Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Korneel13
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2018, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Bericht door Korneel13 »

Hoi iedereen,

Zoals mijn titel al wat voorspelt, zijn mijn partner en ik een rondreis aan het samenstellen om voor de eerste keer Amerika te bezoeken.
We hadden gedacht om een week of 3 uit te rekken voor onze reis, met als begin en eindpunt San Francisco. Hieronder heb ikzelf via de andere post's hier een beetje een eigen route/plan opgesteld hoe de reis er zou uitzien.
graag hadden we nog wat tips/tricks van jullie gehoord ivm planning haalbaarheid van de afstanden en stops we over het hoofd zien?
Zoals ik al zei, wij zijn helemaal nieuw voor Amerika, dus kunnen alle tips wel gebruiken.
Er ontbreekt nog 1 dag in onze planning, ik weet niet juist waar we het best een dag extra kunnen voor uittrekken, of waar we langer kunnen genieten van de omgeving?

Dag:1 Woensdag 25 Sept Brussel – San Francisco
Dag:2 Donderdag 26 Sept San Francisco – Yosemite
Dag:3 Vrijdag 27 Sept Yosemite
Dag:4 Zaterdag 28 Sept Yosemite – Mono Lake-Lone Pine
Dag:5 Zondag 29 Sept Lone Pine- Death Valley
Dag:6 Maandag 30 Sept Death Valley - Las Vegas
Dag:7 Dinsdag 31 Sept Las Vegas
Dag:8 Woensdag 01 Okt Las Vegas
Dag:9 Donderdag 02 Okt Las Vegas - Zion
Dag:10 Vrijdag 03 Okt Zion
Dag:11 Zaterdag 04 Okt Zion – Bryce Canyon
Dag:12 Zondag 05 Okt Bryce Canyon - Page
Dag:13 Maandag 06 Okt Page- Grand Canyon
Dag:14 Dinsdag 07 Okt Grand Canyon-Kingman
Dag:15 Woensdag 08 Okt Kingman- Los Angeles
Dag:16 Donderdag 09 Okt Los Angeles
Dag:17 Vrijdag 10 Okt Los Angeles-Pismo Beach
Dag:18 Zaterdag 11 Okt Pismo Beach- Monterrey
Dag:19 Zondag 12 Okt Monterrey – San Francisco
Dag:20 Maandag 13 Okt San Francisco
Dag:21 Dinsdag 14 Okt San Francisco
Dag:22 Woensdag 15 Okt

Hebben jullie nog tips ivm met autoverhuur, parkeergelegenheid in steden, Hotel/Motel/Hostelverblijf mag het er ook altijd bij. :D

Groetjes, Korneel & Ine.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rondreis SF-SF eind september

Bericht door SanFran »

Mooie route, prima te doen! Vergeet zeker Valley Of Fire niet te bezoeken op weg naar Zion. Voor wat betreft autohuur, lees vooral even het autohuur topic door bij het vervoer in en naar Amerika deel van het forum. Parkeren kun je prima in de steden. In San Francisco en Las Vegas kun je ook veel lopend doen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rondreis SF-SF eind september

Bericht door Marcopstal »

Dag 4 is een beetje veel, waarom zou je die dag tot Lone Pine willen rijden ? Ik zou niet verder gaan dan Bishop. Je hebt de volgende dag een overnachting in Death Valley, dus daar heb je voldoende tijd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis SF-SF eind september

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou op dag 4 tot Lee VIning of Mammoth Lakes gaan. Op die manier heb je voldoende tijd voor de tioga Road en mischien in de ochtend nog een ander deel van Yosemite. Of voor een bezoek aan Bodie.

Marianne
Korneel13
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2018, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Bericht door Korneel13 »

bedankt voor de mooie reacties alvast!

We hebben nog 1dag dat we ergens kunnen vullen, zijn er nog dingen die we moeten gezien hebben of toch zeker de moeite zijn om tijd voor uit te trekken?

Mvg
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Bericht door stegeman »

Ik ben deels door dit forum helemaal overtuigd van het mooie van de antelope canyon bij Page, horseshoebend en Lake powell. Vandaar dat wij gekozen hebben 2 nachten Page. Ziet er allemaal zo gaaf uit daar. Kijk ernaar uit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Bericht door Martin & Marianne »

Een overnachting bij Valley of Fire zou ook wel mooi zijn. Of een extra nacht Zion zodat je op weg naar Zion VoF kunt bezoeken.

Marianne
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Bericht door SanFran »

Ik zou een extra dag Yosemite doen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Korneel13
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2018, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Bericht door Korneel13 »

Bedankt voor de reacties!
Ik ben nog wat in onze planning aan het kijken en vroeg me af als 1volle dag LV "genoeg" kan zijn? we hebben geboekt om Antelope Canyon te gaan bezichtigen op zondag 6Okt (een van de weinige momenten dat er nog plaats was) maar dat betekend dat we hoogst waarschijnlijk Bryce Canyon uit de planning moeten halen, Zondag rijden we namelijk van Zion naar Bryce Canyon maar moeten om 09u30 aanwezig zijn voor ons bezoek (start locatie nabij Page)
dus dacht ik eventueel LV een dag in te korten zodat we zaterdag dan van Zion naar Bryce kunnen gaan en dan zondag morgenvroeg naar Antelope Canyon te kunnen gaan?
of mogelijkheid 2 Bryce Canyon uit onze lijst te skippen :(

Mvg
Korneel
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Bericht door Markstaal »

1 volle dag LV genoeg? Lastige vraag en hangt er ook af wat je er wilt doen en of de stad je aanspreekt. Persoonlijk vind ik 1 dag te weinig, zelf verblijven we als we in Vegas zijn minimaal 3 nachten. Omdat het tijdens de reis is, lijkt het me ook fijn om even een paar dagen te relaxen.

Er zijn eventueel ook nog alternatieven voor Antelope canyon (denk aan Canyon X oid), daarvoor zou ik niet direct de planning omgooien. Bryce skippen zou ik zeker niet doen, erg mooi en uniek park, zonde om het uit de reis te halen.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Bericht door SanFran »

Las Vegas is heel persoonlijk. Wij plannen net als Mark altijd minimaal 3 nachten. Liefst nog langer. Maar sommige mensen gaan na een dag gillend weer weg :lol:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Bericht door PSVwally »

stegeman schreef:Ik ben deels door dit forum helemaal overtuigd van het mooie van de antelope canyon bij Page, horseshoebend en Lake powell. Vandaar dat wij gekozen hebben 2 nachten Page. Ziet er allemaal zo gaaf uit daar. Kijk ernaar uit.
afhankelijk waar je vandaan komt en wat je allemaal op of om lake powell wilt doen is dit ook makkelijk op 1 dag te bezichtigen. Antelope Canyon, of eigenlijk welke canyon dan ook, kost je zonder de wachttijden hooguit 1.5uur. Horseshoe bend, ook al weet ik niet hoe het nu is na de verbouwingen daar, kost je ook hooguit 1.5u. Veel langer ga je daar echt niet aan kwijt zijn. Lake Powell kan je het uitzichtpunt, wapweah marina of/en bij Lone Rock beach bekijken. Wil je aan het strand liggen dan kan je daar verder natuurlijk zo lang voor uittrekken als je zelf wilt.

Als je daadwerkelijk het water op gaat kan je een bootje huren..reken op zeker 100 euro per uur en minimaal 2uur voor het kleinste bootje. Ook dit kan je, als je de kosten wilt en kunt dragen, natuurlijk zo lang doen als je zelf wilt. Kanoen kan vanaf zeg een uur tot een halve dag. Wil je bv naar rainbow bridge dan moet je dit vooraf boeken en kan je rekenen dat je zeker een uur of 6 kwijt bent gedurende de dag vanaf het moment dat de boot vertrekt.

Wij zijn ook nog naar de marble canyons gereden en hebben daar Navajo bridge en lees ferry bezocht en onderweg vlak voor de afdaling naar de splitsing naar Kanab of de grand canyon, waar de weg een paar jaar geleden opengescheurd was, hebben we ook nog een 20 minuten van het uitzicht genoten.

Dus de lengte van verblijf in Page hangt imo echt af van wat je daar plant. Ga je niet aan het strand liggen dan zou ik er maar 1 nacht nemen. Desnoods maar een keer vroeg je bed uit in Bryce als je antelope canyon vroeg moet doen omdat het op andere dagen en tijden vol zit. Hou er wel rekening mee dat het in Page een uur vroeger is dan in Bryce ook al ligt Page in Navajo nation en op het randje van de tijdzone... Antelope canyon houdt de tijd van Page aan.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Bericht door stegeman »

2 nachten Page is toch 1 dag te besteden ter plekke lijkt mij. Als je namiddag /vroege avond aankomt begin je weinig meer. Vroeg donker september. Dan volle dag Page en volgende ochtend weer verder. (In ons geval Bryce 1 nacht). Lijkt mij dat we voor antelope canyon, Glenn canyon dam evt en horseshoebend en Lake Powell bekijken en evt relaxen wel een dag kwijt bent toch? Rainbowbridge en boot huren doen we niet. Duur en keuzes. We doen bijv wel antelope canyon en Alcatraz.
Nu zijn we ook geen types om alleen maar te racen. Af en toe wat rustigere dagen tussendoor wel zo fijn.
Nou ja, als 2 nachten te lang blijkt in Page hebben we altijd in de b&b een relaxte jacuzzi zag ik :D.
Laatst gewijzigd door stegeman op 19 dec 2018, 14:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Bericht door markro »

Korneel13 schreef:Hebben jullie nog tips ivm met autoverhuur, parkeergelegenheid in steden, Hotel/Motel/Hostelverblijf mag het er ook altijd bij. :D
Voor autohuur kan je in het vervoersubforum kijken, o.a. in het topic: viewtopic.php?f=30&t=72702
Bij de beoordelingen die door de forumleden zijn gegeven kan je kijken naar accommodaties. Een link vind je bovenaan het forum, voor het gemak ook hier: https://beoordelingen.allesamerika.com/index.php .

De plaats Page ligt vaak een beetje midden in de route en dan is een iets rustigere dag ook wel lekker. Inderdaad genieten bij de jacuzzi, of bij het zwembad, of aan Lake Powell.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Bericht door Pleank »

Korneel13 schreef:we hebben geboekt om Antelope Canyon te gaan bezichtigen op zondag 6Okt (een van de weinige momenten dat er nog plaats was
Hey Korneel, mag ik vragen waar jullie dit geboekt hebben? Ik had niet het idee dat dit zo snel vol zit, dus heb zelf nog niet geboekt (voor half sept). Er zijn best veel aanbieders toch? Gaan jullie de upper- of de lower bezoeken?

EDIT: inmiddels gezien dat er voor de lower maar 2 aanbieders zijn, en onze datum loopt ook al vol. Binnenkort maar eens boeken :thumbup:
Laatst gewijzigd door Pleank op 22 dec 2018, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Bericht door Aurora »

SanFran schreef:Las Vegas is heel persoonlijk. Wij plannen net als Mark altijd minimaal 3 nachten. Liefst nog langer. Maar sommige mensen gaan na een dag gillend weer weg :lol:
Na 1 avond heb ik genoeg prikkels gehad en wil ik weer rust :lol:
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Bericht door Aurora »

Vergeet bij Monterey niet om Carmel by the sea te bezoeken. Pacific grove is een mooie plek om te overnachten en ligt naast Monterey.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Bericht door PSVwally »

2 nachten Page is toch 1 dag te besteden ter plekke lijkt mij. Als je namiddag /vroege avond aankomt begin je weinig meer.
Daarom zeg ik ook, afhankelijk waar je vandaan komt en wat de plannen zijn. Als
je ‘s ochtends weggaat vanaf monument valley of de grand canyon kan het op t gemak op 1 dag.
Wil je relaxen aan lake powell dan is met 2 nachten niets mis.
Korneel13
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2018, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Bericht door Korneel13 »

Pleank schreef: Hey Korneel, mag ik vragen waar jullie dit geboekt hebben? Ik had niet het idee dat dit zo snel vol zit, dus heb zelf nog niet geboekt (voor half sept). Er zijn best veel aanbieders toch? Gaan jullie de upper- of de lower bezoeken?

EDIT: inmiddels gezien dat er voor de lower maar 2 aanbieders zijn, en onze datum loopt ook al vol. Binnenkort maar eens boeken :thumbup:
Wij hebben hier geboekt: https://www.antelopecanyon.com/ wij bezoeken dus de upper canyon.
MadMack
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2018, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis Korneel13: rondreis SF-SF eind september.

Bericht door MadMack »

Hoi Korneel,
bij Dagdeel 4 kun je ook stoppen bij Mammoth lakes is ook zeer de moeite waard wij gebruiken deze plaats altijd tussen SF en Death Valley
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer