Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Samanthaa: 2de Amerikatrip! LV-SF.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Samanthaa
Amerikafan

Reis Samanthaa: 2de Amerikatrip! LV-SF.

Bericht door Samanthaa »

Hi allemaal ,

Afgelopen oktober een rondje zuidwesten gedaan namelijk LV-LA-SF.

Nu willen we in september terug voor een 2de trip.
Datums staan nog niet helemaal vast maar we denken 17 september tm 7/8 oktober.

Afgelopen keer hebben we vooral stad gedaan en weinig parken en zijn we via highway 1 van LA naar San Francisco gereden alleen Joshua en Red Rock canyon hebben we bekeken.
Deze keer willen we meer parken zien en dus ook meer via het "binnenland" naar San Fran rijden dus via Yosemite / Sequoia.

Vriendlief wilt graag death valley ook aandoen.
We zijn nog steeds geen mensen die graag 3 uur wandelen en wij vonden aan red rock bijvoorbeeld erg prettig dat we met de auto veel konden zien en zo nu en dan de auto neer konden zetten even wandelen en weer met de auto een stukje verder konden kijken.

Begin van de reis is redelijk vast: Landen in Vegas en gelijk doorrijden naar GC daar in de buurt slapen dag erna GC en terug rijden naar Vegas 4 nachten Vegas en dan door naar de parken.

Ik wil niet de eerste dag in Vegas blijven omdat ik vorige keer erg last had van de jetlag en daardoor nogal wazig was in Vegas.
We zijn allebei erg fan van Vegas, Vandaar de keuze voor minimaal 4 nachten daar, 2of 3 op de strip en 1 of 2 op fremont.

Hoe en wanneer zijn de parken geopend?
Welke stukken yosemite/Sequoia raden jullie aan?
Kan je overnachten in hotels/motels in de buurt van parken en kan je slapen in de buurt van GC?
Aanrader?
Welke ingang van GC is het mooiste volgens de liefhebbers hier?

Oh en ik wil graag naar Universal Hollywood hebben jullie hier nog tips en trics voor?
Overnachten in LA zelf hoeft niet voor ons,Laatste keer vonden we het helemaal niks :oops: .

En uiteraard andere tips voor de reis zijn welkom. :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: 2de Amerika trip! LV-SF

Bericht door Marcopstal »

Er staan hier al een aantal grote tegenstrijdigheden in die het moeilijk gaan maken.

Als must sees zie ik Las Vegas, Death Valley, Yosemite, Sequoia, LA en de GC. Beginnen in Las Vegas is dan op zich al niet de meest logische keuze, maar goed, dat is nog oplosbaar.
Samanthaa schreef:Ik wil niet de eerste dag in Vegas blijven omdat ik vorige keer erg last had van de jetlag en daardoor nogal wazig was in Vegas.
We geven dan ook vaak (om niet te zeggen altijd)de raad om de eerste dag maar direct op stap te gaan.
Samanthaa schreef:Begin van de reis is redelijk vast: Landen in Vegas en gelijk doorrijden naar GC daar in de buurt slapen dag erna GC en terug rijden naar Vegas 4 nachten Vegas en dan door naar de parken.

En waarom zou je dit doen ? Wat dan met zaken zoals Page, Monument Valley, Bryce Canyon, Zion ???? Waarom niet gewoon een rondje Vegas en op het einde genieten van Vegas ?
Samanthaa schreef:Hoe en wanneer zijn de parken geopend?
Welke stukken yosemite/Sequoia raden jullie aan?
Kan je overnachten in hotels/motels in de buurt van parken en kan je slapen in de buurt van GC?
Aanrader?
Welke ingang van GC is het mooiste volgens de liefhebbers hier?
Een hoop vragen waardoor ik me afvraag of je je wel ingelezen hebt en weet waar je heen gaat.
- In die periode zijn de parken gewoon helemaal open, tenzij er natuurrampen zijn of projecten voor vernieuwing.
- Natuurlijk kan je slapen in de buurt van parken, meer nog je kan soms zelfs in de parken slapen.
- De GC south rim is maar via twee wegen bereikbaar (eigenlijk is dit een doorgaande weg). Keuze heb je dus eigenlijk niet en ik zie ook niet in wat er mooier zou zijn aan de ene ingang ten opzichte van de andere.

Nu goed met het wensenlijstje zou je zoiets kunnen doen:

17/9: naar Las Vegas
18/9: Las Vegas - Zion
19/9: Zion
20/9: Zion - Bryce
21/9: Bryce - Page
22/9: Page - Monument Valley
23/9: Monument Valley - Grand Canyon
24/9: Grand Canyon - Kingman
25/9: Kingman - LA
26/9: LA (Universal)
27/9: La - Sequoia/Kings' Canyon
28/9: SEKI
29/9: SEKI - Yosemite
30/9: Yosemite
1/10: Yosemite - Mammoth Lakes
2/10: Mammoth Lakes - Death Valley
3/10: Death Valley - Las Vegas
4/10 Las Vegas
5/10: Las Vegas
6/10: Las Vegas
7/10: naar huis (of 8/10)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 2de Amerika trip! LV-SF

Bericht door Martin & Marianne »

Lees je eerst eens goed in. Voor Sequoia en Yosemite kun je bijvoorbeeld eens naar ons 2013- en 2017-verslag kijken.
Voor de parken ten oosten van Las Vegas is mijn 2011-verlag wellicht handig, ik was er toen in september,
Het rondje van Marcopstal is mooi. Je kunt ook eens kijken naar een one way, dat scheelt je ene dag:

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA - Sequoia
Dag 4 Sequoia
Dag 5 Sequoia - Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 8 Mammoth Lakes - Death valley
Dag 9 Death valley - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Bryce
Dag 14 Bryce - Page
Dag 15 Page
Dag 16 PAge - Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 18 Las Vegas
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas

Marianne
Samanthaa
Amerikafan

Re: Reis Samanthaa: 2de Amerikatrip! LV-SF.

Bericht door Samanthaa »

We hebben inderdaad besloten jou suggestie een deel te volgen Martin & Marianne.

Idee is nu dan om Dinsdag 10-09 te landen op Las Vegas en 26-09 ook terug te vliegen van Las Vegas.

10-09: Aankomst LV - Door rijden naar Grand Canyon en daar overnachten.
11-09: Grand Canyon (deels) bekijken en door reizen naar Kingman en daar ook overnachten.
12-09: Vanaf Kingman een klein stukje route 66 rijden (vorige reis al een groot stuk van gedaan dus is niet echt een must) dan denken wij te gaan slapen in Spring Lake Valley (ervaring iemand hiermee?)
13-09: Vroeg opstaan en door rijden naar Universal Studio's. (Daar ergens in de buurt een slaapplek zien te vinden, tips? )

Vanaf hier word het moeilijk , Dan willen we eigenlijk richting Yosemite / Sequoia.
Hoeveel dagen zouden jullie hiervoor nemen? We zijn geen mensen die echt gaan hiken, Een stukje wandelen prima..

We willen eigenlijk overnachten bij de Yosemite Lodge een nachtje en de watervallen zien en naar Maripose Grove / Scenic drive doen dus ook.
Aangezien we allebei nooit een natuurpark echt aangedaan hebben lopen we hier dus een beetje vast.

We willen op de terug weg naar Vegas door Death Valley heen dus ook daar tips welkom.

Zondag 22-09 checken we in in ons hotel in Vegas en daar blijven we tot we terug vliegen.
Dat hotel plus de vertrek en aankomst staan vast, De rest nog niet.

Ik snap het , waarschijnlijk weer een hoop tegenstrijdige dingen maar zo zijn wij..
Een beetje wispelturig ,Niet echt wandel mensen en aan de ene kant lekker stads maar toch ook blij als we in de natuur zijn.
De laatste reis is dit ook perfect geluk mede dankzij jullie hulp en onze (soms wat) eigenwijze manier van denken, Dus ik hoop weer op jullie hulp :thumbup: :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Van Las Vegas naar de Grand Canyon is meer dan 4 uur rijden. Dat lijkt me te veel na een lange vlucht. Hoe laat kom je aan?
Wat Yosemite en Sequoia betreft had ik al een voorzet gegeven. Zelfs als je helemaal niet wandelt is 2 nachten voor elk park toch wel het minimum. Maar je zult je zelf moeten inlezen om te zien wat je aanspreekt en wat he er zou willen doen. Heb je al wat reisverslagen gelezen.
Wat bedoel je met de Scenic Drive? En waarom zou je naar de Mariposa Grove gaan als je al naar Sequoia gaat?
Veel watervallen staan droog in september, in elk geval de Yosemite Fall.
Vanuit Yosemite Village kun je via de Tioga Pass naar Death Valley rijden. Kijk voor de route vanaf LA via Sequoia en Yosemite naar Las Vegas eens in ons 2017-verslag.

Marianne
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

We landen om 14.00 uur en hebben het idee om dan te slapen in Meadview zou volgens route planner ongeveer 2 uur rijden zijn dus wij hebben eigenlijk 3uur daarvoor ingepland..
Ik moet er persoonlijk niet aan denken hoor zolang sturen na de vlucht maar mijn partner die reist extreem veel voor zijn werk en voor hem is dat appeltje eitje..

Ik heb een deel van jou reisverslagen gelezen dus denk inderdaad dat het dan sowieso 2 nachten yosemite worden.

De watervallen spreken me aan maar begrijp dat ik dus naar een droge berg ga kijken in september dus :blink:

Tioga pas schijnt ook een mooie route te zijn dus die zouden we inderdaad wel in kunnen verwerken hopelijk.

We zitten nu inderdaad een beetje met maripose of sequoia.. Zou maripose voldoen als we sequoia overslaan?
Op de must see lijst staat zeg maar een grote sequoia zien en zo'n boom waar een gang doorheen gemaakt zeg maar zo'n lekker fout foto momentje.

Scenic drive hoorde mijn partner weer over dat als we die route met de auto zouden volgen we al een hoop moois onderweg tegen komen, maar begrijp uit jou reactie dat dat een beetje onzin is?

Ga zo gelijk even je verslag lezen, Bedankt weer!
Ik probeer me te verdiepen in de parken hoor maar man man wat een hoop informatie, je ziet door de bomen het bos bijna niet meer dus wederom bedankt voor je hulp! :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik wil niet de eerste dag in Vegas blijven omdat ik vorige keer erg last had van de jetlag en daardoor nogal wazig was in Vegas
Ehmm, maar denk je dat je ergens anders dan niet 'wazig' gaat zijn? Het lijkt me persoonlijk beter om met een wazig gevoel in Vegas te zijn waar je zo op je hotelkamer bent dan of in een auto of dat je ergens last krijgt of ziek wordt als je ergens op een trail in de grand canyon staat maargoed.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met een overnachting in Meadview en daarna in Kingman heb je geen overnachting in het park. Jammer want je mist dan de mooiste en rustigste uren in het park.
Ik ken Meadview niet, is dat de moeite waard om voor om te rijden?

In Yosemite staan niet alle watervallen droog maar ze zijn zeker minder indrukwekkend dan in het voorjaar. Er blijft genoeg te zien en te doen. Jullie hebben denk ik te weinig tijd om ook nog naar Sequoia te gaan dus dan zou ik de sequoia's in de Mariposa Grove bekijken.
Samanthaa schreef:
22 feb 2019, 21:38
Tioga pas schijnt ook een mooie route te zijn dus die zouden we inderdaad wel in kunnen verwerken hopelijk.
Het is lastig om die route te vermijden als je naar Death Valley rijdt. :wink: Pak er eens een kaart bij. De Tioga Road is de CA 120. Kijk ook eens op www.nps.gov/yose. Daar vind je ook een kaart van het park (onder maps).
Samanthaa schreef:
22 feb 2019, 21:38
Scenic drive hoorde mijn partner weer over dat als we die route met de auto zouden volgen we al een hoop moois onderweg tegen komen, maar begrijp uit jouw reactie dat dat een beetje onzin is?
Ik zeg toch niet dat het onzin is? Ik vroeg/vraag me alleen af welke weg je bedoelt.

Je hebt tijd genoeg om Sequoia mee te nemen, net als een overnachting bij de Grand canyon:

10-sep naar Las Vegas
11-sep Las Vegas - Grand Canyon
12-sep Grand Canyon - Kingman
13-sep Kingman - LA
14-sep LA
15-sep LA
16-sep LA - Sequoia
17-sep Sequoia
18-sep Sequoia - Yosemite
19-sep Yosemite
20-sep Yosemite - Mammoth Lakes (via de Tioga Pass)
21-sep Mammoth Lakes - Death Valley
22-sep Death Valley - Las Vegas
23-sep Las Vegas
24-sep Las Vegas
25-sep Las Vegas
26-sep Las Vegas

Marianne
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

Na een beetje puzzelen en doen zijn we op deze route opzet gekomen:

10 sep: Aankomst LV (slapen in LV)
11 sep: Las Vegas - Flagstaff
12 sep: Flagstaff - grand canyon south rim - Kingman - Laughlin
13 sep: Laughlin - Barstow - Camerillo
14 sep: Camerillo - hwy1 naar San luis Obisbo
15 sep: San luis Obisbo - Fresno
16 sep: Fresno - Yosemite valley - Senora
17 sep: Senora - Yosemite - Lake tahoe
18 sep: lake tahoe
19 sep: lake tahoe - mammoth lake
20 sep: mammoth lake - death valley - death valley junction
21 sep: death valley jun. - fremont street
22 sep: fremont
23 sep: LV strip
24 sep: LV strip
25 sep: LV strip
26 sep: LV strip - terug reis
27 sep: Aankomst Ams

Aankomt en vertrek LV staat vast , Rental car ook.
We hadden eigenlijk dag 2,3 en 4 een al ergens anders geboekt maar gratis annulering is mogelijk.
Laatste 4 dagen waren eigenlijk ook net wat anders maar ook dat was/is gratis te annuleren.

Tips? Aanpassingen op de route in/rond Yosemite graag!
We zitten hier heeel erg mee te worstelen omdat we nooit echt naar een park zijn geweest.
lake tahoe hoeft ook niet perse zolang.
Opzich een dagje later aankomen in LV kan ook wel.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom naar Flagstaff en niet naar de Grand Canyon? Kijk eens op www.grandcanyonlodges.com voor een overnachting in het park. Dat scheelt je veel heen en weer rijden, en je kunt dan ook de zonsondergang en -opkomst zien.

Heb je voor Yosemite en Sequoia al eens naar onze reisverslagen gekeken? En op www.nps.gov/yose gekeken of op www.ontdek-amerika.nl? Wat is er precies niet duidelijk?
Waarom kies je voor Fresno en Sonora? Is dat uit kostenoverwegingen? Je realiseert je wel dat je nu úren rijden van Yosemite af zit? Kijk voor de reistijden eens op googlemaps; gebruik dan voor Yosemite Yosemite Village. En van Sonora naar Yosemite en dan naar Lake Tahoe is helemaal een vreemde beweging. Je gaat dan eerst naar het zuiden en dan weer terug via Sonora naar Lake Tahoe. Of wil je dan door het park rijden en de Tioga Pass nemen? Maar dan rij je het stuk tussen de Tioga Pass en Lake Tahoe dubbel.

Ik zou Lake Tahoe vergeten, want dat is niet handig qua route, en in plaats daarvan Sequoia toevoegen.

Is Camarillo een must? Je zou ook iets verder kunnen rijden, en dan de volgende dag tot aan Monterey rijden; dan heb je het mooiste deel van de kust te pakken. En dan van Monterey naar Sequoia.

3 sep: Laughlin - Barstow - Camarillo
14 sep: Camarillo - hwy1 naar Monterey
15 sep: Monterey - Grant Grove Village (Kings Canyon)
16 sep: Sequoia
17 sep: Sequoia/Kings Canyon - Yosemite
18 sep: Yosemite
19 sep: Yosemite - mammoth lakes

Kijk voor een overnachting in Yosemite op www.travelyosemite.com. Half Dome Village of Yosemite Lodge liggen heel gunstig. Of kijk naar Housekeeping Camp.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Tja,

Bizarre keuzes na de gegeven adviezen moet ik zeggen.

Waarom naar Flagstaff rijden ? Je vult hier amper dag 2 mee en dan zit je nog op 1,5 uur van de GC af. De volgende dag wil je al meteen terug naar Laughlin wat maakt dat je die dag dus al een 5 uur verplaatsing hebt. Er blijft zo maar amper tijd voor de GC over.

Camarillo ? Is dat voor de outlet ? Voor de rest lijkt me dit een beetje een zinloze omweg. Een outlet heb je in Vegas ook.

De highway 1 tot SLO, dit is nu net het minst interessante stuk. Ik snap niet echt waarom je dit doet.

SLO - Fresno: dit is helemaal niet zo ver, wat plan je dan die dag ? Een bezoek aan Sequoia ? Daar heb je dan weer amper tijd voor natuurlijk. Beetje zonde.

Ook voor Yosemite geld dat je hier amper tijd hebt. Je rijdt al 2 uur vooraleer je in de vallei bent.

Voor Lake Tahoe voorzie je veel tijd, beetje in contrast met al de rest.

Je gaf aan dat je de vorige keer amper parken hebt gedaan en eigenlijk zie ik nu een beetje hetzelfde. Je zal immers net de tijd hebben om een glimp op te vangen van GC, Sequoia en Yosemite, meer ook niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

Flagstaff gebruiken we als uitvalsbasis naar de GC, die link van overnachtingen in GC die Marianne stuurde is helaas alles al vol voor 11 september. Iets dichterbij kunnen we niet vinden.. We waren eigenlijk van plan die dag al in Lauglin te slapen en dan naar de skywalk te gaan maar na de verhalen hier er toch maar vanaf gezien. We hoeven die dag natuurlijk niet gelijk tegen naar Lauglin als we daar 's avonds aan komen is het ook prima :-)

Fresno en Senora is inderdaad een beetje uit kosten overweging. Die link die Marianne stuurde zag er er super leuk uit maar de enige die over was was een nacht van 531€ en dat vind ik toch echt iets te overdreven voor 1 nachtje..

Tioga pass wouden we doen op de weg terug richting DV.

Lake tahoe kunnen we inderdaad schappen als dat beter uitkomt en uitwijken naar mammoth lake, ziet er ook mooi uit :-)

Camerillo is inderdaad een must voor de outlet, Dat ze die in Vegas hebben weet ik en ook die ga ik nogmaals bezoeken maar die in Camerillo vond ik erg leuk dus die wil ik nog een keer doen.
De kust hebben we vorige keer al gedaan dus perse de kust route rijden hoeft niet, een dagje strand tussendoor vinden we wel fijn. (Mag een een meertje zijn waar je een beetje kan zwemmen)

Ik ga de route van Marianne straks op het gemak bekijken maar denk dat we daar een deel van gaan pakken, Martin en Marianne zijn imo een beetje de park experts haha. Bedankt weer :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je moet voor de GC elke dag even die site bekijken, het is nog lang geen september, er komt ongtwijfeld nog wel iets vrij want er zijn altijd wel annuleringen.
Een alternatief in het park is de Yavapai Lodge, zie daarvoor www.visitgrandcanyon.com.

Ik zie in Yosemite best wel veel mogelijkheden; heb je naar een tent in Half Dome Village gekeken? Voor welke datum heb je gecheckt? In mijn route is er wel wat mogelijk (17 en 18 september).
En van 15 tot 17 september zie ik iets vrij in Grant grove Village (camp cabin, voor $ 129 per nacht of rusitc cabin voor $ 142). Zie daarvoor https://www.visitsequoia.com/lodging/grant-grove-cabins. En zie ons 2013-verslag voor ons verblijf daar.
Je kunt alvast iets vastleggen, en daarna rustig kijken wat je wilt doen. Het is gratis te annuleren.
Samanthaa schreef:
29 apr 2019, 12:27
Tioga pass wouden we doen op de weg terug richting DV.
Ik begrijp niet hoe je de route had gedacht: hoe kun je de Tioga Road meenmen als je van Lake Tahoe naar Mammoth Lakes rijdt?

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Samanthaa schreef:
29 apr 2019, 12:27
Fresno en Senora is inderdaad een beetje uit kosten overweging. Die link die Marianne stuurde zag er er super leuk uit maar de enige die over was was een nacht van 531€ en dat vind ik toch echt iets te overdreven voor 1 nachtje..
Je bedoelt hier Yosemite? Ik zie ook op 15 september wel iets betaalbaars. Heb je wel goed gekeken? Vink All Lodging aan, en dan de data. Dan zie je meerdere mogelijkheden. Ik begrijp ook niet hoe je iets in euro's ziet, de prijzen op de site die ik gaf zijn in dollars.
Housekeeping Camp is 108 dollar per nacht; primitief, maar erg leuk en goed gelegen.

Marianne
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

Ik heb zojuist sowieso 11 september kunnen boeken in GC Yavapai Lodge! Super Marianne, had ik zonder je hulp niet kunnen vinden :-) we gaan nu verder puzzelen met Yosemite
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

:thumbup:

Je zou altijd nog die andere site kunnen checken: de Bright Angel Lodge is goedkoper dan de Yavapai Lodge en ligt beter. Maar is wel eenvoudiger.

Marianne
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

We hebben nu ook 2 nachten geboekt bij Yosemite View Lodge.
15 inchecken en de 17de uitchecken :-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Geen Sequoia dus? En niet iets in het park?
Ik weet niet of dit verstandig is. Je kunt volgens mij die accommodatie niet meer annuleren. Hoe ga je de rest dan doen? Toch naar Lake Tahoe? En geen Tioga Pass?

Marianne
Samanthaa
Amerikafan

Bericht door Samanthaa »

We hebben het telefonische gedaan en die zeiden dat we 48 uur van te voren kosteloos mogen annuleren.

Volgens Maps is het 30 minuten rijden naar het visitors centrum en zouden we buitenom moeten rijden als we naar Village gaan (wel ruim een uur). We houden deze dus maar staan tot er eventueel een hotelkamer vrij is rond village (half dome zien we niet zitten ivm geen eigen badkamer).

Plan is dan na yosemite de tioga te nemen naar mammoth lake en lake tahoe helemaal over te slaan en een nachtje slapen bij mammoth lake. (Of 2)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt dan toch twee dagen over ten opzichte van de route die je gisteren plaatste?
El Portal is prima, het is inderdaad een half uur rijden naar het visitor center. en aangezien dat in Yosemite Village ligt is het ook een half uur naar Yosemite Village; ik weet niet waar je dat uur vandaan haalt?
Nu je geen Sequoia doet zou je in Yosemite naar de Mariposa grove kunnen gaan. Wel jammer als dat ten koste zou gaan van de tijd voor de vallei. Misschien na die twee nachten El Portal nog ene nacht in Oakhurst doen? Dan kun je vandaar naar de Mariposa Grove en naar Glacier Point, En dan de volgende dag van Oakhurst naar Mammoth Lakes.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer