Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nienke79: rondje Las Vegas in september (max 21 dagen).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nienke79
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Nienke79: rondje Las Vegas in september (max 21 dagen).

Bericht door Nienke79 »

Hallo allemaal,

Volgend jaar september hebben mijn man en ik een reis geboekt met camper voor 21 dagen rondje Las Vegas.
Na veel gezoek op dit forum heb ik 2 routes. Wij zijn eigenlijk echte natuurmensen en willen steden zoveel mogelijk vermijden. Dus zoveel mogelijk parken en ook wat rust, dus niet elke dag rijden.

Hieronder de 2 routes:

Reisroute 1:
Dag 1: vliegen naar Las Vegas aankomst 16:00 uur
Dag 2: Camper ophalen (in de middag) en dan door naar Valley of Fire
Dag 3: Salt Lake City (wij zijn geen stadmensen, maar willen naar Grand Teton en yellowstone, dus zullen toch ergens onderweg moeten overnachten: nog tips voor een andere kleinere stad om de tocht van Valley of Fire naar Grand Teton te onderbreken?).
Dag 4: Naar Grand Teton
Dag 5: Grand Teton
Dag 6: Naar Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: naar Flaming Gorge (of kunnen we deze overslaan en direct door rijden naar Moab en daardoor nog een extra dag doorbrengen in Monument Valley? Of is er nog een betere/mooie overnachtingsplek tussen Yellowstone en Moab??)
Dag 11: naar Moab
Dag 12: Moab
Dag 13: Monument Valley
Dag 14: naar Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon
Dag 17: naar Zion
Dag 18: Zion
Dag 19: naar Red Rock Canyon
Dag 20: Las Vegas om camper inleveren (in de ochtend)
Dag 21: Terug vlucht

Reisroute 2:
Dag 1: vliegen naar Las Vegas aankomst 16:00 uur
Dag 2: Camper ophalen (in de middag) en dan door naar Red Rock Canyon
Dag 3: Red Rock Canyon
Dag 4: Naar Valley of Fire
Dag 5: Valley of Fire
Dag 6: Naar Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: naar Bryce
Dag 9: naar Capitol Reef
Dag 10: Capitol Reef
Dag 11: Monument Valley
Dag 12: Monument Valley
Dag 13: Page
Dag 14: Page
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon
Dag 18: Grand Canyon
Dag 19: Kingman
Dag 20: Las Vegas om camper inleveren (in de ochtend)
Dag 21: Terug vlucht

Hebben jullie adviezen: welke route is beter (rekening houdend met het weer: we vliegen 4 september heen, en terug 24 september)?
Mis ik nog mooie parken?
Graag hoor ik van jullie!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Nienke79: rondje Las Vegas in september (max 21 dagen).

Bericht door Marcopstal »

Ik vind eigenlijk geen van beide goed.

In de eerste is de tijd voor Moab te beperkt en voor de Grand Canyon veel te ruim.

In de tweede zou er dan veel meer tijd uit te halen zijn om Moab te bezoeken, maar dan staat dit er niet bij. De tijd daar voor MV en Grand Canyon is veel te veel. Wat ga je in godsnaam 3 of 4 dagen daar gaan doen. Velen hebben het zelfs op een dag al gezien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SanneS
Amerika-newbie

Bericht door SanneS »

Is het niet handiger als je ook Yellowstonestone wil zien om de camper ergens anders in te leveren? Dichter bij Yellowstone?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind de eerste route niet zo gek. Voor een stop tussen VoF en Grand Teton kun je eens kijken naar campings in de omgeving van SLC; je hoeft natuurlijk niet de stad te bezoeken.
In een keer van Yellowstone naar Moab is niet te doen; Vernal is een mooie tussenstop. Je kunt ook Grand Teton splitsen: 1 nacht voor Yellowstone en 1 nacht na Yellowstone. Op die manier kun je beide wegen door het park nemen zonder heen en weer te rijden.
Voor Moab is een exztra nacht aan te raden, en voor de GC zou je ook met 1 of 2 nachten kunnen volstaan.
Ik mis Bryce in de eerste route. En Page. Ik zou Red Rock Canyon vergen en in plaats daarvan naar Bryce gaan.

In de tweede route trek je voor Red rock Canyon en Valley of Fire wel erg veel tiid uit. Willen julie veel wandelen? Bedenk dat het ook in september nog heel heet zal zijn in Vof. Het aantal dagen GC is te veel, en de stop in Kingman is niet echt nodig. Ik zou in deze route ook Moab toevoegen, ten koste van een aantal nachten GC, de nacht Kingman en een nacht Red rock Canyon. Een extra nacht Zion zou wel mooi zijn,

In september kan het in Yellowstone, zeker 's nachts, al behoorlijk koud zijn. Wat dat betreft is de tweede route misschien mooier voor die periode.

Marianne
AnitaV
Amerikafan

Bericht door AnitaV »

Als je kleinere parken wilt, dan is het wellicht een optie vanaf Red Rock Canyon naar Snow Canyon SP te gaan? En daarna naar Zion?
Voor de vele nachten Grand Canyon misschien vanaf Zion naar Cedar Break NM of Kodakchrome Basin SP? Het zijn mooie kleine parken.
Nienke79
Amerika-newbie

Bericht door Nienke79 »

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga er nog even voor zitten. Gelukkig nog genoeg tijd om voor te bereiden!
De vliegtickets en huur camper staan in ieder geval vast, dus ergens anders de camper inleveren, gaat niet meer lukken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer