachten uittrekken als je daar wilt wandelen. Voor Page is 1 nacht voldoende.
Kijk voor de GC eens naar iets in het park. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com. De Bright Angel Lodge is heel betaalbaar.
Ik zou zelf eerder voor Bryce kiezen dan voor San Diego.

Marianne
Kimdum
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis DaveNL: 3 weken SF - parken - LA - kustroute - SF. Graag jullie suggesties en tips

Bericht door Kimdum »

Als je kijkt om je dagen te verleggen voor Las Vegas(zodat deze niet in het weekend vallen), probeer dan ook je dagen van Zion ook even te verleggen (als het lukt natuurlijk.

Ik zie dat je de vrijdag en zaterdag in Zion NP zit. Het is dan echt superdruk in het park. De vrijdag viel al bij al mee, maar de zaterdag verlies je heel veel tijd met het aanschuiven voor de bussen. Reken gemakkelijk een uur om gewoon ergens te komen. Gezien je beperkte tijd is het dan misschien leuker als dit ook in de week zou vallen.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis DaveNL: 3 weken SF - parken - LA - kustroute - SF. Graag jullie suggesties en tips

Bericht door Markstaal »

Eens met de opmerking van Marianne, ik zou ook San Diego skippen in dit geval. Het is een erg leuke stad maar je laat zo mooie stukken natuur liggen.

Zo krijg je deze route:

Las Vegas - Zion NP (Springdale) 255 km
Zion NP
Zion NP - Bryce NP
Bryce NP - Page
Page - Grand Canyon NP
DaveNL
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2019, 17:01

Re: Reis DaveNL: 3 weken SF - parken - LA - kustroute - SF. Graag jullie suggesties en tips

Bericht door DaveNL »

Dank voor de reacties!

Ik heb de route aangepast:
nu aankomst/vertrek LA ipv SF
2 dagen Zion (vertrek op za)
Bryce slaan we over (besteden liever de dag ergens anders)

We overwegen 1 dag LV in te leveren voor een dag ergens tussen LV en Yosemite (om de grote afstanden te breken). Iemand tips?
1 dag in de vallei in Yosemite en 1 Oakhurst, wat is een goede plek voor in de vallei??

Zit onderstaande route logisch in elkaar? En haalbaar ivm tijdszones?

Dag 1. Sa. 04-May Amsterdam - LA (Santa Monica) - km
Dag 2. Su. 05-May LA 0 km
Dag 3. Mo. 06-May LA - Kingman 538 km
Dag 4. Tu. 07-May Kingman - Grand Canyon (Tusayan) 280 km
Dag 5. We. 08-May Grand Canyon - Lake Powell (Page) 215 km
Dag 6. Th. 09-May Lake Powell - Zion NP (Springdale) 218 km
Dag 7. Fr. 10-May Zion NP 0 km
Dag 8. Sa. 11-May Zion NP - Las Vegas 255 km
Dag 9. Su. 12-May Las Vegas 0 km
Dag 10. Mo. 13-May Las Vegas - Death Valley NP - Ridgecrest 394 km
Dag 11. Tu. 14-May Ridgecrest - (Sequioa NP) - Yosemite NP (vallei?) 411 km
Dag 12. We. 15-May Yosemite NP (Oakhurst) 0 km
Dag 13. Th. 16-May Yosemite NP - San Francisco 312 km
Dag 14. Fr. 17-May San Francisco 0 km
Dag 15. Sa. 18-May San Francisco 0 km
Dag 16. Su. 19-May San Francisco - Silicon Valley - Monterey 190 km
Dag 17. Mo. 20-May Monterey - San Simeon - Pismo Beach 240 km
Dag 18. Tu. 21-May Pismo Beach - Santa Barbara - Malibu - LA 320 km
Dag 19. We. 22-May LA 0 km
Dag 20. Th. 23-May LA - Amsterdam - km
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DaveNL: 3 weken SF - parken - LA - kustroute - SF. Graag jullie suggesties en tips

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom nu starten in LA? SF is handiger omdat je dan zo laat mogelijk in Yosemite bent.
Heb je de reistijden al eens in googelemaps uitgezet? Ridgecrest - Sequoia - Yosemite Village is 8,5 uur rijden, en dan ben je de auto nog niet uit geweest. Dat heeft dus geen zin. Hoe kom je aan 411 km voor dat stuk? Zelfs naar Oakhurst is het al meer en dan ben je nog niet in Sequoia geweest.
En waarom zou je eerst een nacht vallei doen en daarna een nacht Oakhurst? Je rijdt al langs Oakhurst op weg naar de vallei op dag 11. Ik zou twee nachten in de vallei doen - Oakhurst is alleen handig als je niet naar Sequoia gaat.
DaveNL schreef: wat is een goede plek voor in de vallei??
Alles in de vallei is goed. Kijk voor de mogelijkheden op http://www.travelyosemite.com.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer