Reis Karen88: 20 dagen autorondreis - september 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Karen88
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 dec 2018, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Karen88: 20 dagen autorondreis - september 2019.

Bericht door Karen88 »

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik willen in september/begin oktober volgend jaar voor het eerst naar Amerika! We hebben nu een eerste opzet gemaakt van hoe onze droomreis er uit zou komen te zien. Ik ben benieuwd of dit schema haalbaar is en of jullie tips hebben. Qua aantal dagen is dit echt onze max.

Hier is onze opzet tot nu toe:

Dag 1: Nederland -–> Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles –-> "tussenstop" op de route naar grand canyon (+ bezoek aan Joshua Tree National Park)
Dag 5: "Tussenstop" --> Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon --> Page/Lake Powelll (+Antelope Canyon)
Dag 7: Page/ Lake Powell –-> Bryce Canyon
Dag 8: Bryce Canyon
Dag 9: Bryce Canyon –-> Zion
Dag 10: Zion –-> Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas –-> Death Valley + Sequoia national park
Dag 13: Sequoia national park --> Yosemite National park
Dag 14: Yosemite national park
Dag 15: Yosemite NP –-> san francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco --> Monterey (of andere tussenstop)
Dag 18: Monterey (of andere tussenstop) –-> San Luis Obispo (of andere tussenstop)
Dag 19: San Luis Obispo (of andere tussenstop) –-> Los Angeles
Dag 20: Los Angeles –-> Nederland

Daarnaast hadden we het idee om pas een auto te huren vanaf dag 4 en de eerste dagen in LA dus zonder auto door te brengen. Is dit te doen in LA?

Ben benieuwd naar jullie reacties. :)
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Karen88: 20 dagen auto rondreis - september-2019

Bericht door Marcopstal »

In eerste instantie zou ik al niet starten met volle dagen LA, maar deze voor het einde van de reis houden. De eerste dag ben je toch vroeg wakker, ideaal dus om voor de file LA uit te zijn, of meer nog, indien je vroeg aankomt kan je misschien al een uurtje of twee richting Joshua Tree rijden.

LA is overigens niet direct een stad om zonder auto te zitten. Het openbaar vervoer is er verre van ideaal en de bezienswaardigheden liggen soms best een stuk uit elkaar. Eén locatie voor 4 nachten LA is vaak niet de beste optie.

De tussenstop tussen LA en Grand Canyon moet je laten afhangen van waar je de eerste nacht slaapt.

Waarom 2 nachten Bryce ? Dit is een klein park, één nacht volstaat hier.

Death Valley + sequoia is onmogelijk. Van het centrum van Death Valley tot Sequoia is het al meer dan 6 uur rijden. Als je Sequoia wil doen pas je dit best tussen Yosemite en SF in, maar in principe ga je hiervoor onvoldoende tijd hebben.

Monterey is een goede keuze, San Louis Obispo zou ik persoonlijk nooit kiezen aangezien dit in het binnenland ligt en niet aan de kust. Kies Morro Bay of Pismo Beach.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis Karen88: 20 dagen auto rondreis - september-2019

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

- zoals Marc al schreef : LA zonder auto is een moeilijk geval. Wat wij LA noemen, met santa Monica, met Hollywood, met Anaheim en Disney, is niet echt een stad maar een streek, makkelijkst te bezoeken met auto. Als je met 2 bent kan je geregeld de car pool Lanes nemen, gaat vlugger. Wij proberen ook tijdens het weekend in LA te zijn, heb je minder werkverkeer. Met 1 verblijfplaats heb je sowieso dus wat verplaatsingen. Wij logeerden al enkele malen in het rustige Glendale en dat viel goed mee: behoorlijk dicht bij Hollywood, universal studio, Griffith park. Voor Santa Monica moet je dan wel door het centrum maar vroeg tijdens het weekend valt dat heel goed mee en is spectaculair.

- de meesten doen 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion, maar in de omgeving van Bryce is natuurlijk nogal wat te zien dus 2 nachten is ook prima. Bovendien valt er tussen Page en Bryce nogal wat te zien en te doen, dus mogelijk/waarschijnlijk komt je maar in de late namiddag of vooravond in Bryce aan.
- 1 dag Yosemite en 1 dag San Francisco : dat is weinig. Als de tickets nog niet geboekt zijn zou ik daarom beginnen in LA en eindigen in SF, zo heb je wat extra dagen om te spenderen in Yosemite en SF.

Jacques
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Karen88: 20 dagen autorondreis - september 2019.

Bericht door Galapogos »

Ik zou ook een one-way overwegen, maar dan van LA naar Las Vegas (of vice versa). Je krijgt dan zoiets als dit:

01 Aankomst Los Angeles
02 Los Angeles
03 Los Angeles - Pismo Beach / Morro Bay
04 Pismo Beach / Morro Bay - Monterey
05 Monterey - San Francisco
06 San Francisco
07 San Francisco
08 San Francisco - Sequoia
09 Sequoia - Yosemite
10 Yosemite
11 Yosemite - Mammoth Lakes
12 Mammoth Lakes - Death Valley
13 Death Valley - Zion
14 Zion
15 Zion - Bryce Canyon
16 Bryce Canyon - Page
17 Page - Grand Canyon
18 Grand Canyon - Las Vegas
19 Las Vegas
20 Vertrek Las Vegas

Je zou dan nog kunnen overwegen Sequoia over te slaan ten behoeve van een extra dag in Yosemite (daar staan ook sequoia-bomen). Met deze route kom je niet langs Joshua Tree NP. Is dat een must?

Je kunt ook Los Angeles laten vallen en een oneway San Francisco - Las Vegas doen, desgewenst inclusief kustroute. Je krijgt dan zoiets:
01 Aankomst San Francisco
02 San Francisco
03 San Francisco
04 Los Angeles - Monterey
05 Monterey - Cambria
06 Cambria - Sequoia
07 Sequoia - Yosemite
08 Yosemite
09 Yosemite
10 Yosemite - Mammoth Lakes
11 Mammoth Lakes - Death Valley
12 Death Valley - Zion
13 Zion
14 Zion - Bryce Canyon
15 Bryce Canyon - Page
16 Page - Monument Valley
17 Page - Grand Canyon
18 Grand Canyon - Las Vegas
19 Las Vegas
20 Vertrek Las Vegas

Of je laat Monument Valley vallen en blijft een dag langer in Page of bij de Grand Canyon, al naar gelang je interesses.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Karen88: 20 dagen autorondreis - september 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Met 20 dagen zou ik ook een one way doen. Je hebt eigenlijk net te weinig tijd voor het standaardrondje. Maar als je zowel aan het begin als aan het eind een weekend in de reis opneemt zou een extra dag misschien wel lukken?
In de routes hierboven zou ik zeker een extra nacht Sequoia nemen.

Marianne
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Karen88: 20 dagen autorondreis - september 2019.

Bericht door Nathalie21 »

Wat een heerlijk vooruitzicht! Wij hebben in 2014 zo'n zelfde rondje gedaan in 3.5 week. Mocht je iets meer dagen in kunnen zetten zou dat mooi zijn! Ik vond de Highway 1 route van SFO naar LA een van onze hoogtepunten dus mocht je toch voor one way gaan sla die dan zeker niet over. Hetgeen Galapogos voorstelt zou ik zeker overwegen!
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Karen88
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 dec 2018, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Karen88: 20 dagen autorondreis - september 2019.

Bericht door Karen88 »

Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor al jullie reacties. Hele fijne adviezen :)
We hebben er goed over nagedacht en ons er verder in verdiept en zijn nu tot dit schema gekomen.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Is dit een haalbaar schema? Zouden jullie dingen anders doen?

We hebben er bewust voor gekozen om toch het hele rondje te doen. We willen heel graag de kustroute tussen SF en LA doen en zeker ook alle 3 de steden bezoeken. We weten dat een halve dag Zion erg kort is maar deze hebben we ingekort zodat we iets langer hebben in Page en daar wat meer rust hebben. Ook voor Sequoia NP hebben we bewust gekozen, ondanks dat de Sequoia bomen ook in Yosemite staan. Dit is voor ons wel een must.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Karen88: 20 dagen autorondreis - september 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Schrijf het eens in een van/naar schema. Het lijkt me allemaal wat te veel. Wil je Sequoia en Kings Canyon bezoeken tussen Las Vegas en Visalia? Dat is echt niet te doen.
Waarom neem je niet de Tioga Road naar Yosemite? En bezoek dan daar de sequoia's in de Mariposa Grove. Sequoia NP is zeker de moeite waard maar niet zoals jij het nu doet. Dat heeft geen zin.

Je kunt prima een one way doen en ook de kust meenemen. Begin dan in LA en rij dan naar SF etc en eindig in LV. Of andersom.
Scheelt je een dag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 11 feb 2019, 06:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Karen88
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 dec 2018, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Karen88: 20 dagen autorondreis - september 2019.

Bericht door Karen88 »

Martin & Marianne schreef:
10 feb 2019, 22:27
Schrijf het eens in een van/naar schema. Het lijkt me allemaal wat te veel. Wil je Sequoia en Kings Canyon bezoeken tussen Las Vegas en Visalia? Dat is echt niettemin doen.
Waarom neem je niet de Tioga Road naar Yosemite? En bezoek dan daar de sequoia's in de Mariposa Grove. Sequoia NP is zeker de moeite waard maar niet zoals jij het nu doet. Dat heeft geen zin.

Je kunt prima een one way doen en ook de kust meenemen. Begin dan in LA en rij dan naar SF etc en eindig in LV. Of andersom.
Scheelt je een dag.

Marianne
Dankje voor je snelle reactie.

We hebben sowieso al de tickets naar en van LA.
Visalia is de tussenstop. Vanuit daar gaan we dan naar Sequoia NP en als we nog tijd over hebben naar Kings Canyon. Sequoia NP is een must voor ons. Volgens ons schema zijn we er een hele dag.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Karen88: 20 dagen autorondreis - september 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Dan begrijp ik je schema niet.
Je rijdt van Las Vegas naar Visalia. En de volgende dag naar Yosemite. Waar zit dan die volle dag Sequoia?

Je kunt ook eerst naar Yosemite en dan naar Sequoia. Dan heb je een mooiere route.
En waarom Visalia en niet iets in het park? En waar overnacht je in Yosemite?

Het is tegen de forumregels en ook overbodig om bovenliggende berichten te quoten.

Marianne
Karen88
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 dec 2018, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Karen88: 20 dagen autorondreis - september 2019.

Bericht door Karen88 »

Visalia was maar een idee als plek om te overnachten. Het zou ook een overnachting in Sequoia NP zelf kunnen zijn inderdaad. Het gaat erom dat we de dag doorbrengen in Sequoia NP.
Wat maakt de route andersom mooier? Dan is dat inderdaad het overwegen waard.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Karen88: 20 dagen autorondreis - september 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Omdat je dan via de ca395 en de Tioga Pass rijdt. Zie daarvoor onze laatste twee reisverslagen. Voor Yosemite en Sequoia kun je ons 2013-verslag en 2017-verslag bekijken.

Wil je ook door Death Valley rijden?

Hou er rekening mee dat het in september vroeg donker is. Ik zie een paar keer staan dat je in de avond wilt rijden. Het zal dan echt donker zijn.
En kijk eens naar de afstanden. Hoe kom je bijvoorbeeld aan 250 km voor het stuk van Visalia naar Yosemite?

Misschien zou je een dag LA minder kunnen doen om wat meer ruimte te hebben ?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 11 feb 2019, 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Karen88: 20 dagen autorondreis - september 2019.

Bericht door Marcopstal »

Na de baseball nog 450 km rijden ? Niet echt realistisch als je het mij vraagt. In Oatman zelf logeren is ook niet echt een optie, las je al zo ver geraakt dan logeer je beter in Needless.
De tijd voor Zion is wel erg beperkt.
Zoals ik het zie staan lijkt het alsof je Death Valley gaat overslaan ? Dat is pas zonde. Je mist ook de mooie route naar Yosemite via de Tioga Pass. Als je dan al beide parken zou doen dan ga je beter eerst naar Yosemite en dan naar SEKI. Dit was ook al eerder aangegeven.
Met het aantal beschikbare dagen vind ik dit net allemaal iets te veel.

Denk er aan: less is vaak more.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Karen88
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 dec 2018, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Karen88: 20 dagen autorondreis - september 2019.

Bericht door Karen88 »

Is het dan de beste optie om vanaf Las Vegas via Death Valley naar Yosemite te rijden en daarna naar Sequoia? En dan op alle 3 de plekken 1 nacht te blijven?

Zou het een goede optie zijn om Bryce of Zion te skippen om iets meer ruimte te winnen?

Goede tip om na de honkbalwedstrijd niet meer al te ver te rijden. Wedstrijd begint wel al om 13.00 uur. We zouden een paar uurtjes kunnen rijden en dan de dag erna richting de grand canyon een groter stuk met oatman als tussenstop.
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Karen88: 20 dagen autorondreis - september 2019.

Bericht door MarjoleinB »

Wat wij hebben gedaan is:
Las Vegas - Bishop (via Death Valley)
Bishop - Yosemite (via Tioga Pass)
Yosemite
Yosemite-San Francisco

Van Las Vegas naar Yosemite is niet te doen in 1 dag.
De dag van Las vegas naar Bishop is al druk. Wij zijn rond half 10 weggereden uit Vegas en waren rond half 5 in Bishop (en eind september is het dan al donker). Hebben wel alles in Death Valley kunnen zien wat we wilden zien. Dus dat zouden jullie ook kunnen doen (wordt dan niet heel erg uitslapen in Vegas).

Bryce zou ik zeker niet skippen. Voor Zion heb je gewoon tijd nodig omdat je niet met je auto het park in mag. Dit betekent dus parkeren, wachten op de shuttlebus en dan ergens in het park een wandeling doen. Met een halve dag zie je in Zion vrij weinig, terwijl een halve dag Bryce prima te doen is.
Ik snap niet zo goed waarom Sequoia een must is. Wil je er een specifieke boom bekijken? Een bepaalde route rijden? Het zou alles makkelijker maken als je de sequoia's in Yosemite zou meepakken :-)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Karen88: 20 dagen autorondreis - september 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou echt Sequoia vergeten; je hebt er geen tijd voor. Wat zou je er willen doen? Heb je al eens naar onze verslagen gekeken? En gekeken hoeveel tijd je zelf zou hebben per park? Rekening houdend met de reistijden?

Marianne
Karen88
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 dec 2018, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Karen88: 20 dagen autorondreis - september 2019.

Bericht door Karen88 »

Bedankt allemaal!

We gaan jullie advies opvolgen en skippen Sequoia. We zullen dan inderdaad via death valley en tioga pass richting yosemite rijden. We blijven dan een nachtje in Lone Pine en 2 nachten in Yosemite. Van daaruit naar SF.

Bryce en zion laten we gewoon zo staan. We weten dat we dan slechts een klein deel van zion zien maar aangezien het toch redelijk op de route ligt vinden we het zonden om er niet te stoppen en een ochtend te wandelen.
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Karen88: 20 dagen autorondreis - september 2019.

Bericht door MarjoleinB »

Ja goed plan!
Je route wordt er een stuk rustiger en mooier van! Ik vond het hele stuk van Death Valley via Tioga Pass naar Yosemite echt supermooi!
Ben je al aan het kijken voor hotels?
In Yosemite is het aan te raden in het park te zitten. Zo ben je er voor de drukte en haal je het meeste uit je dagen daar.
Sequoia bomen kan je dan bekijken op de dag dat je van Yosemite naar San Francisco rijdt.
Je bent in het weekend in Vegas, hou daardoor rekening met prijzige hotelkamers!
Voor Grand Canyon kan je kijken naar de Bright Angel Lodge. Valt best mee qua prijs en je bent echt binnen 1 minuut lopen aan de rand van de Canyon.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer