Ik heb al aardig wat gelezen op de site en forum, leuk om te zien dat iedereen elkaar zo goed tips geeft / kan geven

Ik en mijn vriendin willen in April of Mei een reis maken door ZW VS. Zij is al eerder in de parken geweest + LA + SF, maar voor mij de eerste keer.
We willen deze maand alles boeken. Hopelijk op tijd?
Op basis van de voorbeeldreis en andere routes heb ik onderstaande planning gemaakt. Ik zit met een aantal vragen: In April of toch Mei gaan? Suggesties voor plaatsen voor hotels? Suggesties voor andere mooie steden/plaatsen/meren? Hebben we nog veel 'last' van sneeuw in de parken? Route haalbaar? Daarnaast heb ik nog wat vragen naast de route gezet

Voor ons is het volgende belangrijk:
- afwisseling steden en natuurparken, mijn vriendin is al eens in de natuurparken geweest, dus verblijft graag zoveel mogelijk in steden/plaatsen en bezoekt nieuwe plekken (bijv. mooie meren)
- niet continu in de auto maar ook tijdingebouwd om te relaxen tussendoor
- incl. mooie kustroute (1)
- rechtstreeksevlucht (starten in LA of SF)
- met huurauto
- totale reisduur betreft 3 weken
- Hotels willen we ook zoveel mogelijk vooraf boeken.
Ik ben benieuwd wat jullie vinden

De route:
Dag 1. Sa 20-Apr Amsterdam - San Francisco
Dag 2. Su 21-Apr San Francisco - Yosemite NP (Yosemite Village)
Dag 3. Mo 22-Apr Yosemite NP
Dag 4. Tu 23-Apr Yosemite NP - Sequoia NP / Kings Canyon NP (Three Rivers) Ook kings bezoeken? Reizen via Sequioa om Tioga pass te vermijden
Dag 5. We 24-Apr Sequoia NP / Kings Canyon NP Extra overnachting nodig?
Dag 6. Th 25-Apr Sequoia NP / Kings Canyon NP - Lone Pine Lone Pine logische overnachting?
Dag 7. Fr 26-Apr Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
Dag 8. Sa 27-Apr Las Vegas Hoe voorkom ik dat ik precies in het weekend in vegas zit?
Dag 9. Su 28-Apr Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon Wat is een goede plaats om te verblijven? Bryce overslaan om tijd te besparen/minder reizen?
Dag 10. Mo 29-Apr Bryce Canyon - Lake Powell (Page)
Dag 11. Tu 30-Apr Lake Powell - Grand Canyon (Tusayan) Alleen Grand Canyon bezoeken voor uitzichten
Dag 12. We 01-May Grand Canyon - Kingman
Dag 13. Th 02-May Kingman - LA (Santa Monica) Of San Siego doen?
Dag 14. Fr 03-May LA
Dag 15. Sa 04-May LA
Dag 16. Su 05-May LA - Malibu - Santa Barbara - Pismo Beach
Dag 17. Mo 06-May Pismo Beach - San Simeon - Monterey
Dag 18. Tu 07-May Monterey - Silicon Valley - San Francisco Via SV of verdere/mooiere kust route nemen?
Dag 19. We 08-May San Francisco
Dag 20. Th 09-May San Francisco
Dag 21. Fr 10-May San Francisco - Amsterdam
Dag 22. Sa 11-May Amsterdam - San Francisco