Reis sabinevh: schema 4-weekse rondreis in februari/maart.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sabinevh
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis sabinevh: schema 4-weekse rondreis in februari/maart.

Bericht door sabinevh » 04 jan 2019, 19:59

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik gaan van 15 februari tot en met 15 maart een roodtrip maken, het is allemaal heel lastminute en misschien daarom extra leuk! Deze data staan al vast, omdat ik op dat moment al een maand in San Diego ben. Onze reis zal dan ook in San Diego beginnen en daar eindigen.

We hebben nu de volgende plaatsen op ons lijstje staan:
San Diego
Yoshua Tree
Las Vegas
Grand Canyon
Antelope
Bryce
Death Valley
Yosemite
San Francisco
Santa Barbara
Los Angeles

Is dit reisschema een beetje aan te houden, of is het teveel? Zijn er nog punten die jullie missen of die jullie juist aanbevelen? In de steden hoeven we niet perse lang te blijven, omdat we deze 4 jaar geleden ook al hebben gezien.

We willen trouwens van te voren geen hotels/motels etc. boeken, een keer alles op z'n beloop laten. Nu lees ik dat dat met de parkren meestal niet goed uitpakt, maar dat is voornamelijk in het hoogseizoen. Heeft iemand ervaring hoe dat zit in de maanden februari en maart? We hebben trouwens wel al een auto gehuurd.

Alle andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom, dankjewel alvast! :)

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reisschema 4-weekse rondreis in februari/maart

Bericht door Marcopstal » 04 jan 2019, 20:36

In de maanden februari en maart moet je in eerste instantie nog met andere problemen rekening houden, en dat is sneeuwval.

Dat kan aan de Grand Canyon, maar zeker aan Bryce en Yosemite. De mooie route bovenlangs via de Tioga Pass is in die periode niet halbaar, je zal onderdoor moeten.

Heb je de voorbeeldroute op het forum al bekeken ? Er is een winterversie.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

sabinevh
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis sabinevh: schema 4-weekse rondreis in februari/maart.

Bericht door sabinevh » 05 jan 2019, 11:50

Dank voor de tip!

We waren inderdaad op de hoogte dat er sneeuwval kan zijn in vele parken, vandaar ook de keuze om eigenlijk niks vast te leggen van te voren. Ook heb ik gelezen dat het in sommige parken, bijvoorbeeld Yosemite, verplicht is om met sneeuwkettingen te rijden en dat dit niet is toegestaan onder huurauto's.

Een reisschema heb ik kunnen vinden, alleen niet zozeer een winterversie. Kun je me vertellen waar ik deze kan vinden? :)

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal » 05 jan 2019, 12:03

http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html

Er is een dag 8a: zomer en een 8b: winter. Dit is het enige verschil.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 05 jan 2019, 12:04

Heb je gekeken naar de link in het in het bovenste topic? Dan kom je bij de voorbeeldroute. Eigenlijk is het enige verschil dat je niet via de Tioga Pass kunt rijden. Je zult dan vanuit Death Valley onderlangs moeten rijden - zoals Googlemaps nu ook aangeeft - of bovenlangs via de CA88 of Lake Tahoe.

Je hoeft niet met sneeuwkettingen te rijden als er geen sneeuw ligt. Het kan wel verplicht zijn om ze bij je te hebben. Ik zou ter plekke inschatten of een bezoek te doen is. Maar zeker niet bij voorbaat Yosemite uitsluiten.

Het is inderdaad verstandig om flexibel te zijn maar dat kan ook door op sommige plaatsen wel iets te boeken maar te zorgen dat je iets hebt wat geannuleerd kan worden. Zeker bij de Grand Canyon kan dat handig zijn als je in het park wilt overnachten.

Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer