Reis Lier88: hulp gevraagd kleine rondreis + Florida met peuter van 2 jaar.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lier88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Lier88: hulp gevraagd kleine rondreis + Florida met peuter van 2 jaar.

Bericht door Lier88 » 10 dec 2018, 14:57

Goedemiddag,

Graag zou ik jullie advies en hulp willen vragen voor onze reis volgend jaar oktober.

Samen met onze dochter van dan 2 jaar willen we graag weer richting de States.
We willen sowieso eindigen met 8-10 dagen in ons geliefde Florida.
In totaal hebben we 18-20 dagen.
Een binnenlandse vlucht is sowieso een optie.

We hebben eerst gekeken of we iets willen bezoeken aan de oostkant en daarna door willen naar Florida. Echter komen we hier niet echt verder dan de steden zoals New York en Washington. Het trekt ons niet heel erg aangezien we meer van de natuur zijn.
Aan de westkant hebben we al best wat gezien. LA, SF, Las Vegas, Yosemite, Death Valley, Grand Canyon, Zion, Bryce en Page mogen we allemaal al afstrepen van onze lijst.

Het enige wat ik nu kan bedenken is richting Yellowstone.
Is er iemand die ons kan adviseren om in die regio een roodtrip te maken voor maximaal 10-12 dagen?
Of hebben jullie andere ideeën?

Ik hoor graag suggesties.

Alvast ontzettend bedankt!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd kleine rondreis +florida met peuter van 2 jaar.

Bericht door Martin & Marianne » 10 dec 2018, 19:56

Als je naar Yellowstone wilt zou je dat kunnen combineren met Grand Teton en Moab. Je kunt dan een rondje vanaf Salt Lake City doen. In welke tijd van het jaar zou je willen gaan? En is het bespreekbaar om iets meer tijd te nemen voor het westen ten koste van Florida?
In het noordoosten kun je trouwens best een rondreis maken met vooral natuur. Zie bijvoorbeeld ons 2012 verslag.

Marianne

Gast

Bericht door Gast » 10 dec 2018, 20:06

Lier88 schreef:We hebben eerst gekeken of we iets willen bezoeken aan de oostkant en daarna door willen naar Florida. Echter komen we hier niet echt verder dan de steden zoals New York en Washington. Het trekt ons niet heel erg aangezien we meer van de natuur zijn.
De Appalachen zijn een bergketen die loopt door het oosten van de VS, met veel prachtige natuur. Van in het zuiden de Smoky Mountains tot in het noorden de Green en White Mountains, en alles er tussenin.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 10 dec 2018, 21:02

Ik zie nu dat je in oktober wilt gaan. Bedenk wel dat dat erg laat is voor Yellowstone. Kijk eens op de NPS-site voor de openingsdata van de voorzieningen. Veel lodges en andere voorzieningen zullen dan al gesloten zijn.
Voor Moab is het wel een prachtige periode.
Je kunt ook denken aan een rondje Colorado vanuit Denver; de Rockies zijn prachtig met de herfstkleuren. Is ook te combineren met Moab.

Marianne

Lier88
Amerika-ontdekker

Re: Reis Lier88: hulp gevraagd kleine rondreis + Florida met peuter van 2 jaar.

Bericht door Lier88 » 11 dec 2018, 19:48

klopt 5 oktober is de vroegste datum dat wij kunnen gaan.
Ik twijfelde al een beetje of Yellowstone dan wel haarbaar is en het wel de moeite waard is om daar helemaal naar toe te gaan voor zon korte periode.
Ik zal me eens verdiepen in rondje Colorado, dank je wel!

Lier88
Amerika-ontdekker

Bericht door Lier88 » 11 dec 2018, 19:48

eoms schreef:
Lier88 schreef:We hebben eerst gekeken of we iets willen bezoeken aan de oostkant en daarna door willen naar Florida. Echter komen we hier niet echt verder dan de steden zoals New York en Washington. Het trekt ons niet heel erg aangezien we meer van de natuur zijn.
De Appalachen zijn een bergketen die loopt door het oosten van de VS, met veel prachtige natuur. Van in het zuiden de Smoky Mountains tot in het noorden de Green en White Mountains, en alles er tussenin.
Heb ik me dus niet goed verdiept. Dank je wel ik ga er eens naar kijken.
Onze angst is om teleurgesteld te worden na het zien van bijv Yosemite en Zion :roll:

Gast

Bericht door Gast » 11 dec 2018, 20:25

Het is natuurlijk een heel andere natuur, veel groen en geen rode rotsen zoals in het westen. En je zult er ook van de herfstkleuren kunnen genieten.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer