Reis interjos: Las Vegas - Las Vegas in 20 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
interjos
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 dec 2016, 16:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis interjos: Las Vegas - Las Vegas in 20 dagen.

Bericht door interjos »

Hoi Allemaal,

We vertrekken op 29 mei 2019 met 2 personen naar Las Vegas.
Op 30 mei halen we de camper op en hebben 20 dagen te besteden om vervolgens op 18 juni de camper weer in te leveren.
We rijden met een Cruise America T17, een compacte Truckcamper wat we wel handig vinden omdat we ook wat steden aan doen en de Pacific Highway willen rijden (niet dat dat met een grote camper niet te doen is)

Ik heb al heel wat reisverslagen hier op het forum gelezen dus en heb hier heel veel info uit kunnen halen, toch ben ik nog niet helemaal overtuigd van de route (Death valley, Yosemite, SF en de Pacific Highway zijn een must maar niet persé in deze volgorde) We zijn mensen die niet veel steden willen bezoeken alhoewel we het leuk inden om San Francisco wat uitgebreider te bezoeken en we het gevoel hebben Los Angeles niet over te kunnen slaan... San Diego twijfelen we over, is het de moeite waard?

We houden van de mooie Senic byways en willen daar best voor omrijden. We houden er niet van om heel veel trails te lopen. Fietsen in Yosemite lijkt ons wel weer leuk. Sequoia en Kings Canyon zitten niet in de route, we hebben het idee dat dat niet meer past? We willen niet overal doorheen racen.

We hebben in 2017 al een geweldige roadtrip van Minneapolis (Forest City) naar Las Vegas gedaan en heel veel ten oosten van LA gezien (Kingman, Hooverdam, GC, Zion, Bryce, Page, MV, Arches, Capitol Reef), dat is dan ook de reden dat wie die kant niet uitgaan.

Dit is de route tot nu toe:

Dag 1: Las Vegas (Camper ophalen (nnb hoe laat ( Boodschappen doen – Wallmart)) - Red Rock Canyon – Death valley via Badwater road – Artists Palette – Furnace Creek Campground (320 km (teveel?))
Dag 2: Furnace Creek Campground – Zabriskie Point – Dante’s view – Mesquita Flat Sand Dunes – Stovepipe Wells – Lone Pine (252 km)
Dag 3: Lone Pine – Alabama Hills – Mobius Arch – Bishop – Mammoth Lakes – Mono Lake (240 km)
Dag 4: Mono Lake – Tioga Pass – Yosemite Park (Upper (?) Pine Campground) (130 km)
Dag 5: Yosemite Park
Dag 6: Yosemite Park
Dag 7: Yosemite Park – San Francisco (326 km)
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco
Dag 10: San Francisco – Shark Fin Cove – Santa Cruz – Capitola Road – Moss Landing – Monterey (177 km)
Dag 11: Monterey – 17 mile drive – Carmel – Big Sur (55 km)
Dag 12: Big Sur – McWay Falls – Hearst Castle – San Simeon – Morro Bay – SLO CAL – Pismo Beach (211 km)
Dag 13: Pismo Beach – Solvang – Santa Barbara – Point Dume – Malibu – Mulhollandr Drive – Los Angeles (Dockweiler RV Park) (340 km)
Dag 14: Los Angeles (Dockweiler RV Park) – Santa Monica – Hop On Hop Off bus – Los Angeles (Dockweiler RV Park)
Dag 15: Los Angeles (Dockweiler RV Park) – Long Beach - San Diego (216 km)
Dag 16: San Diego – Palm Springs ???? (258 km)
Dag 17: Palm Springs – Joshua Tree Park – stukje Mojave Desert?? - Twentynine Palms - Bristol Lake – Amboy – Needles ??? (289 km)
Dag 18: Needles – Topock – Oatman – Laughlin ??? (112 km)
Dag 19: ???? - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas (camper inleveren)

Zijn er nog tips, dingen die ik toch over het hoofd heb gezien, anders kan doen? Las Vegas ligt vast, voor de rest zijn we nog helemaal vrij.

Alvast bedankt, José.
Roadtrip NW-USA & West Canada (2022)
Roadtrip ZW-USA & Californië (2019)
Roadtrip South Dakota, Rockies, ZW-USA (2017)
Roadtrip Oost-USA & Canada (1992)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis interjos: Las Vegas - Las vegas in 20 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk rondje!
Als je naar San Diego wilt zou ik daar minimaal 1 extra nacht voor uittrekken. Of laat het vallen en doe een extra dag LA. Sequoia toevoegen is ook wel mooi.

Let op met het reserveren voor de parken. De site werkt nog niet naar behoren. En oefen op 15 december alvast voor Yosemite.
Wij hebben toen wel redelijk veel gewandeld maar misschien heb je toch iets aan ons 2013 en 2015 verslag voor Yosemite in juni en voor het stuk vanaf Lone Pine.
Je weet dat de kans bestaat dat de Tioga Pass nog niet open is?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 dec 2018, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis interjos: Las Vegas - Las vegas in 20 dagen

Bericht door covri »

Ik vind de afstand op de 1e dag erg ver. Heb je een Early Bird? Anders is de kans groot dat je pas in de middag weg bent bij Cruise America.
Wij rekenen de ophaaldag meestal max 80 mijl rijden. We rijden wel met een groter model. Boodschappen doen neemt veel tijd (vind ik).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis interjos: Las Vegas - Las vegas in 20 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Boodschappen doen kost inderdaad erg veel tijd. Als je pas in de loop van de middag de camper op kunt halen is het wel krap. Aan de andere kant is het wel lang licht en het is wel mooier om het park te zien als de zon al lager staat.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis interjos: Las Vegas - Las vegas in 20 dagen

Bericht door IngridZw »

San Diego is veel te kort op die manier. Het is een prachtige stad en er valt heel veel te zien. Als je de nacht in Las Vegas nog kunt verplaatsen zou ik Laughlin schrappen en doorrijden naar Las Vegas. Op die manier kun je die nacht inzetten bij San Diego. Of anders van Death Valley doorrijden naar Mono Lake en onderweg de Alabama Hills bezoeken.
SD eruit halen is ook weer jammer omdat je waarschijnlijk tijdens een eventuele volgende reis niet meer die omgeving aandoet.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis interjos: Las Vegas - Las vegas in 20 dagen

Bericht door Marcopstal »

Dag 1 vind ik ook al wat ver gegrepen zeker als je eerst ook Red Rock Canyon wil aandoen.

San Diego is vrij zinloos aangezien je er amper tijd hebt. Zonde want dit is een mooie stad.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
interjos
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 dec 2016, 16:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis interjos: Las Vegas - Las Vegas in 20 dagen.

Bericht door interjos »

Bedankt voor alle adviezen!

Ik denk inderdaad ook dat de eerste dag te veel km zijn. Ik ga dit inkorten, mocht het zo zijn dat we (zonder early bird) toch vrij vroeg kunnen vertrekken hou ik de route zoals nu gepland naar Death Valley aan. Ja Marianne, ik weet dat er een kans is dat de Tioga pass nog niet open is, we hebben de alternatieve route klaarliggen. Is trouwens wel een goede tip van je om 15 december a.s. al eens te oefenen voor de reservering in januari.
Zou het eind mei / begin juni al zo druk zijn in Yosemite? Zijn de 'pines' de mooiste campgrounds in Yosemite? Of zijn er mooie alternatieven?
Die zullen dan ook wel erg snel weg zijn..

Het klopt ook dat we San Diego niet nog een keertje aan zullen doen, we gaan er dus voor en pakken daar een extra nacht. We zitten niet gebakken aan Laughlin dus we kunnen inderdaad gewoon doorrijden naar Las Vegas, het was die dag maar 112 km en wordt dan 255 km.

Bedankt :thumbup:
Roadtrip NW-USA & West Canada (2022)
Roadtrip ZW-USA & Californië (2019)
Roadtrip South Dakota, Rockies, ZW-USA (2017)
Roadtrip Oost-USA & Canada (1992)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis interjos: Las Vegas - Las Vegas in 20 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

De Pines campings liggen in de vallei. Welke van de drie je neemt maakt niet uit, ze liggen alledrie prima. Het voordeel van een camping daar is dat je alles in de vallei met de shuttlebus kunt doen. Sta je buiten de vallei dan zul je moeite hebben met parkeren,
Juni is een erg populaire maand omdat dan de waterallen op hun mooist zijn. Zeker de weekenden zijn druk, maar ook daarbuiten. De campings buiten de vallei zijn soms nog gesloten waardoor het in de vallei extra druk is. Dus ja, goed oefenen met reserveren. Je kunt hier een instructie vinden, maar met het nieuwe reserveringssysteem zal die niet meer juist zijn. Maar wellicht staan er nog wel bruikbare tips in. Zoek in elk geval uit welke plaatsen geschikt zijn voor een camper en log op tijd in.

Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor Yosemite in juni, en in ons 2017-verslag voor onze ervaring op North Pines.

Marianne
Gebruikersavatar
interjos
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 dec 2016, 16:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis interjos: Las Vegas - Las Vegas in 20 dagen.

Bericht door interjos »

ok, ik ga me voorbereiden op het reserveren en maar hopen dat er een plaatsje is.
Ik zal je verslagen er zeker weer bijpakken. Bedankt voor alle info Marianne.
Roadtrip NW-USA & West Canada (2022)
Roadtrip ZW-USA & Californië (2019)
Roadtrip South Dakota, Rockies, ZW-USA (2017)
Roadtrip Oost-USA & Canada (1992)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer