Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door butterfly »

Wij doen in augustus/ september nagenoeg hetzelfde rondje.
Bij eten had ik in Rapid City deze nog voor mezelf opgeschreven ( weet niet of we dat gaan doen, maar dat besluiten we terplekke wel :wink: )

Chuckwagon supper & music variety show in Rapid City: https://mountrushmoretours.com/fort-hay ... iety-show/
Ik heb ook nog Fort Hays old west town & dinershow staan, maar daar kan ik zo gauw even geen link van vinden.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Erg bedankt voor de hulp! De tips gaan in mijn roadbook :thumbup:
Franciscus schreef:
14 mar 2019, 15:12

Misschien wat meer tijd inruimen voor Antelope Island? Ook dat vonden wij verrassend mooi, zeker zorgen dat je een zwembroek en handdoek bij de hand hebt, zwemmen in het Great Salt Lake is een bijzondere ervaring!. Je zou dan kunnen overnachten in Ogden. Dat heeft een klein maar leuk centrum. Wij aten er heerlijk bij de Pig & a Jelly Jar Restaurant. Een superlekkere ijs iets verderop in dezelfde straat.
Dat is inderdaad ook een mooie optie. Hier ga ik zeker even naar kijken als ik geen extra nacht meer kan boeken in Yellowstone.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Nog steeds elke dag aan het checken of we nog een extra nacht kunnen boeken bij Old Faithfull Inn maar is helaas nog niet gelukt via de NPS site. Nu zie ik wel dat deze beschikbaar zijn bij US Park Lodging, hier vragen ze wel een extra fee. Is dit betrouwbaar? We vinden het niet erg om wat meer te betalen mits we wel de zekerheid hebben. Het rare van de site is dat het lijkt dat alles nog beschikbaar is.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Mr. Patrick »

Op basis van deze pagina zou ik dat niet doen:

https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g ... oming.html

Overigens gaan de klachten met name over de extra fee en de slechte annuleringsvoorwaarden, maar ik meen ook eens ooit ergens (op dit forum) gelezen te hebben dat ze geen kamer garanderen en dan toch de reservation fee houden, maar kan dat niet meer vinden.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Bedankt voor je reactie.

Die kwam ik inderdaad ook tegen via Tripadvisor. Het niet kosteloos annuleren vind ik zelf niet echt een probleem maar heb wel mijn twijfels bij de garantie die ze bieden. Ben benieuwd of iemand op het forum het via deze site geboekt heeft. Ik blijf voor als nu gewoon via de officiële site kijken tot ik iets tegen kom.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Nee, niet doen. Je betaalt extra, en als er niets beschikbaar is ben je je reserveringskosten kwijt. Er zijn al wat ervaringen op het forum te vinden, gebruik de zoekfunctie maar eens (zoeken op usparklodging).
Dus gewoon zelf blijven zoeken. Roelb heeft eens een script geschreven om het zoeken makkelijker te maken. Misschien kun je dat nog vinden.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Inmiddels is alles rond, de meestel hotels zijn nog te annuleren maar heb er verder een goed gevoel bij. Na weken lang telkens zoeken naar een extra overnachting in Old Faith Full Inn laat ik het eerst zo. Als er toch nog wat last minute vrijkomt bekijken we het dan wel. Omdat onze vlucht naar SLC wat eerder vertrekt hebben we besloten de dag van te voren al op Schiphol te zijn en daar in de buurt te overnachten, zo kunnen we relaxt aan de reis beginnen.

Planning incl. hotels/cabins/campings:

Dag 1: Thuis - AMS (Holliday Inn Express)
Dag 2: AMS - SLC (Crystal Inn)
Dag 3: SLC - Moab (Cabin op Archview RV Resort)
Dag 4: Moab (Cabin op Archview RV Resort)
Dag 5: Moab (Cabin op Archview RV Resort)
Dag 6: Moab - Glenwood Springs (Glenwood Springs Inn)
Dag 7: Glenwood Springs - RMNP (kamperen op Estes Park at East Portal Campground)
Dag 8: RMNP (kamperen op Estes Park at East Portal Campground)
Dag 9: RMNP (kamperen op Estes Park at East Portal Campground)
Dag 10: RMNP - Custer (Cabin op Stockade South Campground)
Dag 11: Custer (Cabin op Stockade South Campground)
Dag 12: Custer - Rapid City (The Foothill Inn)
Dag 13: Rapid City (The Foothill Inn)
Dag 14: Rapid City - Buffalo (Cabin op Buffalo KOA)
Dag 15: Buffalo - Cody (Cody Cowboy Village)
Dag 16: Cody - Yellowstone (kamperen op Canyon Campground)
Dag 17: Yellowstone (kamperen op Canyon Campground)
Dag 18: Yellowstone (Old Faithful Inn)
Dag 19: Yellowstone - Grand Teton (kamperen op Jenny Lake Campground)
Dag 20: Grand Teton (kamperen op Jenny Lake Campground)
Dag 21: Grand Teton - SLC (Hyatt House)
Dag 22: SLC (Hyatt House)
Dag 23: SLC (Hyatt House)
Dag 24: SLC - AMS

We hebben nu dus 3 nachten op het einde staan voor SLC (mede doordat ik nog geen extra nacht Old Faithful kon bijboeken). Dit is best veel maar hier willen we graag nog een honkbal wedstrijd zien in Smiths Ball Park, het bezoeken van het centrum, de outlets en de natuur rondom de stad.

Allen erg bedankt voor de tips de afgelopen tijd!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk je alleen naar de Inn? De Snowlodge is ons ook goed bevallen hoewel het uitzicht natuurlijk niet zo mooi is. Het eten is er beter dan in de Inn.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Ah ik zie dat ik een foutje gemaakt heb. Ik zei inderdaad Old Faithful Inn maar ik dit moet Lodge zijn. Hier hebben we een kamer met 1 bed zonder badkamer. Er komen af en toe kamers vrij maar dit zijn anderen, omdat we liever niet willen verkassen was ik voornamelijk opzoek naar dezelfde kamer zodat we op deze manier 2 nachten in dezelfde kamer kunnen blijven.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Op dit moment is de Trail Ridge Road nog gesloten en er is momenteel nog geen verwachting wanneer deze open zou zijn (normaal gesproken is dit voor Memorial Day). Daarom zijn we opzoek naar een eventuele alternatieve route. We komen vanuit Glenwood Springs en gaan naar Estes Park, de enige opties zijn via de i-70 en dan rondom Idaho Springs naar het noorden of via Boulder te rijden. Hebben jullie nog tips voor dit stuk?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door IngridZw »

Ik zou niet via Boulder rijden. Als de Trail Ridge Road gesloten is, wat wel erg jammer zou zijn, dan zou ik de 119 nemen (na Idaho Springs) en via de plaats Nederland en de Peak to Peak Hyw naar Estes Park rijden. Dat is ook een mooie route. Onderweg kom je nog een schilderachtig kerkje tegen de St Malo's Chapel on the Rocks en verderop heb je het mooi gelegen Lily lake waar je een wandeling rondom het meer kunt maken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Ja dat zouden wij ook erg jammer vinden, maar verwacht niet dat het de komende dagen veel veranderd als ik dat zo zie op de fb pagina van RMNP.

Bedankt voor de tips! Dat is een mooi alternatief en wat betreft reistijd scheelt het ook niks.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Mrvanilla »

Dat is inderdaad een hele mooie weg. Zonde dat de TRR niet open is, maar je weet nooit. Bij ons ging ie 1 dag voor we er waren open, wie weet hebben jullie ook die mazzel. Zo niet dat is de Peak to Peak Highway ook een mooi alternatief. Ergens in de buurt van Nederland, CO ligt Diamond Lake, ook mooi om even te stoppen en te wandelen.
Groetjes,
Daniel
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door stegeman »

In Cody vonden wij Buffalo Bill de cabin geweldig. Savonds lekker buiten op een bankje en gebruik kunnen maken van het prima zwembad van het hotel. Een van de beste ontbijtbuffetten die we in 2017 hebben gehad. (Niet gratis). Voor ons een echte aanrader.
En een mooie liquor store was dichtbij :D .
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door butterfly »

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met the foothill in in Raid city, die hebben wij ook geboekt. ( maar wij gaan pas eind augustus)
En ook de cabin Archview hebben wij op de planning staan.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Mrvanilla schreef:
24 mei 2019, 08:58
Ergens in de buurt van Nederland, CO ligt Diamond Lake, ook mooi om even te stoppen en te wandelen.
Goeie tip! Ziet er goed uit :)
stegeman schreef:
24 mei 2019, 10:01
In Cody vonden wij Buffalo Bill de cabin geweldig.
Daar heb ik eerst ook naar gekeken, we houden voor nu Cowboy village aan, goede recensies en zit naast Old Trail Town, ook een bezienswaardigheid van ons lijstje.
butterfly schreef:
25 mei 2019, 20:20
k ben benieuwd naar je ervaringen met the foothill in in Raid city, die hebben wij ook geboekt. ( maar wij gaan pas eind augustus)
En ook de cabin Archview hebben wij op de planning staan.
Ik zou de ervaringen met je delen als we hier zijn geweest :thumbup:
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door markro »

IngridZw schreef:
23 mei 2019, 10:52
Ik zou niet via Boulder rijden. Als de Trail Ridge Road gesloten is, wat wel erg jammer zou zijn, dan zou ik de 119 nemen (na Idaho Springs) en via de plaats Nederland en de Peak to Peak Hyw naar Estes Park rijden. Dat is ook een mooie route. Onderweg kom je nog een schilderachtig kerkje tegen de St Malo's Chapel on the Rocks en verderop heb je het mooi gelegen Lily lake waar je een wandeling rondom het meer kunt maken.
Wij kwamen vanaf Denver en reden ook via Highway 119 naar de plaats Estes Park in 2010. In ons reisverslag (klik hier) kan je er op dag 2 over lezen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Bedankt Marco! Genoeg leuke dingen om te bekijken op die route :thumbup:
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

We hebben geluk! De Trail Ridge Road is gister open gegaan! Ligt nog wel veel sneeuw maar ben benieuwd hoe het er uit ziet!

@butterfly Archview RV resort is erg mooi. Leuke Cabins met een geweldig uitzicht. Douches en wc’s waren erg schoon en ‘s avond is er een kampvuur waar veel mensen even gezellig een drankje met elkaar doen.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Mrvanilla »

Goed nieuws! De TRR ging bij ons ook 1 dag voor we er waren open. Konden niet wandelen en het visitor center was nog compleet onzichtbaar door de meters hoge sneeuw. Bleef een prachtige route.

Have fun!
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer