Reis gvvelzen: zuidwesten 3 weken maart/april 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
gvvelzen
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2018, 09:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis gvvelzen: zuidwesten 3 weken maart/april 2019.

Bericht door gvvelzen »

Goedemorgen,

Mijn man en ik gaan samen met ons kleintje van 9 maanden naar Amerika in maart 2019. Ons plan is om rond 20 maart te vliegen naar San Francisco en dan 3 weken een camper te huren. Uiteraard willen we de hoogtepunten gaan zien (dus redelijk standaardrondje zal het worden), maar hebben jullie vooraf al tips waar wij rekening mee kunnen houden qua seizoen of afstanden? Ook iemand ervaring met een Amerikareis met een baby in deze regio?

Dank jullie wel!

Liefs!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Route zuidwesten 3 weken maart/april 2019.

Bericht door Mrvanilla »

Leuke plannen. Alles kan natuurlijk. Als je voor het standaardrondje gaat zou ik ernstig rekening houden met gesloten wegen, trails en vooral winterse omstandigheden. Hoeft geen probleem te zijn, maar je zult zeker niet alles kunnen zien. Met name in parken als Yosemite zul je weinig tot niets kunnen doen in maart. Er zal nog sneeuw liggen en vaak wordt je verplicht sneeuwkettingen bij je te hebben. Met een camper natuurlijk lastig.

Ook in de hoger gelegen gebieden van Utah (Bryce NP) kan het nog sneeuwen of kan er nog sneeuw liggen.

Houdt er rekening mee dat op de meeste plaatsen het nog erg koud kan/zal zijn.

Toevallig ga ik aankomende maart ook die kant op. De jassen en lange broeken gaan in elk geval mee.

Wellicht is een route door Zuid Californie en Arizona een veiliger alternatief? Gebieden als Joshua Tree, Death Valley, Phoenix etc zijn dan juist wat aangenamer qua weer.

Vooral in een camper, en met een baby, lijkt het me anders best een uitdaging! Maar goed, alles kan, en met een goede voorbereiding en een flexibele route kom je ook een heel eind.

Misschien is een beter alternatief nog dat je de route een maand uitstelt? Eind april, begin mei ziet de wereld er daar al weer anders uit en zit je nog steeds niet in het hoogseizoen.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis gvvelzen: zuidwesten 3 weken maart/april 2019.

Bericht door kalaman »

Volledig akkoord met Daniel, ook ik vind deze periode veel te vroeg voor een camperreis met baby.
April is absoluut onze favoriete maand voor het ZW (koude nachten en meestal zonnig overdag), maar vorig jaar bv was het twee weken lang uitzonderlijk koud mét sneeuw. Dit jaar was het dan weer 'normaal' met temperaturen rond/boven de 20 graden overdag. 's Nachts is het wel altijd heel koud en dan slaap ik toch liever in een hotel :wink: .
Het voorjaar is ook windy season in het ZW en die kan soms heel fors zijn.

Via onze indexpagina kan je alle plekken opzoeken waar we ooit waren (alfabetisch en per staat gerangschikt).
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis gvvelzen: zuidwesten 3 weken maart/april 2019.

Bericht door covri »

Houd rekening met het vervoeren van een kind onder de 2 jaar in een Camper.
Bv in dit topic staat het één en ander.

viewtopic.php?f=30&t=72836&p=1185569&hi ... r#p1185162

Met de zoekfunctie kun je nog meer topics vinden.
gvvelzen
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2018, 09:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis gvvelzen: zuidwesten 3 weken maart/april 2019.

Bericht door gvvelzen »

Dank jullie wel voor de reacties! Ik begrijp hieruit dat we nog even moeten overwegen of we inderdaad deze periode gaan, en zo ja, of een camper dan verstandig is.. :) De camper leek ons ideaal omdat je dan altijd een vast plekje hebt voor de kleine, maar dan wil je ook wel buiten kunnen leven..
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis gvvelzen: zuidwesten 3 weken maart/april 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou sowieso niet met een camper gaan zo lang je kind nog geen 2 is. Met een camper heb je weliswaar een vaste plek voor de baby maar als je een campingbedje aanschaft kun je ook in de hotels een vaste plek creëren. Of kiss voor meerdere dagen op 1 plek waar je dan een cabin of AirB&B huurt.
Wat de periode betreft is maart/april voor sommige gebieden wel heerlijk. Ik zou het dan eerder richting LA of Phoenix zoeken als aanvliegstad, en SF vergeten.
Misschien kun je eens wat reisverlagen bekijken van mensen die in die periode hebebn gereisd. Zie daaroor de verslagen van Kalaman, en kijk ook hierboven (en in het andere regio's-forum) in het reisverslagentopic. Je krijgt dan een beetje een idee van wat je kunt verwachten.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer