Reis Maritabma: Las Vegas - Parken - Los Angeles; is dit een realistische planning?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maritabma: Las Vegas - Parken - Los Angeles; is dit een realistische planning?

Bericht door Maritabma »

Klopt beide.
Is gewoon een tankstation in cars thema.
Voor death valley geld dat als het meevalt we meer stops doen
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Maritabma: Las Vegas - Parken - Los Angeles; is dit een realistische planning?

Bericht door PSVwally »

Flo’s V-8 Diner in Radiator Springs basically resembles an air filter found in many cars. However, the canopies at Flo’s resemble the this old canopy at a gas station on Route 66 in Needles, Calif. There are others sprinkled across the country, but they are rapidly disappearing.
Dit gaat over het dak van het tankstation. Als je hier langs wilt ligt dit niet op de snelste route. Dus wordt je tijd voor de grand canyon een heel stuk minder. Je zou vanaf Kingman via route66 kunnen rijden en hackberry's general store aan kunnen doen. Kost je een paar minuten tot een kwartier om die zooiwinkel te bekijken. Maar dit zit ook, min of meer, in cars. Hier is lizzies curioso shop op gebaseerd. Voor beide plekken geldt wel dat er geen referenties naar cars bij zijn en je dus je eigen fantasie bij moet gebruiken.

Overigens vind ik je laatste route zo gek nog niet. Ik vind Kayenta een rare vibe hebben, niet bepaald gezellig. Maar als je niets bij gouldings lodge of in Mexican Hat kunt boeken een veel betere optie dan Bluff. 3 nachten Sequoia, komende vanaf Death Valley vind ik helemaal niet gek. Geeft je 2 volle dsgen vokr Sequoia. Nogmaals, persoonlijk zou ik of Las Vegas tussen Zion en Death Valley doen en dan daarna slapen in Panamint Springs resort of iets zoeken in Lone Pine ipv death valley junction. Of, als je toch in dv junction slaapt en van Zion komt een nacht rond Kernvile doorbrengen om meer tijd voor death valley te hebben. En dan daarna 2 nachten Sequoia. Seki laat in het jaar betekent vrieskoude nachten, ik had -14 zelfs, maar overdag heerlijk rustig in het park. Ik zou zelf nog veel op de bonnefooi doen in die tijd. Alleen NY, Grand Canyon, Page en LA vastleggen en voor de rest de avond ervoor of de ochtend voor aankomst of gedurende de reis als er wat leuks voorbij komt pas boeken. Het is vroeg donker dus daar is 's avonds meestal wel een beetje tijd voor over
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Maritabma: Las Vegas - Parken - Los Angeles; is dit een realistische planning?

Bericht door Martin & Marianne »

Goede tip om delen op de bonnefooi te doen. Of zorg ervoor dat je je hotels kort voor aankomst kunt annuleren.

Marianne
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maritabma: Las Vegas - Parken - Los Angeles; is dit een realistische planning?

Bericht door Maritabma »

Goedemorgen!

Inmiddels geboekt. 28 september vertrek en 20 oktober landen we weer op schiphol.
De eerste planning was 19 dagen, dat is nu dus 22.
Tips waar ik die 3 dagen bij ga voegen? New York? Of Yosemite of zoiets?

Graag hoor ik van jullie.

Groeten
Marit
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Reis Maritabma: Las Vegas - Parken - Los Angeles; is dit een realistische planning?

Bericht door alje »

dat is mooi, 3 dagen extra! 2 dagen Yosemite en 1 dag NY kan natuurlijk. Yosemite is wel weer wat extra kilometers. Alternatief is Sedona (in de buurt van GC) toevoegen, mooi plaatsje, rode rotsen. En wat meer tijd voor Zion. Ik zou zelf Sedona en ZIon kiezen en blijven bij je besluit om niet naar Yosemite te gaan.
Had je de binnenlandse vlucht al gereserveerd? Ik realiseer me dat eigenlijk NY-Phoenix vliegen en dan via Sedona naar GC een goed alternatief is. Las Vegas kun je dan bezoeken tussen Zion en Death Valley.
Reken er niet op dat je op je reisdag van Sequoia naar Anaheim veel van Los Angeles gaat zien. Afstanden zijn groot binnen LA gebied.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maritabma: Las Vegas - Parken - Los Angeles; is dit een realistische planning?

Bericht door Maritabma »

Dit is de planning momenteel,...

Planning
Dag 1 - 28 september - New York aankomst
Dag 2 - 29 september - New York
Dag 3 - 30 september - # New York #
Dag 4 - 1 oktober - # New York #
Dag 5 - 2 oktober - Aankomst Las Vegas & Las Vegas bekijken
Dag 6 - 3 oktober - # Las Vegas #
Dag 7 - 4 oktober - Rijden naar Grand Canyon & daar slapen (tussenstop: Hoover Dam & Seligman (cars achtig & route 66) (stukje route 66) (4u 45 min)
Dag 8 - 5 oktober - # Grand Canyon # naar Monument Valley (The View) rijden & daar slapen (3u)
Dag 9 - 6 oktober - # Monument Valley # - Naar Page rijden & daar slapen (2u)
Dag 10 - 7 oktober - # Lower Antelope Canyon (15min) # - # Horse Shoe Bend (15min) # - Vlakbij Bryce Canyon slapen (2u 50)
Dag 11 - 8 oktober - # Bryce Canyon # - In Zion slapen (2u)
Dag 12 - 9 oktober - # Zion National Park # Slapen in Zion
Dag 13 - 10 oktober - #Zion Shooting Experience# naar Death Valley rijden en daar slapen (4u)
Dag 14 - 11 oktober - Rijden naar Sequioa Park (Three Rivers) Via Death valley (stoppunten zie route) - Slapen in Three Rivers (totaal 6u rijden)
Dag 15 - 12 oktober - # Sequoia park # - Slapen in / nabij Sequoia (2,5u)
Dag 16 - 13 oktober - # Sequoia Park # + naar Yosemite rijden (hooguit 4u) - Slapen in / nabij Yosemite
Dag 17 - 14 oktober - #Yosemite # Slapen in / nabij Yosemite
Dag 18 - 15 oktober - Van Yosemite Naar Anaheim rijden (daar slapen) (5,5u )
Dag 19 - 16 oktober - Disneyland Anaheim - Slapen t.o. Disney
Dag 20 - 17 oktober - Naar Los Angeles rijden en daar slapen
Dag 21 - 18 oktober - Los Angeles
Dag 22 -19 oktober - Terugreis
Dag 23 - 20 oktober - Aankomst op schiphol
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Maritabma: Las Vegas - Parken - Los Angeles; is dit een realistische planning?

Bericht door PSVwally »

Het stuk death valley - sequoia - Yosemite - los angeles blijft een beetje een rare kronkel met de tijd die je hebt. Het kan allemaal wel, maar het is ook erg veel rijden.
Waar zou je overnachten in death valley, dat maakt namelijk wel wat uit qua tijdsindeling.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maritabma: Las Vegas - Parken - Los Angeles; is dit een realistische planning?

Bericht door Maritabma »

Dag allen,

ik heb nu de hotels geboekt.
12 oktober heb ik volledig voor Sequoia (slapen in Oakhurst)
13 oktober heb ik half / half (Sequoia en Yosemite)
14 heb ik voor Yosemite.

Hebben jullie voor deze dagen ook tips voor mij?
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Maritabma: Las Vegas - Parken - Los Angeles; is dit een realistische planning?

Bericht door josea »

13 oktober heb je half voor Sequoia, en half voor Yosemite. Maar je slaap van 12 op 13 oktober al in Oakhurst? Hoe zie je die 13e dan voor je, ga je dan ‘s ochtends weer helemaal terug rijden naar Sequoia?? Dat is meer dan twee uur rijden.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maritabma: Las Vegas - Parken - Los Angeles; is dit een realistische planning?

Bericht door Maritabma »

Oeps, druk met van alles zie ik wel. Schrijf ik het verkeerd op!
Slaap dan nog in Three Rivers.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Maritabma: Las Vegas - Parken - Los Angeles; is dit een realistische planning?

Bericht door josea »

Ik zou dan 12-10 gebruiken voor een bezoek aan Sequoia. Je kunt in ons 2015 verslag zien wat wij daar in een dag precies gedaan hebben. En als je in Three Rivers slaapt, kun je misschien nog wel iets meer zien (wij sliepen helaas iets verder weg, foutje :? ). De dag erna zou ik dan naar Yosemite rijden en onderweg de tijd gebruiken voor Mariposa Grove en Glacier Point Road (Sentinel Dome).
De dag daarna, de volle dag in Yosemite, kun je dan gebruiken voor Yosemite Valley.

Maar waar slaap je in Yosemite op 13 en 14 oktober?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Maritabma: Las Vegas - Parken - Los Angeles; is dit een realistische planning?

Bericht door IngridZw »

Wat je ook zou kunnen doen is de eerste overnachting plannen in Three Rivers en de volgende dag via de General hyw doorrijden naar Grant Village voor de 2de overnachting in een cabin. Je hebt dan de hele dag voor het park en je hoeft op deze manier niet terug te rijden naar Three Rivers. En omdat je daarna naar Yosemite rijdt is de afstand ook nog korter.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maritabma: Las Vegas - Parken - Los Angeles; is dit een realistische planning?

Bericht door Maritabma »

Het is Three Rivers en Oakhurst geworden ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer