Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door Carrie »

Hoi allemaal,

Sinds enkele weken begint het weer een beetje te kriebelen en zijn we de tickets naar Amerika in de gaten aan het houden. Nu staat Yellowstone nog als grote wens op mijn lijstje. Helaas zijn de tickets die kant uit niet bepaald goedkoop in hartje zomer. Na wat gespeurd te hebben op de diverse ticketsites ben ik een optie tegengekomen die het voor ons toch mogelijk zou maken die kant uit te gaan. Het is dan weliswaar met een overnachting in Londen, maar dat hebben we ervoor over. Helaas kunnen we nog niet boeken omdat ik eind januari pas weet wanneer ik vakantie heb, maar we zijn toch maar begonnen met plannen. Dan hopen we dat er tegen die tijd nog een mooie ticketprijs langskomt. En anders hebben we pech en schuiven we de plannen even in de koelkast.

Graag wil ik weten of het schema dat we in gedachten hebben haalbaar is. Ik realiseer me dat meer tijd in Yellowstone wenselijk is. Zeker nu we ook het plan hebben opgevat om daar te gaan raften. Maar om de reis een dag langer te maken, kost gelijk zo'n € 200 per ticket (x4). Dat vinden wij het niet waard. Daarbij zijn onze kinderen geen grote natuurliefhebbers waardoor we geen lange wandelingen maken. Mocht er tegen de tijd dat we gaan boeken een aantrekkelijk ticket zijn voor een dag langer dan gaat deze dag naar Yellowstone. Bijkomend voordeel zou dan zijn dat we niet op zaterdag in Las Vegas zitten.

Op dit moment ziet onze planning er als volgt uit:
14-jul Amsterdam-Londen
15-jul Londen-Las Vegas
16-jul Las Vegas-Zion
17-jul Zion
18-jul Zion
19-jul Zion-Salt Lake City
20-jul Salt Lake City
21-jul Salt Lake City-Grand Teton
22-jul Grand Teton
23-jul Grand Teton-West Yellowstone
24-jul West Yellowstone-Canyon Lodge (in de loop van de middag raften in Gardiner)
25-jul Canyon Lodge-West Yellowstone
26-jul West Yellowstone-Provo (puur als overnachting en goedkoper dan SLC)
27-jul Provo-Las Vegas
28-jul Las Vegas
29-jul Las Vegas
30-jul Las Vegas
31-jul Las Vegas-Amsterdam

De reden dat we Salt Lake City er tussen hebben staan, is niet omdat het ons nou zo'n mooie stad lijkt. Maar voor de kinderen om bijvoorbeeld te shoppen of een dagje niets te doen voor we weer de natuur in gaan. Ik heb voor West Yellowstone gekozen omdat dat goedkoper is, maar als er nog goedkopere mogelijkheden in het park vrijkomen dan gaan we daar natuurlijk voor.

Zit deze planning een beetje logisch in elkaar en is hij haalbaar? Ik heb ook nog gekeken naar een one-way maar dat wordt echt te duur (€ 400 per ticket duurder). Maar wie weet veranderd dat nog tegen de tijd dat we eindelijk kunnen boeken.
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door Galapogos »

Ik vind het nogal koffiedik kijken met betrekking tot de ticketprijzen. Die kunnen in januari alweer heel anders zijn dan nu.

De route kan prima, maar Yellowstone komt er qua tijd wat bekaaid vanaf. Afhankelijk van je plannen in Zion, SLC en Las Vegas zou ik overwegen om ten minste één dag te verplaatsen naar Yellowstone.

Hebben jullie al eens gedacht aan een kampeervakantie (met een tent)? Dat is een stuk goedkoper dan een hotelvakantie, zeker in het hoogseizoen. Zowel in Zion, Grand Teton als in Yellowstone zijn er mooie campings in de nationale parken zelf. Wij kamperen altijd, naar volle tevredenheid.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door lyan »

Je zou kunnen kijken naar tickets zonder dat een overnachting in Londen nodig is, dat scheelt dan al een dag.
Als je geen grote wandelingen maakt, dan zou er 1 dag van Zion afkunnen, die je dan weer in Yellowstone kan gebruiken.
Shoppen zou ik doen in Las Vegas, niet in Salt Lake City.

En inderdaad: om de prijs wat te drukken: denk eens na over tentkamperen, zo doen wij het al jaren!

Succes met plannen, ik vind Yellowstone een van de mooiste parken!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Ik ben het met Galapogos eens om 1 dag te verschuiven voor meer tijd in Yellowstone, ook al is het 'de natuur'. Voor de grootte van dit park heeft het ivm de rest weinig tijd namelijk.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

zoals al gemeld : te weinig tijd voor Yellowstone, wat toch een hoofddoel van de reis is, ook al wegens dat raften in Gardiner.

Het is een beetje een eeuwige discussie, die goedkope tickets, maar als je dan door zo'n tickets een paar rijdagen hebt - niet echte vakantiedagen : die kosten ook geld.

Echt niks te vinden aan goede prijs voor beginnen in LV en terugvlucht vanuit SLC ? Levert wat extra dagen op, goed voor Yellowstone.

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind ook de tijd voor Yellowstone wel heel erg kort, zeker als dat het hoofddoel is van de vakantie.
Misschien een dag minder Las Vegas? Of een dag langer op vakantie? Misschien kost je dat nu meer voor je tickets, maar in januari kan dat weer heel anders zijn.
En inderdaad: kijk ook eens naar een one way. Je rijdt nu twee keer de I15 (denk ik); dat is niet interessant.

Je zou nu al wel kunnen kijken naar accommodatie in het park. Eerst naar West Yellowstone en dan in het park en dan weer West Yellowstone is niet ideaal. En ik denk dat west Yellowstone ook niet goedkoop is, terwijl je in het park al wel iets kunt vinden voor iets meer dan 100 dollar per nacht (OF Inn, OF Snowlodge, Lake Lodge). Kamperen is ook een optie (kijk eens in ons 2017-verslag voor onze ervaringen), het nadeel is wel dat je in GT niets kunt reserveren.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 nov 2018, 07:21, 1 keer totaal gewijzigd.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door tomhster »

Volgens mij kun je heel veel informatie halen door dit forum door te lezen. Vrijwel alles in je planning is hier al tot in den treure benoemd en beschreven.
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 sep 2017, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door EllenVakantie »

Twee jaar geleden zijn we vanaf Calgary naar
Yellowstone gereden. De tickets op Calgary waren toen veel goedkoper. De eerste dag hebben we twee uurtjes onder Calgary geslapen en de dag daarna was een lange maar makkelijke reisdag (eerste 475 km rechtdoor). Ik rijd alleen en dat lukte prima. Op de terugweg hadden we vanuit Yellowstone een vrij korte rit naar Bozeman en daarna een rit van 5-6 uur naar Glacier. Vanaf Glacier was je met een uur of twee dacht ik weer in Calgary. De laatste nacht hebben we in de buurt van Glacier in een tipi geslapen met vuurtje. Wij kamperen ook omdat je dan op heel mooie plekjes kan staan en omdat het heel veel kosten scheelt, niet alleen van de overnachtingen maar we koken ook regelmatig zelf.
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door Carrie »

Bedankt voor jullie reacties! De boodschap is duidelijk: er moet een dag Yellowstone bij. Als de planning zo blijft dan zal dat dan toch ten koste van de dag Salt Lake City gaan. Maar ik hoop natuurlijk dat we nog een mooi ticket tegenkomen waarmee we een dag langer kunnen.
Ik heb ook gekeken naar een one-way Salt Lake City-Las Vegas maar dat scheelt momenteel ruim € 1.600. Daar hebben wij wel een lange reisdag voor over. Maar wie weet is dat in januari anders. We houden het in ieder geval in de gaten. We gaan ook kijken naar de tickets naar Calgary. Bedankt voor de tip @EllenVakantie.

Ik zou zelf wel graag kamperen, maar ik heb op dit moment nog drie tegenstanders. Ik ga ze nog wel proberen over te halen, maar met name de angst voor beren zit nog wel hoog. Toen we 2 jaar geleden in Half Dome Village in een tent overnachtten, heeft mijn zoon 3 nachten bijna niet geslapen. Ik zelf overigens ook niet :lol: .

@Marianne: Ik lees jullie verslagen altijd met veel plezier. Ik heb die van 2017 er nog eens bij gepakt. Ik lees dat jullie kampeerspullen bij de Wallmart hebben gekocht. Hebben jullie daar alles gekocht (tenten, luchtbedden en slaapzakken) of hebben jullie ook al wat van huis meegenomen?

Op dit moment zijn er alleen dure opties vrij in Yellowstone vandaar dat we vooralsnog voor West Yellowstone hebben gekozen. Maar als de tickets eenmaal zijn geboekt en het is me niet gelukt de rest over te halen om te gaan kamperen, ga ik zeker regelmatig checken of er geen annuleringen zijn.
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden onze eigen tenten meegenomen. De rest hebben we bij de Walmart gekocht. We hadden op de terugweg nog voldoende ruimte om nog een luchtbed mee terug te nemen.

Als je ongeveer weet wanneer je gaat kun je vanaf nu al kijken naar accommodatie in het park. Annuleren is gratis tot een maand van tevoren

Marianne
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door Carrie »

Dank je wel voor de info Marianne. Dan ga ik vanaf nu ook vast regelmatig in de gaten houden of er iets vrij is gekomen. En ondertussen proberen het gezin over te halen om te gaan kamperen :wink: .
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Cindysimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 apr 2014, 18:59
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door Cindysimone »

Een goed alternatief voor kamperen vinden wij blokhutten. De koa in West Yellowstone is goedkoper dan veel hotels in het hoogseizoen. Maar wel nog de duurste blokhut ooit.
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door Carrie »

Bedankt voor de tip @Cindysimone. We gaan ook eens naar blokhutten kijken.
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

De KOA cabins zijn wel leuk, maar niet goedkoop. Voor de goedkoopste cabin (without bath) ben je al 150 dollar kwijt. Je moet dan je eigen beddengoed meenemen. Voor dat geld is ook wel een kamer in het park te vinden.

Marianne
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door Carrie »

Yes! We hebben toch nog geboekt! Weliswaar was de ticketprijs niet zo leuk meer als die we in oktober hebben gezien, maar ach hij kon er mee door :D . We hebben zelfs een paar dagen extra.

Het plan is nu als volgt:
12-jul Amsterdam-Las Vegas
13-jul Las Vegas-Zion
14-jul Zion
15-jul Zion
16-jul Zion-Bryce
17-jul Bryce-Salt Lake City
18-jul Salt Lake City
19-jul Salt Lake City-Grand Teton
20-jul Grand Teton
21-jul Grand Teton-Yellowstone (lake hotel?)
22-jul Yellowstone (Gardiner?)
23-jul Yellowstone (West Yellowstone?)
24-jul Yellowstone (West Yellowstone?)
25-jul Yellowstone (West Yellowstone?)
26-jul Yellowstone-Provo
27-jul Provo-Las Vegas
28-jul Las Vegas
29-jul Las Vegas
30-jul Las Vegas
31-jul Las Vegas-Amsterdam

Nu heb ik 2 dagen extra Yellowstone. Ik moet nog even bekijken of dat dan niet weer te veel van het goede is. Maar ik zou ook niet zo 1,2,3 weten waar ik die extra dag dan zou moeten plaatsen. Tips zijn dus welkom!
En nu gauw overnachtingen boeken :D .

Groetjes Caroline
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route zo!
Ik zou Yellowstone zo houden, er is genoeg te doen.
Je hebt nog niet naar accommodatie in het park gekeken> Jammer, daaar heb je al een paar maanden de tijd voor gehad. Maar er zullen nog wel annuleringen zijn, dus ga echt dagelijks kijken wat er vrij is.
Ik zou Cooke City/Silver Gate ook niet gek vinden. dan zit je goed voor de Lamar Valley. Wij reden in 2015 vanuit het park naar Cooke City; dat is een mooie rit.
Eentueel is een overnachting in Cody ook mogelijk. Je zit dan wel verder van het park maar het is een leuke plaats en de route naar Yellowstone is ook mooi.
Heb je al iets voor Grand Teton op het oog? Daar zou ik ook snel naar kijken. Misschien is een cabin bij Headwaters niet gek voor de laatste nacht Yellowstone of eerste nacht GT. Zie https://www.gtlc.com/lodges/headwaters- ... lagg-ranch

Marianne
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door Carrie »

Dank je wel voor je reactie Marianne. Ik heb zo af en toe wel naar de overnachtingen in Yellowstone gekeken, maar nooit waren de goedkopere vrij. Ik ga nu uiteraard wat vaker kijken of er nog annuleringen zijn. Ik heb wel net de eerste nacht in het Lake Hotel geboekt.
Ik ga nu gauw jouw tips bekijken :thumbup: !
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door IngridZw »

Als je Cody toevoegt (leuk westernstadje ter afwisseling) kun je dit doen na Grant Teton. Je hebt dan ten eerste een mooie rit naar Cody en bijkomend voordeel is dat je na Cody de prachtige Beartooth Hyw kunt nemen via CookeCity naar Yellowstone.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door stegeman »

Onze ervaring overnachten Yellowstone:
Smaken verschillen maar wij vonden Cody niet zo bijzonder. Hotel (we hadden een cabin bij Buffalo Bill) aan de andere kant was juist weer super en de weg ernaartoe ook.
Overnachten aan de Noordkant van Yellowstone in Gardiner (hadden Comfort Inn) zijn ook heel goed bevallen. Bij de ingang van het park, dus prima. Altijd goedkoper dan in het park zelf. In het park sliepen we bij Lake Yellowstone in een cabin. De allerduurste overnachting eraf en de meest verschrikkelijke voor ons. De pis zat nog in de lakens, de verf bladerde overal vanaf....
Yellowstone zelf kun je je zeker 4 volle dagen vermaken. Zeker als je ook veel wandelt. Grand Teton zou ik ook op zijn minst 1 volle dag nemen (heb je ook) maar hoe ik er op terug kijk, kon ik me ook daar wel langer vermaken dan 1 volle dag. Wellicht nog ruimte voor GT de dag dat je naar Yellowstone rijdt.
Carrie
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 feb 2014, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Carrie: Las Vegas-Yellowstone-Las Vegas

Bericht door Carrie »

Bedankt weer voor jullie reacties. Ik ga me dit weekend eens helemaal verdiepen in de indeling van ons verblijf in Yellowstone.

Een andere vraag:
Onze dochter wil 16 juli graag naar een concert in Salt Lake City. Dan staat nu Bryce op de planning. Maar als we vanuit Zion naar Salt Lake City gaan, zou ze naar het concert kunnen. Als we dan op de terugweg tussen Provo en Las Vegas Bryce meepakken, breekt dat ook weer een lange reisdag. Of zie ik dit verkeerd en is dit gekkenwerk?
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer