Reis Rico: rondreis 3 weken september 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rico
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 dec 2018, 11:55
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Rico: rondreis 3 weken september 2019.

Bericht door Rico »

Dag allemaal,

Mijn vriendin en ik gaan in september 2019 drie weken rondreizen door het Zuidwesten van Amerika. Voor ons allebei de eerste keer. Ik heb veel informatie via dit forum verzameld. Daaruit hebben wij de volgende reis gepland. We willen graag 1 tussenstop op de Highway 1, maar weten nog niet zo goed waar. Hebben jullie tips?

Afbeelding

Willen jullie ons van feedback voorzien? Is de reis zo logisch? Missen wij wat?
Wat goed is om te weten is, dat wij niet meer dagen kunnen opnemen en dit wel echt het maximale is.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Rondreis 3 weken september 2019

Bericht door Markstaal »

Voor het rondje wat jullie maken kom je net een paar dagen te kort. Zeker aangezien jullie ook San Diego aan doen.
In jullie geval zou ik deze schrappen en de dagen elders indelen.

Gaan jullie in hotels verblijven of huren jullie een camper?

Een paar opmerkingen over de planning:

- Tussen Lone Pine en LV is een overnachting in Death Valley mooi, dat geeft je wat meer tijd voor de bezienswaardigheden.

- De tijd in Zion is erg beperkt, hier zeker 2 nachten plannen, er is veel te doen hier! Boek wel iets rond om het park (Springdale) om voor de drukte aan te zijn en ook ivm met parkeren daar. Zion wordt steeds drukker en drukker.

- Tussen LA en SF kan met 1 tussenstop maar 2 is mooier.

Mochten jullie bijvoorbeeld San Diego eruit halen dan is het voor de route rustiger om een nacht Death Valley te doen en een extra nacht Zion.

Succes verder met het voorbereiden!
Rico
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 dec 2018, 11:55
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis 3 weken september 2019

Bericht door Rico »

Markstaal schreef:Voor het rondje wat jullie maken kom je net een paar dagen te kort. Zeker aangezien jullie ook San Diego aan doen.
In jullie geval zou ik deze schrappen en de dagen elders indelen.

Over San Diego twijfelen wij inderdaad ook. Zeker als we hierdoor in tijdsnood gaan komen, zullen we deze overslaan en hebben we direct een goed excuus om nog eens zo'n reis te maken ;).

Gaan jullie in hotels verblijven of huren jullie een camper?

We huren een auto en zullen slapen in hotels.

Een paar opmerkingen over de planning:

- Tussen Lone Pine en LV is een overnachting in Death Valley mooi, dat geeft je wat meer tijd voor de bezienswaardigheden.

Wij hebben nu dat we vanuit Lone Pine naar Las Vegas rijden door Death Valley. Mocht San Diego vervallen, is een overnachting in Death Valley zeker een optie.

- De tijd in Zion is erg beperkt, hier zeker 2 nachten plannen, er is veel te doen hier! Boek wel iets rond om het park (Springdale) om voor de drukte aan te zijn en ook ivm met parkeren daar. Zion wordt steeds drukker en drukker.

Naar Springdale zaten wij inderdaad te kijken voor een overnachting. Ook hier geldt, als San Diego vervalt een extra nacht in Zion zeker hoog op het lijstje staat.

- Tussen LA en SF kan met 1 tussenstop maar 2 is mooier.

Waarom raad je twee tussenstops aan?

Mochten jullie bijvoorbeeld San Diego eruit halen dan is het voor de route rustiger om een nacht Death Valley te doen en een extra nacht Zion.

Succes verder met het voorbereiden!
In ieder geval super bedankt voor je eerste reactie al :). Helpt ons enorm!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Rico: rondreis 3 weken september 2019.

Bericht door Marcopstal »

Op dag 2 zou ik direct naar Yosemite vertrekken en de volle dag SF voor het einde houden. Afhankelijk van het tijdstip van aankomst zou je zelfs al op dag 1 een stuk richting Yosemite kunnen doen, dan ben je de volgende dag al vrij vroeg in het park.

Yosemite - Lone Pine is al vrij ver, geeft je weinig tijd voor zaken zoals Bodie, Mono Lake, ... Door tussen Yosemite en Vega stwee nachten te plannen kan je hier meer uithalen.

Voor Zion zou een nacht meer mooi zijn. Vanuit Vegas is het al een eindje + je hebt een uur tijdverlies en dan kom je dus al aan wanneer het druk is.

San Diego is een mooie stad, maar je hebt er amper tijd voor.

De highway 1 met alles wat hierlangs te zien is met slechts één overnachting is eigenlijk wat te kort.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
MM83-EAGLE
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rico: rondreis 3 weken september 2019.

Bericht door MM83-EAGLE »

Ik deel de mening van Marco ; je komt eigenlijk een paar dagen tekort voor de route die je in gedachten hebt. Als je de tickets nog niet hebt geboekt zou je een one-way kunnen overwegen en anders zou ik San Diego schrappen. Ervan uitgaande dat de vliegtickets al zijn geboekt en je per auto reist zou ik het volgende reisschema hanteren (andersom kan ook, hangt er ook vanaf wat beter uitkomt qua weekenden en wanneer in september je reist) :

1. Amsterdam-San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco-Yosemite
4. Yosemite
5. Yosemite-June Lake
6. June Lake-Death Valley
7. Death Valley-Las Vegas
8. Las Vegas
9. Las Vegas-Zion
10. Zion
11. Zion-Bryce
12. Bryce-Page
13. Page-Grand Canyon
14. Grand Canyon-Kingman
15. Kingman-Joshua Tree
16. Joshua Tree-LA
17. LA
18. LA-Morro Bay
19. Morro Bay-Carmel
20. Carmel-San Francisco
21. San Francisco-Amsterdam
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer