Reis Theogg: 4 weken 12 staten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Theogg
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 nov 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reis Theogg: 4 weken 12 staten.

Bericht door Theogg »

Goedenmiddag,

Wij zijn van plan met ons zessen een 4-weekse rondreis te maken door USA. Graag willen we iets anders dan het geijkte zuidwesten. We willen vliegen op Houston en retour via Las Vegas. Iemand advies, tips en/of ideale overnachtingsplekken: etc.

Met de auto:
Van Houston richting Louisiana voor een bezoek aan de Swamps, vandaar naar Vicksburg ivm de civil war.
In Dallas picken we dan een camper op voor de rest van de reis via:
Oklahoma
Amarilo
Denver
Mount Rushmore
Cody
Yellowstone
Salt Lake City cia de Salt fields
Moab
Monument Valley
Page
Bryce
Eindigen in Las Vegas

Alvast bedankt, Theo.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis 4 weken 12 staten

Bericht door Markstaal »

Wanneer zijn jullie van plan om te gaan?

In de regio van de Black Hills kan je nog naar Custer SP gaan en naar Badlands NP. Tussen Yellowstone en Salt Lake City zit nog Grand Teton NP (deze campings zijn wel first come first serverd).

Zijn jullie al eerder in Zion geweest? Anders zeker meenemen, erg mooi park.

Voor het overnachten is het met een camper het mooiste om in de parken te gaan staan (RMNP, Yellowstone, Grand Teton, Monument Valley etc.)
Voor in Moab is denk ik Canyonlands RV park een mooie optie.
Theogg
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 nov 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Theogg: 4 weken 12 staten.

Bericht door Theogg »

Wij zijn van plan om 13 juli te gaan en 11 aug te vertrekken vanaf LV
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Theogg: 4 weken 12 staten.

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat de grove planning voor 4 weken net teveel van het goede is. Zeker met de camper. Je slaat na Denver Rocky Mountain NP over? De black hills en badlands zeker 3 nachten voor uittrekken. Dan minimaal 1 nacht tussen BH en Cody en daar Devils Tower en Bighorn NF niet te vergeten. Zeker 4n Yellowstone en 2 Grand Teton.
Je wilt via de zoutvlakte en SLC. Dat kan, de mooiere route is via Flaming Gorges en Dinosaur. Ik zou de omweg wel maken om Moab, Monument Valley en dan via de ut95 en ut12 naar Bryce te rijden en dan pas Page (daarna evt grand canyon north rim al eens gedaan?) en dan naar Vegas. Hier sla je Zion en valley of fire SP dan weer over. Toch wel pareltjes.
Gast

Re: Reis Theogg: 4 weken 12 staten.

Bericht door Gast »

Pareltjes inderdaad, maar
Graag willen we iets anders dan het geijkte zuidwesten.
Theogg
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 nov 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Theogg: 4 weken 12 staten.

Bericht door Theogg »

Ik bedoel natuurlijk het standaard rondje in zuidwesten. Je begrijpt wat ik bedoel :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Theogg: 4 weken 12 staten.

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me veel voor 4 weken. Hoe lang wil je voor dat eerste stuk uittrekken? Wanneer zou je de camper op halen? Probeer het eens uit te schrijven per dag, dan zie je pas echt wat mogelijk is en dan is het ook makkelijker om advies te geven.
Is het mogelijk om in Dallas een camper te huren en in LV in te leveren?

Marianne
Theogg
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 nov 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Theogg: 4 weken 12 staten.

Bericht door Theogg »

Inderdaad is dat mogelijk Marianne. Heb gebeld en offerte in.huis. overigens hebben we besloten van Houston rechtstreeks naar Dallas te rijden.

Zal een schema per dag plaatsen
Theogg
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 nov 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Theogg: 4 weken 12 staten.

Bericht door Theogg »

Het draft schema ziet er nu als volgt uit. Nog aanwijzingen en tips wat we niet moeten vergeten of wellicht kunnen overslaan? Bedankt alvast
Mile
13/07/2018 Aankomst Houston
14/07/2018 Houston
15/07/2018 Dallas/Forth Worth 265
16/07/2018 Dallas/Forth Worth
17/07/2018 Oklahoma city 216
18/07/2018 Amarillo 260
19/07/2018 colorado springs 363
20/07/2018 RMNP 155
21/07/2018 RMNP
22/07/2018 Hot Springs 317
23/07/2018 Hot Springs
24/07/2018 deadwood 100
25/07/2018 TBD
26/07/2018 Cody
27/07/2018 Cody 353
28/07/2018 Yellowstone 130
29/07/2018 Jackson 45
31/07/2018 Salt Lake City 277
1/08/2018 Moab 250
2/08/2018 Moab
3/08/2018 Monument valley 146
4/08/2018 Page 122
5/08/2018 Page
6/08/2018 Bryce 153
7/08/2018 Bryce
8/08/2018 Mesquite 166
9/08/2018 Las Vegas 82
10/08/2018 Las Vegas
11/08/2018 Vertrek Las Vegas
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Theogg: 4 weken 12 staten.

Bericht door SanFran »

Je schema is vrij lastig te lezen op deze manier. Je kunt namelijk niet goed zien hoeveel tijd je waar hebt. Je kunt het dan ook het beste in een van-naar schema zetten.

Dat gezegd hebbende lijkt het erop dat je maar 1 nacht in Yellowstone hebt? Heb je enig idee hoe immens groot dit park is? Wij hadden er dit jaar 4 nachten, en dat was precies genoeg om alles te zien als je geen grote hikes plant. Moab heb je 2 nachten, maar 3 nachten is beter. Hier heb je namelijk Canyonlands, Arches en Dead horse point SP. En waarom een tussenstop in Mesquite? Je kunt prima vanuit Bryce in 1x naar Las Vegas rijden.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Theogg: 4 weken 12 staten.

Bericht door PSVwally »

In de black hills zou ik maar 1 nacht Hot Springs doen. Pak daarna 2 nachten deadwood of iig elders in de BH zou ik zeggen.

Maar één nacht Yellowstone?? Waarom dan in vredesnaam de omweg helemaal maken? Grootste en meest diverse park wat je tegenkomt onderweg. En je moet hiervoor ook nog eens echt uitstappen en (korte) stukjes lopen. Kom je in een bizonfile heb je nog minder tijd.
Ik zie wel Cody 353? Wil je dan op en neer naar Yellowstone vanuit Cody? Zou ik echt afraden.

Moab vanuit SLC zou ik zeker 3 nachten plannen, dan heb je 2 volle dagen.

Als je niet in de regio Springdale/La Verkin/St George verblijft zou ik na Bryce direct doorrijden naar Vegas en Mesquite vergeten. Doe je Zion daartussen aan dan in 1 van de 3 genoemde plekken overnachten. Anders heb je daar veel te weinig tijd. Afhankelijk van je plannen daar zou je aan 1 nacht Bryce, zeker als je er op tijd aankomt, meer dan genoeg kunnen hebben. Park is niet supergroot.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Theogg: 4 weken 12 staten.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom twee nachten Cody en waarom niet meer tijd voor Yellowstone? En wat zijn de plannen in Page en Bryce? Kijk voor het stuk van RMNP tot Yellowstone eens in ons 2004-verslag. En misschien heb je ook iets aan ons 2017-verslag.

Marianne
Theogg
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 nov 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

4 weken road trip

Bericht door Theogg »

Hallo,

13 juli-11 augustus gaan we voor een 4-weekse roadtrip met RV met ons gezin van 6.
De route is als volgt, veel km maar dat komt vast goed. Ons doel is, voor mij een roadtrip, boots, BBQ en country music, voor mijn dochter paardrijden met Cowboys, voor mijn oudste zoon schieten met westernwapens, voor een andere zoon visit Spacecenter en voor de laatste goud zoeken. Mijn vrouw hoopt op een gezellige reis zonder ruzie. :lol: Voor ieder wat dus ... In RMNP overnachten we in het park. Is er iets wat we absoluut niet mogen missen op deze route?

13-jul Houston
14-jul Houston (visit Space Center)
15-jul Dallas RV ophalen... Grapevin RV park
16-jul Witchita falls
17-jul Amarillo
18-jul Pueblo
19-jul Central City
20-jul RMNP
21-jul RMNP
22-jul Hot Springs
23-jul Deadwood Onderweg Mount Rushmore
24-jul Deadwood
25-jul Big Horn park
26-jul Cody
27-jul Cody
28-jul Yellowstone
29-jul Dinosauerland
30-jul Moab
31-jul Moab
1-aug Monument valley
2-aug Page
3-aug Page
4-aug Grand Canyon
5-aug Bryce
6-aug Bryce
7-aug Oasis LV
8-aug Las Vegas
9-aug Las Vegas
10-aug Las Vegas
11-aug Las Vegas Vertrek
12-aug Home

Gr, Theo

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 4 weken road trip

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp niet zo goed waarom je een nieuw topic opent en niet verder gaat in je eerste topic. Het was ook wel zo netjes geweest als je daar antwoord had gegeven op de vragen in de laatste reacties.
Je schrijft alleen bij RMNP dat je in het park overnacht; doe je dat bij de andere parken dan niet?

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: 4 weken road trip

Bericht door Trails »

Zo zeg, jullie maken op veel dagen toch wel heel veel mijlen. Willen jullie onderweg niks zien/doen?
Wij gaan zelf ook met een camper en rekenen op een gemiddelde van 40 mijl per uur. We willen nl zo weinig mogelijk snelweg rijden.

Ik hoop dat je op de meeste plekken al campings hebt gereserveerd.

Ik neem aan dat jullie naar de North Rim van Grand Canyon NP gaan? Anders zou de volgorde een beetje onlogisch zijn.
Theogg
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 nov 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Theogg: 4 weken 12 staten.

Bericht door Theogg »

Zeker veel miles Trails, maar dat komt goed met country music op de radio. We denken dat we tijd hebben ingebouwd op de plekken waar we wat willen zien/doen. Er zijn ook een paar dagen bij dat we inderdaad "doorkarren" Er zitten niet heel veel dagen bij met heel veel km.... Inderdaad North Rim. Alle campings zijn reeds geboekt ja.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Theogg: 4 weken 12 staten.

Bericht door PSVwally »

Theogg schreef:
19 mei 2019, 11:56

Zeker veel miles Trails……..
Er zitten niet heel veel dagen bij met heel veel km
Je gaat echt heel veel rijden. Niet dat daar iets mis mee is overigens, maar nogmaals.... je gaat echt heel veel km's maken...…
Je kan zo een paar 100km bij de van en naar plekken optellen voor bv in de parken. Alleen de 8 in Yellowstone is al een dikke 250km

Je hebt nooit gereageerd op waarom je maar 1 nacht Yellowstone en 2 Cody doet? Nogmaals, wissel dat echt om zou ik zeggen, want je gaat nu het mooiste/meest diverse park wat je tegenkomt enorm afraffelen. Cody is, zeker met een camper, geen handige uitvalsbasis voor Yellowstone.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Theogg: 4 weken 12 staten.

Bericht door Felicitas »

Dat wordt vast een fantastische reis!

Op 22 juli zou je misschien nog iets mee kunnen pikken van de Cheyenne Frontier Days. Een jaarlijks terugkerend western spektakel in Cheyenne.

En op 1 augustus is de route via de Moki Dugway en Goosenecks State Park zeer de moeite waard.

En eens met de voorgaande opmerkingen dat Yellowstone meer tijd verdient. Een fantastisch groot (!) park met veel wildlife en unieke geisergebieden en warmwaterbronnen. Als je nog iets kan aanpassen zou ik daar meer dagen plannen.
Laatst gewijzigd door Felicitas op 19 mei 2019, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Theogg
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 nov 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Theogg: 4 weken 12 staten.

Bericht door Theogg »

We zijn mwt 4 kids dus denken dat Cody dan leuker is. Ook zijn we met RV en hebben geen zin om bv Yellowstone dan vanuit een camping te gaan ontdekken met de RV. Ook komen we daar samen in de toekomst heus nog wel een keer.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Theogg: 4 weken 12 staten.

Bericht door jojostravelusa »

Je gaat in een keer van Amarillo naar Colorado Springs. Via de kortste route is dat inderdaad 361 mijl, 5,5 uur rijden. Reken maar wat meer met de camper. Een uur of 6 dus, zonder stops. Ik vind het wel zonde om New Mexico linkste laten liggen(letterlijk en figuurlijk). Daar is ook een hoop moois te zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer