Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Wat betreft het huren van de Jeep, de prijs die ze aangeven (239$) is dat incl verzekerningen en tax? Lijkt ons erg leuk maar is natuurlijk niet heel goedkoop.

Over de permit zonder gids zag ik dat deze alleen bij het visitor center te krijgen zijn, hier kan je je ook inschrijven en kan dus niet online. Omdat het in Arches erg druk is vraag ik het me af of dat haalbaar is. We zijn 3 nachten in Moab, misschien is het op de eerste dag van aankomst de moeite waard om te checken bij het visitor center, het maakt verder niet uit welke van de 2 dagen we dat zouden plannen. Andere optie is dan toch uitwijken naar een tour met gids. Op filmpjes is wel te zien dat er redelijk wat schaduw is daar, dus zal de hitte altijd beter te doen zijn dan afgelopen september toen we met 35 graden de Delicate Arch hebben gelopen :lol:
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Tantelotje »

@ Markstaal: ik had me vergist, we hadden de jeep gehuurd bij Canyonlands Jeep. Weet ook niet hoe ik bij Moab Adventure kwam.
Heb even de rekening erbij gezocht en de Jeep kostte toen (in 2016) $ 190 p/d. Daar kwam 40$ CDW bij en wij hebben, waarschijnlijk geheel overbodig, ook nog een extra verzekering afgesloten voor 65$. Inclusief tax kostte de huur $255,-. Daar zaten 150 mijl bij maar dat hebben wij niet verreden in een dag. Je moet aan het einde van de dag de auto schoongespoten terugbrengen maar dat kost maar iets van 5$ ofzo.
Inderdaad niet goedkoop maar wij vonden het achteraf het geld meer dan waard. Vooraf hadden we trouwens de 190$ + tax betaald, de verzekeringen betaalden we ter plaatse.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor de informatie, lijkt ons ook erg leuk dus we houden het eerst in de planning staan.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Ik ben nog opzoek naar een overnachting in Buffalo/Sheridan (WY). Weet iemand een leuk hotel/cabin om te overnachten?
Veel wat ik zie op internet heeft nog al wisselende recensies. Of misschien uitwijken naar een andere plaats?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door IngridZw »

Wij hadden een hotel in Sheridan genaamd Mill Inn. Prima hotel incl ontbijt. Niet duur en het heeft goede recensies. (8,6 booking.com) Het ligt vlakbij de snelweg en een Walmart.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Onze ervaring (BW in Sheridan) is al aardig gedateerd, maar ik zou alleen al voor de Sandford's Grub Pub & Brewery naar Sheridan gaan.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Nogmaals bedankt voor alle tips.

Heb nu ongeveer de 2/3 van de reis vast gelegd, waaronder ook Moab, RMNP, Custer en Yellowstone.

Nu zit ik nog steeds een beetje met de camping bij Grand Teton NP. Doordat er first come first serve is wil ik toch een alternatief achter de hand hebben. We gaan hier kamperen met een tent. Is er iemand die ervaring heeft met de andere campings die niet onder de NPS vallen?

Verder heb ik nog 2 nachten in te delen in de Black Hills, we komen van uit RMNP waar we 3 nachten verblijven, daarna 2 nachten Custer. Hierna hebben we 2 nachten over tussen Custer en Sheridan/Buffalo. We willen de volgende dingen in ieder geval zien tijdens ons verblijf in South Dakota:

- Mount Rushmore
- Custer State Park
- Wind Cave National Park
- Badlands National Park

Eerst zaten we te kijken naar 2 nachten Rapid City, ondanks dat het een "saaie" stad is misschien toch een goede uitvalsbasis. Heb de tips die ik eerder gehad het er nog even bij gepakt maar blijf toch wat puzzelen. Een ander idee was om Custer te verlengen met 1 nacht, alleen moeten we dan de dagen erna elke dag verkassen tot aan Yellowstone.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Heeft iemand toevallig nog tips over de bovenstaande post?

Verder ben ik ook bezig met de indeling voor RMNP. We verblijven eerst in Glenwood Springs waarna we doorrijden via de Trail Ridge Road naar Estes Park, hier verblijven we 3 nachten. Voor deze route willen we de hele dag uittrekken (met name natuurlijk voor de Trail Ridge Road), en het einde van de dag de tent opzetten. De bedoeling is om in ieder geval de eerste volle dag die we in RMNP hebben te besteden aan het gebied rondom Big Lake Road. Wat is handig voor de 2e volle dag? Na de 3e overnachting reizen we direct door naar Custer, dus dan hebben we verder geen tijd meer om RMNP te bezoeken.

Dit stuk van het schema is:

Glenwood Springs - RMNP (via Trail Ridge Road)
RMNP
RMNP
RMNP - Custer
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou ook een deel van je eerste dag (de dag dat je de TRR rijd) besteden aan de westkant van het park. Zeker als je daar vroeg arriveert heb je kans om elanden te spotten. Daarnaast een aantal mooie watervallen en leuke wandelingen door meadows.

Daarna de TRR, daar is ook een hoop te doen, dus kom lekker laat aan in Estes Park die dag.

Dag erna HEEL vroeg opstaan en de regio rondom Bear Lake ontdekken. Dat is het drukste gebied van het park en de parking loopt er snel vol. Een mooie hike is die rondom Bear Lake en de bovenliggende meren, Nymf Lake, Dream Lake en Emerald.

In de middag kun je dan nog wat kleine wandelingen doen en wat wildlife spotten.

De dag daarna is het misschien leuk het zuidelijk deel te bezoeken , rondom Lily Lake en Wild Basin.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het ook doen zoals Daniel het zegt.
Misschien heb je ook iets aan dit topic.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor de reacties en voor het delen van het topic. Dit lijkt mij inderdaad ook een mooie invulling. Ik had inderdaad gelezen dat die parkeerplaats snel vol zit, we zitten er natuurlijk redelijk dichtbij dus gaan het in ieder geval proberen. Mocht deze vol zijn dan las ik dat er ook een shutttle bus is vanaf Estes.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

De planning van aankomende reis is bijna af. Zie hieronder het schema met daarbij de dagplanning.

Dag 1: AMS - SLC
Dag 2: SLC - Moab
Dag 3: Moab (Canyonlands NP/Dead Horse SP)
Dag 4: Moab (Arches)
Dag 5: Moab - Glenwood Springs (via Colorado NM)
Dag 6: Glenwood Springs - RMNP (via Trail Ridge Road)
Dag 7: RMNP (gebied rondom Bear Lake)
Dag 8: RMNP (zuidelijk deel van het park)
Dag 9: RMNP - Custer (via Scottsbluff Nebraska + avond ceremonie Mount Rushmore)
Dag 10: Custer (Windcave NP met een rondleiding in de grotten + Custer SP)
Dag 11: Custer - Rapid City (Crazy Horse Memorial)
Dag 12: Rapid City (Badlands NP)
Dag 13: Rapid City - Buffalo (via Devils Tower NM
Dag 14: Buffalo - Cody (via HW14, Shell Falls en Bighorn NF, Rodeo in Cody)
Dag 15: Cody - Yellowstone (via Beartooth HW + Lamar Valley)
Dag 16: Yellowstone (Mammoth Hotsprings + loop, Yellowstone Falls)
Dag 17: Yellowstone (Great Fountain Geyser, Grand Prismatic Spring, Old Faithful)
Dag 18: Yellowstone - Grand Teton
Dag 19: Grand Teton
Dag 20: Grand Teton - Twin Falls (Craters of the Moon NM)
Dag 21: Twin Falls - SLC (Shoshone Falls Park, Antelope Island SP)
Dag 22: SLC
Dag 23: SLC - AMS

Toch begint de twijfel om toch een extra nacht Yellowstone te zetten. Dan zou het eind stuk er zo uit gaan zien:

Dag 15: Cody - Yellowstone
Dag 16: Yellowstone
Dag 17: Yellowstone
Dag 18: Yellowstone
Dag 19: Yellowstone - Grand Teton
Dag 20: Grand Teton
Dag 21: Grand Teton -SLC
Dag 22: SLC
Dag 23: SLC - AMS

Ondanks dat het bijna vol is in Yellowstone wil ik toch nog even een poging doen om wat te zoeken en dan Twin Falls over te slaan. De rest van de route ben ik erg tevreden over.

Mochten we kiezen voor een extra nacht Yellowstone, wat is dan handig? We verblijven nu de eerste 2 nachten op Canyon Campground en daarna een nacht in Old Faithful Inn.

Verder ben ik ook dit jaar weer opzoek naar leuke restaurantjes om 's avonds te eten. Bijvoorbeeld leuke diners, eetcafés met live muziek. Voor Moab heb ik nu Blu Pig en Eddie McStiff’s staan. En voor het stuk Buffalo - Cody heb ik Dirty Annie's in Shell om te lunchen.

Om toch wat extra Amerikaanse sfeer te proeven hebben we nog gekeken naar een honkbal wedstrijd in Denver. Het enige probleem is dat we dit zouden willen doen vanuit RMNP. De wedstrijd is 's avonds en zelf denk ik dat het niet verstandig is om dan nog terug te rijden naar de camping in Estes. Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Mr. Patrick »

Markstaal schreef:
14 mar 2019, 13:10
erder ben ik ook dit jaar weer opzoek naar leuke restaurantjes om 's avonds te eten. Bijvoorbeeld leuke diners, eetcafés met live muziek. Voor Moab heb ik nu Blu Pig en Eddie McStiff’s staan. En voor het stuk Buffalo - Cody heb ik Dirty Annie's in Shell om te lunchen.
Aangezien we zo goed als hetzelfde rondje gaan doen in juni, heb ik de restauranttips meteen opgezocht. De laatste Tripadvisor beoordeling van TripAdvisor over Dirty Annie's is helaas deze:
Aan voorbij gereden. Helaas gesloten. Gebouw staat leeg. Heel erg jammer want de oude recensies waren loved.
Ook Google Maps zegt: Permanent gesloten

Wij hebben gekozen voor de extra dag Yellowstone en hebben Twin Falls al snel laten vallen. Dat zou ik dus doen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door markro »

Markstaal schreef:
14 mar 2019, 13:10
Verder ben ik ook dit jaar weer opzoek naar leuke restaurantjes om 's avonds te eten. Bijvoorbeeld leuke diners, eetcafés met live muziek. Voor Moab heb ik nu Blu Pig en Eddie McStiff’s staan.
In Moab is de Moab Brewery ook een erg gewild adres. Leuke ambiance, goed eten en het bier is er heerlijk. Soms even wachten, beter een beetje vroeg gaan, circa 17.00 uur.
Dan is Pasta Jay's ook een wereldbekende Italiaanse eetgelegenheid in Moab met heerlijk eten. Indien er plaats is op het terras, vraag dan een plek op het zijterras, aan de hoofdstraat is veel verkeersherrie. Ook erg gewild, dus ga ook op tijd.

Wij aten in Glenwood Springs erg goed bij het brouwerijrestaurant, de Glenwood Canyon Brewing Co in de oude binnenstad.

In Jackson, WY, aten wij goed bij het restaurant Mountain High Pizza Pie (pizza) en Bubba's Bar-B-Que Restaurant (o.a. spare ribs).
Wij hebben er niet gegeten maar in Jackson is/was(?) de Million Dollar Cowboy Bar ook een goed adres. Daar kan je aan de bar op een zadel als barkruk zitten.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Mr. Patrick schreef:
14 mar 2019, 13:33
Aangezien we zo goed als hetzelfde rondje gaan doen in juni
Wat leuk. Heb direct even het topic doorgelezen. Jullie zijn ongeveer 5 dagen eerder op het stuk vanaf Custer tot aan SLC dan wij.

Jammer dat Dirty Annie's gesloten is.
Mr. Patrick schreef:
14 mar 2019, 13:33
Wij hebben gekozen voor de extra dag Yellowstone en hebben Twin Falls al snel laten vallen. Dat zou ik dus doen.
Daar gaat op dit moment ook mijn keuze na uit, alleen nog even goed kijken waar deze overnachting te plannen. Misschien nog een nacht extra in Old Faithful als er nog een plekje vrij komt.
markro schreef:
14 mar 2019, 14:06
In Moab is de Moab Brewery ook een erg gewild adres. Leuke ambiance, goed eten en het bier is er heerlijk. Soms even wachten, beter een beetje vroeg gaan, circa 17.00 uur.
Bedankt voor alle tips! Wij zijn beide ook erg fan van speciaalbier en proberen vaak ook bij een plaatselijk brouwerijen te eten. Ik zet ze in mijn lijstje :thumbup:
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door IngridZw »

Inderdaad jammer dat Dirty Annie gesloten is. Wij zijn er ook geweest om te lunchen.
Een eindje wandelen vanaf Big Bear Motel is een hele leuke gezellige bar/restaurant. Wij vroegen de eigenaar van het motel naar een alternatief voor de rodeo en hij raadde ons dit aan. Op hun website:
If you plan to come to Cody, you can’t miss coming to Cassie’s. This is the Number One place to be for food, fun & entertainment!
Wij waren er op een vrijdagavond. Er was een fantastische life band, er werd veel gedanst door de locals, kortom een geweldige sfeer. Eén van onze hoogtepunten van onze toenmalige reis. En je kunt er ook nog goed eten.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Franciscus »

Mooie route!
Markstaal schreef:
14 mar 2019, 13:10
Ondanks dat het bijna vol is in Yellowstone wil ik toch nog even een poging doen om wat te zoeken en dan Twin Falls over te slaan. De rest van de route ben ik erg tevreden over.
Lijkt me een goed plan. Je maakt anders toch nog flink wat kilometers. Craters of the Moon ben ik niet geweest dus kan ik niet beoordelen. Maar Twin Falls vond ik geen erg inspirerende plaats. Shoshone Falls vond ik wel verrassend mooi maar niet om daar zo'n omweg voor te maken. Persoonlijk zou ik, zo aan het einde van de reis, een iets gerichtere route kiezen van Grand Teton naar SLC, ook als je geen plek meer kunt vinden in Yellowstone.

Misschien wat meer tijd inruimen voor Antelope Island? Ook dat vonden wij verrassend mooi, zeker zorgen dat je een zwembroek en handdoek bij de hand hebt, zwemmen in het Great Salt Lake is een bijzondere ervaring!. Je zou dan kunnen overnachten in Ogden. Dat heeft een klein maar leuk centrum. Wij aten er heerlijk bij de Pig & a Jelly Jar Restaurant. Een superlekkere ijs iets verderop in dezelfde straat.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Mrvanilla »

De Sweet Cravings Bakery + Bistro in Moab is echt top voor ontbijt. Gerund door een leuk, ouder stel -> altijd in voor een praatje en heerlijke breakfast burrito's!
Groetjes,
Daniel
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door stegeman »

Wij zijn dus wel bij Craters of the moon geweest (bij ons op route)? Maar we vonden het echt geen klap aan en zijn snel doorgereden. Aan ons niet besteed...
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Mr. Patrick »

markro schreef:
14 mar 2019, 14:06
In Jackson, WY, aten wij goed bij het restaurant Mountain High Pizza Pie (pizza)
Helaas, ook die is dicht...

Verder enorm bedankt voor alle tips die ik met veel plezier in ons eigen roadbook overneem!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer