Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
VerstiJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2017, 12:51
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door VerstiJ »

Hi allemaal
We gaan dit jaar voor de 3de keer terug naar Amerika en zouden graag rondje Denver doen. Dit is de voorlopige planning die ik heb opgesteld tips en wijzigingen zijn uiteraard meer als welkom , bedankt voor jullie hulp :)

Dag 1: Thuis- Denver
Dag 2: Denver- Rocky Mountains NP Estes
Dag 3: Rocky Mountains
Dag 4: RM- Cheyenne
Dag 5: Cheyenne - Rapid City
Dag 6: Rapid City
Dag 7 : Rapid City
Dag 8: RC- Buffalo
Dag 9: Buffalo - Yellowstone NP
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone - Grand Teton
Dag 13: Grand Teton
Dag 14: Grand Teton - Craters of The Moon
Dag 15: Craters of The Moon
Dag 16: COTM - Salt Lake City
Dag 17: Salt Lake City - Dinosaur
Dag 18: Dinosaur - Glenwood Springs
Dag 19: Glenwood Springs - Denver
Dag 20: Aankomst Thuis
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door IngridZw »

Een rondje Denver is een mooi vooruitzicht. Persoonlijk zou ik de reis wel iets anders indelen. Ten eerste vanuit Denver eerst vertrekken naar South Dakota. Dat kan makkelijk in één ruk omdat je al vroeg wakker bent. Je bespaart dan de overnachting in Cheyenne. En RMNP op het eind geeft je de gelegenheid om aan de hoogte te wennen, en is handiger vanwege de afstand naar Denver als je dezelfde dag nog moet vliegen.

Jullie slaan Moab en de parken bewust over of zijn jullie daar al geweest. Ik zou dat eerder verkiezen dan Craters of the Moon. En anders is 1 nacht CotM wel voldoende en zou ik een extra overnachting plannen in Cody, zodat je via de Beartooth Hyw Yellowstone kunt binnenrijden, en i.p.v. de overnachting in Cheyenne een extra overnachting in Yellowstone.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
VerstiJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2017, 12:51
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door VerstiJ »

Dag Ingrid

Bedankt voor je feedback. Nee Moab hebben we nog niet gedaan hoe zou je dit erbij plannen? Nu we hebben nog niets geboekt hiervan dus kan nog volledig switchen. Indien je andere voorstellen hebt voor de route graag. We zitten enkel vast aan maximaal 20 dagen en willen graag Yellowstone & Rockies doen voor de rest zijn we flexibel :)
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door IngridZw »

Moab kan je eenvoudig inplannen na Salt Lake City maar dat betekent dat je andere dingen moet laten vallen. Voor Moab wordt meestal 3 nachten ingepland (2 volle dagen) omdat er in de omgeving heel veel te zien en te doen is. O.a. Arches NP, Canyonlands, Dead Horse SP etc.
Na Moab kan je dan je weg vervolgen naar Glenwood Springs of rij nog iets verder richting RMNP. Grand Lake (net voor de Trail Ridge Road) is ook een mogelijkheid. Leuk stadje aan het gelijknamige meer.

Als je Cheyenne, Craters of the Moon en Dinosaur eruit haalt (dus rechtstreeks van Denver naar de Black Hills en rechtstreeks van SLC naar Moab) hou je zoals ik het bekijk 4 nachten over.
Dan heb je dus 3 overnachtingen voor Moab en 1 extra overnachting in Cody. Dat laatste had ik al aangegeven omdat je vandaaruit via de schitterende Beartooth Hyw naar Yellowstone kunt rijden. Cody is ook een leuk gezellig plaatsje. O.a. het Buffalo Bill museum is een aanrader.

De nachten in South Dakota zijn ook prima zo voor zowel Custer SP als Badlands. Persoonlijk zou ik Custer of Keystone verkiezen boven Rapid City. Wij hadden deze indeling:
Denver - Keystone (Mount Rushmore avondceremonie)
Keystone (Custer SP)
Keystone - Deadwood via Badlands NP
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
harryvanrooy
Amerikakenner
Berichten: 533
Lid geworden op: 14 jun 2013, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: merksem

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door harryvanrooy »

Hallo,
in de Black Hills verbleven wij in Hill City, klein dorpje maar wel gezellige sfeer en goed gelegen.Rapid City zijn we door gereden maar leek ons niet leuk om te verblijven. Keystone is leuk maar wel heel klein.
Harry
VerstiJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2017, 12:51
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door VerstiJ »

IngridZw schreef:Moab kan je eenvoudig inplannen na Salt Lake City maar dat betekent dat je andere dingen moet laten vallen. Voor Moab wordt meestal 3 nachten ingepland (2 volle dagen) omdat er in de omgeving heel veel te zien en te doen is. O.a. Arches NP, Canyonlands, Dead Horse SP etc.
Na Moab kan je dan je weg vervolgen naar Glenwood Springs of rij nog iets verder richting RMNP. Grand Lake (net voor de Trail Ridge Road) is ook een mogelijkheid. Leuk stadje aan het gelijknamige meer.

Als je Cheyenne, Craters of the Moon en Dinosaur eruit haalt (dus rechtstreeks van Denver naar de Black Hills en rechtstreeks van SLC naar Moab) hou je zoals ik het bekijk 4 nachten over.
Dan heb je dus 3 overnachtingen voor Moab en 1 extra overnachting in Cody. Dat laatste had ik al aangegeven omdat je vandaaruit via de schitterende Beartooth Hyw naar Yellowstone kunt rijden. Cody is ook een leuk gezellig plaatsje. O.a. het Buffalo Bill museum is een aanrader.

De nachten in South Dakota zijn ook prima zo voor zowel Custer SP als Badlands. Persoonlijk zou ik Custer of Keystone verkiezen boven Rapid City. Wij hadden deze indeling:
Denver - Keystone (Mount Rushmore avondceremonie)
Keystone (Custer SP)
Keystone - Deadwood via Badlands NP
Ingrid kan ik ergens jullie planning of route vinden die jullie toen hebben gedaan? :)
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door IngridZw »

Dit was onze route:. Je ziet dat we iets meer dagen hadden en hebben daardoor nog een gedeelte van Colorado toegevoegd en we hadden hier en daar een extra dag. Grant Teton hadden we achteraf liever 2 nachten gehad.
Dag 1 Dusseldorf - Denver
Dag 2 Denver - Keystone
Dag 3 Keystone (Custer SP en avondceremonie Mount Rushmore)
Dag 4 Keystone - Deadwood (via Badlands NP en doorrijden naar Deadwood)
Dag 5 Deadwood - Sheridan (via de alt 14 en Devil's Tower)
Dag 6 Sheridan - Cody (via Bighorn en onderweg Shell watervallen)
Dag 7 Cody
Dag 8-Cody - Yellowstone) (Canyon Village via Beartooth Hyw)
Dag 9 Yellowstone (Canyon Village)
Dag 10 Yellowstone (Grant Lake)
Dag 11 Yellowstone (Grant Lake)- Grant Teton (Jackson)
Dag 12 Jackson - Salt Lake City
Dag 13 SLC
Dag 14 SLC - Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab - Durango (via Mesa Verde)
Dag 18 Durango - Grand Junction
Dag 19 Grand Junction - Georgetown
Dag 20 Georgetown - RMNP (Estes Park)
Dag 21 Estes Park
Dag 22 Estes Park - Denver
Dag 23 Denver
Dag 24 Denver - Dusseldorf
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
VerstiJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2017, 12:51
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door VerstiJ »

Ik ben aan het puzzelen maar ben precies nog niet 100 % overtuigd van mijn opzet ..
Wat denken jullie?

Dag 1 Dusseldorf - Denver
Dag 2 Denver – Hill City
Dag 3 Hill City
Dag 4 Hill City- Deadwood
Dag 5 Deadwood - Sheridan
Dag 6 Sheridan - Cody
Dag 7-Cody - Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone - Grant Teton
Dag 11: Grand Teton
Dag 12 Jackson - Salt Lake City
Dag 13 SLC - Moab
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 : Moab – Grand Lake
Dag 17: Grand Lake -Estes Park
Dag 18 Estes Park
Dag 19 Estes Park – Denver
Dag 20 : Thuis
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42051
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het wel mooi zo. Je tijd voor Yellowstone is niet ruim; misschien een nacht minder voor RMNP uittrekken? Je hebt er dan nog een volle dag. Dat is niet heel veel maar aan de andere kant kun je toch al aardig wat doen dan. Zie ons 2017-verslag om en idee te krijgen; wij hadden toen een nacht Estes Park en een nacht Kremmling, dus nog iets minder dan een volle dag.
Je kunt na Jackson ook verder doorrijden dan SLC, of wil je een bezoek brengen aan SLC? Wij houden de overnachting op dat stuk meestal open en kijken ter plekke hoe vroeg of laat we vertrekken en hoe ver we willen rijden. Wij reden eens tot Provo, en ook een keer tot Salina (en toen via de mooie I70).

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door IngridZw »

De route is mooi in balans op deze manier. Op de dag dat je naar Grant Teton rijdt, kun je eventueel 's morgens ook nog tijd besteden in Yellowstone. Je hebt immers daarna nog een volle dag GT. Hoe laat vertrekt je vliegtuig. Het kan zijn dat je misschien wel een dag eerder vanuit RMNP moet vertrekken naar Denver.
Waarvan ben je nog niet overtuigd ?
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
VerstiJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2017, 12:51
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door VerstiJ »

Martin & Marianne schreef:Ik vind het wel mooi zo. Je tijd voor Yellowstone is niet ruim; misschien een nacht minder voor RMNP uittrekken? Je hebt er dan nog een volle dag. Dat is niet heel veel maar aan de andere kant kun je toch al aardig wat doen dan. Zie ons 2017-verslag om en idee te krijgen; wij hadden toen een nacht Estes Park en een nacht Kremmling, dus nog iets minder dan een volle dag.
Je kunt na Jackson ook verder doorrijden dan SLC, of wil je een bezoek brengen aan SLC? Wij houden de overnachting op dat stuk meestal open en kijken ter plekke hoe vroeg of laat we vertrekken en hoe ver we willen rijden. Wij reden eens tot Provo, en ook een keer tot Salina (en toen via de mooie I70).

Marianne
Ik ben inderdaad nog niet overtuigd van mijn laatste dagen. Ik zou mssn rechtstreeks naar Estes kunnen rijden en Grand Lake eruit halen en dan nachtje langer in Yellowstone( 4 nachen op dezelfde locatie dan?). SLC willen we kort bezoeken maar we kunnen in principe als tijd het toelaat nog verder door rijden als we daar zin in hebben. ( heb nog niet echt opgezocht wat SLC als stad te bieden heeft).
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
VerstiJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2017, 12:51
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door VerstiJ »

IngridZw schreef:De route is mooi in balans op deze manier. Op de dag dat je naar Grant Teton rijdt, kun je eventueel 's morgens ook nog tijd besteden in Yellowstone. Je hebt immers daarna nog een volle dag GT. Hoe laat vertrekt je vliegtuig. Het kan zijn dat je misschien wel een dag eerder vanuit RMNP moet vertrekken naar Denver.
Waarvan ben je nog niet overtuigd ?
Zoals ik zei tegen Marianne ben ik nog niet overtuigd van de laatste dagen + tijd in YelLowstone ( begin zit goed denk ik)
Onze vlucht vertrekt om 17h35 uit Denver dus ik denk dat het wel ok is om van Estes rechtsreeks naar luchthaven te rijden?
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42051
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door Martin & Marianne »

Het is Estes Park, geen Estes.
Je kunt Grand Lake overslaan en twee nachten Estes Park doen. Maar een overnachting in Grand Lake geeft je de volgende dag meer gelegenheid om voldoende tijd uit te trekken voor de Trail Ridge Road. Vanuit Moab wordt het wel ver naar Estes Park.
Voor Yellowstone zou ik bij voorkeur op meerdere locaties overnachten.

Marianne
VerstiJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2017, 12:51
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door VerstiJ »

Ik ga de route zo houden.
En gewoon op de dag dat we Grand Teton gaan nog halve dag Yellowstone voorzien.

Ik ben aan het kijken voor de overnachtingen in Yellowstone ( 2 nachten centraal ( lake Lodge of Grand village) en dan 1 nacht Oldl faithfull in. Is dit zo goed denken jullie?

Iemand ervaring met paardrijden in 1 van deze NP 's( in Yosemite en Seki waren we steeds uit periode)
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door IngridZw »

Paardrijden kun je volgens mij o.a. wel in de buurt van Cody. Ik heb daar ergens op dit forum iets over gelezen.
Voor Yellowstone zou ik eerder kiezen voor Canyon Village. Dit ligt vrij centraal voor het bovenste rondje. Voordeel vonden wij dat deze locatie gelegen is bij de bezienswaardigheden rondom de canyon. Is helaas wel prijzig. Mammoth Hot Springs is ook een optie. Dan is 1 overnachting daar handiger.
Daarna Old Faithful, Madison of Grant Village. Het ligt er wel aan wat er nog beschikbaar is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42051
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben eens gereden in Yellowstone, zie hier voor ons verslag.
In Cody kan het ook, maar toen wij daar waren was het te heet om te rijden.
VerstiJ schreef: Ik ben aan het kijken voor de overnachtingen in Yellowstone ( 2 nachten centraal ( lake Lodge of Grand village) en dan 1 nacht Oldl faithfull in. Is dit zo goed denken jullie?
Grant is inderdaad niet centraal, dan zou ik eerder voor Canyon of Lake Lodge kiezen. Die laatste is goedkoper dan Canyon.
Het is Old Faithful Inn, 1 l en dubbel n. :wink:
De Lodge of de Snow Lodge daar zijn ook mogelijkheden.
Heb je al eens in ons 2015-verslag gekeken voor onze overnachtingen en de planning?

Marianne
VerstiJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2017, 12:51
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door VerstiJ »

IngridZw schreef:Paardrijden kun je volgens mij o.a. wel in de buurt van Cody. Ik heb daar ergens op dit forum iets over gelezen.
Voor Yellowstone zou ik eerder kiezen voor Canyon Village. Dit ligt vrij centraal voor het bovenste rondje. Voordeel vonden wij dat deze locatie gelegen is bij de bezienswaardigheden rondom de canyon. Is helaas wel prijzig. Mammoth Hot Springs is ook een optie. Dan is 1 overnachting daar handiger.
Daarna Old Faithful, Madison of Grant Village. Het ligt er wel aan wat er nog beschikbaar is.
Martin & Marianne schreef:Heb je al eens in ons 2015-verslag gekeken voor onze overnachtingen en de planning?
Bedankt, ik bekijk het dit weekend is op mijn gemak.

Ondertussen zijn onze vluchten geboekt en vertrekken we een dagje vroeger uit België - nu we landen in Denver dan pas om 18h40 plaatselijke tijd dus dat is auto ophalen, eten en slapen waarschijnlijk. Maar ik heb nu dus een volledige dag extra. Wat is jullie tip hiervoor ( volledige extra dag Denver inplannen) of andere tips ( extra dag yellowstone?). We vertrekken dus op 05/09 uit Brussel en we vliegen terug uit Denver op 24/09 om 16h45 ( hier kunnen we s'morgens vertrekken uit estes park en nog een beetje wandelen in Denver alvorens we naar de luchthaven gaan.
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42051
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou een extra nacht Yellowstone doen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Denver zou mij niet trekken.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door IngridZw »

Voor beiden valt wat te zeggen. Wij vonden Denver ook niet zo'n boeiende stad maar als je daar op het eind een extra overnachting hebt kun je je wel in alle rust voorbereiden op de terugvlucht. (in de ochtend eventueel nog even de 16th street mall bezoeken)
En je hebt ook wat meer tijd voor RMNP omdat je dan die dag ook later op de dag kunt vertrekken naar Denver. Via de Peak to Peak Hyw en het plaatsje Nederland is een mooie rit.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
VerstiJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2017, 12:51
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis VerstiJ: Rondje Denver - graag jullie tips

Bericht door VerstiJ »

Martin & Marianne schreef:Ik zou een extra nacht Yellowstone doen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Denver zou mij niet trekken.

Marianne
Ik heb het nu zo voorzien in de planning. Ik zet morgen de planning er even deftig op en welke hotels/cabins we nog geboekt hebben.

Is er voor Moab een logische volgorde welke dag je wat doet? We zullen er nu 2,5 dagen zijn en 3 nachten
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer