Reis TamRin: camperreis Denver - San Francisco (mei 2019).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
TamRin
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2018, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis TamRin: camperreis Denver - San Francisco (mei 2019).

Bericht door TamRin »

Begin mei 2019 gaan we met vier personen in een camper (28 ft) van Denver naar San Francisco.
Onderstaande route zijn we na veel gepuzzel op uitgekomen (Sequioa hebben we er uiteindelijk uitgehaald ivm de lange afstanden).
Graag zou ik horen of hier nog op- of aanmerkingen en/of tips voor ons zijn. We zijn niet van plan om heel lange wandeltochten te gaan maken.

Alvast bedankt voor de moeite.

Dag 1 Denver aankomst
dag 2 Denver, camper halen, voorraad shoppen en overnachten in Golden of rijden richting Grand Junction
dag 3 Grand Junction, Colorado monument Rim Rock Drive, overnachten in........? richting Moab
dag 4 naar Moab, Arches (overnachten in Devils Garden = 1 nacht gereserveerd)
dag 5 naar Canyonlands via Arches scenic drive (overnachten in Bluff of Monument Valley?)
dag 6 Van Monument Valley naar Grand Canyon (komen daar laat aan schat ik in) (Mather campground gereserveerd)
dag 7 Grand Canyon (hebben hele dag nu om hier rond te kijken) (overnachting gereserveerd)
dag 8 naar Page (Lake Powel, Antelope Canyon, Glen Canyon Dam) (overnachten Wahweap)
dag 9 naar Bryce canyon
dag 10 Bryce canyon of Zion
dag 11 naar Zion (overnachten in Virgin)
dag 12 naar Las Vegas via Valley of Fire (overnachtingstips in Las Vegas welkom…. Hotel of RV-camping?
Dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas – Hoover Dam bekijken of volgende dag?
dag 15 via Death Valley richting Lone Pine of ? (evt. via Hoover Dam)
dag 16 naar Mono Lake/Lee Vining (overnachten)
dag 17 via Tiogaroad (hopelijk open op 22 mei) naar Yosemite (overnachten)
dag 18 Yosemite bekijken (overnachten)
dag 19 naar Mariposa Grove (als alternatief voor Sequioa) en vervolgens alvast richting San Francisco (leuke overnachtingsplek?)
dag 20 tm 23 San Francisco
Laatst gewijzigd door TamRin op 12 nov 2018, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camperreis Denver - San Francisco (mei 2019)

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik weet niet hoe laat je de camper op kunt halen, maar wellicht is het wel mogelijk om al iets verder te rijden dan Golden. Dan heb je de volgende dag tijd voor het Colorado NM, en uiteindelijk ook meer tijd in Arches of Canyonlands. Daar is de tijd nu niet ruim. Heb je al gekeken naar de camping in Arches? Die kan 6 maanden van te voren gereserveerd worden; hou er rekening mee dat het daar snel vol is. Kijk ook op tijd naar Zion.
Waarom overnachten in Bluff en niet in Monument Valley? Dat is immers het mooiste bij zonsondergang/opkomst.
Vanaf dag 7 is het me niet duidelijk wat de reisdagen zijn; rij je op dag 7 naar Page? Heb je twee nachten Grand Canyon? En zo ja, waarom? Je geeft aan dat jullie geen lange wandelingen willen doen. Dus ook niet een stuk de canyon in?
Ik zou geen rustdag plannen in Bryce: die dag kun je goed gebruiken in Moab maar ook in Zion.
Dag 15 is ook wat onduidelijk; kom je dan van Las vegas? Is de Hooverdam een must? Je zou ook in Page naar de Glen Canyon Dam kunnen gaan. Die ligt op de route.
De Tioga Pass is een risico. Vermoedelijk is de Sonora Pass dan al wel open, maar met een camper is die blijkbaar wat lastig rijden.

Wij hebben in 2013 een deels vergelijkbare route in mei/juni gedaan; misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis TamRin: camperreis Denver - San Francisco (mei 2019).

Bericht door Marcopstal »

Ik vind dit best wel gehaast om met een camper te doen. Schrijf ook je schema eens in een van-naar vorm dan zijn tenminste de reisdagen duidelijk, da is nu niet het geval.

- De tijd voor Moab is te beperkt.
- Overnachten in Bluff lijkt me inderdaad geen goed idee
- De tijd voor de GC lijkt inderdaad ruim als je geen lange wandelingen plant
- Bryce zou ik ook geen twee nachten blijven
- Voor Zion is de tijd te kort, zeker als je ook VOF wil doen onderweg naar Vegas
- De Hoover dam ligt niet op je route, een bezoek kost je toch al gauw een uur of 3
- Mag je nog door Death Valley van de camperverhuurder ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
TamRin
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2018, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TamRin: camperreis Denver - San Francisco (mei 2019).

Bericht door TamRin »

Bedankt Marianne en Marcopstal voor het meedenken. Ik heb wat aanpassingen gedaan in de dagen om e.e.a. te verduidelijken. Zou het nu beter uitkomen?

- Als we dag 4 al in de buurt zijn hebben we inderdaad meer tijd voor Arches die dag, gaan we toch maar proberen dan.
- Hebben we dan op dag 5 wel tijd genoeg? Canyonlands en Dead Horse point en als we dan gaan overnachten in Monument Valley ipv Bluff komen we daar wel laat aan. Is er dan voldoende tijd om die volgende ochtend daar te kijken en 's middags richting Grand Canyon te gaan?
- Keuze voor Bryce: er is vanaf die tweede dag een rodeo en het schijnt een leuk westernstadje te zijn, maar misschien is het dan toch niet de moeite waard in vergelijking met een extra dag Zion? Tevens hebben we een camping uitgezocht in Virgin, maar dat zou dan niet handig zijn volgens mij voor die eerste nacht in Zion.
- Hoover Dam is wat mijn man betreft redelijk een must... Misschien apart bezoek inlassen op derde dag Las Vegas?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TamRin: camperreis Denver - San Francisco (mei 2019).

Bericht door Martin & Marianne »

Virgin is niet handig voor Zion. Waarom kijk je niet naar Watchman in het park, of naar de camping in Springdale? Bedenk dat parkeren in Zion vrijwel onmogelijk is als je daar niet vroeg bent, en dat je in Springdale 20 dollar per dag betaalt voor parkeren. Zeker met een camper zie ik niet waarom je niet in het park zou overnachten.
Bryce is geen stadje, er zijn een paar hotels bij de ingang en daar zijn ook wel wat western-activiteiten, maar een plaats als Springdale is leuker vind ik.
Maar het gaat er eigenlijk om wat je in de parken wilt doen, dus bekijk dat eerst eens. Ik zou ook goed nadenken over dat wandelen; dat is immers wel de beste manier om iets van een park te zien.
Waarom trek je niet een extra nacht uit voor Moab/Arches? Dan is de rit naar Monument Valley ook geen probleem. Nu is het in mei al lang licht, dus of je nu naar Bluff rijdt of naar MV maakt ook niet veel meer uit.
Voor de GC kun je dan een nacht minder doen. Of is die volle dag een must?
Wanneer moet je de camper inleveren? Je hebt nu weinig tijd voor Yosemite, terwijl dat juist in mei prachtig is.
Denk er aan dat je op 15 januari moet reserveren voor Yosemite. Het is heel verstandig om op 15 december al eens te oefenen.

Marianne
TamRin
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2018, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TamRin: camperreis Denver - San Francisco (mei 2019).

Bericht door TamRin »

Dank je wel Marianne, dit zijn de tips waarom ik de reis heb geplaatst. Ik ga aanpassingen doen n.a.v. je adviezen.
Mbt het wandelen, dit gaan we wel zoveel mogelijk doen, echter door omstandigheden kunnen we waarschijnlijk geen erg lange wandelingen maken.
Mbt Zion gaan we proberen in het park te overnachten en mbt Arches extra nacht en naar Monument Valley inderdaad dan maar doorrijden.
Wordt vervolgd......

Nogmaals heel hartelijk dank! :thumbup:
TamRin
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2018, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 3

Yosemite naar San Francisco mooiste route

Bericht door TamRin »

24 mei gaan we vanuit Yosemite naar Mariposa en vandaar gaan we doorrijden richting eindbestemming San Francisco.
Eigenlijk willen we nog een stuk over Highway 1 rijden ipv "binnendoor". We vliegen 28 mei terug en moeten dan ook de camper inleveren. Bij voorkeur willen we de dag ervoor al de camper inleveren en overnachten in een hotel bij de Airport.
Wat is een mooie route om terug te rijden en waar overnachten voordat we in San Francisco aankomen?


* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite naar San Francisco mooiste route

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom Mariposa? Of bedoel je de Mariposa Grove?
Waar overnacht je, ligt dat al vast?
Afhankelijk van de tijd die je hebt kun je via Big Sur of via Monterey rijden. Vooral bij Big Sur is de kust prachtig maar daar nog een camping vinden zal wel lastig zijn.

Je weet dat je volgende week moet reserveren voor Yosemite? Heb je vorige maand geoefend?

Marianne
TamRin
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2018, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TamRin: mooiste route Yosemite naar San Francisco

Bericht door TamRin »

Ik bedoel Mariposa Grove inderdaad. Vanaf daar (of eigenlijk vanaf Las Vegas) hebben we nog geen overnachting geboekt. Ik wil 2 nachten boeken in Yosemite Valley (north pines bijv.) en dan vrijdagochtend naar Mariposa Grove, hier rondkijken en vanuit daar via een overnachting ergens onderweg naar San Francisco. Big Sur ligt dan nog wel ver naar beneden lijkt me. Vrijdags wegrijden, komen dan eind van die middag in Big Sur aan en dan de dag erop in San Francisco na twee uur rijden. Dan hebben we eigenlijk nog maar 1 volle dag in SF. Is er geen route die wat rechtstreekser is en toch via Highway 1 gaat, of is er een andere route die ook de moeite waard is en mooie overnachting?
Mbt camping in Yosemite: ik heb al aantal campings geboekt in de parken, dus dat gaat hopelijk wel lukken, in ieder geval weet ik de werkwijze...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer