Reis Donk: camperreis 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

In je schema ging je op dag 6 naar Yellowstone. Dat heb je aangepast? Dan zou ik Colter Bay zo houden. En wat heb je nu met Monument Valley gedaan?
In Yellowstone zou ik twee nachten Madison wel mooi vinden maar vanuit Grant naar het geisergebied kan ook.

Marianne
Donk
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 dec 2014, 22:11

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door Donk »

Dit is de reis tot nu toe

dag 1: vliegen op Denver
dag 2: camper ophalen en rijden tot zover we komen. Boeken onderweg wel eerste camping.
dag 3: camping tot camping Devils tower (we moeten bellen met camping want op site staat er een evenement is dus niet kunnen boeken)
dag 4: devils tower - Sibley Lake
dag 5: sibley Lake - Cody
dag 6: Cody
dag 7: Cody - Yellowstone Canyon
dag 8: Canyon campground naar Madison
dag 9: Madison - Grant Village ??
dag 10: ??
dag 11: ?? - Colter Bay
dag 12: Colter bay - Jackson
dag 13: Jackson - Rock Springs
dag 14: Rock Springs - Vernal
dag 15: Vernal - Capitol Reef
dag 16: Capitol Reef
dag 17: Capitol Reef - Monument Valley
dag 18: Monument Valley - Dead Horse Point
dag 19: Dead Horse Point - Moab
dag 20: Moab
dag 21: Moab - Devils garden
dag 22: Devils garden - Glenwood Springs
dag 23: Glenwood Springs - Grand Lake
dag 24: Grand Lake - Moraine
dag 25: Moraine
dag 26: Moraine via plaatsje Nederland - Clear Creek RV Park in Golden
dag 27: camper inleveren en terugvlucht
dag 28: aankomst Nederland

Ik moet dus dag 9, 10 en 11 nog even bekijken hoe we doen. Misschien inderdaad dan twee nachten Madison? En dan op dag 10 naar Grant Village of proberen rechtstreeds van Madison naar Colter Bay en misschien daar extra dag boeken?
We hebben best veel tijd om door te brengen in Amerika maar toch is het lastig om de juiste route te kiezen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat twee nachten Colter Bay wel mooi is. Je kunt dan nog het grootste deel van de dag voor Yellowstone gebruiken.
Het is een mooie route zo met voldoende tijd overal. Ik vind zo hier en daar de afstanden zelfs wel kort. Je zou bijvoorbeeld Rock Springs ook over kunnen slaan.

Marianne
Donk
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 dec 2014, 22:11

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door Donk »

Op dag 15 van onze geplande reis staat nu van Vernal naar Fruita Campground in Capitol Reef. Ik heb nu gepland om daar twee nachten te blijven en dan op dag 17 naar Monument Valley te rijden. Daar willen we eigenlijk alleen de zonsondergang en misschien de Wildcat Trail doen. Ik krijg via de site van The View Campground geen plaats geboekt en het lijkt dat camping al vol zit maar misschien kan ik beter even bellen want ook op andere data krijg ik niks geboekt.
Is twee nachten misschien niet te lang om te blijven bij Capitol Reef en kunnen we deze misschien beter bij Moab erbij doen of bij RMNP ? Of raden jullie toch wel twee nachten aan in Capitol Reef ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn meerdere keren 1 nacht in Capitol Reef geweest en eigenlijk was dat altijd net iets te kort. Dit jaar zijn we er twee nachten geweest en dat is heel goed bevallen. Als je nog een nacht extra in Moab zou willen of in RMNP zou ik de tussenstop in Rock Springs laten vallen.

Marianne
Donk
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 dec 2014, 22:11

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door Donk »

Wij willen in Glenwood Springs gaan raften. Ik kom verschillende organisaties tegen zoals Whitewater rafting, Rafting Colorado, Glenwood Adventure. Heeft iemand goede ervaringen met raften bij Glenwood Springs? We willen graag een halve dag en waarschijnlijk in de middag want we moeten nog vanaf camping Saddlehorn komen.
Donk
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 dec 2014, 22:11

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door Donk »

Hoi,
Afgelopen zaterdag bericht gehad dat onze reis definitief niet doorgaat. Verwacht maar extra zuur omdat we vorig jaar na vier dagen met spoed terug naar Nederland moesten i.v.m. ziekte van mijn man. Na jaar operaties en herstel gingen we eigenlijk dit jaar voor poging 2 maar nu wordt het dus zomer 2021 poging nummer 3.

We zouden dit jaar vier weken gaan maar helaas kunnen we volgend jaar maar ongeveer 3 weken. Hebben jullie tips welk gedeelte jullie van de reis dan zouden weglaten? Ik vind erg lastig om iets te schrappen.
Verder gaan we waarschijnlijk met twee campers omdat we dan met 7 personen zijn ipv met 6. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? Is dit goed te doen met campings boeken?

Dit was onze geplande reis voor dit jaar. Waar zou ik kunnen schrappen? We gaan waarschijnlijk de eerste drie weken van augustus 2021.

dag 1: vliegen op Denver
dag 2: camper ophalen en rijden tot zover we komen. Boeken onderweg wel eerste camping.
dag 3: camping tot camping Devils tower (we moeten bellen met camping want op site staat er een evenement is dus niet kunnen boeken)
dag 4: devils tower - Sibley Lake
dag 5: sibley Lake - Cody
dag 6: Cody
dag 7: Cody - Yellowstone Canyon
dag 8: Canyon campground naar Madison
dag 9: Madison - Grant Village
dag 10: Grant Village - Colter Bay
dag 11: Colter Bay
dag 12: Colter bay - Jackson
dag 13: Jackson - Rock Springs
dag 14: Rock Springs - Vernal
dag 15: Vernal - Capitol Reef
dag 16: Capitol Reef
dag 17: Capitol Reef - Monument Valley
dag 18: Monument Valley - Dead Horse Point
dag 19: Dead Horse Point - Moab
dag 20: Moab
dag 21: Moab - Devils garden
dag 22: Devils garden - Glenwood Springs
dag 23: Glenwood Springs - Grand Lake
dag 24: Grand Lake - Moraine
dag 25: Moraine
dag 26: Moraine via plaatsje Nederland - Clear Creek RV Park in Golden
dag 27: camper inleveren en terugvlucht
dag 28: aankomst Nederland

Vast bedankt voor het meedenken
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat jullie volgend jaar minder tijd hebben. Hoeveel tijd heb je maximaal? Is het een week korter? Dan zit er denk ik niets anders op dan de route helemaal omgooien. Hetzelfde rondje met een week minder tijd zal erg gehaast worden, zeker met zo'n groot gezelschap, alles zal dan toch meer tijd nemen. Is het gezelschap nog wel grotendeels hetzelfde, dus 4 pubers? En qua activiteiten willen jullie ook hetzelfde doen?
Is het mogelijk (qua camperhuur) om in Salt Lake City te beginnen en in Denver te eindigen? Het eerste stuk is namelijk relatief saai, dat zou je prima over kunnen slaan.
Verder had ik al aangegeven dat de stop in Rock Springs niet nodig is. Voor Moab zou je ook drie nachten kunnen doen, en je kunt overwegen om Monument Valley over te slaan. Of je slaat zowel Monument Valley als Capitol Reef over.

Ik neem aan dat jullie de campings voor deze zomer al wel gereserveerd hadden? Dan heb je waarschijnlijk toch ook wel een idee van hoe druk het is en hoe moeilijk of makkelijk het was om iets vast te leggen.
Misschien is een camper met auto en tent ook een optie? Vaak kun je bij een camperplaats ook een tent bijzetten. Maar het hangt natuurlijk ook af van de samenstelling van jullie gezelschap wat handig is.

Zodra je weet wanneer je gaat kun je al campings in Yellowstone vastleggen, en Colter Bay wellicht ook.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 jun 2020, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door IngridZw »

Jammer voor jullie dat de reis opnieuw niet doorgaat. Als het opnieuw een rondje Denver wordt zou ik dag 3, de camping bij Devils Tower eruit halen. Dat ligt toch wat uit de route. Verder de overnachting bij Rock Springs schrappen, een dag minder Moab en zowel Monument Valley als Capitol Reef eruit halen. Dan zit je ongeveer op een week minder. Maar het mooiste is om er een one way van te maken dus beginnen of eindigen in SLC.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Donk
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 dec 2014, 22:11

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door Donk »

Bedankt voor jullie advies.
Starten in Salt Lake City is helaas geen optie i.v.m. dat Road Bear daar geen vestiging heeft.
In plaats van een tweede camper denken we nu erover om een campervan te huren. Ons gezelschap bestaat nu uit 5 pubers ipv 4 pubers tenminste de oudste zal dan al 22 zijn dus weet niet of nog echte puber is; ) De oudste zal dan met zijn vriendin rijden in de campervan.
Ik ga de komende tijd eens kijken wat we gaan schrappen maar inderdaad Devils Tower, Monument Valley en Capitol Reef zullen waarschijnlijk nu niet meer mogelijk zijn. Ik verwacht toch een mooie reis in elkaar te kunnen zetten voor drie weken.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door Corv »

Donk schreef:
18 jun 2020, 16:10
de oudste zal dan al 22 zijn dus weet niet of nog echte puber is; ) De oudste zal dan met zijn vriendin rijden in de campervan.
Minimum leeftijd bestuurder bij Roadbear was 25 jaar, weet niet of dat nu nog zo is.
Bij bijv. Rockymountaincampervans staat in de voorwaarden: Renters aged 21-24 are subject to additional verification requirements for insurance purposes. Zals dus wel betekenen meer $$$ betalen :wink:
Gast

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door Gast »

En denk hier niet te luchtig over, denk aan dubbele prijzen voor een 22 jarige...als je denkt dat het wel mee zal vallen om hem alsnog te laten rijden, zonder deze tarieven te betalen... als je niet geregistreerd en dus niet verzekerd bent en toch gaat rijden...de straffen en risico’s die je neemt zijn niet te overzien...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie zitten vast aan Roadbear? En dus een rondje?
Je kunt het beste eens wat mogelijkheden uitschrijven, maar het meest voor de hand ligt dan om vanaf Denver meteen richting Cody te rijden. Wij reden dat stuk in 2017 met onze dochters. Niet via de snelste route, en niet spectaculair, maar ook weer niet onaardig. Je kunt ook vanuit Denver naar Grand Teton rijden.
Je hebt nog niet aangeven hoeveel tijd je precies hebt. Probeer in elk geval alle tijd die je hebt te benutten.

Volgens mij is bij camperhuur niet altijd een leeftijdsgrens van 25 jaar. Maar in elk geval bij autohuur betaal je een flinke opslag. En als ze beiden willen rijden wordt het nog eens duurder.

En nee, iemand van 22 is al lang geen puber meer. :wink:

Wij hebben voor onze reis van 2017 alles geboekt met het idee dat de vriend van de oudste dochter mee zou gaan, maar uiteindelijk ging hij niiet mee. Ook een scenario waar je rekening mee moet houden.

Marianne
Donk
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 dec 2014, 22:11

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door Donk »

Vast aan Road Bear niet, maar daar zijn we beide keren wel erg tevreden over geweest dus is wel onze voorkeur.
Road Bear heeft ondertussen goedkeuring gegeven dat de oudste zou mogen rijden dus dat zit goed. Toch gaat de voorkeur vooralsnog uit naar een campervan en die offerte hebben we ook binnen en dit mag vanaf 21 jaar. Scheelt weer stuk in prijs.
We kunnen van 5-8 t/m thuiskomst 27-8 en langer lukt echt niet. Road Bear heeft al wel aangegeven van 30-6-2020 zijn prijzen te verhogen.
Ik ga de komende dagen eens kijken of het lukt met die drie weken.
Bedankt vast voor het meedenken.
Donk
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 dec 2014, 22:11

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door Donk »

Voorlopig schema zomer 2021

Dag 1: vliegen op Denver
Dag 2: camper en campervan ophalen en rijden tot zover we komen. Onderweg camping boeken
Dag 3: camping naar Cody
Dag 4: Cody
Dag 5: Cody - Yellowstone Canyon
Dag 6: Yellowstone Canyon - Madison
Dag 7: Madison
Dag 8: Madison - Grant Village Yellowstone
Dag 9: Grant Village - Colter Bay Grand Teton
Dag 10: Colter Bay - Jackson
Dag 11: Jackson - Flaming Gorge
Dag 12: Flaming Gorge - Dead Horse State Park
Dag 13: Dead Horse State Park - Moab
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab - Devils Garden Arches
Dat 16: Devils Garden Arches - Saddlehorn Colorado National Monument
Dag 17: Saddlehorn - Glenwood Springs
Dag 18: Glenwood Springs - Moraine Park RMNP
Dag 19: Moraine
Dag 20: Moraine Park - Reverend's Ridge (Golden Gate Canyon State Park)
Dag 21: Reverend's Ridge - inleveren camper en campervan en in avond terugvlucht
Dag 22: Aankomst Nederland

Wat vinden jullie van voorstel? Ik heb eventueel 1 dag over om nog in te plannen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het jammer van Capitol Reef, maar dat wordt lastig in te passen.
Ik weet niet wat de plannen in Cody zijn? Een volle dag is wel veel. Je zou aan het eind van die dag al naar bijvoorbeeld Bridge Bay of Fishing Bridge kunnen gaan. Of neem de Beartooth Hwy mee, maar dan wordt het wat lastig om een camping te vinden.
Een extra dag zou ik gebruiken voor Rocky Mountain NP. Een stop in Grand Lake of ergens aan de westkant van het park is wel fijn. Dat geeft je ook meer tijd bij Glenwood Springs.
Donk schreef:
21 jun 2020, 19:26
Toch gaat de voorkeur vooralsnog uit naar een campervan en die offerte hebben we ook binnen en dit mag vanaf 21 jaar. Scheelt weer stuk in prijs.
Autohuur mag ook vanaf 21, mar je betaalt wel extra als je nog geen 25 bent. Ik weet niet hoe dat bij die campervan zit?

Ik zou niet wachten met het vastleggen van de camping in Colter bay.

Marianne
Donk
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 dec 2014, 22:11

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door Donk »

Ja Capitol Reef is inderdaad jammer dat komt te vervallen net zoals Monument Valley had ik graag gezien maar ja we moeten toch keuzes maken.
Plannen Cody alleen eigenlijk rodeo en misschien museum Buffallo Bill. Ik had hier eigenlijk een dag extra gepland omdat we de dagen vooraf erg druk zijn met reizen en rijden.
Vanaf Cody willen we graag via de Beartooth Hwy naar de eerste camping in Yellowstone en dat was nu canyon campground.
Die extra dag is inderdaad een goed idee bij Grand Lake. Ik zal eens zoeken.
Ik heb gekeken bij Colter Bay RV Park maar website geeft aan dat ik maar 1 jaar vooruit kan boeken. Dus vandaag tot 23-6-2021.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door IngridZw »

Wij hadden ook 2 nachten Cody en dat is heel goed bevallen. Inderdaad even een rustpunt maar daarnaast kun je je er ook heel goed vermaken. Het Buffalo Bill Museum is erg interessant en groots opgezet dus je bent er zo een paar uur kwijt. De rodeo is niet ons ding maar het stadje zelf vonden wij ook leuk om wat rond te struinen in de winkeltjes etc. Het doet heel western aan en je hebt er iedere avond een open lucht voorstelling een z.g. shoot-out. Altijd wel grappig om te zien.

De rit vanuit Cody via de Beartooth Hyw naar Canyon Village hebben wij ook gereden. Schitterend.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Donk: camperreis 2020.

Bericht door Corv »

IngridZw schreef:
23 jun 2020, 00:01
De rodeo is niet ons ding
Iedereen heeft natuurlijk andere interesses maar wij vonden de avondrodeo toen geweldig om meegemaakt te hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer