Reis Sandwitch: camper in de winter, Arizona en New Mexico in februari, mis ik iets?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sandwitch
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Sandwitch: camper in de winter, Arizona en New Mexico in februari, mis ik iets?

Bericht door Sandwitch »

Hallo iedereen, onze eerste reis in februari met een camper.
We vetrekken vanaf Phoenix 10 februari en komen 3 weken later weer terug.
Ik vroeg me af of ik nog dingen mis ...
We maken graag wandelingen, rond de 2 à 3 uur lopen (been klachten), houden van natuur en minder van drukke stad/ erg veel mensen, etc. Maar voor een must see, kunnen we natuurlijk een uitzondering maken.

Dag1: camper ophalen (nog even uitvinden hoe uber werkt) en de boodschappen afhalen bij de Walmart, camperen op Picacho Peak state park (gereserveerd)
Dag 2: bijkomen, camper inrichten en het park verkennen, overnachten Picacho Peak state park
Dag 3 en 4: Saguaro west verkennen, logeren bij Rocking M ranch. Zij zijn zo vriendelijk geweest om een camperplek voor ons apart te houden vlakbij de boveningang van het park. De mineralenbeurs is er deze dagen, dus overal tjokvol. Een bezoek brengen aan Saguaro Dessert Museum
Dag 5 en 6: naar Catalina state park (gereserveerd) en vanuit daar Sabino Canyon bezoeken, het staatspark zelf en misschien een stukje Mount Lemmon op rijden?
Dag 7: via Saguaro east (de cactus drive) naar Kartchner Caverns, daar overnachten we (gereserveerd)
Dag 8: om 9 uur een tour bij de grotten, daarna via Tombstone (rondlopen, lunchen) naar Chiricahua National Monument om te overnachten (gereserveerd)
Dag 9: Chiricahua National Monument
Dag 10 : flink eind rijden, via Steins (ghost town, nog in contact voor rondleiding) naar City of Rocks in New Mexico (gereserveerd)
Dag 11: City of rocks verkennen en 's middags naar Faywood (heerlijke warmwaterbronnen) hier slapen we ook (gereserveerd)
Dag 12 en 13: naar Las Cruces, camping bij oude dorpje Mesilla. Vanuit hier naar White Sands en de Lake Lucero tour doen
Dag 14: een stuk rijden richting Socorro, overnachten bij first come camping in de buurt vd VLA
Dag 15: naar El Mapais NM rijden en Joe skeen first come camping overnachten
Dag 16: El Morro bezoeken en overnachten in Gallup
Dag 17: Petrified Forrest bezoeken en dan doorrijden richting Winslow om te overnachten. Misschien Meteor Park bezoeken?
Dag 18: ghost town Two Guns bezoeken en dan doorrijden naar Sedona (gereserveerd)
Dag 19: Sedona
Dag 20 en 21: richting Phoenix terug en bij The Lost Dutchman state park logeren (gereserveerd)
Dag 22: camper inleveren, auto oppikken en nog even gaan shoppen (we vliegen pas laat)

We zullen vast niet alles kunnen doen en misschien wel wat moeten omgooien, maar dit is ons plan.
Laatst gewijzigd door Sandwitch op 06 jan 2019, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper in de winter, Arizona en New Mexico in February, mis ik iets?

Bericht door Trails »

Leuk!!!
Wij zijn in maart 2017 4 weken in Tucson geweest en vonden het daar geweldig!!! We hadden daar toen een huis. In oktober 2016 zijn we er nog een paar dagen met een camper geweest.

Kijk even goed na of je Sabino Canyon wilt doen. Ik heb recentelijk gelezen dat de tram daar voorlopig niet zou rijden en dat dit door een ander bedrijf zou worden over genomen.
Sandwitch
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper in de winter, Arizona en New Mexico in February, mis ik iets?

Bericht door Sandwitch »

Dank je, ik heb jullie verslag gisteren gelezen. Daardoor leek het me toch leuk om mount lemmon een stukje te doen, mits er geen sneeuw ligt :). Hebben jullie hem met de camper gereden?
Ik hoorde al iets over het Sabino Canyon, trammetje, zijn jullie daar geweest? Ik begreep dat het er ook erg druk kon zijn, maar ook mooi.
Verder nog must see of must eat in Tucson? Ik ben blij dat we daar 4 nachten hebben.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper in de winter, Arizona en New Mexico in February, mis ik iets?

Bericht door Trails »

Sabino Canyon hebben wij, bewust, niet gedaan. Vanwege de drukte.
Iedereen zegt dat je erheen moet. En dan... gaan wij juist niet.
Er is in die omgeving zo veel moois te zien en te doen.
Wij vonden de Canyon Loop trail een hele mooie wandeling in Catalina SP.
Het paard rijden vonden we leuk.
Een volgende keer (en die komt er beslist) willen we ook zeker weer en food tour doen. Lekker eten en een mooie wandeling met info over de stad.
Mt. Lemmon hebben we met de auto maar ook met de camper gedaan.
Saguaro West heeft mooie wandelingen maar de Cactus Forest Drive in Saguaro East is zeer zeker ook de moeite waard.
Wat wij ook leuk vonden waren de ranger talks/walks in Saguaro. Maar of jullie daar tijd voor hebben. Dat was het voordeel van 4 weken in die buurt verblijven.
Daarom willen we een volgende keer weer een huis huren en daar zo'n 5 weken verblijven. Maar dan aan de zuidkant van Tucson om meer die kant te kunnen ontdekken.
Sandwitch
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper in de winter, Arizona en New Mexico in February, mis ik iets?

Bericht door Sandwitch »

Bedankt voor de tips, ik zag dat het bij jullie in maart warmer was dan ik had verwacht, dat wordt toch ook iets luchtig mee :)
Hebben jullie met de camper de hele weg gereden naar mount lemmon of een stuk? Ik begreep dat het soms file kan zijn als er goede sneeuw ligt in het weekend. Vonden jullie het desert museum de moeite waard?

Groetjes Sandy
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Camper in de winter, Arizona en New Mexico in February, mis ik iets?

Bericht door alje »

Wij zijn ooit wel in stuk New Mexico geweest en daar naar Arizona. In de buurt van waar je heen gaat waren wij in Acoma Pueblo, dat was een mooie plek. En Canyon de Chelly, maar in februari hangt het denk ik van het weer af of dat aantrekkelijk is. Je kunt wel daar een mooie wandeling maken naar beneden, ik weet niet of jullie dat met de beenklachten kunnen doen. Is niet meer dan 2-3 uur, maar wel omlaag en terug omhoog.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper in de winter, Arizona en New Mexico in February, mis ik iets?

Bericht door Trails »

Mount Lemmon:
met de auto tot het einde en met de camper tot Windy Point.
Het is een hele goede en brede weg die goed te doen is met een camper. We zijn met de camper niet verder dan Windy Point gereden omdat één van ons ziek was en we zijn toen terug gereden naar de camping.

Het Sonora Desert Museum vonden wij tegen vallen. Veel dieren waren niet te zien en voor de natuur kun je beter naar andere plekken gaan.
Maar... dat is slechts onze mening...
Sandwitch
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper in de winter, Arizona en New Mexico in February, mis ik iets?

Bericht door Sandwitch »

Acoma Pueblo, ziet er super uit en vlak bij ons in de buurt. Dank je voor de tip! Helaas in onze periode alleen een paar uur in de weekenden open, jammer.

Mount lemmon, goed om te weten dat hij te rijden is met een camper! Is het de moeite waard om hem helemaal naar boven te rijden? Sorry, ik blijf maar vragen aan je stellen :)
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper in de winter, Arizona en New Mexico in February, mis ik iets?

Bericht door Trails »

Wij willen de volgende keer Mt. Lemmon weer naar boven rijden om daar te wandelen.
De hele weg is de moeite waard maar als je deze niet helemaal wilt rijden moet je in ieder geval wel tot Windy Point rijden. Van daar heb je een schitterend uitzicht.
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sandwitch: camper in de winter, Arizona en New Mexico in februari, mis ik iets?

Bericht door Toon de Valck »

Hoi,
Vorig jaar half april hebben wij voor een deel dezelfde reis gemaakt met een 25ft RV van CA.
Hier kun je lezen wat we zoal gedaan hebben:

viewtopic.php?f=36&t=66403&p=1186944&hi ... k#p1186944

Ook wij wilden eerst het deel New Mexico erbij doen maar dat hebben we ingekort omdat we het teveel km's vonden worden maar dat is ieders beleving.
Tucson vonden we niet bijzonder, de parken eromheen zoals Saguaro NP en Catalina SP waren geweldig!
Mount Lemmon vonden we wel een tegenvaller. We hebben in ieder geval wel veel mooiere wegen gereden en zijn dus al snel omgekeerd en verder gereden.
Tombstone is erg leuk voor een middag en Chiracahua NM is echt geweldig! Trek daar voldoende tijd voor uit en doe mooie wandelingen. Ze zijn niet zwaar om te lopen.
Petrified is ook erg mooi en als het past neem dan ook Canyon de Chelly mee. Geweldig mooi! Ook al kun je de wandeling naar beneden niet maken, de uitzichten langs de noord en zuid rim zijn prachtig. Sla dan zeker Spider Rock niet over.
Omgeving Sedona is ook geweldig, zeker om te wandelen. Ik zou zeker Devil's Bridge aan willen raden maar dat is op het eind behoorlijk klim en klauterwerk. De beloning is echter magnefiek!
Tonto Natural Bridge is ook geweldig maar vereist ook wel weer wat klauterwerk als je onder de brug wil komen.

Ik wens jullie vast veel plezier op deze reis. Zeker weten, het wordt heel bijzonder. We waren een beetje bang dat het allemaal woestijn en cactussen zouden zijn maar niets is minder waard, de verscheidenheid is enorm. Neem daarbij dat in dat gedeelte veel minder toersten komen. Kan alleen maar mooi worden.
Sandwitch
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Sandwitch: camper in de winter, Arizona en New Mexico in februari, mis ik iets?

Bericht door Sandwitch »

Toon, hebben jullie met de camper in saguaro west en Oost kunnen rijden?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Sandwitch: camper in de winter, Arizona en New Mexico in februari, mis ik iets?

Bericht door Markstaal »

Wij hebben afgelopen september ook Saguaro west bezocht, er zijn een paar verharde wegen maar het mooiste stuk was alleen via een loop van onverharde weg te rijden. Dit deden wij met een huurauto maar zou ik niet aanraden met een camper, veel kuilen in de weg en stukken omhoog.

Wij vonden de stad Tucson wel erg leuk, heeft een gezellig centrum downtown met rooftop bars + live muziek, leuke half overdekte barretjes voor jong en oud en prima restaurants. Verder wat betreft bezienswaardigheden viel het verder wel wat tegen maar daarvoor waren wij er niet.
Sandwitch
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Sandwitch: camper in de winter, Arizona en New Mexico in februari, mis ik iets?

Bericht door Sandwitch »

De bajada loop, drive? He, dat zou jammer zijn, ik krijg idd weinig duidelijkheid over of hij te doen is met een camper van 25 feet. Misschien wisselde de weg nog wel eens van kwaliteit?
We verblijven bij de bovenuitgang van het park, ik hoop dat die weg wel oké is, hij zag er op Google maps goed uit.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Sandwitch: camper in de winter, Arizona en New Mexico in februari, mis ik iets?

Bericht door Markstaal »

Ja klopt, de scenic rout voorbij het visitor center.

De kwaliteit van de weg verschilt wel maar zelfs onze huurauto (hadden een normale auto, geen SUV) had er soms wat moeite mee.
Als je op de kaart kijkt van het park is de loop geel aangegeven en de verharde weg (als ik het goed heb) is in het rood aangegeven.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Sandwitch: camper in de winter, Arizona en New Mexico in februari, mis ik iets?

Bericht door Trails »

Het eerste stuk van de onverharde weg in Saguaro West (het noordelijke stuk van de Golden Gate Road) is heel slecht.
Twee jaar geleden vertelde een ranger ons dat hier ook niks meer aan gedaan wordt omdat het de bedoeling is dat dit stuk afgesloten gaat worden voor het publiek.

De Cactus Forest Drive in Saguaro Oost is beperkt voor grote campers. Maar kijk dat even na op de NPS site.
Sandwitch
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Sandwitch: camper in de winter, Arizona en New Mexico in februari, mis ik iets?

Bericht door Sandwitch »

Dank jullie voor alle tips!
Ik zal een kaart proberen te vinden van Saguaro west, waar de wegen(verhard/onverhard) en hun namen duidelijk op staan.
Een vd favoriete wandelingen is valley view in Saguaro west, maar die is vanaf de loop.... Ze verhuren vast geen fietsen denk ik of zijn er nog andere mooie trails wel te doen met een camper?

Trails: bij de oostkant had ik het idd gelezen van de camper afmeting en daar vallen we onder, pfff :D
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Sandwitch: camper in de winter, Arizona en New Mexico in februari, mis ik iets?

Bericht door Trails »

De Valley View Overlook trail is bereikbaar met een camper. Het is wel onverhard... dus mag eigenlijk niet met een huurauto, huurcamper. Maar de weg is redelijk in orde. Je kunt er vanaf de North Kinney Road naar toe rijden. Dat is maar 1,4 mijl naar de parking van die wandeling.
Daar ligt ook de hele mooie picknick plek Es-Kim-In-Zin.

Wij hebben de Gould Mine trail 2 keer gelopen. Erg mooi met een picknick plaats halverwege. Die ligt praktisch tegenover het Sonora Desert Museum, waar je dan ook makkelijk met je camper kunt parkeren.
Sandwitch
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:09
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Sandwitch: camper in de winter, Arizona en New Mexico in februari, mis ik iets?

Bericht door Sandwitch »

Trails: dat is een geweldige tip, de Gould Mine trail. Ik zie dat hij ook niet te lang of te zwaar is. Top!
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sandwitch: camper in de winter, Arizona en New Mexico in februari, mis ik iets?

Bericht door Toon de Valck »

Dan ga ik toch effe roet in het eten gooien, haha.
Ook wij hebben getwijfeld of we de Bajada Loop Drive zouden rijden met onze 25ft RV na alle verhalen, adviezen en youtube filmpjes.
Toen we er waren hadden we zoiets van we gaan het gewoon proberen. En eigenlijk viel het best mee. Voorwaarde is natuurlijk dat je op je dooie gemak rijdt en de grootste kuilen en stenen probeert te vermijden. We hebben geen enkel moment het idee gehad dat dit geen verstandige keus was.
En het was genieten!
Met de fiets zou ik het in ieder geval niet willen doen. Auuhhh!!

Saguaro Oost hebben we uiteindelijk niet gedaan. Na de nodige cactussen in West en Catalina SP(en we wisten dat Lost Dutchmen SP ook de nodige cactussen heeft, die zouden we op het eind nog bezoeken) hebben we die dus overgeslagen. Keuzes, keuzes, keuzes. :-)

Hier heb je trouwens een mooie kaart van het park:

https://www.nps.gov/sagu/planyourvisit/ ... 10_tmd.pdf

Succes met plannen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer