Reis Toon de Valck: routetips Denver - YNP - Denver.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Toon de Valck: routetips Denver - YNP - Denver.

Bericht door IngridZw »

Wij hebben inderdaad de 120 genomen en later de 308 (Belfry) afslag Red Lodge. Dit is prima te doen. Hele rustige weg en zelfs nog korter dan vanaf Lovell via de 310. Qua landschap denk ik dat de 120 wat afwisselender is maar veel verschil zal het niet maken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Toon de Valck: routetips Denver - YNP - Denver.

Bericht door Toon de Valck »

@Marianne: Kan ik me voorstellen dat dat geen straf is. Echter zouden wij er dan eerder voor kiezen een andere weg te nemen.

@IngridZw: Dank voor de tip. Gaan we zeker meenemen. Cody ziet er idd erg leuk uit.
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Toon de Valck: routetips Denver - YNP - Denver.

Bericht door Toon de Valck »

Beste mensen,

Ik ben bezig de globale route wat te verfijnen. Zo ook in Yellowstone.
Wat is de meest logische route, komend vanaf Cooke City en daarna doorrijdend naar Grand Teton?
We zijn in totaal 3 volle dagen in Yellowstone. De vierde rijden we naar Grand Teton waar we nog een volle dag hebben.
En misschien niet onbelangrijk, we komen voor de eerste keer in Yellowstone.

Vast bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Toon de Valck: routetips Denver - YNP - Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Je zult hoe dan ook wat heen en weer rijden in Yellowstone en de route is ook afhaneklijk van wat je allemaal wilt zien. Je zou kunnen beginnen in Mammoth Hot Springs, dan Madison en dan Canyon of Grant. Je kunt het beste eens proberen een planning per dag te maken. Neem voldoende tijd voor alles; je zult vaak in de file staan, en als je een geiser wilt zien uitbarsten zul je ook wel eens geduld moeten hebben. Kijk eens in ons 2015- en 2017-verslag voor wat mogelijkheden.

Marianne
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Toon de Valck: routetips Denver - YNP - Denver.

Bericht door Toon de Valck »

Heb je advies ter harte genomen Marianne en een globale dagplanning gemaakt. Dat ziet er ongeveen zo uit:
Dag 1:
Van Cooke city via Tower Falls naar Mammoth Hot Springs(90km).

Onderweg:
-Aantal stop maken in Lamar Valley
-Devil's Den Trail naar Tower Falls
-Mammoth Hot Springs Terraces, wandeling naar de top en Yellowstone River Trail.
Dag 2:
Van Mammoth Hot Springs via Norris Geyser Basin naar Canyon Village(53km)

Onderweg:
-Swan Lake
-Obsidion Cliff
-Norris Geyser Basin
-GC of Yellowstone(trail naar Upper en Lower Falls)
Dag 3:
Van Canyon Village via West Thumb Geyser Basin naar Upper Geyser basin en terug naar Grant Village(118km)

Onderweg:
-Hayden Valley stops
-Mud Volcanos
-Natural Bridge Trail
-West Thumb Geyser Basin
-Old Faithful Geyser(60m elke 90min) Overdag best aan de achterzijde gaan staan, ’s Avonds minder toeristen
-Grand Prismatic Spring
-Fairy Falls. 8km hike. Vanaf hier Grand Prismatic vanaf boven te zien.
-Morning Glory Pool
-Chromatic Spring
-Kepler Cascades
-Mystic Falls en Biscuit Bassin
Dag 4:
Van West Thumb Geyser Basin naar Grand Teton


Dag 3 zal ws veel te vol zitten maar weet nog niet hoe ik anders/ beter zou kunnen doen. Tips?
Zitten er wellicht bezienswaardigheden tussen die niet echt de moeite waard zijn of die we over het hoofd hebben gezien?
Zoals ik het nu gemaakt heb denk ik aan overnachtingen in Mammoth Hot Springs, Canyon Village en Grant Village. Welke campgrounds kunnen jullie aanbevelen(we reizen met een 25ft RV) of zouden jullie andere plaatsen kiezen?

Vast bedankt voor het meedenken

Gr Toon
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Toon de Valck: routetips Denver - YNP - Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Op de eerste dag zou je de wandeling rond Trout Lake kunnen doen. Wat bedoel je met de Yellowstone River Trail? Niet de Bolling River?
De tweede of derde ncht zou je naar Madison kunnen gaan. Daar zit je beter voor het geiser gebied dan in Canyon.
Er zijn meer en mooiere geisers dan Old Faithful. Dat mis ik in je opsomming. Check de tijden bij het visitor center en stem je planning daar op af.
De Fairy Falls Trail is leuk maar met weinig tijd zou ik die als eerste laten vallen.

Marianne
Toon de Valck
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 jan 2016, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Toon de Valck: routetips Denver - YNP - Denver.

Bericht door Toon de Valck »

Trout Lake Ziet er ook erg leuk uit. Gaan we zeker in overweging nemen.
Het is eigenlijk niet Yellowstone River Trail maar Hellroaring Trail. Deze willen we lopen tot de Suspension Bridge. Is ongeveer 2km roundtrip.

Als ik het goed begrijp zijn de campgrounds rond Mammoth(Mammoth en Indian Creek) niet te reserveren. Klopt dat?
Als alternatief denken we aan Rocky Mountain RV Park in Gardiner. 9km van Mammoth is te doen. Is het aan te raden deze wel te reserveren?
Verder zie ik dat er op zowel Madison als Canyon Campground geen plaats is voor een 25ft RV op 20 en 21 juni of zijn deze nog niet beschikbaar? Maak ik hiervoor nog kans of wordt het een alternatief zoeken?
Grant Campground is wel gereserveerd.

gr Toon

Update: Canyon is inmiddels wel gelukt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer